לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

טיעון "הבעלות הפרטית" אל מול חופש הביטוי

המלט
לפני 16 שנים • 25 במאי 2008
המלט • 25 במאי 2008
מה ההבדל בין אתר תוכן לאתר חברתי-קהילתי?

באתר תוכן -- כמו ynet, omedia ואחרים - התוכן חשוב יותר מזהות יוצריו, ואילו באתר
חברתי-קהילתי, כמו הכלוב -- זהות היוצרים חשובה יותר.

עובדת היותו של הכלוב אתר חברתי שבו הרבה יותר חשובה התשובה לשאלה "מי כתב"
מאשר "מה כתב" מוכתבת על ידי התנהגות מנהל האתר עצמו, המנהל פנקנסות שמות מעוררת
התפעלות -- דומה כי לכלובי יש רשימה של כל מי שאי פעם הורחק מהכלוב, ובמקרה שפושע
מורשע ומועד כזה אי פעם חוזר לכלוב כדי לייצר תוכן מסוג כלשהו -- ימיו מן הסתם ספורים.
אך לא רק כלובי מעדיף את ה"מי כתב" על ה"מה כתב". גם גולשים אחרים כאן, כמו זאלופון למשל,
מזהים כמובן מאליו את התוכן עם יוצרו. איך יתכן, תוהה זאלופון, שאדם שכבר גורש מכאן יוכל
לשוב ולכתוב כאן בשנית? -- משל היה גירושו של מאן-דהו מן הכלוב כגירושו של קין מגן-עדן,
מעוטר באות-איי-פי שחורה במרכז המצח, ומנוע מלהתבטא בכלוב לנצח.

אך לא בכל מקום התשובה לשאלה "מי כתב" חשובה יותר מהשאלה "מה כתב". לדוגמה, אחת
הדרישות לקבלת מאמר לפירסום בכתב העת לתקשורת "מסגרות מדיה"
(http://www.isracom.org/index.php?i=532) היא שהמאמר יוגש ללא ציון שמות המחברים.
לאמור לך: התוכן חשוב יותר מזהות כותבו. ספרים כמו 'אנקת גבהים', ו'ג'יין אייר' של האחיות אמילי
ושרלוט ברונטה לא היו רואים אור אלמלא פרסמו את ספריהן בשמות של גברים. ואפילו בשרשור
החשוב הזה על חופש הביטוי, מתבטאת כאן גולשת אנונימית נטולת פרופיל שהצטרפה לפני כחודש
לכלוב וזה לה לפחות הניק החמישי, ואיש אינו חוקר מי היא ומה היא (חוץ ממני) אלא מתיחסים
לתוכן דבריה, כפי שראוי להיות. מבחינת התוכן -- אין כל הבדל בינה לבין קורדון. שניהם אנונימיים,
שניהם חדשים בכלוב, ושניהם מייצרים תוכן שמעורר אחרים לתגובות ולדיון. אלא שקורדון
המסכן נושא את אות-כלובי, להט החרב המתהפכת מגרש אותו שוב מן הגן, ואנו נותרים כאן
שוב עם אותה עיסה לעוסה של דעות, שאין להן מי שיעורר אותן להתחדש.

וכפי שקיחוט אומר.

תמצית: מסכים עם אחר.
Brave Dwarf
לפני 16 שנים • 25 במאי 2008
Brave Dwarf • 25 במאי 2008
אחר כתב/ה:
דבריכם נראים לי מגמתיים חד צדדיים ולא משכנעים.
גם אתם כמוני מנסים בסך הכל לשער את הסיבה להתנהגותו זו של כלובי.
מתגובותיכם ברור לי כי אם יימשך דיון זה, שוב יוסח הנושא לכיוון שונה מכוונת הפותח וירד לרמה נמוכה.
לי אין כוונה להסיט את הדיון לנושאים אישיים ובוודאי שלא להתנגח.
המשך דיון פורה.


אין לי מושג אם קורדון הוא היודע איך או לאו, אני עם דבריו לא הסכמתי אבל כן ראיתי לנכון להשיב לו ללא תהיות מיותרות לגבי מניעיו. ביכולתו של כל מגיב כאן להתייחס לתגובות שנכתבות כאל תגובות בלבד וביכולתו גם לערב אמוציות, טינה, חשדות וכו... מכיוון שהרוב בוחרים באופציה השניה, לו אותו קורדון היה ממשיך ומגיב, השרשור היה שוב הופך למלחמת גוג ומגוג (שאת ניחוח לבלובה הרחנו מכבר). האם זה מצדיק את חסימתו או לא, איני יודע אבל איכשהו, בצורה מעוותת לחלוטין, הדיון הפנימי הזה מתקשר לנושא העיקרי.
זאלופון​(שולט)
לפני 16 שנים • 25 במאי 2008
זאלופון​(שולט) • 25 במאי 2008
ציטוט: גם גולשים אחרים כאן, כמו זאלופון למשל,
מזהים כמובן מאליו את התוכן עם יוצרו. איך יתכן, תוהה זאלופון, שאדם שכבר גורש מכאן יוכל
לשוב ולכתוב כאן בשנית? -- משל היה גירושו של מאן-דהו מן הכלוב כגירושו של קין מגן-עדן,
מעוטר באות-איי-פי שחורה במרכז המצח, ומנוע מלהתבטא בכלוב לנצח

זה לא בדיוק מה שזאלופון אומר. זאלופון אומר דבר פשוט: אם כלובי החליט שהוא לא רוצה אדם מסוים באתר הכלוב, אין היגיון בכך שיחסום אותו בכינוי אחד אך יתיר לו לכתוב בכינוי אחר, כי לא את הכינוי הוא מבקש להרחיק אלא את האדם. לא ככה?

יכול להיות שלדעתך לא צריך להרחיק מכאן אף אחד לעולם, או שהרחקה זו או אחרת אינה צודקת. טוב ויפה. עדיין, זה ממש לא "משונה" שאם כבר מרחיקים מכאן מישהו בכינוי אחד שלו, הוא יורחק גם בכינוי אחר.

אגב, העמדה הזו של "להפריד דברים מהדובר" קצת מתחסדת בעיניי. קודם כל, איש אינו עושה זאת באמת, גם לא המטיפים לכך. שנית, יש סיבה לכך שאין עושים זאת, מעבר למגבלותינו כבני אדם. הדברים אינם מופרדים מאומרם הלכה למעשה. ידע אודות הדובר יכול לסייע פעמים רבות בפירוש דבריו, ואין סיבה להתעלם מהידע הזה. שלישית, הדיונים אודות הדובר לאו דווקא באים על חשבון הדיון בדבריו, אלא בנוסף להם. ניתן בהחלט להביע אי הסכמה לדבריו של אדם ובד בבד לציין פרטים רלוונטיים לגבי זהותו.
רביעית, להתווכח ולנגח תחת ניק כפול זה שפל ופחדני בעיניי, אבל זה כבר נושא לדיון אחר.
huan
לפני 16 שנים • 25 במאי 2008
huan • 25 במאי 2008
הממ זאלו, למען האמת כבר היו תקדימים לאנשים שנמחקו וחזרו לכתוב בכיף תחת כינוי אחר לפעמים כמעט זהה לכינוי שהיה להם קודם. המקרה שסתם קפץ לי לראש הוא גולד. לא שאני מסכים עם זה (אחרים יגידו ההפך), אך זהו המצב ולב העניין בכל הקשור לחופש הביטוי בכלוב ולזכויות נוספות הנעוץ בתהליך קבלת ההחלטות ולא דווקא ההחלטות עצמם (שאם חלקן אני מאוד מסכים ועם חלקן לא) והלגיטמציה ומידת הצדק שיש למצב הקיים לאור הטיעונים שעלו בשירשור זה.
godisafemale​(שולטת)
לפני 16 שנים • 26 במאי 2008

WTF ?!

godisafemale​(שולטת) • 26 במאי 2008
[size=24][color=red] icon_razz.gif icon_razz.gif icon_razz.gif

איזה נודניקים.

הכלוב של כלובי והוא מחר יחליט שהוא משנה את הפורמט לאחת האפליקציות המרהיבות חמצן של פייסבוק.. בה אם אתה לא מאכיל את הדגים הוירטואלים שלך הם ימותו.

icon_twisted.gif רחמנא ליצלן.

כמות הדפ"רים כאן לא עולה בקנה אחד עם השנורקל של הזין שלי... אוף...נמאסתם!

כלובי יעשה מה בא לו בראש עם האתר שלו- מה קורה?! לא מבינים רומנית?!


באיזה זכות בכלל, יש לכם להתלונן? מה קניון ושדרות מדיסון בניו- יורק קשורים לזה. זה שטח פרטי!

תתנהגו. אנשים. תתנהגו. או לכו לתפוז לחדר של : (לבחירתכם)

20+
30+
40+ חמות אש
50+ חברים של אליהו
מצלמת סקס - משפריץ עכשיו
שולה והחמולה
גילוי עריות+ ג'וינט
ערבים צפון
ערבים דרום
בדואים + לא מה שחשבתם
1234 + כנסי ליטל

נ ו ד נ י קי ם![/color][/size]
huan
לפני 16 שנים • 26 במאי 2008
huan • 26 במאי 2008
אל תאכילו את הטרלוגודיס היא גם ככה FULL OF SHIT
אנימה
לפני 16 שנים • 26 במאי 2008
אנימה • 26 במאי 2008
המלט, בוא חמוד, בוא איש סי. אי. אי שלנו.
בוא תגלה לנו מי זו שאתה משחק איתה גשש בלש.
מי זו האנונימית, מי זו בעלת החמישה ניקים, מי זו שאף אחד לא מכיר אותה.

סוקרנתי.
Jake​(שולט)
לפני 16 שנים • 26 במאי 2008

קצת פרופורציה בכלל - וסבר בהגדרות בפרט

Jake​(שולט) • 26 במאי 2008
הדיון החל באנלוגיה שניסה לעשות HUAN בין הכלוב לבין קניון/רשות הרבים וסוגיית חופש הביטוי.

חבל להכנס שוב לנושאים של הרחקת טרולים/פרובוקטורים/חסרי כישורים חברתיים.

HUAN וחבר מרעיו, חופש הביטוי משמעו מתן אפשרות לכל אדם להביע דעותיו, אך אין כל חובה שהאדם יעשה זאת באתר הכלוב.

חופש הביטוי משמעו, שכל אדם יוכל להקים לעצמו פלטפורמה לומר את דברו.

אם למישהו יש בעיה עם "מעריב" - שיקים עיתון מתחרה ויבטא את דעתו. אך אין כל דרך, לרבות טיעונים בדבר "חופש ביטוי" אשר ייאכפו על מעריב לפרסם את דעתו.....