סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee:שרשור שיתעדכן ממעת לעת.

the rain song
לפני 10 שנים • 14 באוק׳ 2014
the rain song • 14 באוק׳ 2014
פייה, אני מסכימה איתך שהאופנה הזאת התחילה כאקט שוביניסטי ואולי אצל זוגות מסויימים זה עדיין כך, לא יודעת.
אבל
אני למשל, גיליתי מהפעם הראשונה שבחרתי להוריד את כל השיער שזה פשוט כיף לא רגיל.
הסקס השתדרג ברמות. אם זה מגע יד, לשון או חדירה. פשוט תחושה הרבה יותר כיפית.
ולא רק הסקס. במקלחת המגע של המים נהדר וגם התחושה של הבגדים.

אני לא נשואה ורוב חיי אני ללא בן זוג ועדיין בחרתי לעשות לייזר. ההחלטה הגיעה אחרי פגישה כואבת מאוד אצל קוסמטיקאית. אני זוכרת שיומיים אחרי עוד הייתי עצבנית מהכאב המזויין הזה ובלי שום גבר שאמר משהו החלטתי להוציא הרבה כסף ולעשות את זה. למזלי ללא כאבים וללא שום תופעות לוואי.
אם אפגוש היום גבר שיגיד לי שהוא דווקא כן אוהב קצת שיער אני אגיד לו שיתמודד. נו, באמת.

מעולם לא הרגשתי ו/או חשבתי שזה מקטין אותי. להיפך, זה נתן לי המון כוח כי גברים נטרפים מזה.
אולי היום זה כבר ברור מאליו אבל בעבר הם פשוט נגנבו מזה לגמרי ומה לעשות? להיות נחשקת במיטה זה גם כיף לא רגיל.
אני יודעת שגם עם שיער אפשר ואני יודעת שזה לא סותר, שלא לדבר שהם בעצם נכנסו איתי למיטה בגלל אופיי הנהדר ושכלי החד.. כן, בטח...(:

בריא? בתור מעשנת אני לא אתעקש דווקא על הבריאות של הקטע הזה. גם מי שאוכל צ'יפס ושוקולד ושותה קולה לא צריך דווקא במקרה הזה להניף את דגל הבריאות.
כאמור, לא היו לי שום בעיות בריאות בגלל הכוס החלק שלי.

אבל מה שמרגיז אותי בכל הדיונים מהסוג הזה, זה ההתקרבנות.
אי אפשר שכל החלטה ובחירה של אשה בחייה - הגברים אשמים.
אני מורידה שיער - הגברים אשמים
אני מוציאה אלפי ש"ח על קרמים יקרים ואיפור - הגברים אשמים
מאות ש"ח במספרה, כאבי גב אחרי ערב ארוך עם נעלי עקב - הכל הגברים אשמים.

אני חושבת שהגיע הזמן שנשים יקחו אחריות על הבחירות וההחלטות והמעשים שלהן בחיים.
אי אפשר כל הזמן להאשים אחרים.

(אם כבר להאשים גברים במשהו, תכנסו ללינק השני שסושי פרסמה)

תעשו מה שטוב לכן. יש לי נעלי עקב בארון שלא נעלתי כבר שנים כי לא נוח לי איתן ואני לא אוהבת שלא נוח לי. גם אם אזכה בלוטו אני לא אוציא 800 ש"ח על קרם פנים כי זו פשוט הפקרות. אני מתאפרת כשמתחשק לי ואני מגיעה לעבודה עם טרניניג שגדול עלי בכמה מספרים וגופייה שראתה הרבה כביסות.. ועדיין, הפלא ופלא - החיים יפים.

מישהו רוצה להגיד לי שהוא לא אוהב להראות טוב?
מישהי לא חושבת שזה כיף לא רגיל להראות טוב?
להסתכל במראה ולהגיד- כוסאמק העולם, אני נראית טוב שחבל על הזמן?

זה גורם למצב רוח נהדר, משפר פלאים את הבטחון העצמי, ההערכה העצמית ואת האהבה העצמית וזה(!) ממרום 49 שנותי אני אומרת באחריות מלאה, אלו הדברים הכי סקסים.
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 10 שנים • 14 באוק׳ 2014
בכוח המוח​(שולטת) • 14 באוק׳ 2014
פייה כתב/ה:
אני חושבת שקיים בלבול בחלק מהתגובות כאן בין הנטייה הבדסמית שלנו למציאות.
ביחסים בדסמים לגיטימי שהגבר שלך יקבע עבורך מה ללבוש, איך להסתרק ומה לעשות עם שיער הכוס שלך,
אם זה סוג היחסים שהסכמתם עליהם כיוון שמסיבה זו או אחרת זה מסב לכם עונג.
לא בגלל שיש איזשהו צדק או הגיון בכך שגבר יקבע לאישה איך יראה הכוס שלה.

בכוח -
לפני כעשרים שנה אני לא חושבת שגבר ממוצע היה מצפה מאישה ממוצעת למרוט לעצמה את הכוס.
ככה זה היה ונשים וגברים חיו בשלום ובעונג עם כוס טבעי.
כוס חלק זו מוסכמה / אופנה חדשה יחסית ואומללה, שבוודאי שאי אפשר לנתק משוביניזם.
זה להקנות לאישה בוגרת לוק של ילדה קטנה (וכך כמובן להנמיך אותה),
זה להעיז ולהפוך את האיבר הכי אינטימי לכלי אופנתי,
זה לגרום לאישה לשעבוד למנהג כואב ולא הכי בריא רק לצורך עונג של הצד הגברי.

אז שוב, כולנו יכולות לשתף עם זה פעולה, להגיד שזה בשביל עצמינו (כמה כאן יטרחו למרוט לעצמן את הכוס כאשר אין סקס באופק?),
ולנו גם יש את תירוץ הבדסמ שמפשט עניינים,
אבל למה להתעקש לעצום עיניים ולהגיד שזה לא שוביניסטי?


פייה, אני אענה גם ללילית וגם לך -

זה ממש לא קשור לבדס"ם, זה קשור לזה שמדובר בבן הזוג שלך. ואם בן הזוג שלך אוהב ומתגרה או נמשך יותר ללוק מסויים שאת יכולה לייצר, אני לא רואה סיבה אחת הגיונית למה לא לעשות ולתת לו את זה. הציפיה הזו לנתינה היא הדדית, ד"א.

בני זוג רוצים שיהיה להם נעים, הם לא נלחמים בניהם במלחמות של שוביניזם ופמיניזם. הם יחידה אחת שמעניקה ולוקחת. הם לא בן ובת בכיתה ג'. מה נהיה, למה לעשות משהו למען בן זוג כמו להריד שיער ערווה, הופך למשהו מקטין? יותר מזה, אין לי בעיה שהכוס שלי יהפוך בשבילו לכלי אופנתי, ואפילו ללוק של ילדה קטנה, אם זה מחרמן אותו.

אני גם מסכימה עם המלט, זאלו ורייני - זה לא באמת קשור לגברים. נשים מנסות לקנות לעצמן יתרון על נשים אחרות. גברים היו מזיינים נשים שעירות כעיזים, אם נשים היו מסתובבות כך. נשים הן אלה הרוצות להיות מוצר מדף נחשק, כזה שקוטפים אותו כי הוא יפה ומושך. העניין הוא שנשים אחרות מייד מיישרות קו, ושוב מתחיל מירוץ.

נשים לא רק מורטות ומתאפרות, הן גם מתנתחות ומשנות את המראה שלהן באופן מהותי הרבה יותר. למה? כי יותר מחוכמה, יותר מעושר, יותר מהשכלה, אישה רוצה להיות אטרקטיבית ומושכת. האטרקטיביות הזו מייצרת אצל רוב הנשים סיפוק הרבה יותר גדול מרוב הדברים האחרים. האם זה כי לימדו אותנו שלאישה אטרקטיבית מגיע להיות יותר אהובה? לא יודעת. ברמת המעשה זה כבר חסר חשיבות. זה בטח שילוב של צורך גנטי וחינוך.

החשוב הוא שלהפיל את העניין הזה, על גברים, זו באמת קצת התקרבנות שלא לצורך. לא רוצה? תקימי מעוז בכוס שלך, תשרפי חזיות, אל תתאפרי. לילית אמרה כבר שהגוף שלנו הוא ברשותנו. השאלה היא האם באמת נוכל לשנות את הקידוד הפנימי ולהרגיש יפות ונחשקות באופן הזה? אובייקטיבית וסובייקטיבית? אם כן, אין שום בעיה לדעתי. תסתובבי ככה. את לא מצליחה להרגיש יפה ונחשקת באופן הזה, אבל חושבת שזו מלחמה חשובה? תחשבי שוב. אנחנו כולנו משחקים בכללים מוכתבים מראש, ומנסים למקסם אושר וסיפוק גם בתוך המשחק הזה.

ועוד לא הבנתי מה הסיפור דווקא עם שיער ערווה (שדרך אגב, המון גברים מטורפים גם על צורת ההגשה הזו, לפחות בחלק מהזמן וכחלק מהגיוון. מעולם לא שמעתי מילה בעניין הזה מאף גבר) מול כל שאר המריטות. מה ההבדל? ולמה איפור ומספרה, קוסמטיקאית, והוצאת הון על בגדים ואקססוריז כן?

מסכימה עם רייני - את יוצאת מהבית, ואת רוצה להראות במיטבך. החברה תשקף לך את המראה והחיות שלך, וד"א, נשים מודעות לחשיבות של זה ומחמיאות כאקט של חיברות יותר מגברים. הן מנתקות את התחרותיות ומשכינות בניהן סוג אחר של יחסים כשהן מחמיאות אחת לנשיות של השניה. למעשה, התחרותיות הרבה, והמשטור מגיע מנשים. נשים הן אלה שהמוח שלהן חי בהיררכיה. אישה שנכנסת לחדר יודעת אחרי דקה באיזה מקום היא בהיררכיה הנשית. לומדים את זה בכתה ב', כשמי שממליך את מלכת הכיתה הן דרג ב', ומתחתן יש דרג ג' וד'.

גברים לא באמת מדרגים. הם נכנסים לחדר, ותכלס לא אכפת להם לזיין את כולן (בגבולות מראה סביר). הם צריכים רק קצת זמן. (: הם לא בהכרח מייצרים מדרג, הם נהנים מחברה נשית עוטפת, למשל.

בכלל, אנחנו כנשים לא תמיד מבינות עד כמה גברים אוהבים את עצם הנשיות, וכמה נשיות מודעת כשלעצמה היא "חומר" רב השפעה על הרוב המוחלט של הגברים.
עבד משועבד{עבד}
לפני 10 שנים • 14 באוק׳ 2014
עבד משועבד{עבד} • 14 באוק׳ 2014
שאלה לפמנסטיות
למה את השפם כן למרוט ,ואת שיער הכוס לא ?
the rain song
לפני 10 שנים • 14 באוק׳ 2014
the rain song • 14 באוק׳ 2014
מתהפך כתב/ה:
שאלה לפמנסטיות
למה את השפם כן למרוט ,ואת שיער הכוס לא ?

אתה יודע איפה נמצא השפם ואיפה נמצא הכוס, כן? :/
פייה{O}
לפני 10 שנים • 14 באוק׳ 2014
פייה{O} • 14 באוק׳ 2014
בכוח המוח כתב/ה:
...יותר מחוכמה, יותר מעושר, יותר מהשכלה, אישה רוצה להיות אטרקטיבית ומושכת. האטרקטיביות הזו מייצרת אצל רוב הנשים סיפוק הרבה יותר גדול מרוב הדברים האחרים.


את באמת לא רואה איך בדיוק זה תוצר של חברה שוביניסטית שמחפיצה נשים?
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 10 שנים • 14 באוק׳ 2014
בכוח המוח​(שולטת) • 14 באוק׳ 2014
פייה כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
...יותר מחוכמה, יותר מעושר, יותר מהשכלה, אישה רוצה להיות אטרקטיבית ומושכת. האטרקטיביות הזו מייצרת אצל רוב הנשים סיפוק הרבה יותר גדול מרוב הדברים האחרים.


את באמת לא רואה איך בדיוק זה תוצר של חברה שוביניסטית שמחפיצה נשים?


לא, אני לא רואה. למה הכל צריך להיות כל כך דמוני? ומה זה החפצה? זה שאנחנו אוהבים יופי, או שיש לנו העדפה למראה מסויים זה מחפיץ? נשים מטפחות את עצמן בכל חברה, ע"פ אידיאל היופי באותה חברה, כולל הארכת צואר וחורי ענק באזניים. למה? כי החברה תופשת את זה כיפה - גם נשים וגם גברים.
ד"א, גם גברים מייצרים חיתוכים בזין להכניס אבנים קטנטנות להגביר חיכוך, אז? אז כולנו מחפיצים את כולנו, או שבעצם, כולנו רוצים מישהו מושך לידנו, ע"פ האידיאל הרווח והמוטמע. וכן, רובינו גם רוצים להיות המישהו המושך והאטרקטיבי הזה ליד בן הזוג שלו. צריך שניים לטנגו.
the rain song
לפני 10 שנים • 14 באוק׳ 2014
the rain song • 14 באוק׳ 2014
פייה כתב/ה:
בכוח המוח כתב/ה:
...יותר מחוכמה, יותר מעושר, יותר מהשכלה, אישה רוצה להיות אטרקטיבית ומושכת. האטרקטיביות הזו מייצרת אצל רוב הנשים סיפוק הרבה יותר גדול מרוב הדברים האחרים.


את באמת לא רואה איך בדיוק זה תוצר של חברה שוביניסטית שמחפיצה נשים?


אני זוכרת שאופנת הפלטפורמות שלטה במחלקת הנעליים. מיליון נשים הלכו עם פלטפורמות ולא פגשתי גבר אחד שאמר שזה יפה וסקסי. ובכל זאת נשים הלכו עם פלטפורמות.. - סתם נזכרתי בזה(:

אני לא בטוחה כמה נשים מרגישות כפי שבכוח כתבה במשפט הזה. אצלי הוא ממש לא תופס ויחד עם זאת - אנחנו חיים בתקופה שאשה לא חייבת לשתף פעולה עם הגישה הזאת אם היא לא מוצאת חן בעיניה.
גברים מחפיצים נשים בצורה החיצונית שלהן ונשים מחפיצות גברים בארנק שלהם - אם אנחנו כבר בעניין הכללות והתפתחות של תפיסות מהעבר.
אני בספק אם גבר שמובטל לדוגמה כבר כמה חודשים מרגיש בנוח לפגוש נשים חדשות. ולא רק בגלל הכסף שיש או אין לו לקפה. האשה תשאל אותו "אז מה אתה עושה בחיים?" והוא יתחיל לגמגם שהוא כרגע מובטל אבל... ויראה איך המבט של האשה משתנה...
ולעומתו אשה שבדיוק יצא לה חצ'קון על הפנים תתקשר ותבקש לדחות את הדייט כי "איך אני אצא ככה מהבית לדייט ראשון עם מישהו?"

ההחפצה הדדית ולא תמיד זו כזאת מילה גסה כמו שמנסים לעשות ממנה.
המשיכה שלנו זה לזה היא גם פיזית. היא מתחילה מהקטע הפיזי וכולנו רוצים להיות אטרקטיביים.
לכל אחד ואחת יש גבולות ולפיהם הוא/היא אמורים להתנהל.


זה לא התפקיד של האשה לגרום לזה שלגברים יהיה נעים בעיניים - חד משמעית לא.
ואנחנו לא עובדות אצל אף אחד. ורובנו יכולות להרשות לעצמנו לעשות מה שטוב לנו, להראות כמו שאנחנו אוהבות ולא לסבול עבור אף אחד.
יש לנו גם מספיק כוח כדי לבחור איפה לוותר כדי לגרום לבן הזוג שלנו שמחה ועונג.
אמרה בכוח וצדקה (בניסוח קצת אחר) מערכת יחסים זו לא מלחמה.
המלט
לפני 10 שנים • 18 באוק׳ 2014
המלט • 18 באוק׳ 2014
the rain song כתב/ה:


אין לי שום דבר נגד רוחמה וייס, אבל המאמר הנ״ל מאולץ מאד ומתאמץ מאד להדגים את השקפת עולמה של הגברת וייס תוך פרשנות דחוקה מאד. זו לא חכמה גדולה ״לגלות״ סממנים של החפצת נשים בטקסט מן המאה החמישית. זה לא חדש שהעולם העתיק נשלט ברובו על ידי גברים, אבל את לא מוצאת הרבה חוקרים רציניים שמבליטים דווקא את הפן הזה ב״אודיסיאה״ של הומרוס, למשל, ואם מישהו יתעקש להציג את העובדה שפנלופה נותרה נאמנה ליוליסס במשך כל השנים הארוכות האלה באור שוביניסטי נלעג, מהר מאד הוא ימאיס על העולם את היצירה הנפלאה הזו - לא משום שאנשים טומנים את ראשם בחול ולא מוכנים לשמוע על בעיות חברתיות בוערות כמו הדרת נשים והחפצתן, אלא משום שיש כל כך הרבה דברים אחרים שאפשר להגיד *לפני כן* על היצירה הזו. ודווקא התלמוד, כטקסט עתיק - מביא ריבוי דעות ובאופן יחסי לתקופתו הוא כל כך הרבה יותר מתקדם ופלורליסטי מאשר הרבה אקטיביסטים בני זמננו, שלבוא ולהדגיש דווקא את העניין הזה - ועוד בצורה מאולצת כל כך - זה כמו לעמוד מול ציור קיר בן אלפי שנים במערה ולהרצות על אידיאולגיה צמחונית.

כאשר באים לקרוא את התלמוד חמושים באג׳נדה אקטיביסטית כלשהי, מפספסים את הנקודה, ולמרבה המזל, לא כולם עושים כך. חברת הכנסת רות קלדרון, למשל, כתבה לאחרונה לקסיקון תלמודי (״אלפא ביתא תלמודי: אוסף פרטי. הוצאת ידיעות ספרים), שאינו לוקה בפרשנויות מאולצות ודחוקות רק כדי לנופף לנו בזעם בגילויי שוביניזם.

המלחמה נגד החפצת נשים היא ראויה וצודקת, ואת שדה הקרב שלה יש למקם כאן ועכשיו, לא בבית מדרש בבלי לפני אלף וחמש מאות שנה.
the rain song
לפני 10 שנים • 18 באוק׳ 2014
the rain song • 18 באוק׳ 2014
המלט כתב/ה:
the rain song כתב/ה:


אין לי שום דבר נגד רוחמה וייס, אבל המאמר הנ״ל מאולץ מאד ומתאמץ מאד להדגים את השקפת עולמה של הגברת וייס תוך פרשנות דחוקה מאד. זו לא חכמה גדולה ״לגלות״ סממנים של החפצת נשים בטקסט מן המאה החמישית. זה לא חדש שהעולם העתיק נשלט ברובו על ידי גברים, אבל את לא מוצאת הרבה חוקרים רציניים שמבליטים דווקא את הפן הזה ב״אודיסיאה״ של הומרוס, למשל, ואם מישהו יתעקש להציג את העובדה שפנלופה נותרה נאמנה ליוליסס במשך כל השנים הארוכות האלה באור שוביניסטי נלעג, מהר מאד הוא ימאיס על העולם את היצירה הנפלאה הזו - לא משום שאנשים טומנים את ראשם בחול ולא מוכנים לשמוע על בעיות חברתיות בוערות כמו הדרת נשים והחפצתן, אלא משום שיש כל כך הרבה דברים אחרים שאפשר להגיד *לפני כן* על היצירה הזו. ודווקא התלמוד, כטקסט עתיק - מביא ריבוי דעות ובאופן יחסי לתקופתו הוא כל כך הרבה יותר מתקדם ופלורליסטי מאשר הרבה אקטיביסטים בני זמננו, שלבוא ולהדגיש דווקא את העניין הזה - ועוד בצורה מאולצת כל כך - זה כמו לעמוד מול ציור קיר בן אלפי שנים במערה ולהרצות על אידיאולגיה צמחונית.

כאשר באים לקרוא את התלמוד חמושים באג׳נדה אקטיביסטית כלשהי, מפספסים את הנקודה, ולמרבה המזל, לא כולם עושים כך. חברת הכנסת רות קלדרון, למשל, כתבה לאחרונה לקסיקון תלמודי (״אלפא ביתא תלמודי: אוסף פרטי. הוצאת ידיעות ספרים), שאינו לוקה בפרשנויות מאולצות ודחוקות רק כדי לנופף לנו בזעם בגילויי שוביניזם.

המלחמה נגד החפצת נשים היא ראויה וצודקת, ואת שדה הקרב שלה יש למקם כאן ועכשיו, לא בבית מדרש בבלי לפני אלף וחמש מאות שנה.

ועדיין, המדינה נכנסת לנו לרחם בלי בושה.
עם קטן וכל זה... בן גוריון אפילו נתן מענקים כספיים לנשים שילדו הרבה ילדים.
תאמין לי, בתור אשה שבחרה לא ללדת ילדים חשתי היטב את תמצית קיומי בעיני אנשים מסויימים כרחם מבוזבז.
לא צירפתי את הכתבה הזאת כדי לרדת על היהדות או על התלמוד ולא על ההיסטוריה אלא רק כדי לספר שאם אנחנו כבר דנים בהחפצת נשים - אז הכניסה של כל העולם לרחם שלנו - זו ההחפצה.
ולא כוס חלק, איפור, משקל וכל השאר.