שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

אשכנזי בלבד

Demi
לפני 20 שנים • 3 באוג׳ 2004
Demi • 3 באוג׳ 2004
חתלתול זבל כתב/ה:
טוב, האמת שאתה צודק, הדיון באמת מוצה. אז לסיכום, מה שאפשר לסכם כאן, הוא שגיליתי שיש המון אנשים סתומים בלחץ וזייני שכל כאן בפורום (ולשמחתי אני לא אחד מהם, ונראה לי שאחרי התגובה האחרונה של דמי כבר אין בכלל ויכוח מי מזיין בשכל, רק למען הזיון, כי זה כנראה הזיון היחיד שהוא מסוגל להגיע אליו).
חוץ מזה, יש כאן גם הרבה עצלנים שקוראים חלקי שרשור וזה לא מפריע להם להגיב כאילו הם יודעים הכל (tv_eye - האמת, נכון שקראת רק את ההודעה הראשונה?)
אבל למה להתמקד בשלילי? גיליתי כאן גם כמה נקודות אור מבהיקות...
אז תודה לכולם, אני מיציתי


הנה, עובדה שהשימוש במילה מטומטם או טיפש היתה מוצדקת.
הוא​(שולט)
לפני 20 שנים • 3 באוג׳ 2004

די עם הגנון

הוא​(שולט) • 3 באוג׳ 2004
לפחות היית משתמש בקקי או פיפי שיהיה יותר רלוונטי ומענין
TV_Eye​(שולט)
לפני 20 שנים • 3 באוג׳ 2004
TV_Eye​(שולט) • 3 באוג׳ 2004
הממ ליראות שאתה אדם טיפש הצורך צומת לב כמו ילד שרוצה שכולם יסתכלו עליו אז אתה צודק באמת אפשר ליקרא ולהגיב על פי ההודעה הראשונה שלך שאתה כזה

אבל מתוך שעשוע וחיזוק הדעה שלי קראתי את כול השירשור לפני שכתבתי
Demi
לפני 20 שנים • 3 באוג׳ 2004
Demi • 3 באוג׳ 2004
Demi כתב/ה:
חתלתול זבל כתב/ה:
טוב, האמת שאתה צודק, הדיון באמת מוצה. אז לסיכום, מה שאפשר לסכם כאן, הוא שגיליתי שיש המון אנשים סתומים בלחץ וזייני שכל כאן בפורום (ולשמחתי אני לא אחד מהם, ונראה לי שאחרי התגובה האחרונה של דמי כבר אין בכלל ויכוח מי מזיין בשכל, רק למען הזיון, כי זה כנראה הזיון היחיד שהוא מסוגל להגיע אליו).
חוץ מזה, יש כאן גם הרבה עצלנים שקוראים חלקי שרשור וזה לא מפריע להם להגיב כאילו הם יודעים הכל (tv_eye - האמת, נכון שקראת רק את ההודעה הראשונה?)
אבל למה להתמקד בשלילי? גיליתי כאן גם כמה נקודות אור מבהיקות...
אז תודה לכולם, אני מיציתי


הנה, עובדה שהשימוש במילה מטומטם או טיפש היתה מוצדקת.
.

אהמממ
במחשבה שניה אולי אתה לא טיפש או מטומטם, ישנן עוד הרבה סיבות שיכולות לגרום לך שלא להבין את ההסבר שלי.
ולכן, אני חוזר בי משם התואר - 'מטומטם' ומציע לך ללכת לאיבחון, מקווה ששם יגלו מה הבעיה.
אליאס​(אחרת)
לפני 20 שנים • 3 באוג׳ 2004

גזענות, אינדיד.

אליאס​(אחרת) • 3 באוג׳ 2004
ואני כמו נריסה, תארזו לי שחום, שרירי ותמיר בפיתה. תודה. ולא, לא אכפת לי רומני, מרוקאי, פולני - הם ממילא מתערבבים בחולות. icon_smile.gif
מלכה מלקה​(אחרת)
לפני 20 שנים • 3 באוג׳ 2004

אפשר רק להבין למה ?

מלכה מלקה​(אחרת) • 3 באוג׳ 2004
כולה האיש התחיל שירשור בדגש לדעות גזעניות בכלוב . כולם מתממים ואיזה פה כל אחד פה פותח !
וואלה כל הכבוד ! גם בוגר גם לעניין וגם מוציא את הצדדים היפים שלכם .

וכמו כמעט כל שרשור פה זה מתחיל מנושא אחד ונגמר בהשתלחות המונית יותר או פחות באנשים
להקיא כבר אמרתי שאני רוצה ??
המלך יריב​(שולט)
לפני 20 שנים • 3 באוג׳ 2004

Re: אפשר רק להבין למה ?

המלך יריב​(שולט) • 3 באוג׳ 2004
מלכה מלקה כתב/ה:
כולה האיש התחיל שירשור בדגש לדעות גזעניות בכלוב . כולם מתממים ואיזה פה כל אחד פה פותח !
וואלה כל הכבוד ! גם בוגר גם לעניין וגם מוציא את הצדדים היפים שלכם .

וכמו כמעט כל שרשור פה זה מתחיל מנושא אחד ונגמר בהשתלחות המונית יותר או פחות באנשים
להקיא כבר אמרתי שאני רוצה ??


מצטרף לכל מילה שלך ......
העלבונות והירידות......כמה ילדותי ......
Ocean​(נשלט)
לפני 20 שנים • 3 באוג׳ 2004
Ocean​(נשלט) • 3 באוג׳ 2004
לחתלתול-
למה לך להתעסק בזה? הלא יש גזענות בכל מקום. בסופו של דבר- כולנו גזענים ברמה
כזאת או אחרת. מי שטוען שגזענות לא קיימת הוא בנאדם נגוע ומעוות מיסודו.
אם אכן היא היתה מציינת "בהירים"- לא היתה עם זה כל בעיה.סביר להניח שאם היית מראיין אותה, היית מוצא אצלה כל מיני הכללות ורעיונות גזעניים. אז? בסך הכל מצאנומצאנו עוד גזענית.

אם היא היתה בשלטון, הייתי דואג להעיף אותה.
אם היא היתה בעלת עסק ומסרבת לקבל אדם מסויים בגלל מוצאו - הייתי שורף לה אותו.
אבל בתור בנאדם פרטי שמחפש מזור לגופו ולנפשו- מותר לה. מותר לה כמו שמותר לך.

אני מאמין שגזענות טבועה בכולנו. היא אולי לא "לגיטימית", אבל היא חלק מהמציאות.

אם תבוא אליך פעם מלכה אשכנזית שתבקש לייצג אותה- פשוט דפוק אותה בתיק. מאוד פשוט.
אני אולי אנרכיסט והגישה שלי קצת לא שגרתית, אבל אני מאמין שדברים הם בבסיסם פשוטים.

אגב, אינ לא מזרחי או אשכנזי. אני מעורב בעוונותי. דופק את כולם ( :
המלכה לירז​(שולטת){כ}
לפני 20 שנים • 4 באוג׳ 2004

קצת נתונים

בין גזענות ואפליה, אי שוויון ושיסוע עוברים קווים דקים. כל אלה מעורבים ומשולבים אלה באלה, מתחילים ברמת הפרט, בבית, ומסתיימים בסטטיסטיקות מבהילות. דווקא בגלל הניסיונות שנעשו כאן לטאטא את הנושא שהועלה, אני אשתמש בהזדמנות הזאת כדי להרחיב אותו לממדיו האמיתיים, ולנסות לתת תמונה קטנה, קצרה וחלקית של ממדי חוסר השוויון במדינה בה אנחנו חיים. קצת תודעה חברתית עדיין לא הרגה אף אחד. אין הצדקה לגזענות. ולא, אפליה וקיפוח לא עברו מן העולם. לדעתי זה רלוונטי וחשוב לכולנו.

המציאות החברתית והכלכלית שאנחנו חיים בה לא נוצרה יום בהיר אחר, יש מאין. היא פועל יוצא של שינאה וגזענות, אדישות ואטימות, יהירות ושחיתות - החל מרמת הפרט וכלה ברמה החברתית והכלכלית. הזיקה בין שתי הרמות היא דו-כיוונית וזו ממש שאלת הביצה והתרנגולת. אני אביא כדוגמא אחת את המדיניות של משרד החינוך בעבר, מדיניות "הציפיות הנמוכות" כלפי תלמידים מעיירות פיתוח, שעודדה דורות של תלמידים יוצאי עדות המזרח להיכנס למסלולים מקצועיים ולא למסלולים שניתן להתקבל באמצעותם ללימודים אוניברסיטאיים.

לכל אוכלוסיית מצוקה מאפיינים משלה וגורמים משלה, ומצד שני ישנם הקשרים וזיקות בין אוכולוסיות שונות. פה זה לא המקום לעמוד על כולם, או אפילו על חלקם, אבל הבקשה היא שתקראו, ותעשו בראש את ההקשרים. מה זה אומר בישראל של 2004 להיות ילד מזרחי מעיירת פיתוח, דור שני או שלישי לעוני? מה זה אומר להיות אשה, עולה חדשה מחבר העמים? בכל פעם שאתם נתקלים באמירה גזענית, אולי תנסו לחשוב על הילד הזה. איזה אפשרויות יש לו? איזה יאוש מניע את החיים שלו? האם עמדתם במקומו, והאם אכפת לכם?


מתוך דוח העוני ל-2003 של הביטוח הלאומי:

בישראל למעלה ממליון ו- 300,000 אזרחים חיים מתחת לקו העוני. 339,000 משפחות מתחת לקו העוני, מהוות 18.1% מכלל המשפחות. כל משפחה חמישית בישראל חיה מתחת לקו העוני.
ילדים מתחת לקו העוני, מהווים 29.6% מכלל הילדים. כל ילד שלישי בישראל חי מתחת לקו העוני.
כל קשיש שלישי בישראל נמצא במצוקה כלכלית קשה.
ישראל מדורגת במקום השני בעולם המערבי בפערים בהכנסה בין העשירון העליון לעשירון התחתון.
63% מהפלשתינאים חיים מתחת לקוו העוני.

מתוך נתוני מרכז אדווה:

ההכנסה החודשית הממוצעת של משפחה בעשירון העליון עמדה השנה על 41,835 ₪ ברוטו
ההכנסה החודשית הממוצעת של משפחה בעשירון התחתון עמדה השנה על 3,108 ₪ ברוטו- פחות משכר המינימום.
העשירון העליון מרוויח פי 14 מהעשירון התחתון.
שני העשירונים העליונים גורפים מחצית מההכנסות במשק הישראלי
30% מהישראלים מרוויחים כ- 4,000 ₪ בחודש
מנהלים בכירים מרוויחים כ- 250,000 ₪ בחודש
נשים מרוויחות 61% פחות מגברים: השכר הממוצע של הגברים ב-2002 עמד על 8,654 ₪ לעומת 5,332 ₪ לנשים.
העשירון העליון הוציא על בריאות פי 4 מהעשירון התחתון: העשירון הראשון והשני הוציאו כ-250 ₪ בחודש, לעומת כ-1,000 ₪ שהוציא העשירון העליון.

מדינת ישראל עלתה למקום הראשון בעולם בפערי ההכנסה בין העשירון העליון לעשירון התחתון.

ממצאי דו"ח "ועדת החקירה הפרלמנטרית לנושא הפערים החברתיים בישראל" מ-2004:

הדו"ח סוקר את הגידול בפערים החברתיים בישראל ב-20 השנים האחרונות. לפי הדו"ח יש פערים עמוקים בין האוכלוסיות השונות בישראל: פערי עוני, פערי ידע (התפשטות הבערות בגלל אי שוויון בחינוך), פערי הכנסה ורכוש ופערים בהזדמנויות העבודה והתעסוקה.

מתוך ממצאי כוח המשימה הלאומי לקידום מערכת החינוך בישראל שמונה ב-2003 :

בישראל פערים חברתיים מהגבוהים בעולם המפותח, ורבים רואים בפערים אלו את הסכנה האמיתית לדמותה, איכותה ואף לקיומה של המדינה. בעולם המפותח מכירים כיום בהשכלה ובחינוך כאבני-היסוד של החברה, כבסיס לתרבות ולאחדות הלאומית וכתשתית החיונית ביותר לכלכלה הלאומית.החינוך הוא גם הגורם הראשון במעלה המשפיע על עתידו וסיכויי הצלחתו של כל פרט ופרט. השכלה ופיתוח יכולות אישיות הם תנאי להשתלבות בחברה, להתקדמות כלכלית ולמיצוי הפוטנציאל האישי.

ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בפערים לימודיים, פערים על בסיס רקע סוציו-אקונומי, לאום (ערבים – יהודים), מוצא (מערביים – מזרחיים), ותק בארץ (עולים –ותיקים) ומקום מגורים (ישובים מבוססים – ישובים עניים). בהעדר מדיניות לאומית ברורה בנושא, מגובה בחקיקה מתאימה, והעדר אכיפה של מדיניות מיפוי ורישוי, הולך ונחלש החינוך הציבורי. נוצרים זרמים ותתי זרמים, חלקם פרטיים ואליטיסטים הממשיכים להיות מתוקצבים באופן מלא מתקציב המדינה תוך נטישה של תוכניות הלימוד המחייבות ושל "תוכנית הליבה", מיון ובחירת תלמידים על-ידי בתי-הספר ותשלומים גבוהים של ההורים, ונוצרים פערים גדולים בהקצאת המשאבים, בגודל בתי ספר ובגודל כיתות בין המגזרים השונים, תוך קיפוח ניכר של המגזר הערבי.

רק כשליש מהתלמידים בישראל זכאים לתעודת בגרות!

חלק קטן מהם שייך לשכבת התלמידים הלומדים בשכונות, בעיירות הפיתוח ובכפרים.

מתוך פרסומי הלמ"ס:

פרופ' סמוחה צופה שהפער בין אשכנזים ומזרחיים יתקיים גם בעתיד, והמזרחיים יישארו קבוצה חברתית בעלת סטטוס סוציו-אקונומי נמוך. אינדיקציה לכך הוא מוצא בשיעור הנמוך מאד של בעלי תואר אקדמאי. שיעור נמוך יותר מהאשכנזים.

מכיוון שרוב אנשי הפריפריה הם מזרחיים צפוי השסע הזה לקבל גם ביטוי מרחבי. השהייה בפיתוח הפריפריה תפגע במיוחד בקבוצה זו.

הכנסה לפי עדה ולאום, 2001:

הבסיס: ממוצע סך כל השכירים = 100
ערבים ואחרים -70
יליד ישראל לאב יליד אסיה או אפריקה - 70
יליד ישראל לאב יליד אירופה או אמריקה - 138
סך כל השכירים - 100

(הערות:
1. ללא מזרח ירושלים.
2. ההכנסה המוצגת בלוח זה היא הכנסה חודשית ברוטו, משכר וממשכורת של שכירים עירוניים. שכר -- תשלום תמורת עבודה לפי ימים; משכורת -- תשלום עבור עבודה קבועה על בסיס חודשי ; הכנסה ברוטו לחודש -- הכנסה כספית ברוטו היא הכנסה מכל מקומות העבודה שבהם הועסק/ה הנסקר/ת בשלושת החודשים האחרונים, כולל שעות נוספות. הכנסה משכר וממשכורת -- הכנסה כספית ברוטו (לפני ניכויים ותשלום מסים) מכל מקומות העבודה שבהם הועסק הנסקר/ת תמורת שכר ומשכורת. ההכנסה כוללת את כל התוספות, כגון: שעות נוספות, דמי הבראה, ביגוד, פרמיות וכו'.
3. הנתונים עבור יהודים בני הדור הראשון שנולדו בישראל הם היחידים המאפשרים להשוות באופן מובהק בין שתי קבוצות מוצא (מזרחים ואשכנזים). הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אינה מפרסמת נתוני מוצא עבור ילידי/ות ישראל שגם אביהם/הן נולד בישראל.
4. "אחרים" -- נוצרים שאינם ערבים. )

שסעים:
שסע לאומי - בין הרוב היהודי למיעוט הערבי.
שסע דתי - בין יהודים דתיים לבין יהודי לא דתיים.
שסע עדתי - בין אשכנזים יוצאי אירופה ואמריקה לבין מזרחים יוצאי אסיה ואפריקה.
שסע אידיאולוגי - פוליטי - בין ימין ניצי לבין שמאל יוני בנושאי חוץ וביטחון.
שסע מעמדי חברתי - כלכלי - בין עשירים לעניים, משכילים למשכילים פחות, תושבי יישובים מבוססים לתושבי עיירות פיתוח.
שסע מגדרי - אי שוויון בין נשים לגברים

שסעים חופפים [מצטברים] - מתאם בין שסעים שונים. למשל, מתאם בין שסע עדתי ומיקום בסולם החברתי כלכלי.

העקרונות המצויים בהכרזת העצמאות: "מדינת ישראל תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה: תהא מושתת על יסודות החירות, הצדק... תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור..."
T O M​(שולט)
לפני 20 שנים • 4 באוג׳ 2004

Re: קצת נתונים

T O M​(שולט) • 4 באוג׳ 2004
המלכה לירז כתב/ה:
דווקא בגלל הניסיונות שנעשו כאן לטאטא את הנושא שהועלה, אני אשתמש בהזדמנות הזאת כדי להרחיב אותו לממדיו האמיתיים,b]



לירז , אף אחד לא מנסא לטאטא שום דבר. חבל שאת מאשימה סתם.
כתב חתלתול על מישהי שלדעתו היא גזענית.
היו כאלה שהסכימו איתו וכאלה שלא.

אז כל מי שלא הסכים איתך מטאטא את הנושא?
מה , את תמיד צודקת?

ואם באמת את רוצה לנהל דיון על זה , אז דברי על זה מנקודת מבטך.
במקום זה את מביאה את "הנאום היומי" בעניין גזענות.
מאמר של סטטיסקות ומספרים. גם אני יודע לקרוא דוחות.
לא הגזמת קצת?


לדעתי האישית , במקרה המדובר עם המלכה , חתלתול ניפח את זה מעל ומעבר.
הוא כבר יצר עולם שלם על העדפותיה ונטיותיה.
הבחורה מעדיפה אשכנזים. תצלבו אותה.


הדיון היה על הבחורה והפרופיל שלה.
אם את רוצה להתמקד על גזענות בחברה הישראלית כנושא בפני עצמו(כפי שמסתמן מהדו"ח שנתת פה) אז רצוי לפתוח פוסט חדש.