בכוח המוח(שולטת) |
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
אילופו של הנשלט מחדש/1
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
בכוח המוח(שולטת) • 4 באפר׳ 2010
מבוא –
1. תיאוריות עצמיות על פטישיזם. לפני שאני נכנסת לעוביה של קורה בעניין, אני מרגישה חובה לומר כבר בשלב הזה: זה נכון, אני לא פרויד, ולא חוקרת בתחום. קטונתי. גם לא למדתי את התחום הזה מעודי, ולא תחומים המשיקים לו. התפיסה שלי בנויה רק על סמך החוויות האישיות שלי והדרך בה אני עצמי תופשת את הדברים. אל תשאלו אותי על מה אני מתבססת, כי כאמור התשובה לכך מתנוססת לעי"ל. הנושא מעניין אותי מכמה אספקטים, ולא רק משום האינטרס האופרטיבי. חינוך מחדש הוא נושא כל כך מסקרן, מדובר במידע בעל ערך שלא יסולא בפז, אשר מאפשר עוצמה רבה. וביננו, אני לא מכירה הרבה אנשים שיתנגדו לקבלת עוצמה בתחום רגיש ובעל ערך שכזה. מדובר על אחד האופנים של שליטה באנשים ובמערכות יחסים בתקופה בה הדברים הופכים להיות יותר ויותר נזילים בתחום האמור, אם איננו מתייחסים לשליטה המגיעה מכוח כלכלי, או הנובע ממנו. העליתי שאלות בנושא פeטיש בפורום הכללי (ולהלן, בכל מקום שיכתב פטיש, הוא לא קשור למסמרים), אבל לא באמת ראיתי שישנן תגובות המאפשרות הבנה ושימוש אופרטיבי בצרכי הפטישיסט לשליטה מלאה בו. יהיו כאלה שישאלו מה הקשר בין נשלט ופטישיסט, שהרי ברור שאין קורלציה מלאה בין נשלטים ופטישיסטים. מנגד, קשה יהיה להתנגד לעובדה כי קיים מתאם גבוה בין השניים. רבים מן הנשלטים הם פטישיסטים. בויקיפדיה נכתב – "רוב התאוריות על פטישיזם מדגישות את למידת הפטיש באמצעות התניה קלאסית. כך למשל לבני נשים עלולים להיות לפטיש ארוטי עקב הקישור שלהם למין ולגוף נשי. ישנה השערה שגברים מסוימים הם בעלי אפשרות התניה גבוהה ולכן הם יותר מועדים לפתח פטיש." ראשית, ועוד לפני שאחבר את שלושת האלמנטים יחד (נשלטות, פטישיזם, והדרך לחינוך מחדש), אני אנסה להסביר את עמדתי בעניין הפטישיזם: - יש לי תיאוריה די פשטנית בעניין. היא לא קשורה לסירוס, אלא קשורה לגירוי מדבר אותו תופס הילד כאסור מבחינה חברתית, ולמבנה האינטלקטואלי של הילד ולא רק למבנה הנפשי, כפי שסיווג את זה פרויד. אני גם לא מקבלת את תפיסתו כי האיבר הפטישיסטי הוא הפאלוס האבוד של אימו. לדעתי זה רק כדי לחבר את זה ל"חרדת הסירוס", שכבר אמרתי שאני עצמי רואה אותו כפירוש דחוק. לפטיש ישנם שתי השפעות. הראשונה היא השפעה מרגיעה או "מסיחה", והשניה היא השפעה מגרה שיכולה להיות במצבים מסויימים חלק מההשפעה ה"מסיחה". ובכן, הילד שלנו מקשר את איבר המין של אימו (או אישה אחרת במקרים מסוימים) אליו הוא נחשף לאובייקט המגרה אותו , אך הגירוי עצמו נתפס כאסור. השולטת על האיסור החברתי, היא האם. בשלב הזה, כשהילד נכנע לאיסור, הוא מקבל את מרות האם על פני התחושות המתעוררות בו: בהלה/ חרדה וגירוי מיני. אין אני יודעת אם ההתניה נוצרת באותו הרגע בה נחשף איבר המין של אימו (בפועל או באופן מרומז). יכול להיות שכן, ושעיני הילד מושפלות בבושה תחת המרות האימהית ואז נתפסות באובייקט שיהפוך לפטיש: גרביונים, תחתונים, נעל, וכמובן כף רגל. מה שכן, הייתי מהמרת שבאוכלוסיות החרדיות למשל, אחוז הפטישיסטים לגרביונים גבוה מבאוכלוסיה החילונית למשל. בשלב זה, אצל ילדים בעלי אפשרות התניה גבוהה, מותנים שני דברים, בד בבד: כוחה של האם כקובעת האיסורים בתחום המיני, והאובייקט כסמל שאליו יופנו מעתה התחושות האמביוולנטיות של הגירוי המיני. באובייקט הפטישיסטי מתבצע גם עיבוד של החרדה/הבהלה מחצית הטאבו, והתמרתו לגירוי חריף בקורלציה לתפיסת החומרה של חצית הטאבו בראשו של הילד. ובכן, עצם היותם נשלטים תחת כוחה האוסר (והמאפשר) של האישה, מתקבע יחד עם הפטיש. זו גם לדעתי הסיבה שנשלט זקוק לדמות סמכותית וקשה, כי רק דמות כזו יכולה גם להתיר את ההנאה החריפה והאסורה. מי הם הפטישיסטים לדעתי, מה משותף להם, ולמה דווקא הם קלים יותר לחינוך וזקוקים לו, בפרק הבא. אני רק אומר שלתפיסתי מדובר באנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה יותר מהממוצע, ורגישות גבוהה מהממוצע,(רבים מהם גם בעלי אינטליגנציה רגשית שיכולה להתפתח בהרבה רבדים, אבל להתקע בכל נושא המרות.) ונטיה להתמכרות/כפייתיות. *** אני יודעת שמדובר בפוסט כבד ובנושא מורכב, אבל דווקא כאן אני באמת אשמח לשיח אמיתי והחלפת דעות. בעלי נסיון מתבקשים לומר מה כאן מתאים או לא מתאים לדרך בה הם תופסים את הנושא, ובעלי נסיון הם בעיקר נשלטים, פטישיסטים, והצד המשלים אותם, ושולט בהם ובצרכיהם. |
|
Morticia |
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
Morticia • 4 באפר׳ 2010
אה, אם כבר הבאת את זה לפה אז גם אני אביא את התגובה שהגבתי לך כרגע לפה
אם עצם קיום האיסור של האם על הסתכלות באברי מינה כדבר המעורר גירוי מסביר בעינייך את התפתחות הפטיש, לא הבנתי מה מסביר את זה שפטישיסטים אינטליגנטים יותר מאלו שלא פיתחו פטישים סה"כ את מסבירה כאן, בדומה לפרויד, איזה מנגנון טבעי מאוד פרימיטיבי שעלול להתפתח בכל אדם כשטיפול מטרתו היא להתעלות על היצר הפרימיטיבי ולהבין את מה שמניע אותו לעומקו תוכלי גם לומר ששליטה של אישה בגבר שהוא אינו בנה או קרוב משפחתה היא דווקא בחינוכו להרים את הראש ולקיים את האיסור כדבר מותר לא נראה לי שפסיכואנליטיקאים יצאו כנגד מקצוע הסרוגייט... בכל הקשור לקנאת פין של פרויד, הוא סתם היה שוביניסט גדול אני מאמינה שיש לא פחות, לפחות, קנאת כוס בעולם ופעמים רבות הצורך לחוש מושפל בכלל מונע מרגשי אשם על הרצון להשפיל זה אכן מורכב ובהחלט מעניין מאוד יכול להיות שבעולם החרדי בו חל איסור מאוד מוחלט ומוקצה מחמת המיאוס יש חממה בריאה לגידול פטישים מאוד יכול גם להיות ששנים בחדרי ישיבה בהם הישבן הוכה בסרגל ושאר ירקות מניע צורך מזוכיסטי המלווה בשילוש* עם האסור מכל עליו קיבלו את אותן מכות בחדרי חדרים עם מחשבות על ביריות זה קצת הכללות גסות וגם אם זה נכון, זה רחוק מלהוות דוגמא למעשה אינטליגנטי מודע ורגיש כמו שזה דומה לילד מוכה שגדל להכות את ילדיו או לחילופין בחר לו בת זוג שתכה אותו אני מניחה שאפשר להביא עוד מלא דעות לכאן ולכאן אשמח לשמוע את ההמשך המובטח חג שמח גם ממני * חחח התכוונתי לכתוב שילוב ויצא לי מין כזה שילוש קדוש, מעניין מה פרויד היה אומר... |
|
בכוח המוח(שולטת) |
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
טוב נו, גם אני אביא לכאן -
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
בכוח המוח(שולטת) • 4 באפר׳ 2010
עדיין לא הסברתי מי הם הפטישיסטים לדעתי, ומדוע יש בהם את מקבץ התכונות שמניתי, אבל על זה בפעם הבאה
וכן, גם אני חושבת שפרויד השליך את קנאת הפין שלו בכל מקום. ולעניין של שליטה של אישה בגבר - היא אמורה לחנך אותו לכך שיתאים לצרכיה ככל שניתן, יחד עם שמירה על בריאותו הגופנית, הנפשית והתפתחותו האינטלקטואלית. איך לדעתי עושים את זה? עוד לא הגענו לשם, אבל זוהי ליבת העניין. חג שמח גם לך, מורטי |
|
שקר |
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
איך עושים את זה?
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
שקר • 4 באפר׳ 2010
זה אפשרי רק שבשני צידי המשוואה יש את הצורך הזה
אם אין זו כפייה |
|
נוצות ומסמרים |
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
נוצות ומסמרים • 4 באפר׳ 2010
אני מוצאת שיש משהו מאוד בעייתי בניסיון להפריד בין פטיש קונקרטי (והמקורות לפטיש הזה), לבין הרצון להשלט/לשרת/לחוות השפלה מידי בן הזוג, שהרבה פעמים ניתן למצוא סימולטנית בגברים שמזהים את עצמם כסאבים.
אני בטוחה שחובבי כפות רגליים, תחתוני נשים ונעלי עקב קיימים גם מחוץ לסצנה (או ליתר דיוק: שהפטיש לא מותנה ברצון להשתעבד לפרטנר בקונטקסט מיני ו/או רומנטי), אבל זוהי - למעשה - מהות קיומם בסצנה: מימוש הפטיש במסגרת של פמדום. וזו סיטואציה שונה מאוד מהסיטואציה שתארת. למעשה, אין לנו בעצם שום יכולת לקבוע בוודאות מהי הביצה ומה התרנגולת: האם הפמדום קדם לפטיש? אולי החיבה לפטיש נולדה כצורך לבטא את הקשר הפמדומי: מערכת סימנים מוסכמת, שתכליתה לייצג ולהוציא לפועל את ההערצה וההשתעבדות לגוף האישה ומרותה? (מצב שבו לא בלתי סביר לדבר על פטישים "מאומצים") אולי, כפי שהצעת, הפטיש הוביל לפמדום? אולי מדובר בחיבור אקראי, בו-זמני, של שני גורמים אישיותיים/נסיבתיים נפרדים? או, למשל, תערובת של כל הסיבות הנ"ל- שקולה מידתית בהתאם לכל אינדיבידואל? אבל בחזרה לפמדום. כתבת: "חינוך מחדש הוא נושא כל כך מסקרן, מדובר במידע בעל ערך שלא יסולא בפז, אשר מאפשר עוצמה רבה. וביננו, אני לא מכירה הרבה אנשים שיתנגדו לקבלת עוצמה בתחום רגיש ובעל ערך שכזה." פמדום, ועזבו אתכם לרגע מיופמיזמים נחמדים, הוא רצון לקיים מערכת יחסים סימביוטית, לא-מידתית ולרוב תוך חוויית אינטימיות באמצעות אלימות שבה אישה היא הצד השולט. זה אמנם לגיטימי וכבר לא מופיע בDSM, אבל זה לא בריא בדיוק כמו שהרבה הפרעות נפש בדרגה נמוכה הן לא בריאות. הן לא תפרענה לך לחיות, אבל הן בהחלט לא תעשנה לך חיים קלים או תהפוכנה אותך לאדם יותר מאושר. אני לא חושבת שיש משהו מושך או בעל ערך ביכולת להפעיל את הטריגר לצורך של אדם מסוים לחוות אלימות, בטח לא כמנוף לעצמה אישית. מקובל עלי שהצורך הזה קיים, שהוא מזין צורך דומה, להפעיל אלימות ולהיות עדה לה, אבל מטרידה אותי המחשבה על עשיית מניפולציה בתכנים האלה- בדיוק כפי שלא הייתי מעלה בדעתי לנצל חוויה אינטימית משום סוג בקשר ונילי. |
|
Morticia |
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
Morticia • 4 באפר׳ 2010
נוצות ומסמרים, את שואלת שאלות חדות, נבונות ומעוררות מחשבות
הסייג היחיד שארצה לציין כאן הוא שזה ממש לא צריך ובטח לא חייב להיות אלים פאמדום גם יכול להיות בדיוק כמו ונילה רק אחר בין שני אנשים שככה בסקס הם נהנים (וגם, את יודעת... אני מודאגת מאנשים שמתחייבים לדברים כל כך קטנוניים כאיזה כסת"ח גדול לאפס יכולת פשוט לאהוב ולהיות נאהבים) |
|
סאברמן |
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
התאורייה של פרוייד נבאה מחשק מיני לאונן בלבד ...תתקדמו
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
סאברמן • 4 באפר׳ 2010
יש לי תאוריה חדשה תסתכלי מסביבך הכל מונע בכוח כסף בלבד מי משלם את מי משרתים כאן ((:
אין כזה דבר זה סתם בולשיט רגיעי חשקים אולי כל אחד ומה שבא לו כשבא לו מספיק להפוך הכל לתהומי מוחלט החלטי חקוק אין תאוריות בחיים למנוסים שיודעים התאוריה חלפה מהעולם לפני 2000 שנה בערך לא !!! תמורת כסף אפשר גם לשכנע אותך לנשק נחש חחחח ועוד בסוף תאמיני שזה פטיש שלך |
|
בכוח המוח(שולטת) |
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
Re: התאורייה של פרוייד נבאה מחשק מיני לאונן בלבד ...תתקדמו
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
בכוח המוח(שולטת) • 4 באפר׳ 2010
סאברמן כתב/ה: יש לי תאוריה חדשה תסתכלי מסביבך הכל מונע בכוח כסף בלבד מי משלם את מי משרתים כאן ((:
אין כזה דבר זה סתם בולשיט רגיעי חשקים אולי כל אחד ומה שבא לו כשבא לו מספיק להפוך הכל לתהומי מוחלט החלטי חקוק אין תאוריות בחיים למנוסים שיודעים התאוריה חלפה מהעולם לפני 2000 שנה בערך לא !!! תמורת כסף אפשר גם לשכנע אותך לנשק נחש חחחח ועוד בסוף תאמיני שזה פטיש שלך תגיד, סאברמן - כשאני כותבת, אני מאוד רוצה שיבינו אותי, אז אני מקדישה מחשבה גם לאיך שאני כותבת. כשאתה כותב, לא אכפת לך אם יבינו אותך, או שאתה לא מודע לזה שהכתיבה שלך לא ברורה? ובכל זאת אני אנסה לענות. אין דבר בעולם שלא מונע בכוח. כסף הוא כוח רב, בעיקר כי הוא רעיון בלבד וממיר כוח בכוח בקלות. יחד עם זאת, יש עוד מרכזי כוח אפשריים כמו למשל הבנת תהליכים ושימוש בהם לטובתך. עכשיו, מאחר שאין תאוריות והכל בולשיט, איך אתה מציג תיאוריה שחוץ מהכסף אין כוחות נוספים הפועלים עלינו? ולעניין החשקים הרגעיים ,כל אחד והצרכים שלו, והמודעות שלו אליהם. עדיין אפשר לחשוב ולנסות לבדוק מנין הם מגיעים. ובעניין הנחש - לך על זה, תציע מחיר הגון, אני אנשק לא רק אותו, אלא אפילו אותך. |
|
דוכיפת(נשלט) |
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
דוכיפת(נשלט) • 4 באפר׳ 2010
מענין
תמיד יש מישהו שמעלה את ענין הכסף.. תתפלא יש גם יחסי פמדום שבסיסם אינו כסף,רק הרצון להשלט,רק הרצון לשלוט.ואם שולטןת מנצלות את מיעוט מספרן גם להטבות כלכליות,אז מה. דבריה של מטורפת בהחלט מענינים,ומענין אותי ההמשך,הסתכלות בנטיה ממבטה של שולטת, והאם יש באמתחתך תשובה לשאלה מדוע רב מספרם של הנשלטים,בהרבה,על מספר השולטות.. |
|
בכוח המוח(שולטת) |
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
לפני 14 שנים •
4 באפר׳ 2010
בכוח המוח(שולטת) • 4 באפר׳ 2010
נוצות ומסמרים כתב/ה: אבל בחזרה לפמדום. כתבת: "חינוך מחדש הוא נושא כל כך מסקרן, מדובר במידע בעל ערך שלא יסולא בפז, אשר מאפשר עוצמה רבה. וביננו, אני לא מכירה הרבה אנשים שיתנגדו לקבלת עוצמה בתחום רגיש ובעל ערך שכזה." פמדום, ועזבו אתכם לרגע מיופמיזמים נחמדים, הוא רצון לקיים מערכת יחסים סימביוטית, לא-מידתית ולרוב תוך חוויית אינטימיות באמצעות אלימות שבה אישה היא הצד השולט. זה אמנם לגיטימי וכבר לא מופיע בDSM, אבל זה לא בריא בדיוק כמו שהרבה הפרעות נפש בדרגה נמוכה הן לא בריאות. הן לא תפרענה לך לחיות, אבל הן בהחלט לא תעשנה לך חיים קלים או תהפוכנה אותך לאדם יותר מאושר. אני לא חושבת שיש משהו מושך או בעל ערך ביכולת להפעיל את הטריגר לצורך של אדם מסוים לחוות אלימות, בטח לא כמנוף לעצמה אישית. מקובל עלי שהצורך הזה קיים, שהוא מזין צורך דומה, להפעיל אלימות ולהיות עדה לה, אבל מטרידה אותי המחשבה על עשיית מניפולציה בתכנים האלה- בדיוק כפי שלא הייתי מעלה בדעתי לנצל חוויה אינטימית משום סוג בקשר ונילי. ציטטתי חלק מדבריך, אבל אני כבר אומרת שגם השאלות שאינן מצוטטות ראויות לתשומת לב נפרד. מהבנתי בתחום, ובחוויותי את הפטישיזם, נדמה לי כי קיים קשר ישיר בין הצורך להשלט, שכאן הזמן לומר שהוא קיים בכולנו, רק במינונים אחרים, ובין הפטישיזם, ככל שזה נוגע לגברים, וגם הסברתי מדוע לדעתי קשר כזה מתקיים. ועכשיו לציטוט שלך - אני לא מדברת על אלימות כלשהי בשלב הזה, ולמעשה אלימות דרושה לאילוף מחדש רק על מנת להגדיר היכן מוקד הכוח שצריך להיות קשוב לגביו. המהיר ללמוד, יחווה יותר הנאה וסיפוק, הכלה, תחושת אושר מכך שהוא מוכל רצוי וחווה שייכות, והאיטי ללמוד, יחווה התקדמות בשיטת המקל והגזר. ממש כמו שמאלפים כלב. בסופו של דבר, נעים יותר להיות בעליו של כלב מאולף, זה מאפשר תקשורת רחבה יותר, אמון רב יותר בין הבעלים לכלב ולהיפך. כך הדבר גם עם ילדים. בפן האחר, כאב יהיה ה"גזר" אותו מקבל המזוכיסט, אבל הענקת כאב מהסוג הזה, לא יכולה להתפס כאלימות. אלימות היא להשתמש בכוח כנגד רצונו של הנשלט. לדעתי, קל יותר לאהוב במצב הזה, משום שהאילוף הינו סנכרון המוביל לתקשורת ברורה יותר, ולבטחון רב יותר, ודאות עמוקה יותר, בין הנשלט לשולטת שלו. |
|