זאלופון(שולט) |
לפני 20 שנים •
2 בינו׳ 2004
הקהילה זה אנחנו - הרהור
לפני 20 שנים •
2 בינו׳ 2004
זאלופון(שולט) • 2 בינו׳ 2004
בעקבות הפוסט בעניין המונח הבדסמי ליזיז/ה התחלתי לחשוב לעצמי איך עד לפני שנתיים בערך היה בקושי פורום וחצי של בדסמ ישראלי, גם הם רק חלק מאתרים המוקדשים לסקס באופן כללי, ורוב משתתפיהם וירטואליים זה לזה.
והנה עכשיו יש לא רק יותר מדי פורומים אלא אתרים ייעודיים לבדסמ (ומזל טוב למוביל בהם שבדיוק שחוגג יום הולדת), שחלק ניכר מהגולשים בהם מכירים אחד את השני בשם ובפרצוף, ומהווים קהילה מגובשת (פחות או יותר, כמובן...) ובועטת (יותר). במילים אחרות, אנחנו החלוצים. את הבדסמ עיצבו ותיקים וטובים לפנינו, אבל את הגרסה ה hebrew-enabled שלו אנו אלה שלהם הכוח לקבוע כיצד ייראה ויישמע. אם נחליט לאמץ בהמונינו את המושג "סאביד", לדוגמה, הבאים אחרינו יקבלו אותו כמובן מאליו, כנתון, כפי שאנו מקבלים את המונח "סוויץ'" (שגם לו אנו יכולים להמציא עיברות כרצוננו). כנ"ל לגבי כל מושג או נורמה. קל לראות זאת בתהליך הסוציאליזציה שאנו עושים למצטרפים חדשים ופעורים שלא יודעים את הכללים, למשל כאלה שבטוחים שאם בא להם להיות דומים - כל אשה היא כלבה שלהם. חלקנו נתקוף ונלעג, חלקנו נסביר בעדינות, ובאופן כללי - הם יכולים לקבל את הנורמות שלנו או להשאר בחוץ. הקהילה זה אנחנו. |
|
Tame |
לפני 20 שנים •
2 בינו׳ 2004
לפני 20 שנים •
2 בינו׳ 2004
Tame • 2 בינו׳ 2004
אי אפשר לומר שזו ממש חלוציות כי הנושא קיים מאות שנים (אולם קיבל שם רק בתקופה האחרונה) והסצינה שלנו יחסית קטנה בהשוואה לסצינות בחו"ל (במדינות הנאורות)
זה ברור שבדסמ יקבל בכל מדינה אופי קצת שונה (לא בטוח שאני באמת שמח מבדסמ עם אופי ישראלי) אבל עדיין זה משהו שקיים. את כל הטרמינולוגיה ושאר הקישוטים הקוסמטים שמסביב אנו יכולים לעצב לפי רצוננו (אם אנחנו נמצאים במצב של רצון קולקטיבי פחות או יותר לא כיאוטי) אבל אנחנו לא יכלים להכריח את הדורות הבאים ללכת בעקבותינו... מה שכן, בתפקיד "קליטת" האנשים החדשים לקהילה יש לנו אחריות רבה מאוד, נשמע קצת יומרני לומר "חינוך", אבל אני בכל זאת אומר... זאת כמובן בהנחה שמישהו רוצה להיות חלק מהקהילה, כי אפשר לעסוק בבדסמ בלי להיות חלק מאיזושהי חברה... יש לדברים כאלה המון יתרונות וחסרונות וכל אחד יחליט באם הוא רוצה להשתייך לקהילה או לא לפי השיקולים שלו... אם הוא בוחר שלא, אז באמת שאין לנו שום דרך אמיתית להשפיע עליו.. (לא בטוח שזה גם משהו שאנחנו צריכים לרצות) |
|
Ulver |
לפני 20 שנים •
2 בינו׳ 2004
חומד
לפני 20 שנים •
2 בינו׳ 2004
Ulver • 2 בינו׳ 2004
חומד , פורומי בדסמ באתרי בדסמ היו קיימים גם לפני 4 שנים (זוכר את "קשר"??)
בכנות, אני לא יודע מה עדיף, קהילה שהיא חצי וירטואלית או קהילה שמאמצת נורמות של לחיי האהבה חלוצים? אולי כלובי חלוץ כי עוד בניק הקודם היה לו אם אני לא טועה אתר לנושא, 009 הוא חלוץ, יש פה עוד כמה מהגלגול הקודם, אבל לקרוא למי ששנה וחצי בקטע חלוץ? עם חלוצים כאלו לא נעלה ליגה אחי, כולם תורמים, זה נכון, אבל השנתיים האחרונות הביאו עמן כמות לא מבוטלת של פלצנים מכל גזע צבע ומין, מינון שלא היה קיים בעבר באופן כה אינטגרלי. לא שזה משנה מי בקטע וכמה זמן, תיהיו קודם בני אדם ורק אח"כ פזמניקים בבדסמ. |
|
en1 |
לפני 20 שנים •
2 בינו׳ 2004
אנקדוטה - לקחת בבקשה ברוח טובה
לפני 20 שנים •
2 בינו׳ 2004
en1 • 2 בינו׳ 2004
קראתי את מה שכתב זאלופון ואת התגובה של tame ושמתי לב לתופעה מעניינת.
זאלופון, כשולט, רואה את עצמו כבעל כח על עיצוב הדור הבא: "אנו אלה שלהם הכוח לקבוע כיצד יראה וישמע" או: "הם יכולים לקבל את הנורמות שלנו או להישאר בחוץ". לעומתו tame, כנשלט, מסתייג מהאימרה הכוחנית: "אבל אנחנו לא יכולים להכריח את הדורות הבאים ללכת בעיקבותינו.." מדהים, לא? כנשלטת, גם אני שמה לב לפעמים איך הפן המסתייג, המרצה שלי פולש לדעות שאינן קשורות במין או בבדס"מ. וכמובן, אני מקווה שאף אחד לא יקח יותר מידי קשה את התגובה שלי, סתם משהו שקפץ לי לעין ורציתי לשתף. |
|
זאלופון(שולט) |
לפני 20 שנים •
2 בינו׳ 2004
לפני 20 שנים •
2 בינו׳ 2004
זאלופון(שולט) • 2 בינו׳ 2004
Tame:
החלוציות שדיברתי עליה היא חלוציות ישראלית בלבד. כמובן שלא חלוציות בדסמית, ואף כתבתי כך במפורש. אנחנו לא יכולים להכריח אף אחד ללכת בעקבותינו, אבל הם יילכו בכל זאת, כי זה מה שאנשים עושים כשהם מסתגלים לחברה חדשה. הם לומדים את חוקיה, שפתה, מנהגיה וערכיה ומקבלים אותם כנתון, בדיוק כפי שאנחנו מקבלים כנתון מושגים כמו "אדון" ו"שפחה", או נורמות כגון SSC (כן, מישהו היה צריך להמציא את העניין הזה שגם בבדסמ לא הכל הולך. זה לא מובן מאליו). Ulver: קודם כל, "חומד" זו מילה שדודות המציאו בשביל אחיינים קטנים. טרם יצא לי להתקל בך במציאות כך שבהחלט יתכן מבחינתי שאמנם אתה דודה, אבל לא שלי, ואני גם לא כל כך קטן. אז לא "חומד". מעבר לכך, כשאני הצטרפתי לסצנה (מודה, לפני פחות מארבע שנים), סרקתי את הרשת די בעיון. מצאתי פיפ קטן, קצת סוכנות אירוטיקה, וכן - גם את "קשר". אולי בהזדמנות זו תסביר לי מה היה שם, כי כשאני הגעתי זה היה אתר מת ומאד לא אטרקטיבי, עם כל מיני הבטחות שאו טו טו יהיו שם כל מיני דברים, ואולי איזו אופציה או שתיים לסשן בתשלום. בהחלט לא משהו לספר עליו לאמא. לגבי מי כן ומי לא חלוץ - לא רלוונטי. אתה צריך שתהיה קהילה בשביל להיות חלוץ שלה, ואתה יכול להיות כזה גם אם אתה פלצן עם תעודות (רק שסביר שהקהילה לא תטמיע את השקפותיך וכך תוכל לכל היותר להיות שחקן ספסל). על הברכיים - על העובדה שהקשר בין אופי לבין נטיה בדסמית אינו חד חד ערכי קשה לערער, אבל הקשר הזה עדיין מעניין. עקבי אחרי התופעה ודווחי מסקנות |
|
Ulver |
לפני 20 שנים •
3 בינו׳ 2004
איש
לפני 20 שנים •
3 בינו׳ 2004
Ulver • 3 בינו׳ 2004
"קודם כל, "חומד" זו מילה שדודות המציאו בשביל אחיינים קטנים. טרם יצא לי להתקל בך במציאות כך שבהחלט יתכן מבחינתי שאמנם אתה דודה, אבל לא שלי, ואני גם לא כל כך קטן. אז לא "חומד".
(זה נאמר בהומור יענו בצחוק יענו לא בארשת פנים רצינית, אני לא דודה, אני דווקא סבתא זפטא) מעבר לכך, כשאני הצטרפתי לסצנה (מודה, לפני פחות מארבע שנים), סרקתי את הרשת די בעיון. מצאתי פיפ קטן, קצת סוכנות אירוטיקה, וכן - גם את "קשר". אולי בהזדמנות זו תסביר לי מה היה שם, כי כשאני הגעתי זה היה אתר מת ומאד לא אטרקטיבי, עם כל מיני הבטחות שאו טו טו יהיו שם כל מיני דברים, ואולי איזו אופציה או שתיים לסשן בתשלום. בהחלט לא משהו לספר עליו לאמא. (אני דווקא סיפרתי לה, אתה פשוט ראית את האתר בימי הגסיסה שלו, הוא אמנם לא שקק חיים גם בימיו הטובים יותר, אבל עדיין הוא היה בין הראשונים וכשאתה נחשף למשהו כזה אז כבר על הראשוניות מגיע ריספקט). לגבי מי כן ומי לא חלוץ - לא רלוונטי. אתה צריך שתהיה קהילה בשביל להיות חלוץ שלה, ואתה יכול להיות כזה גם אם אתה פלצן עם תעודות (רק שסביר שהקהילה לא תטמיע את השקפותיך וכך תוכל לכל היותר להיות שחקן ספסל). (לא רוצה להיות חלוץ של אף קהילה, מעדיף להיות חלוץ של עצמי ושל ההתפתחות הרגשית וההתבגרות המנטלית שלי ולא לייצג אף אחד אחר פרט לעצמי, בטח לא כאלו שאין לי כל שליטה בהשקפותיהם, אני מייצג את עצמי בלבד וטוב לי עם כך). שנה טובה ומועדים לששון |
|
red-cell(מזוכיסט) |
לפני 20 שנים •
3 בינו׳ 2004
לפני 20 שנים •
3 בינו׳ 2004
red-cell(מזוכיסט) • 3 בינו׳ 2004
דיון מגוחך
באותו סדר גודל של "למי יש יותר גדול" לסבר את האוזן בדסמ יש בארץ עוד משנות השישים ואולי אף קודם (אף היסטוריון עוד לא חקר את זה...). הקהילה כקהילה בגלגול הזה קיימת בצורה זו או אחרת משהו בסביבות ה- 10 שנים. כן, האינטרנט לא המציא את הבדס"מ, תתפלאו הבדס"מ היה כאן קודם, כן, גם בארץ שלנו. אין ספק שבארבע-חמש שנים האחרונות חלה תפנית והיא רק צוברת תאוצה וכך צריך, אבל חלוצי הבדס"מ??? קצת צניעות לא תזיק. אכן, על כל דור לחנך את הדור שבא אחריו, אבל, התופעה של אלו שחושבים שהם דומים ומתיחסים לכל אישה ככלבה לא קשורה כלל לבדסמ, זאת הבהמיות הישראלית בכבודה ובעצמה, מחוברת כעצם מעצמותיה של מחלת גניבת הברזים והמגבות מבתי מלון בארץ ובחו"ל וצעקות " מה העינינים מושון" מצידה המערבי של ה- Fifth avenue לצדה המזרחי. |
|
זאלופון(שולט) |
לפני 20 שנים •
3 בינו׳ 2004
לפני 20 שנים •
3 בינו׳ 2004
זאלופון(שולט) • 3 בינו׳ 2004
ציטוט: בדסמ יש בארץ עוד משנות השישים ואולי אף קודם (אף היסטוריון עוד לא חקר את זה...).
הקהילה כקהילה בגלגול הזה קיימת בצורה זו או אחרת משהו בסביבות ה- 10 שנים. כן, האינטרנט לא המציא את הבדס"מ, תתפלאו הבדס"מ היה כאן קודם, כן, גם בארץ שלנו. אין ספק שבארבע-חמש שנים האחרונות חלה תפנית והיא רק צוברת תאוצה וכך צריך, אבל חלוצי הבדס"מ??? קצת צניעות לא תזיק הקהילה קיימת "בצורה זו או אחרת", כתבת בעצמך, וה"זו או אחרת" היא בדיוק הנקודה. ברור שהיה בדסמ בארץ גם קודם. לא טענתי שאנחנו המצאנו אותו או שלא היו אנשים שעסקו בו בישראל לפנינו, ובטח שלא כי "לנו יש יותר גדול" (מבחינה בדסמית) מאשר לקודמינו. אלא שקודם לא היתה קהילה בצורה שיש היום, לא היתה "קהילה" כמעט בשום צורה, והקהילה בצורתה הנוכחית היא תוצר של הזמן האחרון. מכאן אני יוצא ולא מאגו טריפ כלשהו. אין כאן שום טפיחה על השכם של עצמנו ונסיון להראות ש"אנחנו ואפסנו עוד", זה בכלל לא הרעיון. אבל בהחלט יש מי שמחפש את הדברים האלה בכל מקום, ומי שמחפש אותם - ימצא אותם בין השורות. אז שיבושם לו. רק אוסיף כי הזלזול בתפקידו של האינטרנט בבדסמ שלנו הוא מגוחך. כמה מאתנו ידעו לקרוא לזה בשם לפני האינטרנט? כמה מאתנו לא פגשו את רוב או כל בני זוגם הבדסמיים דרך האינטרנט? כמה מאתנו נתקלו בכמה אחרים מאתנו סתם כך בעולם שבחוץ? מן הסתם לא הרבה. מן הסתם האינטרנט הוא המדיום דרכו למדנו רובנו על הבדסמ, דרכו התנסנו בו ודרכו הכרנו והתגבשנו. האינטרנט לא המציא את הבדסמ, אך הוא "המציא" את קהילות הבדסמ בצורתן כיום. |
|
היצור |
לפני 20 שנים •
3 בינו׳ 2004
לפני 20 שנים •
3 בינו׳ 2004
היצור • 3 בינו׳ 2004
לכל האנטגוניסטים...
...תפסיקו להיות קטנוניים, ותעצרו רגע, להבין את המסר. אין כאן דיון על מתי התחיל הבדס"מ בארץ, ואיזה אתר היה ראשון, ואם אנחנו מעצמת בדס"מ עולמית. לדעתי המסר שזאלופון מנסה לחדד, ואני בטוח וסומך עליו, שיתקן אותי אם אני טועה, הוא: שהיות והיום יש אינטרנט זמין, והיות והיום יש התפתחות מואצת של הקהילתיות, ונגישות מירבית, יותר מאי פעם. והיות והיום מצטרפים מידי יום די הרבה יצורים, לעולם הקסום, חלקם פלצנים וחלקם לא, והיות ולא תמיד יש להם מושג בהילכות העולם, ואתם אלו שכבר כאן, מכירים ויודעים. אז תבינו, שאתם עשויים להיות אבני דרך בכניסתם לעולם. אתם יכולים להיות מודעים לכך, ואף לקחת יוזמה, לחנך ולהסביר, ואתם יכולים לבחור שלא, אבל... ...תבינו שגם אם תבחרו לא להיות "חלוצים", כל דבר שטות או חוכמה שתכתבו מעל דפי הוירטואל יקרא ע"י מלמדים ומתלמדים, כל התנהגות ראוייה או בזוייה שלכם במועדון, ישפיעו על תפיסתם את העולם, לטוב או לרע. עלו והצליחו, היצור. |
|
זאלופון(שולט) |
לפני 20 שנים •
3 בינו׳ 2004
לפני 20 שנים •
3 בינו׳ 2004
זאלופון(שולט) • 3 בינו׳ 2004
אחחח יצור, אתה בסדר אתה
|
|