שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

עונש מוות . כן או לאוו.

Afroditi
לפני 15 שנים • 6 ביוני 2009

אחותופל

Afroditi • 6 ביוני 2009
באם רק לאלוהים הזכות ליטול חיים ( וכן, אני מאמינה בזה ) , ועל זה טוען הנידון למוות,

למה הוא העז ליטול חיים? למה רק כשהחיים שלו ( של הרוצח, הנידון למוות ) הם בסכנה, הם

על הכף, הוא נזכר שרק לאלוהים הזכות הזו? איפה הייתה הידיעה הזו כשהוא נטל חיים?
מיתוסית​(שולטת)
לפני 15 שנים • 6 ביוני 2009
מיתוסית​(שולטת) • 6 ביוני 2009
[quote="Tish Adams"]
כחולית כתב/ה:

טיש-

[color=#66FF33]מקבלת את התיקון, תודה.
אז איך בעצם קורה מצב כשל מרינה דווידוביץ'?
היא רצחה את בנותיה והצהירה שלא היתה שפויה בזמן המעשה.
היא מעולם לא בילתה אף לא יום אחד באישפוז או בכלא.
אני משערת שזה לא המקרה היחיד.


רק כדי להראות לכ שבעצם אנחנו כאנשים ששומעים דברים בחדשות, לא יודעים הכל ולא מכירים את כל העובדות, מסיבות שונות. נתקלתי מספר פעמים די רב בהבדלים גדולים מאוד בין מה שנכתב בכתבה זמן קצר אחרי ביצוע הפשע לבין קריאת פסק הדין. למשל, הדוגמה שהבאת של האם שהטביעה את ילדיה- מסתבר קודם כל בכתבה שמצאתי במקרה שהיא הייתה באישפוז למשך שנתיים ועד היום היא הולכת לביקורת תקופתית: http://www.iwomen.co.il/item.asp?aid=77515
(מה שלמשל עברייני מין ואחרים שישבו בכלא, לא מקבלים, למעט אם הם שוחררו על קיצור שליש ואובחנו כבעלי סיכון ואז חלקם ניגשים לקצין מבחן לתקופה של בד"כ עד סיום העונש לא היה מלא).

ולא רק זה, אלא שאובחנה כבעלת "פסיכוזה שלאחר לידה", הפרעה שלמרבה פליאתי לא שמעתי עליה- אלא רק על דיכאון שלאחר הלידה (שאגב, גם הוא מוכר בחוק כסייג לאחריות פלילית), וזו הפרעה נדירה מאוד, ניתן לקרוא עליה פה: http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/azvut-4.htm

כך שלדעתי, חלק גדול מהאזרחים פועלים יותר מידי מהבטן ופחות מידי רציונלית, לא מכירים עובדות ומחקרים בשטח- לא כללי ולא לפי מקרה ספציפי, ולכן לא בהכרח מחליטים החלטות שקולות וטובות.
זו אחת הסיבותשלדעתי שיטת השפיטה של המושבעים היא רעה וגורמת לעוול לכאן ולכאן, כי מדובר בהדיוטותש כל קשר בינם לבין משפטים, רפואה, פתולוגיה, זיהוי פלילי, פסיכולוגיה וכו' הוא מקרי בהחלט ומושפעים בקלות מדברים שאן להם ולא כלום לפשע כמו גזע, גיל, מראה הנאשם, לבושו, זהות דתית (מכירים את כל העבריינים שחובשים פתאום כיפות?) וכו', הרבה פחות משופטים מנוסים שמכירים היטב את התחום.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 15 שנים • 7 ביוני 2009

Re: אחותופל

Afroditi כתב/ה:
באם רק לאלוהים הזכות ליטול חיים ( וכן, אני מאמינה בזה ) , ועל זה טוען הנידון למוות,

למה הוא העז ליטול חיים? למה רק כשהחיים שלו ( של הרוצח, הנידון למוות ) הם בסכנה, הם

על הכף, הוא נזכר שרק לאלוהים הזכות הזו? איפה הייתה הידיעה הזו כשהוא נטל חיים?


הוייכוח הוא לא עם הפושע, אלא בין אלה שרוצים להיפטר ממנו.

למה? הו, מספר הסיבות הוא אינסופי.
אבל השאלה שאנחנו מתעסקים בה כרגע היא - אחרי שהוא כבר עשה את זה, מה אנחנו כחברה מתכוונים לעשות בנידון?
מה שמזכיר לי, איך את עם נקמת דם? אולי כדאי להחזיר את זה לתוך החוק?
מקבי​(מתחלף)
לפני 15 שנים • 7 ביוני 2009
מקבי​(מתחלף) • 7 ביוני 2009
ציטוט: היא הולכת לביקורת תקופתית:

ביקורת תקופתית? זה כמו טסט? היא מגיעה לשם ואומרים לה "זה בסדר, את עדיין פסיכופתית רצחנית, נתראה עוד שנה." ?

בולשיט. למוות!


ציטוט: מה שמזכיר לי, איך את עם נקמת דם? אולי כדאי להחזיר את זה לתוך החוק?

מתי זה הפך ללא-חוקי?
מיתוסית​(שולטת)
לפני 15 שנים • 7 ביוני 2009
מיתוסית​(שולטת) • 7 ביוני 2009
מקבי כתב/ה:
ציטוט: היא הולכת לביקורת תקופתית:

ביקורת תקופתית? זה כמו טסט? היא מגיעה לשם ואומרים לה "זה בסדר, את עדיין פסיכופתית רצחנית, נתראה עוד שנה." ?

בולשיט. למוות!

היא לא פסיכופטית ופסיכופטים לא ניתן לרפא כפי שהוסבר כמה עמודים קודם לכן. יחד עם זאת, ישנן הפרעות ומחלות מסויימות, בדיוק כמו ב"אזרחות", שאותו אדם חולה הולך לבדיקות תקופתיות לבדיקה שהמחלה/הפרעה יציבות, שמינון התרופות מספיק ואין צורך להעלות/ לרדת ולהיות במעקב אחרי מצבו הבריאותי-מנטאלי שהוא תקין עד כמה שאפשר, כך שלא תהיה הידרדרות נוספת או סכנה לציבור/לחולה.


ציטוט: מה שמזכיר לי, איך את עם נקמת דם? אולי כדאי להחזיר את זה לתוך החוק?

מתי זה הפך ללא-חוקי?


נקמת דם אינה חוקית בארץ. יחד עם זאת, ישנן הקלות מסויימות בענישה והתחשבות בקרב אוכלוסיות שנקמת הדם (כל הרצח על רקע כבוד המשפחה למינהם) הינה חלק מהתרבות , ואכן אנחנו רואים שאותם אנשים שרוצחים, לא משנה מה יהיה העונש, הם עדיין יבצעו את הרצח וזה נחשב אפילו לכבוד.
מקבי​(מתחלף)
לפני 15 שנים • 7 ביוני 2009
מקבי​(מתחלף) • 7 ביוני 2009
ציטוט: נקמת דם אינה חוקית בארץ. יחד עם זאת, ישנן הקלות מסויימות בענישה והתחשבות בקרב אוכלוסיות שנקמת הדם (כל הרצח על רקע כבוד המשפחה למינהם) הינה חלק מהתרבות , ואכן אנחנו רואים שאותם אנשים שרוצחים, לא משנה מה יהיה העונש, הם עדיין יבצעו את הרצח וזה נחשב אפילו לכבוד.

וזה, כמובן, בולשיט מרוכז, ואין שום סיבה שזה יהיה המצב.

פשע מתאפשר כל עוד נותנים לו לקרות. ברגע שלרצוח, למשל, כבר לא יהיה כזה פנאן ובמודה, אחוז הרציחות לאוכלוסיה, כל אוכלוסיה, ירד פלאים. הם עושים את זה לא רק כי זה 'כבוד', אלא בעיקר בגלל שלא עושים להם כלום. נראה מי ירצח את אחותו בגלל שהיא יצאה עם בחור שלא לטעם המשפחה, אם העונש על כך יהיה גזר-דין מוות שיימשך לאורך ימים, וכל קרוב משפחה יקבל חלק אחר של הפושע, משהו נחמד כזה, למזכרת. או אולי להיעטף בעור חזיר ולהיקבר כך? לרוסים זה עבד יופי עם המחבלים המתאבדים אצלם.

ואין פה לומר משהו על ערבים - אלא שכל חולה רעה כזאת אפשר למגר עם קצת תושיה והרבה נחישות. ברוך לא מטפלים בבעיות הללו.
מיתוסית​(שולטת)
לפני 15 שנים • 7 ביוני 2009
מיתוסית​(שולטת) • 7 ביוני 2009
לכל אלה שחושבים שמאסר עולם הוא פינאטס, שיקום פה זה שיגיד שלא אכפת לו לשבת כל החיים בכלא, או אפילו "רק" עשרים- שלושים שנה.

ואתה מקבי, האם אתה ביניהם? האם לא היה אכפת לך לרצוח את אחותך ולשבת בכלא כל החיים שלך? זה פחות מאיים?
ואיך אתה קובע בדיוק שזה בולשיט? האם אתה מכיר את התרבות הערבית והבדואית? האם אתה מודע בכלל לחשיבות של כבוד המשפחה בתרבות הזו? האם אתה מכיר באופן כללי את משמעות המילה "כבוד" אצל אנשים בכלל ועבריינים בפרט? האם אתה יודע שיש לא מעט אסירים שיתקפו ואף ירצחו מישהו בזמן שהם יושבים על עבירה אחרת בכלא, רק בגלל שהוא פגע להם בכבוד, שזה יכול להיות הדבר שנראה לך הכי מטופש בעולם כמו למשל שהוא לא רצה לסיים את שיחת הטלפון שלו, קילל אותך או התחיל עם אישתך בחוץ?
ומה עם כל אלה שרוצחים בחוץ על זוטות כמו חוב של סכומי כסך קטנים או כי לא רצו להכניס אותם למועדון או כי מישהו לקח להם את החניה??
נראה לכם שהאנשים האלה עם החשיבה הזו או חמומי המוח האלה, כן יחשבו פעמיים אם הם לא ישבו כל החיים שלהם בכלא, אלא יקבלו עונש מוות?

אז אתם חיים בסרט, וכמו שאמרתי, ובניגוד אליך- מקבי- אני מגובה בהוכחות ובעשרות מחקרים:
עונש מוות לא מרתיע!!!!
אז אם יש לכם משהו לחדש מעבר לזה, כמו הפן המוסרי, נקמה וכו', סבבה. אבל אל תתנו טעונים שכל קשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט ומנסים לעטות לזה מעטה מדעי-רציונלי- לכאורה
aka BODYGUARD
לפני 15 שנים • 8 ביוני 2009
aka BODYGUARD • 8 ביוני 2009
הטיעונים שלך נאים ומכובדים ,כחולית, אולם גם אם תדגישי אותם על ידי קיעקועם

בעורך, עדיין, הם לא ישארו כעובדה.

עונש מוות וענישה פיסית מרתיעה במקומות שכן נהוגים בעולם אחרת שינוי חוקתי היה

מסיר את האופציה במיוחד אם עסקינן במקום נאור כמו ארה''ב, או לפחות חלקו.

אנה דן צודקת בדבר מהותי אחד שעוסק בטווח הרצון שלנו לטפל ברוצח כחברה,

ולא להכנס לשיקול מדוע הוא בחר לרצוח ושם עלינו למקד את הויכוח לדעתי.

בתרבויות מסויימות,כחולית, וצדק מקבי, הישיבה בבית הסוהר היא כבוד ענק,

אם היא נובעת מכבוד המשפחה למשל. בתרבויות אחרות, נאורות, הישיבה בבית

הסוהר לא הפסיקה פעילות עבריינית.

בתוכנית על נוער ובתי סוהר נאמר בפשטות שהכנסת אדם לכלא כמוה כנתינת

מילגה לתואר ראשון בפשע.

באופן אישי הייתי מעדיף הסרתם הטוטאלית של רוצחים מהחברה בה אני חי

וכן, אני לוקח בחשבון שעלולות להיות טעויות במהלך הדרך.

אין חברה בעולם שצמחה והתפתחה מבלי לעשות טעויות בדיוק כמו תינוק שנופל

500 פעם עד שלומד ללכת.

כשמביטים על רוצחים היום שמגיעים מחוייכים וזחוחים לכלא, לרוב עם מעמד גבוה

ומכובד יותר, כשחושבים שאני ושאר משלמי המיסים צריכים לדאוג למחייתו ובריאותו,

לימודיו ואפילו לרופא השיניים שלו- זה עצוב ומכעיס.

הרצחת וגם ירשת? משפט שקורם עור וגידים.
Afroditi
לפני 15 שנים • 8 ביוני 2009

לפעמים זה בהחלט עונש קל מדי.

Afroditi • 8 ביוני 2009
קטסטרופה כתב/ה:
עונש קל מדי לדעתי.