אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

bdsm ונאציזם-ראוי או לא?

בלוסום​(לא בעסק)
לפני 11 שנים • 22 במאי 2013

אין לי מושג

בלוסום​(לא בעסק) • 22 במאי 2013
על איזה חוק אתם מדברים, אני הסתכלתי בויקיפדיה, להגדרה הזו אני מתכוונת.
ומבחינתי, אי אפשר להפריד במקרה הספציפי הזה, בין אדם שיושב במחשב ומתכנן לצוד ילדים, לבין אדם שבפועל עשה זאת. זאת לדעתי.
the rain song
לפני 11 שנים • 22 במאי 2013
the rain song • 22 במאי 2013
יולי Yuli כתב/ה:
אמרתי את זה כבר הרבה פעמים בהקשרים שונים, ומפתיע (או לא) באיזו תדירות זה הופך לרלוונטי בדיונים בכלוב:

להחפיף "חוקי" ו"בסדר", לפרק את כל ההשקפות המוסריות ל"מותר/אסור" עושה לנו, כבני אדם וכקהילה (לא קהילת הבדס"מ - כל קהילה שאנחנו חברים בה), נזק גדול.
אי אפשר למיין את ההתנהגות שלנו למותר ואסור. אי אפשר לאסור את כל מה שלא בסדר, אי אפשר לתת לחוק להחליף את השיפוט הקהילתי ואת הנורמות, אי אפשר להחשיב כלגיטימי את כל מה שחוקי, אי אפשר ליצור חפיפה בין הלגיטימי לחוקי.

כלומר, אולי טכנית אפשר - אבל זה יהרוס את כל הקונספט של אנושות.

במילים אחרות: אני רואה את רפאל מנסה פה לדבר על התנהגות אנושית, ועונים לו במונחים משפטיים. זה מאד לא טוב בעיני.

לא סתם טוענים יודעי דבר שהדיבר הכי קשה הוא "לא תחמוד את אשת רעך"
האיסור כאן מדבר ישירות על המחשבות והפנטזיות שהן אסורות ורק האדם עצמו ואלוהים יודעים אם אכן הדיבר הזה מקויים.
מי שחי את חייו בסופר מודעות והקפדה מסוגל (אולי) לגרש לעד מחשבות
לא כולם ככה.
מה אני אגיד לכם? עם כל האלימות שמסתובבת חופשי בחברה שלנו אני בתור התחלה אסתפק בשמירה על החוק הקיים ואחיה בשלום עם פנטזיות.

בל נשכח שרוב האנשים לא מספרים בקול על הפנטזיות שלהם. בטח לא הקיצוניות.
ועדיין, תמיד יש מישהו שיודע שהן קיימות ויודע איך לעשות מזה כסף ולעשות סרטי פורנו ראויים או לא ראויים.

הכי טוב - תהיו נורמליים icon_smile.gif
Brave Dwarf
לפני 11 שנים • 22 במאי 2013

Re: אין לי מושג

Brave Dwarf • 22 במאי 2013
'פוליאנה' כתב/ה:
על איזה חוק אתם מדברים, אני הסתכלתי בויקיפדיה, להגדרה הזו אני מתכוונת.
ומבחינתי, אי אפשר להפריד במקרה הספציפי הזה, בין אדם שיושב במחשב ומתכנן לצוד ילדים, לבין אדם שבפועל עשה זאת. זאת לדעתי.


אנחנו לא דיברנו על החוק את דיברת כאן:

'פוליאנה' כתב/ה:
לפי ההגדרה המדויקת, גם משיכה "בלבד" היא בגדר פדופיליה, בין אם מומשה ובין אם לאו, כי כמו ששאל מתהפך - מי ערב לכך שאותו אדם ירסן את עצמו לפני מעשה? יש הרבה מאד חוקים שלא בודקים את מניעי העובר עליהם בציציות, כי אי אפשר לעשות איפה ואיפה, החוק הוא אחד במקרה הזה, וטוב שכך.



ועם כל הכבוד והסבלנות באמת מספיק. כמה פעמים אפשר לחזור על כך שמדובר באדם שלא מתכוון לממש את הפנטזיה, דהיינו על אדם שאינו יושב במחשב ואינו מתכנן לצוד ילדים.


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך רביעי מאי 22, 2013 7:28 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
בלוסום​(לא בעסק)
לפני 11 שנים • 22 במאי 2013

Re: אין לי מושג

בלוסום​(לא בעסק) • 22 במאי 2013
Brave Dwarf כתב/ה:
'פוליאנה' כתב/ה:
על איזה חוק אתם מדברים, אני הסתכלתי בויקיפדיה, להגדרה הזו אני מתכוונת.
ומבחינתי, אי אפשר להפריד במקרה הספציפי הזה, בין אדם שיושב במחשב ומתכנן לצוד ילדים, לבין אדם שבפועל עשה זאת. זאת לדעתי.


אנחנו לא דיברנו על החוק את דיברת כאן:

'פוליאנה' כתב/ה:
]לפי ההגדרה המדויקת, גם משיכה "בלבד" היא בגדר פדופיליה, בין אם מומשה ובין אם לאו, כי כמו ששאל מתהפך - מי ערב לכך שאותו אדם ירסן את עצמו לפני מעשה? יש הרבה מאד חוקים שלא בודקים את מניעי העובר עליהם בציציות, כי אי אפשר לעשות איפה ואיפה, החוק הוא אחד במקרה הזה, וטוב שכך.



ועם כל הכבוד באמת מספיק. כמה פעמים אפשר לחזור על כך שמדובר באדם שלא מתכוון לממש את הפנטזיה, דהיינו על אדם שאינו יושב המחשב ואינו מתכנן לצוד ילדים.


ממש לא התכונתי לחוק (וגם לא כתבתי שזה לפי החוק. כתבתי הגדרה מדויקת). ההגדרה שלקחתי היא מויקיפדיה, בכל מקרה תודה על ההבהרה.
רפאל
לפני 11 שנים • 22 במאי 2013
רפאל • 22 במאי 2013
מתהפך כתב/ה:
אז איך תדע האם לאותו אחד שעדיין לא עשה מעשה אך מצהיר שזאת הפנטזיה שלו, יש או אין בקרה על התשוקה הזו ?


שאלה מוזרה מאוד בעיני. הנה שאלה נוספת בסגנון:
מאין לי לדעת שפלוני אלמוני, שלא מצהיר דבר, איננו אנס-פדופיל ורוצח נשים סידרתי? יותר מזה, מאין לי לדעת שאתה עצמך אינך אנס-פדופיל כזה, ושכל התגובות שלך אינן ברוח על-ראש-הגנב-בוער-הכובע?

התשובה היא שאני לא יודע. אבל אני לא מטיל דופי באדם רק בגלל שאפשר להגות כל מיני ספקולציות. בן-אדם הוא חף מפשע עד שהוכחה אשמתו. ואני חושב שהעקרון המשפטי הזה הוא חלק מעקרון מוסרי רחב יותר, שהוא חיוני לחיים בחברה. בהעדר סיבה טובה, יש לתת אמון באנשים. אם כולנו נתחיל להגות ספקולציות ועל בסיסן להטיל דופי איש ברעהו - זה יגמר רע מאוד.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 11 שנים • 22 במאי 2013
מתהפך כתב/ה:
אז איך תדע האם לאותו אחד שעדיין לא עשה מעשה אך מצהיר שזאת הפנטזיה שלו, יש או אין בקרה על התשוקה הזו ?


בוודאי שלא נדע. זו מחשבה מאד מטרידה, נכון? והנה עוד שאלה:
אם לא נוכל להסיק מסקנות נמהרות על אנשים על סמך מידע חלקי - איך נצליח לתפקד בעולם הזה? איך נדע למי להתקרב וממי להיזהר? איך נסתובב בעולם עם תחושת בטחון, עם תחושה שאנחנו יכולים למנוע מעצמנו אסון, עם תחושה שאנו שולטים בגורלנו, עם תחושה שדברים רעים לא יפלו עלינו מהשמים ללא כל התראה? אם לא נחלק את העולם ל"אנחנו / הם" - כאשר "אנחנו" היא מילה נרדפת לאנשים "נורמטיביים" ו"הם" היא מילה נרדפת לכל מה שלא מוצא חן בעינינו - איך נבדיל את עצמנו בברור מאנשים טובים? איך נרגיש טוב עם עצמנו?

אני אולי נשמעת צינית, אבל זה לא בדיוק זה. אני חושבת שאלה שאלות מאד רלוונטיות לחיים שלנו. ואני מודה שאין לי תשובות, או שהתשובות שיש לי הן חלקיות. אבל זה לא אומר שאני אקבל תשובות שרואים היטב שהן לא נכונות. זה לא אומר שאני אסכים לכשלים לוגיים.

* * *

אני לא חושבת שצריך להעניש אנשים על המחשבות שלהם. אבל לא נוח לי עם זה שאי אפשר לדבר על הדברים האלה. לא נוח לי עם זה שעצם הדיבור על משהו, הופך אותו למותר. זה אומר שאין סביבה בטוחה. זה אומר שאם מישהו פה מרגיש שהוא רוצה לעשות משהו שהוא יודע שאסור, יש לו רק אפשרויות ממולכדות: הוא יכול להמציא לעצמו צידוקים ולטעון שהוא לא פושע, הוא יכול להכחיש את המחשבות, הוא יכול פשוט לא לדבר על זה, הוא יכול לחפש אנשים כמוהו לדבר איתם על זה... אה, רגע, לא. אין סביבה בטוחה. אתה חייב תמיד לדעת אם אתה בסדר או לא. אסור להתייעץ, אסור להתלבט. כי התגובות תמיד מוגזמות. זה אומר שאי אפשר לדבר על ניואנסים.

* * *
האמת, רפאל, אני לא בטוחה שצריך שיהיה אפשר לדבר על ניואנסים בפורומים רחבים והטרוגניים. לא כולם צריכים להבין הכל. לא בקטע של זלזול, בקטע של מתן לגיטימציה. יש דברים שכן ראויים במקום אחד, ואינם ראויים במקום אחר. מה שחבל לי הוא שיש דברים שהכלוב הוא כמעט המקום היחיד בו כן ראוי לדבר עליהם, וגם פה הם נחסמים כי הם יותר מידי ניואנס. אבל מה אפשר לעשות.
עבד משועבד{עבד}
לפני 11 שנים • 22 במאי 2013
עבד משועבד{עבד} • 22 במאי 2013
רפאל כתב/ה:
מתהפך כתב/ה:
אז איך תדע האם לאותו אחד שעדיין לא עשה מעשה אך מצהיר שזאת הפנטזיה שלו, יש או אין בקרה על התשוקה הזו ?


שאלה מוזרה מאוד בעיני. הנה שאלה נוספת בסגנון:
מאין לי לדעת שפלוני אלמוני, שלא מצהיר דבר, איננו אנס-פדופיל ורוצח נשים סידרתי? יותר מזה, מאין לי לדעת שאתה עצמך אינך אנס-פדופיל כזה, ושכל התגובות שלך אינן ברוח על-ראש-הגנב-בוער-הכובע?

התשובה היא שאני לא יודע. אבל אני לא מטיל דופי באדם רק בגלל שאפשר להגות כל מיני ספקולציות. בן-אדם הוא חף מפשע עד שהוכחה אשמתו. ואני חושב שהעקרון המשפטי הזה הוא חלק מעקרון מוסרי רחב יותר, שהוא חיוני לחיים בחברה. בהעדר סיבה טובה, יש לתת אמון באנשים. אם כולנו נתחיל להגות ספקולציות ועל בסיסן להטיל דופי איש ברעהו - זה יגמר רע מאוד.

אני דיברתי על אדם* שמצהיר* שזאת הפנטזיה שלו. ז"א הוא מעיד על עצמו.
הדוגמא שלך לעומת זאת מתיחסת לאדם *שלא מצהיר דבר*
השאלה אם אפשר לסמוך על אדם שמעיד על עצמו שזאת הפנטזיה שלו שלא יממש אותה.
אני חושב שלא. הסיכון גדול מדי.
רפאל
לפני 11 שנים • 22 במאי 2013
רפאל • 22 במאי 2013
Brave Dwarf כתב/ה:
יש לי פנטזית רצח ואחרי שאני אונס ומענה את אשתי, פוצע אותה ופוגע בה, אני רוצח אותה. והיא לא חושבת שאני אדם רע וגם לא נמנעת מחברתי. וההבדל בינה לבינך שסיווגת אותי מיד כאדם רע...


כשכבתי על אדם שמחשב מחשבות של רצח, מה שעמד לנגד רוחי הוא אדם, שמטעמים של טינה, כעס, קנאה או שיעמום, מחשב מחשבות כאלו. ואדם כזה הוא אמנם מרושע בעיני, וארצה לשמור ממנו מרחק. זה שונה מבת זוג סאדיסטית ומאוהבת (אישה מהסוג שהרבה מייחלים לו כאן). וכל מה שרציתי להדגים בכך הוא שהמוסר מתייחס גם למחשבות ולא רק למעשים.

ואני שופט מחשבות כאלו כשהן לעצמן. ולא רק בגלל הפוטנציאל שלהן להתגלגל למעשים.
רפאל
לפני 11 שנים • 22 במאי 2013
רפאל • 22 במאי 2013
מתהפך כתב/ה:
רפאל כתב/ה:
מתהפך כתב/ה:
אז איך תדע האם לאותו אחד שעדיין לא עשה מעשה אך מצהיר שזאת הפנטזיה שלו, יש או אין בקרה על התשוקה הזו ?


שאלה מוזרה מאוד בעיני. הנה שאלה נוספת בסגנון:
מאין לי לדעת שפלוני אלמוני, שלא מצהיר דבר, איננו אנס-פדופיל ורוצח נשים סידרתי? יותר מזה, מאין לי לדעת שאתה עצמך אינך אנס-פדופיל כזה, ושכל התגובות שלך אינן ברוח על-ראש-הגנב-בוער-הכובע?

התשובה היא שאני לא יודע. אבל אני לא מטיל דופי באדם רק בגלל שאפשר להגות כל מיני ספקולציות. בן-אדם הוא חף מפשע עד שהוכחה אשמתו. ואני חושב שהעקרון המשפטי הזה הוא חלק מעקרון מוסרי רחב יותר, שהוא חיוני לחיים בחברה. בהעדר סיבה טובה, יש לתת אמון באנשים. אם כולנו נתחיל להגות ספקולציות ועל בסיסן להטיל דופי איש ברעהו - זה יגמר רע מאוד.

אני דיברתי על אדם* שמצהיר* שזאת הפנטזיה שלו. ז"א הוא מעיד על עצמו.
הדוגמא שלך לעומת זאת מתיחסת לאדם *שלא מצהיר דבר*
השאלה אם אפשר לסמוך על אדם שמעיד על עצמו שזאת הפנטזיה שלו שלא יממש אותה.
אני חושב שלא. הסיכון גדול מדי.

אתה יוצא מנקודת הנחה שאם לאדם יש פנטזיה כלשהי, אז הוא גם יממש את אותה פנטזיה. אתה טוען שאנשים הם עבדים של הפנטזיות שלהם ושל מחשבות שעוברות בראש שלהם. וזה מופרך.

כמו הרבה גברים אחרים אני "מפנטז" על גווינת פאלטרו. זה אומר שהסיכון גדול מדי, ושהיא צריכה להוציא נגדי צו הרחקה? למרות הפנטזיות אני בטוח בכך שלא אאנוס אותה.

אתה גם חושב שצריכים להרחיק את הגמד מאשתו, כי הוא מפנטז לרצוח אותה?
Brave Dwarf
לפני 11 שנים • 22 במאי 2013
Brave Dwarf • 22 במאי 2013
רפאל כתב/ה:
Brave Dwarf כתב/ה:
יש לי פנטזית רצח ואחרי שאני אונס ומענה את אשתי, פוצע אותה ופוגע בה, אני רוצח אותה. והיא לא חושבת שאני אדם רע וגם לא נמנעת מחברתי. וההבדל בינה לבינך שסיווגת אותי מיד כאדם רע...


כשכבתי על אדם שמחשב מחשבות של רצח, מה שעמד לנגד רוחי הוא אדם, שמטעמים של טינה, כעס, קנאה או שיעמום, מחשב מחשבות כאלו. ואדם כזה הוא אמנם מרושע בעיני, וארצה לשמור ממנו מרחק. זה שונה מבת זוג סאדיסטית ומאוהבת (אישה מהסוג שהרבה מייחלים לו כאן). וכל מה שרציתי להדגים בכך הוא שהמוסר מתייחס גם למחשבות ולא רק למעשים.

ואני שופט מחשבות כאלו כשהן לעצמן. ולא רק בגלל הפוטנציאל שלהן להתגלגל למעשים.


את האדם שרוצה לנקום בך וששומר לך טינה לא תרצה בסביבה שלך לא כי הוא מתכנן איך לנקום בך, ולא כי לא מוצאת חן בעיניך השיטה בה הוא יוציא את נקמתו לפועל, אלא כי הוא חרא של אדם נקמן. אני חשבתי שאנחנו מדברים על פנטזיות לשם גירוי מיני ולא על אנשים שמתכננים רצח תאורתי מתוך נקמה. חשבתי שאנחנו מדברים על אנשים שנתפסים על ידינו כאנשים טובים ושנמצאים בחברתנו, ושואלים את עצמנו האם במקרים מסוימים נשפוט אותם על סמך הפנטזיות שלהם בלבד.