בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

חדשה בעולם הזה.....

Red E
לפני 11 שנים • 18 ביוני 2013

אממ

Red E • 18 ביוני 2013
alexanderdelarge כתב/ה:
Red E כתב/ה:
אז כל העניין הוא שאין בך אמפתיה? טוב icon_smile.gif

לא יכולה לצפות בזמן עבודה youtube ... רק אתרי זימה icon_smile.gif

אולי חוסר האמפתיה שלי (שוב - במקרה הספציפי הזה) מאפשר לי להגיד דברים נוקשים כאלה, אבל אני חושב שהם נכונים בכל מקרה.


הצצתי אצלך בפרופיל, התמונה ששמת שם , מהתפוז המכני, מה היא אמורה להעיד ?
אתה תומך באונס בכפייה באונס כעונש על שהיא פתחה את הדלת לכמה בחורים בתמימות כשבעלה בבית?
הדעות שלך קצת מפחידות..
Brave Dwarf
לפני 11 שנים • 18 ביוני 2013
Brave Dwarf • 18 ביוני 2013
alexanderdelarge כתב/ה:
תגובה לשניכם:

דינו של מי שפגע בה הוא ברור מאליו ואני לא מבין למה בכלל צריך לדבר על זה.

הטענה שלי היא שאדם צריך לקחת אחריות בסיסית על מעשיו. זה באמת מפתיע שמישהי ששמה את עצמה במצב כזה נפגעה? אני כלל לא מתרגש מזה ומבחינתי זו התוצאה הצפויה. הייתי מופתע באמת אם מישהי שמתנהגת כך לא היתה נופלת במוקדם או במאוחר על מישהו שיפגע בה.

אני מתקשה להפעיל את חוש האמפתיה שלי כלפי הקורבן במקרים כאלה. לא רוצה להיאנס? אל תזמיני גברים זרים הביתה שיקשרו אותך ויעשו בך מה שהם רוצים. רק לי זה נשמע הגיוני? אולי קארלין יעזור.

http://www.youtube.com/watch?v=E9pJ69lrL_w


אלכסנדר, אני מסכים אתך שאדם צריך לקחת אחריות על מעשיו וגם חושב שהגישה שאומרת שאם היא נפגעה אז לא נותר אלא לחבק אותה ולעודד, פסולה. אבל כאשר מדובר באשמה, האשמה מוטלת אך ורק על העבריין. אדם רע הוא אדם רע, ולא רק מבחינת החוק אלא כעובדה. והוא יהיה אדם רע גם אם סביבו נמצאים טיפשים או חסרי אחריות שנופלים בפח וגם אם סביבו נמצאים למודי חיים ממולחים שיודעים לצפות את מעשיו. באותה מידה ניתן להגיד "אני לא חש אמפתיה כלפי מטפס שהחליק מן ההר כי עסק בספורט מסוכן" או "כלפי נאנסת שעברה בסמטה חשוכה בשעה מאוחרת מדי, או לבשה מיני קצר מדי, או שתתה כוסית אחת מיותרת במסיבה". אין גבול להאשמות שאנחנו יכולים להאשים את הקורבן. אמרת שהטענה שאינה אשמה תגרום לה לחוש פחות אחראית למעשיה, ואני חושב שאתה מבלבל בין מושגים. חוסר אחריות אינו שווה ערך לאשמה. חוסר אחריות הוא חוסר אחריות, ואדם שנהג בחוסר אחריות מגיע לו שיגידו לו שנהג בחוסר אחריות וגם שיסבירו לו היכן טעה, אבל אינו אשם בכך שאדם רע ניצל את חוסר האחריות שלו. נהפוך-הוא: אנחנו אמורים לשאוף לעולם בו גם אנשים חסרי אחריות, גם כאלה ששכחו לנעול את הדלת או עברו בסמטה חשוכה או בטחו בגבר שפגשו באתר הכלוב, לא ייפגעו.


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שלישי יונ' 18, 2013 4:47 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
Red E
לפני 11 שנים • 18 ביוני 2013
Red E • 18 ביוני 2013
Brave Dwarf כתב/ה:
alexanderdelarge כתב/ה:
תגובה לשניכם:

דינו של מי שפגע בה הוא ברור מאליו ואני לא מבין למה בכלל צריך לדבר על זה.

הטענה שלי היא שאדם צריך לקחת אחריות בסיסית על מעשיו. זה באמת מפתיע שמישהי ששמה את עצמה במצב כזה נפגעה? אני כלל לא מתרגש מזה ומבחינתי זו התוצאה הצפויה. הייתי מופתע באמת אם מישהי שמתנהגת כך לא היתה נופלת במוקדם או במאוחר על מישהו שיפגע בה.

אני מתקשה להפעיל את חוש האמפתיה שלי כלפי הקורבן במקרים כאלה. לא רוצה להיאנס? אל תזמיני גברים זרים הביתה שיקשרו אותך ויעשו בך מה שהם רוצים. רק לי זה נשמע הגיוני? אולי קארלין יעזור.

http://www.youtube.com/watch?v=E9pJ69lrL_w


אלכסנדר, אני מסכים אתך שאדם צריך לקחת אחריות על מעשיו וגם חושב שהגישה שאומרת שאם היא נפגעה אז לא נותר אלא לחבק אותה ולעודד, פסולה. אבל כאשר מדובר באשמה, האשמה מוטלת אך ורק על העבריין. אדם רע הוא אדם רע, ולא רק מבחינת החוק אלא כעובדה. והוא יהיה אדם רע גם אם סביבו נמצאים טיפשים או חסרי אחריות שנופלים בפח וגם אם סביבו נמצאים למודי חיים ממולחים שיודעים לצפות את מעשיו. באותה מידה ניתן להגיד "אני לא חש אמפתיה כלפי מטפס שהחליק מן ההר כי עסק בספורט מסוכן" או "כלפי נאנסת שעברה בסמטה חשוכה בשעה מאוחרת מדי, או לבשה מיני קצר מדי, או שתתה כוסית אחת מיותרת במסיבה". אין גבול להאשמות שאנחנו יכולים להאשים את הקורבן. אמרת שהטענה שאינה אשמה תגרום לה לחוש פחות אחראית למעשיה' ואני חושב שאתה מבלבל בין מושגים. חוסר אחריות אינו שווה ערך לאשמה. חוסר אחריות הוא חוסר אחריות, ואדם שנהג בחוסר אחריות מגיע לו שיגידו לו שנהג בחוסר אחריות וגם שיסבירו לו היכן טעה, אבל הוא לא אמור להיות "אשם" בכך שאדם רע ניצל את חוסר האחריות שלו. נהפוך-הוא: אנחנו אמורים לשאוף לעולם בו גם אנשים חסרי אחריות, גם כאלה ששכחו לנעול את הדלת או עברו בסמטה חשוכה או בטחו בגבר שפגשו באתר הכלוב, לא ייפגעו.


ב ד י ו ק !
המנויאינוזמין
לפני 11 שנים • 18 ביוני 2013
המנויאינוזמין • 18 ביוני 2013
the rain song כתב/ה:
יש הבדל בין אחריות לאשמה

וחוץ מזה, גם לאנשים טיפשים יש זכות לחיות והחוק אמור להגן גם עליהם

היא אשמה בחוסר האחריות שהפגינה, אבל היא אשמה בפני עצמה ולא אף אחד אחר. מה כל כך מדליק אתכם במילה "אשמה"? המשמעות היא לא "האנס זכאי".

מה זה אומר "החוק יגן עליה"? יצוץ שוטר מתחת למיטה לפני שקורה משהו רע? או שזה אמור לנחם את הקורבן שאחרי האונס העבריין (אולי) ייענש? החוק בפירוש לא ימנע את הפגיעה הזאת וזה באחריותה להגן על עצמה.
המנויאינוזמין
לפני 11 שנים • 18 ביוני 2013

Re: אממ

המנויאינוזמין • 18 ביוני 2013
Red E כתב/ה:
הצצתי אצלך בפרופיל, התמונה ששמת שם , מהתפוז המכני, מה היא אמורה להעיד ?
אתה תומך באונס בכפייה באונס כעונש על שהיא פתחה את הדלת לכמה בחורים בתמימות כשבעלה בבית?
הדעות שלך קצת מפחידות..

האמת היא שרציתי לשים את התמונה הזאת יותר:
http://24.media.tumblr.com/tumblr_lgxqzoqycj1qza3r8o1_500.jpg
תמונה מהסט מאחורי מהקלעים שבה השחקנית נראית מחייכת ונהנית. היא די חסרת קונטקסט למי שלא מכיר, לכן הלכתי על סטיל מהסרט עצמו. האמת היא שאין לי שום פנטזיית אונס או משהו כזה, פשוט רציתי לשים משהו "מתאים" לרוח האתר מתוך הסרט. אם זה פוגע במישהו, אין לי בעיה להוריד.
המנויאינוזמין
לפני 11 שנים • 18 ביוני 2013
המנויאינוזמין • 18 ביוני 2013
ציטוט: אבל כאשר מדובר באשמה, האשמה מוטלת אך ורק על העבריין. אדם רע הוא אדם רע, ולא רק מבחינת החוק אלא כעובדה. והוא יהיה אדם רע גם אם סביבו נמצאים טיפשים או חסרי אחריות שנופלים בפח וגם אם סביבו נמצאים למודי חיים ממולחים שיודעים לצפות את מעשיו.

אני שוב שואל - למה אתה עדיין ממשיך לדבר על העבריין? אני פשוט לא מבין איך זה רלבנטי לנושא. אם הוא מאחורי הסורגים - הבעיה נפתרה? טורפים כמוהו יש עוד בהמונים ובכל מקום. זה כאילו אתה מנסה לשכנע אותי שהוא זה שאנס אותה ולא להפך. icon_confused.gif
ציטוט: באותה מידה ניתן להגיד "אני לא חש אמפתיה כלפי מטפס שהחליק מן ההר כי עסק בספורט מסוכן" או "כלפי נאנסת שעברה בסמטה חשוכה בשעה מאוחרת מדי, או לבשה מיני קצר מדי, או שתתה כוסית אחת מיותרת במסיבה". אין גבול להאשמות שאנחנו יכולים להאשים את הקורבן.

כאן אתה מגזים בפרשנות של דבריי. אם אתה רוצה לערוך הקבלה נכונה עם מקרה אחר, תיקח את הדוגמה עם השוד בתחנה המרכזית.
ציטוט: אמרת שהטענה שאינה אשמה תגרום לה לחוש פחות אחראית למעשיה, ואני חושב שאתה מבלבל בין מושגים. חוסר אחריות אינו שווה ערך לאשמה. חוסר אחריות הוא חוסר אחריות, ואדם שנהג בחוסר אחריות מגיע לו שיגידו לו שנהג בחוסר אחריות וגם שיסבירו לו היכן טעה, אבל אינו אשם בכך שאדם רע ניצל את חוסר האחריות שלו. נהפוך-הוא: אנחנו אמורים לשאוף לעולם בו גם אנשים חסרי אחריות, גם כאלה ששכחו לנעול את הדלת או עברו בסמטה חשוכה או בטחו בגבר שפגשו באתר הכלוב, לא ייפגעו.

אתה תשאף לעולם הזה ואני אחיה בעולם האמיתי שבו אסור לסמוך על אף אדם זר שרוצה לבוא אליך הביתה, לקשור אותך ולעשות בך מה שהוא רוצה.
אגב, יש פה איזושהי בעיה סמנטית שאני לא מבין עם המילה "אשמה"? משום מה, כולם ממש נעולים על כך שאי אפשר להגיד אותה בהקשר למקרה הזה. להודות בכך שנהגת לא נכון זה חלק מלקיחת האחריות.
חוזרת בתשובה
לפני 11 שנים • 18 ביוני 2013
חוזרת בתשובה • 18 ביוני 2013
אני דוקא חושבת שאלכסנדר כותב מאד לעניין - אם באמת נשים בצד את ההבדלים שיש, כמו שציינה שיר הגשם, בין אשמה' ו'אחריות' , או דיאגנוזות על 'מחלות נפש'... כי גבר וגם האמיץ עסוקים פה, התרגלנו כבר, בעיקר בדימוי העצמי שלהם או "ביחסי הציבור" הוירטואליים שלהם - כלומר הם עסוקים בלהעביר את המסר ש"אני אחראי, אפשר לסמוך עלי, אני לא כמו האחרים, אני ממש שווה ( מה שמעיד על חוסר ביטחון עצמי מאד עמוק, האמת ) , אני - אל תדאגי, אני אשמור עלייך.." - ואולי זה נכון, ואולי - זה לא כל כך נכון... אבל הבחורה או האישה חייבת לדאוג לעצמה ולא להעמיד את עצמה - והיא באמת אחראית על זה, ולא אף אחד אחר - לא משנה כמה היא "חרמנית" על משהו - וזה המסר היחיד שחשוב להעביר( ולא כמה מישהי' אשמה', כי היא לא 'אשמה' ) במצבים מסכני חיים, מצבים אידיוטיים או ממש לא חכמים, כמו אלו שגבר ציין, נדמה לי שזה הוא - נניח להיפגש לבד פעם ראשונה קשורת-עיניים ( רק כי "שולט" אמר לך לך לעשות את זה ) עם מישהו שהיא הכירה בכלוב, ורק וירטואלית,במקום מבודד, ויכול לספר על עצמו במילים כל מה שבא לו, בלי קשר למציאות
בלוסום​(לא בעסק)
לפני 11 שנים • 18 ביוני 2013

מנקודת מבטי

בלוסום​(לא בעסק) • 18 ביוני 2013
עברתי בדיוק את המצבים האלה, גם בוניל וגם בבדסמ
והפכתי בררנית
אין ספק שבגלל חוסר בטחון שהיה לי, הבאתי על עצמי מפגשים עם אנשים די זרים, אמנם בדירה שלי אבל עדין, להיות קשורה עם אדם שבקושי מכירים, לא משנה איפה זה, זה מסוכן.

הענין שיש פה שולטים וגברים מנוסים וכריזמטים מספיק שיכולים לסובב אותך על האצבע הקטנה שלהם, בלי שתשימי לב שאת עושה דברים שלא ממש עולים בקנה אחד עם גבולותיך או עם מה שעושה לך טוב.
יש לזה השלכה עמוקה על הנפש שלך (לפחות על שלי היתה לזה השלכה).
קחי בחשבון שדברים כאלה נחרתים עמוק, ולי אישית גרמו להרגשה של ניצול והרגשה רעה מאד שאני עושה דברים שלא טובים לי.
יהיו פה מספיק כאלה שישימו את טובת עצמם מעל טובתך את,
ואפילו לא התחלתי לדבר על המשמעות הבטיחותית של המעשים האלה, כי בסופו של דבר, כמו שכבר צינו פה - את יכולה למצוא את עצמך מתה או עם פגיעות פיזיות(מה שקרה לי גם).

חשוב שתדעי את כל אלה מבחינתי. חשוב שתדעי שלא כולם פה ירצו בטובתך, אלא בטובתם, ויכולים לעשות לך נזקים רציניים שלא בטוח שתתאוששי מהם.
ממליצה לך להתיעץ עם הותיקות יותר, גם אם את רוצה רגושים, וזה בסדר, עדין יש דרכים בטוחות לעשות זאת, פשוט חבל שתפלי על מישהו לא נכון ולא ראוי וסתם תפגעי...
Brave Dwarf
לפני 11 שנים • 18 ביוני 2013
Brave Dwarf • 18 ביוני 2013
alexanderdelarge כתב/ה:
אני שוב שואל - למה אתה עדיין ממשיך לדבר על העבריין? אני פשוט לא מבין איך זה רלבנטי לנושא. אם הוא מאחורי הסורגים - הבעיה נפתרה? טורפים כמוהו יש עוד בהמונים ובכל מקום. זה כאילו אתה מנסה לשכנע אותי שהוא זה שאנס אותה ולא להפך. icon_confused.gifכאן אתה מגזים בפרשנות של דבריי. אם אתה רוצה לערוך הקבלה נכונה עם מקרה אחר, תיקח את הדוגמה עם השוד בתחנה המרכזית.


אלכסנדר, אני חושב שאתה לא קורא את מה שאתה כותב. מיהם אותם שודדים בתחנה המרכזית מהדוגמה שאתה הבאת אם לא עבריינים? אז אתה מדבר על אשמה, אבל כאשר אחרים מדברים על אשמה, הם לא הבינו אותך נכון. אתה מביא לדוגמה שוד בתחנה מרכזית, אבל כאשר מסבירים לך שעבריין הוא זה האשם בפשע שביצע ואדם שצעק שיש לו כסף יכול להיות מקסימום מואשם ברשלנות, אתה מבקש שנדבר על לא עבריינים.
תשמע, אתה צריך קודם כל להחליט למה אתה מתכוון ועל מה אתה רוצה לדבר. בכל מקרה, אני סיימתי עם השרשור הזה על ניקיו הכפולים.
המנויאינוזמין
לפני 11 שנים • 18 ביוני 2013
המנויאינוזמין • 18 ביוני 2013
Brave Dwarf כתב/ה:
אלכסנדר, אני חושב שאתה לא קורא את מה שאתה כותב. מיהם אותם שודדים בתחנה המרכזית מהדוגמה שאתה הבאת אם לא עבריינים? אז אתה מדבר על אשמה, אבל כאשר אחרים מדברים על אשמה, הם לא הבינו אותך נכון. אתה מביא לדוגמה שוד בתחנה מרכזית, אבל כאשר מסבירים לך שעבריין הוא זה האשם בפשע שביצע ואדם שצעק שיש לו כסף יכול להיות מקסימום מואשם ברשלנות, אתה מבקש שנדבר על לא עבריינים.
תשמע, אתה צריך קודם כל להחליט למה אתה מתכוון ועל מה אתה רוצה לדבר. בכל מקרה, אני סיימתי עם השרשור הזה על ניקיו הכפולים.

אותם העבריינים שישדדו אותך פשוט יעשו את הדבר המצופה מהם, לא פחות ולא יותר. כנ"ל לגבי האדם הזר שאתה מזמין אליך הביתה ונותן לו לעשות בך מה שהוא רוצה. משל הצפרדע והעקרב? אולי לא הכי מדויק, אבל די מתאים.

בסדר, הוא האשם באונס ואולי מערכת החוק תצדד בך. איך זה עוזר לך? עדיין נאנסת, נכון? ולמה זה קרה? למה נתת לו לקשור אותך? למה בכלל הכנסת אותו הביתה? אולי אם היית מכיר אותו מקרוב, חושי העכביש שלך היו מתריעים לך על סכנה. כן, זאת לגמרי רשלנות. אתה יכול לשנוא את העולם האכזר שמכיל אנשים כאלה שיפגעו בך, אבל אתה חייב להפגין מידת אחריות מינימלית כדי להגן על עצמך מפניהם. להגיש את עצמך ערום על צלחת עם רוטב בצד זה ההפך המוחלט.