שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

התראה לכל הבנות באשר הן - נשלט מתחזה!

stiletto​(אחרת)
לפני 11 שנים • 1 במרץ 2013

קלה האצבע על המקלדת

stiletto​(אחרת) • 1 במרץ 2013
תגובות ועוד תגובות ואף אחד לא אומר נעשה פה אאוטיניג למישהו שאמר למישהי משהו באתר אחר לגמרי! ופותחת השירשור הזה מינתה עצמה לרשות המחוקקת והמבצעת כי אולי מישהו לא הסכים לקנות לה את הטוקמן השבועי? מחר מישהו אחר יפרסם סטטוס בפייס ונפרסם את זה כאן כי בעיני מישהו זה לא ימצא חן.
למען הסר ספק לא מכירה את האישיות המדוברת וגם לא את מי שפתחה את הפארסה הזאת
קסם שבלב
לפני 11 שנים • 1 במרץ 2013

תודה לך לוסיל יקרה על האזרה טוב לדעת

קסם שבלב • 1 במרץ 2013
לא חסר סוטים לצערנו..
הדורבנים​(נשלט)
לפני 11 שנים • 1 במרץ 2013
הדורבנים​(נשלט) • 1 במרץ 2013
עוד שני משפטים להמשך

את המרחק הקצר הזה מרגישות נשים הרבה יותר מגברים, כי הן המאוימות ממנו, ולכן אנחנו הגברים לדעתי צריכים לקבל בהבנה את הקשר שהן עושות בן התחום האפור הזה לאונס אפשרי. אבל אני מסכים, באותה נשימה, שעדיף להשאיר את התחום האפור הזה בתור תחום אפור, ולהפריד את האונס בתור אונס. אני מודע לניסיון המאוד מקובל היום להרחיב את מושג האונס שיכלול כמה שיותר ממנו, ולמרות שאני מבין אותו, אני מתנגד לו, ואני חושב שהוא אפילו לוקה קצת בכהות מוסרית.
המלט
לפני 11 שנים • 1 במרץ 2013
המלט • 1 במרץ 2013
fog כתב/ה:
המלט כתב/ה:
fog כתב/ה:
המלט כתב/ה:

דבר אחד קצת מפריע לי בגישה שלך לסקס שמושג במרמה. את רואה בזה באופן טבעי, במכוון או שלא, נחלתם של גברים בלבד. כאילו שרק גברים משקרים בשביל סקס. זה ממש לא ככה. נשים משקרות כל הזמן בשביל להשיג סקס, לדעתי לא פחות מגברים, אם לא יותר. נשים מתחזות לשולטות כדי להשיג סקס מנשלטים; נשים מתחזות לנשלטות כדי להשיג סקס משולטים. ויש המתחזות למתחלפות כדי להשיג סקס מכולם. הן משקרות באשר להעדפותיהן המיניות, באשר למצבן האישי, באשר למקום מגוריהן, משפחתן וכו. אני חושב שהסיבה שאנחנו לא רואים פוסטים מתלוננים על נשים שמתחזות, קשורה במפלס הבושה: גברים מתביישים להודות שהם נפלו בפח. זה כל כך לא גברי.


אני לחלוטין לא מסכים. רוב הפוסטים המתלוננים הן של גברים נשלטים נגד נשים נצלניות.
אני מסביר את זה שכנראה גברים נשלטים הם באופן כללי יותר בכייניים משאר האוכלוסייה, כי הם מרגישים מאוימים יותר ופגיעים יותר. בצדק, לדעתי.

אני גם מסכים אם פייה לחלוטין, בנושא ההתייחסות לעבירה כטריווילית, שלא בצדק. אמנם זה לא לכאורה לא אונס, אבל המרחק הוא קטן הרבה יותר משגברים מוכנים להודות, כמו שמעיד המקרה של חנן גולדבלט.

אני מאוד בעד פרסום הפוסט הזה. הוא מספר על מקרה שקרה, שקשור לנושא שליטה, ומזהיר נשים ממצבים כאלו. לא הבנתי מה רע בפרסום הפוסט בפורום הזה. הוא הרבה יותר אפקטיבי מהפוסט שמציע רפאל באלפוני. לימוד ממקרה שקרה באמת. זה כמו תחקירי תאונות אמיתיות שמקריאים לחיילים בצבא, בנוסף על לימוד יבש של נהלי הבטיחות.


יש לערוך הבחנה יסודית, לטעמי, בין עשרות הפוסטים שאתה מתכוון אליהם, לבין נושא הדיון כאן, שאיננו "גברים נצלנים" או "נשים נצלניות", אלא נסיון להשיג סקס במרמה. אני מדבר על מצב דומה מאד למה שתיארה הכותבת: גבר נפגש עם אישה, והיא מספרת לו סיפורים שאינם אמת כדי להשיג סקס. סקס, ולא נקיון, או כסף. שים לב שברוב הפוסטים של נשלטים בכלוב המלינים על נשים נצלניות אין שום יסוד של רמאות: האשה מכריזה מראש שהיא רוצה כסף, נקיון, שירותים וציות מוחלט. הכל גלוי ופתוח. הנשלטים נכנסים לתוך זה כשמלוא תאוותם בידם, וכשהם יוצאים החוצה, מרוקנים לגמרי מאנרגיה, הם מרגישים מנוצלים ומושפלים, ולבי עליהם - אבל אף אחת לא רימתה אותם כאן, וזה ממש לא אותו הדבר. אולי יש כאן איזשהו סוג רחוק של רמאות, כי בכל זאת לכתוב "שולטת" ליד הניק שלך עשוי לייצר ציפיות מסוימות, אבל זוהי רמאות מסוג אחר, שאגב אני בטוח שיש מי שיודע לאמוד בדיוק את מידת נפשעותה ולנקוב במספר השנים המירבי בכלא הצפוי למי שעושה זאת.

מה הקשר לעזאזל לאונס? למה בכלל להביא את המילה אונס בקונטקסט הזה? אתה שם לב לאיזה תחתית של זילות אתה מביא את עניין האונס? בזה שאני אומר שאיזשהו חרדי חרמן וקטן ניסה להתחיל עם בחורה צעירה - איני מקטין את המקרה למימדים טריביאליים ; אינני טוען גם שהפוסט רע - כפי שאתה מרמז; אבל אני בהחלט מתחזק בדעתי שיש כאן הטיה קשה ולא מידתית: אני לא רוצה לחיות במציאות בה להטוטי לשון בלבד מקטינים את המרחק בין הונאה לאונס, או רגשות מוסריים הסובלים ממגננת-יתר חד מגדרית - אין לי דרך אחרת להגדיר את הגישה של פייה -- משיתים על כל נסיון רמאות את מלוא כובד החוק. איך אמר פה מישהו - בחייאת דינקום.


אני לא מסכים לשני החלקים.
לחלק הראשון. אני לא מוצא טעם גדול בהבחנה הזאת. אם קצת מסתכלים יותר מגבוה, אפשר לסווג את הדברים כך: גברים מרגישים חסרי אונים ומנוצלים כאשר משתמשים ביצר המיני הנשלט שלהם לצורכים כספיים בלבד, גם ללא שקרים. נשים מרגישות חסרות אונים ומנוצלות כאשר משתמשים בצורך שלהן לאינטימיות ולקרבה בעזרת שקרים. זה כמובן בהכללה, אבל ההכללה עוזרת להסביר את ריבוי הפוסטים המתלוננים.
העקרון הוא אותו עקרון: יש בבדס"ם נקודות חולשה, שהצד השני מנצל אותם לפעמים, ועל כך התלונות. אתה רוצה להגיד שהמצב השני פוגע יותר? אני כלל לא בטוח. אתה רוצה להגיד שהמצב השני גרוע יותר מוסרית? אני לא בטוח.
ההבדל היחידי (שעמדו פה עליו הרבה) הוא כנראה מבחינת החוק. אבל הוא פחות מעניין אותי. כי חוקים אפשר לשנות, אם מזהים את העקרון המנחה.

בנושא האונס: אני לא חושב שאני עושה פה זילות של האונס. מבחינת איך שגברים רואים את זה (וגם אני): מי שאונס בברוטליות יישב בכלא יותר, אם אתה רוצה לנסח את זה בבהירות.
הנקודה שלי היא אחרת: מבחינתן של הנשים, הגברים הללו שמשקרים בצורה כלכך בוטה בשביל להשיג סקס, יש בהם זלזול מוחלט לרגשותיהן, וחוסר כבוד בסיסי. זה לא אונס, אבל המרחק בין שהאנשים האלו רק ישקרו בשביל סקס, לבין שהאנשים הללו גם יאנסו, הוא יותר קרוב ממה שאנו הגברים מוכנים לפעמים להודות. שוב - ראה מקרה חנן גולדבלט.
אני חושב שכשאתה נכנס ונמצא עמוק בתחום האפור שבין שקר לאונס, שוב אין גבולות של מוסר - כי ממילא כבר זלזלת באישה ופגעת בכבודה. מעכשיו רק היצרים מכתיבים לך לאן ללכת. אז קל מאוד להגיע גם לאונס.


סליחה, אבל אני חושב שדבריך הינם דמגוגיה חסרת טעם. אין שום ״תחום אפור בין שקר לאונס״, וכל מי שאומר כך טועה ומטעה. אין שום דמיון בין זלזול בכבודו של אדם כאשר משקרים לו, לזלזול המוחלט הכרוך באונס. ואולי אתה בעצמך. במסע ההתחזות שלך ל׳צעיף אדום מדם׳, כאשר שיקרת במשך ימים ארוכים למספר חברים באתר תוכל להאיר את עינינו: האם התעוררו בך יצרים לאנוס לאחר ששיקרת? האם המרחק בין שקר לאונס הוא באמת כה קצר כפי שאתה רוצה שנאמין כאן?
Mighty Max​(מתחלף)
לפני 11 שנים • 1 במרץ 2013
Mighty Max​(מתחלף) • 1 במרץ 2013
גברים משקרים בשביל סקס , נשים משקרות בשביל מערכת יחסים ....
הדורבנים​(נשלט)
לפני 11 שנים • 1 במרץ 2013
הדורבנים​(נשלט) • 1 במרץ 2013
המלט כתב/ה:
fog כתב/ה:
המלט כתב/ה:
fog כתב/ה:
המלט כתב/ה:

דבר אחד קצת מפריע לי בגישה שלך לסקס שמושג במרמה. את רואה בזה באופן טבעי, במכוון או שלא, נחלתם של גברים בלבד. כאילו שרק גברים משקרים בשביל סקס. זה ממש לא ככה. נשים משקרות כל הזמן בשביל להשיג סקס, לדעתי לא פחות מגברים, אם לא יותר. נשים מתחזות לשולטות כדי להשיג סקס מנשלטים; נשים מתחזות לנשלטות כדי להשיג סקס משולטים. ויש המתחזות למתחלפות כדי להשיג סקס מכולם. הן משקרות באשר להעדפותיהן המיניות, באשר למצבן האישי, באשר למקום מגוריהן, משפחתן וכו. אני חושב שהסיבה שאנחנו לא רואים פוסטים מתלוננים על נשים שמתחזות, קשורה במפלס הבושה: גברים מתביישים להודות שהם נפלו בפח. זה כל כך לא גברי.


אני לחלוטין לא מסכים. רוב הפוסטים המתלוננים הן של גברים נשלטים נגד נשים נצלניות.
אני מסביר את זה שכנראה גברים נשלטים הם באופן כללי יותר בכייניים משאר האוכלוסייה, כי הם מרגישים מאוימים יותר ופגיעים יותר. בצדק, לדעתי.

אני גם מסכים אם פייה לחלוטין, בנושא ההתייחסות לעבירה כטריווילית, שלא בצדק. אמנם זה לא לכאורה לא אונס, אבל המרחק הוא קטן הרבה יותר משגברים מוכנים להודות, כמו שמעיד המקרה של חנן גולדבלט.

אני מאוד בעד פרסום הפוסט הזה. הוא מספר על מקרה שקרה, שקשור לנושא שליטה, ומזהיר נשים ממצבים כאלו. לא הבנתי מה רע בפרסום הפוסט בפורום הזה. הוא הרבה יותר אפקטיבי מהפוסט שמציע רפאל באלפוני. לימוד ממקרה שקרה באמת. זה כמו תחקירי תאונות אמיתיות שמקריאים לחיילים בצבא, בנוסף על לימוד יבש של נהלי הבטיחות.


יש לערוך הבחנה יסודית, לטעמי, בין עשרות הפוסטים שאתה מתכוון אליהם, לבין נושא הדיון כאן, שאיננו "גברים נצלנים" או "נשים נצלניות", אלא נסיון להשיג סקס במרמה. אני מדבר על מצב דומה מאד למה שתיארה הכותבת: גבר נפגש עם אישה, והיא מספרת לו סיפורים שאינם אמת כדי להשיג סקס. סקס, ולא נקיון, או כסף. שים לב שברוב הפוסטים של נשלטים בכלוב המלינים על נשים נצלניות אין שום יסוד של רמאות: האשה מכריזה מראש שהיא רוצה כסף, נקיון, שירותים וציות מוחלט. הכל גלוי ופתוח. הנשלטים נכנסים לתוך זה כשמלוא תאוותם בידם, וכשהם יוצאים החוצה, מרוקנים לגמרי מאנרגיה, הם מרגישים מנוצלים ומושפלים, ולבי עליהם - אבל אף אחת לא רימתה אותם כאן, וזה ממש לא אותו הדבר. אולי יש כאן איזשהו סוג רחוק של רמאות, כי בכל זאת לכתוב "שולטת" ליד הניק שלך עשוי לייצר ציפיות מסוימות, אבל זוהי רמאות מסוג אחר, שאגב אני בטוח שיש מי שיודע לאמוד בדיוק את מידת נפשעותה ולנקוב במספר השנים המירבי בכלא הצפוי למי שעושה זאת.

מה הקשר לעזאזל לאונס? למה בכלל להביא את המילה אונס בקונטקסט הזה? אתה שם לב לאיזה תחתית של זילות אתה מביא את עניין האונס? בזה שאני אומר שאיזשהו חרדי חרמן וקטן ניסה להתחיל עם בחורה צעירה - איני מקטין את המקרה למימדים טריביאליים ; אינני טוען גם שהפוסט רע - כפי שאתה מרמז; אבל אני בהחלט מתחזק בדעתי שיש כאן הטיה קשה ולא מידתית: אני לא רוצה לחיות במציאות בה להטוטי לשון בלבד מקטינים את המרחק בין הונאה לאונס, או רגשות מוסריים הסובלים ממגננת-יתר חד מגדרית - אין לי דרך אחרת להגדיר את הגישה של פייה -- משיתים על כל נסיון רמאות את מלוא כובד החוק. איך אמר פה מישהו - בחייאת דינקום.


אני לא מסכים לשני החלקים.
לחלק הראשון. אני לא מוצא טעם גדול בהבחנה הזאת. אם קצת מסתכלים יותר מגבוה, אפשר לסווג את הדברים כך: גברים מרגישים חסרי אונים ומנוצלים כאשר משתמשים ביצר המיני הנשלט שלהם לצורכים כספיים בלבד, גם ללא שקרים. נשים מרגישות חסרות אונים ומנוצלות כאשר משתמשים בצורך שלהן לאינטימיות ולקרבה בעזרת שקרים. זה כמובן בהכללה, אבל ההכללה עוזרת להסביר את ריבוי הפוסטים המתלוננים.
העקרון הוא אותו עקרון: יש בבדס"ם נקודות חולשה, שהצד השני מנצל אותם לפעמים, ועל כך התלונות. אתה רוצה להגיד שהמצב השני פוגע יותר? אני כלל לא בטוח. אתה רוצה להגיד שהמצב השני גרוע יותר מוסרית? אני לא בטוח.
ההבדל היחידי (שעמדו פה עליו הרבה) הוא כנראה מבחינת החוק. אבל הוא פחות מעניין אותי. כי חוקים אפשר לשנות, אם מזהים את העקרון המנחה.

בנושא האונס: אני לא חושב שאני עושה פה זילות של האונס. מבחינת איך שגברים רואים את זה (וגם אני): מי שאונס בברוטליות יישב בכלא יותר, אם אתה רוצה לנסח את זה בבהירות.
הנקודה שלי היא אחרת: מבחינתן של הנשים, הגברים הללו שמשקרים בצורה כלכך בוטה בשביל להשיג סקס, יש בהם זלזול מוחלט לרגשותיהן, וחוסר כבוד בסיסי. זה לא אונס, אבל המרחק בין שהאנשים האלו רק ישקרו בשביל סקס, לבין שהאנשים הללו גם יאנסו, הוא יותר קרוב ממה שאנו הגברים מוכנים לפעמים להודות. שוב - ראה מקרה חנן גולדבלט.
אני חושב שכשאתה נכנס ונמצא עמוק בתחום האפור שבין שקר לאונס, שוב אין גבולות של מוסר - כי ממילא כבר זלזלת באישה ופגעת בכבודה. מעכשיו רק היצרים מכתיבים לך לאן ללכת. אז קל מאוד להגיע גם לאונס.


סליחה, אבל אני חושב שדבריך הינם דמגוגיה חסרת טעם. אין שום ״תחום אפור בין שקר לאונס״, וכל מי שאומר כך טועה ומטעה. אין שום דמיון בין זלזול בכבודו של אדם כאשר משקרים לו, לזלזול המוחלט הכרוך באונס. ואולי אתה בעצמך. במסע ההתחזות שלך ל׳צעיף אדום מדם׳, כאשר שיקרת במשך ימים ארוכים למספר חברים באתר תוכל להאיר את עינינו: האם התעוררו בך יצרים לאנוס לאחר ששיקרת? האם המרחק בין שקר לאונס הוא באמת כה קצר כפי שאתה רוצה שנאמין כאן?


בדקתי שוב. הדברים שלי הם לא דמגוגיה חסרת טעם. הם בסדר.
בקשר לצעיף אדום - הרי היא מהווה הוכחה שכך שהטענות של נשלטים צודקות. אנחנו פגיעים. היא הייתה יכולה לקחת את הכסף של כל אחד. זאת *בדיוק* הנקודה.
אז לא כל שקר הופך לאונס. למשל בצעיף אדום ההונאה הייתה (בין היתר) כדי להוכיח את נקודה הנ"ל. לכן לא היה סקס, לא היו סשנים וירטואליים, וכדומה.

אבל יש שקרים שכן מטרתם היא סקס, סשנים, כסף וכדומה,סחיטה. שוב, עובדה שחנן גולדבלט ישב בכלא. אתה באמת חושב שאין תחום אפור? מקרים שבהם אין אונס פיזי, ושלא לא יושבים אחריהם 17 שנים בכלא, אבל מבוצע לחץ נפשי סחיטה, איומים עקיפים, ועוד, על האישה שבעטיים היא מקיימת יחסי מין ללא רצונה? אין כאלו מקרים? אתה באמת מאמין לזה??
רפאל
לפני 11 שנים • 1 במרץ 2013
רפאל • 1 במרץ 2013
Brave Dwarf כתב/ה:
עצם ההשוואה בין שתי העבירות מביאה לידי זילותו של המושג אונס. אם האדם השקרן שווה ערך לאנס, הרי שהאונס מאבד מחומרתו וכמו כן הנידוי והסטיגמה החברתיים מאבדים מעצמתם.


המלט כתב/ה:
מה הקשר לעזאזל לאונס? למה בכלל להביא את המילה אונס בקונטקסט הזה? אתה שם לב לאיזה תחתית של זילות אתה מביא את עניין האונס?


אני מעט מתפלא שאתם רואים בזה זילות האונס. אבל יכול להיות שבאומרנו זה איננו מתכוונים לאותו הדבר, וכתוצאה מכך נוצר בלבול. אז אני אנסה להסביר למה אני מתכוון באומרי שזה סוג של אונס, ולמה אינני מתכוון באומרי שזה סוג של אונס.

קודם כל, אינני מתכוון לפוסט הפותח, שכפי שציינו הוא מעשה של אווטינג ושל חיסול חשבונות, שכמיטב המסורת רק משווק היטב כ"הזהרה". בכלוב פוסטים כאלו בדרך כלל נמחקים (במקרה הזה הסתפקו במחיקה של פרטים מזהים). יותר מכך, גם אם הדברים הכתובים בפוסט הפותח לא היו משקפים עלילה של מחסלת חשבונות, אלא את המציאות לאמיתה, לא הייתי טוען שהם בבחינת סוג של אונס. ראשית, בשביל אונס מכל סוג שהוא צריכים "סקס", ואני לא בטוח שהיה שם סקס. שנית, אי שביעות רצון מתכונות האופי של מישהו ומן הנטיות המיניות שלו אינם משקפים מעשה הונאה או ניסיון להשיג סקס בדרכי מרמה. אני גם לא חושב ששקרים, באשר הם, מהווים סוג של אונס, או בכלל - חוסר כנות בין אנשים.

אני מתכוון לעניין עקרוני. אני מתכוון למצב שבו אדם משקר על-מנת לשכב עם מישהי. ושהוא משקר מתוך ידיעה ברורה שאלמלא השקר האישה לא היתה רוצה לשכב איתו בשום אופן. עכשיו, שימו לב: הנקודה אינה השקר כשלעצמו, אלא הדבר שהשקר גורם לו . נגיד שאני מטייל בשדה ופוגש מישהו. הוא בדיוק קטף איזושהי פטריה, והוא שואל אותי אם זו פטריית מאכל או פטריה רעילה. אני יודע שזו פטריה רעילה, אבל אני במבטיח לו שזו פטריית מאכל ושהוא יכול לאכול אותה בביטחון. האיש מאמין לי, אוכל את הפטריה ומת. במקרה כזה אני לא שקרן אלא רוצח. השקר רק היה כלי הרצח.

מהו בעצם אונס? כפייה בכוח? לא בהכרח. אני חושב שאפשר להגדיר אונס בערך כך: כל מקרה שבוא מביאים מישהי לשכב איתך בניגוד לרצונה. עכשיו, אפשר לעשות את זה בהמון דרכים. למשל:
(1) באלימות. לפוצץ מישהי במכות, ואז כשהיא מפורקת, מפוחדת וחסרת יכולת להתנגד - לזיין אותה.
(2) באיומים ובהפחדה. להצמיד לה אקדח לראש, ולהגיד לה שאם היא לא שוכבת איתך אתה הורג אותה. ואז כמובן שהיא שוכבת איתך "בהסכמה". ובעצם, לא חייבים להיות דרמטים ולהשתמש באקדח. לפעמים מספיק לאיים בפיטורים, לאיים בכך שסניף הבנק שאתה מנהל לא יאשר הלוואה, לאיים שתספר משהו לבעלה, לאיים שתעשה לה אווטינג, או לאיים שתפיץ סרטון שבה רואים אותה שוכבת איתך.
(3) בשקרים. להגיד למישהי שאתה רווק אמיד, ושאתה רוצה להתחתן איתה, לטייל איתה מסביב לעולם ולהביא איתה ילדים. וגם אז - היא תשכב איתך ב"הסכמה". אבל כשם ש"הסכמה" שהושגה באיומי אקדח אינה הסכמה, מובן שגם "הסכמה" שהוסגה באמצעות שקרים אינה הסכמה.

עכשיו, מובן שיש הבדלים בין 1, 2 ו-3. ומובן שיכולים להיות כל מיני ניואנסים. אבל בעקרון, אני חושב שבכל המקרים מדובר בסוג של אונס, ושנכון להעמיד אותם בשורה אחת. גם אם לשקר זה לא כמו לא כמו לפוצץ במכות, אני ממש לא חושב שיש כאן זילות של מושג האנוס.
המלט
לפני 11 שנים • 1 במרץ 2013
המלט • 1 במרץ 2013
רפאל כתב/ה:
Brave Dwarf כתב/ה:
עצם ההשוואה בין שתי העבירות מביאה לידי זילותו של המושג אונס. אם האדם השקרן שווה ערך לאנס, הרי שהאונס מאבד מחומרתו וכמו כן הנידוי והסטיגמה החברתיים מאבדים מעצמתם.


המלט כתב/ה:
מה הקשר לעזאזל לאונס? למה בכלל להביא את המילה אונס בקונטקסט הזה? אתה שם לב לאיזה תחתית של זילות אתה מביא את עניין האונס?


אני מעט מתפלא שאתם רואים בזה זילות האונס. אבל יכול להיות שבאומרנו זה איננו מתכוונים לאותו הדבר, וכתוצאה מכך נוצר בלבול. אז אני אנסה להסביר למה אני מתכוון באומרי שזה סוג של אונס, ולמה אינני מתכוון באומרי שזה סוג של אונס.

קודם כל, אינני מתכוון לפוסט הפותח, שכפי שציינו הוא מעשה של אווטינג ושל חיסול חשבונות, שכמיטב המסורת רק משווק היטב כ"הזהרה". בכלוב פוסטים כאלו בדרך כלל נמחקים (במקרה הזה הסתפקו במחיקה של פרטים מזהים). יותר מכך, גם אם הדברים הכתובים בפוסט הפותח לא היו משקפים עלילה של מחסלת חשבונות, אלא את המציאות לאמיתה, לא הייתי טוען שהם בבחינת סוג של אונס. ראשית, בשביל אונס מכל סוג שהוא צריכים "סקס", ואני לא בטוח שהיה שם סקס. שנית, אי שביעות רצון מתכונות האופי של מישהו ומן הנטיות המיניות שלו אינם משקפים מעשה הונאה או ניסיון להשיג סקס בדרכי מרמה. אני גם לא חושב ששקרים, באשר הם, מהווים סוג של אונס, או בכלל - חוסר כנות בין אנשים.

אני מתכוון לעניין עקרוני. אני מתכוון למצב שבו אדם משקר על-מנת לשכב עם מישהי. ושהוא משקר מתוך ידיעה ברורה שאלמלא השקר האישה לא היתה רוצה לשכב איתו בשום אופן. עכשיו, שימו לב: הנקודה אינה השקר כשלעצמו, אלא הדבר שהשקר גורם לו . נגיד שאני מטייל בשדה ופוגש מישהו. הוא בדיוק קטף איזושהי פטריה, והוא שואל אותי אם זו פטריית מאכל או פטריה רעילה. אני יודע שזו פטריה רעילה, אבל אני במבטיח לו שזו פטריית מאכל ושהוא יכול לאכול אותה בביטחון. האיש מאמין לי, אוכל את הפטריה ומת. במקרה כזה אני לא שקרן אלא רוצח. השקר רק היה כלי הרצח.

מהו בעצם אונס? כפייה בכוח? לא בהכרח. אני חושב שאפשר להגדיר אונס בערך כך: כל מקרה שבוא מביאים מישהי לשכב איתך בניגוד לרצונה. עכשיו, אפשר לעשות את זה בהמון דרכים. למשל:
(1) באלימות. לפוצץ מישהי במכות, ואז כשהיא מפורקת, מפוחדת וחסרת יכולת להתנגד - לזיין אותה.
(2) באיומים ובהפחדה. להצמיד לה אקדח לראש, ולהגיד לה שאם היא לא שוכבת איתך אתה הורג אותה. ואז כמובן שהיא שוכבת איתך "בהסכמה". ובעצם, לא חייבים להיות דרמטים ולהשתמש באקדח. לפעמים מספיק לאיים בפיטורים, לאיים בכך שסניף הבנק שאתה מנהל לא יאשר הלוואה, לאיים שתספר משהו לבעלה, לאיים שתעשה לה אווטינג, או לאיים שתפיץ סרטון שבה רואים אותה שוכבת איתך.
(3) בשקרים. להגיד למישהי שאתה רווק אמיד, ושאתה רוצה להתחתן איתה, לטייל איתה מסביב לעולם ולהביא איתה ילדים. וגם אז - היא תשכב איתך ב"הסכמה". אבל כשם ש"הסכמה" שהושגה באיומי אקדח אינה הסכמה, מובן שגם "הסכמה" שהוסגה באמצעות שקרים אינה הסכמה.

עכשיו, מובן שיש הבדלים בין 1, 2 ו-3. ומובן שיכולים להיות כל מיני ניואנסים. אבל בעקרון, אני חושב שבכל המקרים מדובר בסוג של אונס, ושנכון להעמיד אותם בשורה אחת. גם אם לשקר זה לא כמו לא כמו לפוצץ במכות, אני ממש לא חושב שיש כאן זילות של מושג האנוס.


אתה צודק לגבי סעיף (3) שהבאת לעיל, והדבר אף מעוגן בחוק שלנו: הסכמה של אשה לקיים יחסי מין עם גבר שהתחזה ושיקר לגבי זהותו אינה נחשבת הסכמה ודין המעשה כאונס. עם זאת, יש קלות יתר על ההדק, אם תרצה, באופן בו אנשים משתמשים במילה אונס, ובמיוחד בקונטקסט בו הם משתמשים בו. אם יורשה לי לשאול ביטוי נפלא מג'קי לוי -- הייתי קורא לזה 'הנדסת חומרא'. אני מתכוון לזה שאנשים מיד מהנדסים את המצב לחומרה, לכך שיש לנו כאן אנס בפוטנציה. זוהי הזילות שאני מדבר עליה. אם בכל פעם שגבר ייפגש עם אישה ויספר לה סיפורי אלף לילה ולילה, עוד הרבה לפני שהיה ביניהם משהו -- ובמקרה הנוכחי לא היה ביניהם דבר -- נצעק "אנס, אנס!", אז הרינו חוטאים בזילות. הכי קל להחמיר. יותר קשה קצת להתבונן בסיטואציה באופן אובייקטיבי ככל האפשר. את זה לא הרגשתי שעשו כאן.
Brave Dwarf
לפני 11 שנים • 2 במרץ 2013
Brave Dwarf • 2 במרץ 2013
רפאל כתב/ה:

קודם כל, אינני מתכוון לפוסט הפותח, שכפי שציינו הוא מעשה של אווטינג ושל חיסול חשבונות, שכמיטב המסורת רק משווק היטב כ"הזהרה". בכלוב פוסטים כאלו בדרך כלל נמחקים (במקרה הזה הסתפקו במחיקה של פרטים מזהים).


באמת?
החשבון שלו באתר אטרף מהווה את ה"פרטים המזהים"? לא שמו הפרטי שנשאר? לא התיאור המדויק של החזות שלו?
אמרתי פה לא אחת שאני מכבד אותך, רפאל. אני חוזר בי. אתה אדם מסוכן.