שוסי |
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
Re: ההיפך
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
שוסי • 5 בינו׳ 2010
נילי ונילי כתב/ה: Pauza כתב/ה: מה שאני אומרת, בעיקר בתחומי הטאבו, שהאיסור החברתי עצמו הוא השד הנורא.שאילולא האיסור החברתי הזה, אם הכל היה שם טבעי, לא היתה נוצרת כל בעיה.
טוב, זה לא לגמרי מדוייק. כפי שציינת יפה, כאשר מדובר ביחסים מיניים שאינם על בסיס שוויוני (בוגר וצעיר ממנו או דמות סמכות והכפוף אליה) יש פה בעיה שמהותה היא יחסי הכח בין השניים. כאשר מדובר בהורה וילד יש פה כמה וכמה בעיות שהן מעבר לטאבו החברתי. ראשית,הילד למעשה ממולכד. הוא אינו יכול לסרב ליחסים או לדחות את הקרבה, כי מדובר פה באילוצי שרידה אמיתיים: אם תדחי את אבא, את לא תקבלי אוכל או צעצועים או חיוכים או ממתקים או כל דבר שבעיניים של ילד קטן נראים כמו חיים ומוות ממש. שנית, יש פה עניין שקשור בהתפתחות הרגשית האישית התקינה. אני לא חסידה גדולה של פרויד, אבל כן מאמינה שבהתפתחות הילד צריך איזשהו בסיס איתן שמלמד אותו כי מערכות יחסים יכולות להביא טוב ויכולות לעשות טוב. כאשר יש ניצול בגיל צעיר, משהו בעצם התפיסה של מערכות יחסים עם אנשים אחרים (אפילו סתם ידידות לא מינית), נפגם. משהו מאוד בסיסי ביכולת לבטוח באנשים אחרים וברצון שלהם לעשות לך טוב- נפגם. גם אם אין ניצול ברור אגב,גם אם נראה כי הילד נהנה מכך,צריך לזכור כי מיניות ילדית הינה מיניות השונה איכותית ואף אינהרנטית ממיניות בוגרת.קשר מיני בין בוגר לצעיר לעולם לא יהיה קשר בריא משום שהילד לא יכול להכיל,להבין או בכלל להיות באותו עולם מושגים של הבוגר. תראי,מבחינתי,עצם קיומו של טאבו מסוים הוא לא זה שהופך אותו לאסור. אני שמחה באמת ובתמים על הרצון שלך לערער ולחקור,חשיבה ביקורתית זה נהדר. לכן,אם אכן מדובר בשני בגירים אשר החלו את הקשר המיני בניהם אחרי בגרותם,כאשר בילדתו לא היו סממנים מיניים כלשהם בין השניים(או יותר)אז אני אכן לא רואה בכך פסול. עם זאת,אני מתקשה לקבל את העובדה שאת מסוגלת לקבל בסובלנות גילוי עריות של בגיר בקטין. |
|
מקבי(מתחלף) |
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
מקבי(מתחלף) • 5 בינו׳ 2010
ציטוט: ואם הוא התחיל לפני שהם היו בגירים ועכשיו הוא ממשיך מתוך הסכמה?
גרטיפיקציה..אתה חושב שכל מושג נתון אפשר להפוך לפועל? אני לא מקינטה אגב,אני רצינית באמשך. אם היחסים התחילו לפני היות הבן בגיר, אז הם פסולים, בוודאי. מצד שני, עכשיו הוא בגיר, אז איך מודדים? נניח לזה בכך ששניהם, קרוב לוודאי, דפוקים ברמות. למה את מתכוונת, להפוך מושג לפועל? Gratification זה גם מושג\שם עצם וגם פועל (to gratify\gratifying). ציטוט: את הקנאה וצרות העין גררתי לכאן עוד משרשור מאסטר אור בו טענת שהביקורת שנגדו מגיעה מתוך אלו.
הביקורת נגד גיל אריאלי, בועל הקטינות ומשחית הנפשות, אכן מגיעה מצרות-עין -- מוצדקת לחלוטין, במקרה שלו. |
|
נילי ונילי |
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
Re: ההיפך
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
נילי ונילי • 5 בינו׳ 2010
זונת סושי כתב/ה: עם זאת,אני מתקשה לקבל את העובדה שאת מסוגלת לקבל בסובלנות גילוי עריות של בגיר בקטין.
אני מתקשה לקבל את העובדה שאת חושבת שאני מקבלת בסובלנות גילוי עריות של בגיר בקטין. אהובה, את בטוחה שאת סגורה על מה שניסיתי להגיד? |
|
Pauza |
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
Pauza • 5 בינו׳ 2010
זונת סושי כתב/ה: שאלתי ברצינות ואני מודה לך על התשובה הרצינית.
את הקנאה וצרות העין גררתי לכאן עוד משרשור מאסטר אור בו טענת שהביקורת שנגדו מגיעה מתוך אלו. האמת היא שאני מאוד מכבדת את האנדרדוג שלך ושמחה על עצם קיומו,עם זאת אני לא מסכימה עם הטיעונים שהצגת כאן ובהמשך גם אפרט מדוע. אבל רק בקטנה אני אציין כאן(כי זה פשוט מהבהב לי באור אדום מדי)שאת נופלת כאן בכשל נטורליסטי קלאסי.את גוזרת מהמצוי לרצוי,עצם זה שאולי(וגם זה נתון לויכוח)בכל התרביות קים מנהג פסול מסוים לא הופך אותו בהכרח לפחות פסול. אבל זה רק לקטנה,עוד מעט ההמשך. מה שאני בעיקר אומרת, שאין לנו בכלל כלים ומידע מספיק כדי לדעת מהי התשובה. מתודולוגית, כל כך הרבה גורמים זרים מתערבים בסיטואציה של גילוי עריות למשל, עד כי לא ניתן כבר להקיש מכך דבר. אני לא חושבת שאני נופלת אל תוך קשר לוגי, משום שמלכתחילה אני מסבירה ואומרת שלא ידוע לי מהו מיצוי הטוב, או מהו הרע במיעוטו. אבל דבר אחד כן אומר, וזה בקשר לגיל. נדמה לי שאם הטאבו היה בגלל הגיל, אז הטאבו לא היה אוסר עריות במשפחה, אלא עריות בין מבוגר לילד. טאבו כזה אכן קיים. נראה לי כי ישנן השלכות רבות יותר בגלל שמדובר במסגרת משפחתית, היררכית, בה מתח מיני מיותר יכול לייצר נזק, אי אמון, חשד וחשש, ולאו דווקא בין הנפשות הפועלות. הנושא מורכב הרבה יותר ממה שנדמה. |
|
שוסי |
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
שוסי • 5 בינו׳ 2010
דיברתי אל פאוזה.
ובאשר לכינוי הפסואדו חיבה שלך הרווים בפטרוניזם ,אני באמת שיותר מאשמח אם תמנעי להבא מלהפנותם אליי,תודה. |
|
נילי ונילי |
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
נילי ונילי • 5 בינו׳ 2010
זונת סושי כתב/ה: דיברתי אל פאוזה.
ובאשר לכינוי הפסואדו חיבה שלך הרווים בפטרוניזם ,אני באמת שיותר מאשמח אם תמנעי להבא מלהפנותם אליי,תודה. דווקא לא פסאודו ולגמרי בחיבה. אבל ניחא. להבא אמנע. |
|
שוסי |
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
שוסי • 5 בינו׳ 2010
Pauza כתב/ה: זונת סושי כתב/ה: שאלתי ברצינות ואני מודה לך על התשובה הרצינית.
את הקנאה וצרות העין גררתי לכאן עוד משרשור מאסטר אור בו טענת שהביקורת שנגדו מגיעה מתוך אלו. האמת היא שאני מאוד מכבדת את האנדרדוג שלך ושמחה על עצם קיומו,עם זאת אני לא מסכימה עם הטיעונים שהצגת כאן ובהמשך גם אפרט מדוע. אבל רק בקטנה אני אציין כאן(כי זה פשוט מהבהב לי באור אדום מדי)שאת נופלת כאן בכשל נטורליסטי קלאסי.את גוזרת מהמצוי לרצוי,עצם זה שאולי(וגם זה נתון לויכוח)בכל התרביות קים מנהג פסול מסוים לא הופך אותו בהכרח לפחות פסול. אבל זה רק לקטנה,עוד מעט ההמשך. מה שאני בעיקר אומרת, שאין לנו בכלל כלים ומידע מספיק כדי לדעת מהי התשובה. מתודולוגית, כל כך הרבה גורמים זרים מתערבים בסיטואציה של גילוי עריות למשל, עד כי לא ניתן כבר להקיש מכך דבר. אני לא חושבת שאני נופלת אל תוך קשר לוגי, משום שמלכתחילה אני מסבירה ואומרת שלא ידוע לי מהו מיצוי הטוב, או מהו הרע במיעוטו. אבל דבר אחד כן אומר, וזה בקשר לגיל. נדמה לי שאם הטאבו היה בגלל הגיל, אז הטאבו לא היה אוסר עריות במשפחה, אלא עריות בין מבוגר לילד. טאבו כזה אכן קיים. נראה לי כי ישנן השלכות רבות יותר בגלל שמדובר במסגרת משפחתית, היררכית, בה מתח מיני מיותר יכול לייצר נזק, אי אמון, חשד וחשש, ולאו דווקא בין הנפשות הפועלות. הנושא מורכב הרבה יותר ממה שנדמה. הבעיה העקרונית שלי אינה עם עצם גילוי העריות הבוגר אשר נעשה בהסכמה אלא עם גורם הגיל.ויש מספיק מחקרים אשר מוכחים מתולוגית כיצד ומדוע גילוי עריות מסב נזק בלתי הפיך לילד. |
|
Pauza |
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
Pauza • 5 בינו׳ 2010
זונת סושי כתב/ה: Pauza כתב/ה: זונת סושי כתב/ה: שאלתי ברצינות ואני מודה לך על התשובה הרצינית.
את הקנאה וצרות העין גררתי לכאן עוד משרשור מאסטר אור בו טענת שהביקורת שנגדו מגיעה מתוך אלו. האמת היא שאני מאוד מכבדת את האנדרדוג שלך ושמחה על עצם קיומו,עם זאת אני לא מסכימה עם הטיעונים שהצגת כאן ובהמשך גם אפרט מדוע. אבל רק בקטנה אני אציין כאן(כי זה פשוט מהבהב לי באור אדום מדי)שאת נופלת כאן בכשל נטורליסטי קלאסי.את גוזרת מהמצוי לרצוי,עצם זה שאולי(וגם זה נתון לויכוח)בכל התרביות קים מנהג פסול מסוים לא הופך אותו בהכרח לפחות פסול. אבל זה רק לקטנה,עוד מעט ההמשך. מה שאני בעיקר אומרת, שאין לנו בכלל כלים ומידע מספיק כדי לדעת מהי התשובה. מתודולוגית, כל כך הרבה גורמים זרים מתערבים בסיטואציה של גילוי עריות למשל, עד כי לא ניתן כבר להקיש מכך דבר. אני לא חושבת שאני נופלת אל תוך קשר לוגי, משום שמלכתחילה אני מסבירה ואומרת שלא ידוע לי מהו מיצוי הטוב, או מהו הרע במיעוטו. אבל דבר אחד כן אומר, וזה בקשר לגיל. נדמה לי שאם הטאבו היה בגלל הגיל, אז הטאבו לא היה אוסר עריות במשפחה, אלא עריות בין מבוגר לילד. טאבו כזה אכן קיים. נראה לי כי ישנן השלכות רבות יותר בגלל שמדובר במסגרת משפחתית, היררכית, בה מתח מיני מיותר יכול לייצר נזק, אי אמון, חשד וחשש, ולאו דווקא בין הנפשות הפועלות. הנושא מורכב הרבה יותר ממה שנדמה. הבעיה העקרונית שלי אינה עם עצם גילוי העריות הבוגר אשר נעשה בהסכמה אלא עם גורם הגיל.ויש מספיק מחקרים אשר מוכחים מתולוגית כיצד ומדוע גילוי עריות מסב נזק בלתי הפיך לילד. ומחוץ למשפחה הוא לא מסב נזק? או שבגלל שבמשפחה זה קורה יותר בקלות, יש טאבו מיוחד לעריות במשפחה? אני באמת שואלת. וכן, מצב הכוכבים הופך היום לא מעט אנשים לפקעת עצבים. והייתי שמחה אם היית מתייחסת לחלק השני של התגובה שלי אליך - לכך שדווקא טאבו גורף כזה והפחד מלחצות או מראית פני חצייתו, מייצר נזקים. וכמעט רציתי לכתוב בפטרונות שאת רק בת 23 ומאוד חכמה, אבל עבר עלי יום לא משהו, אז אני אמנע מזה.. |
|
מקבי(מתחלף) |
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
מקבי(מתחלף) • 5 בינו׳ 2010
ציטוט: ומחוץ למשפחה הוא לא מסב נזק?
פחות. |
|
Pauza |
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
לפני 14 שנים •
5 בינו׳ 2010
Pauza • 5 בינו׳ 2010
מקבי כתב/ה: ציטוט: ומחוץ למשפחה הוא לא מסב נזק?
פחות. אבל עדיין, קיים טאבו לגבי מין עם ילדים. אני מניחה שזה תופס גם במשפחה, לא? |
|