DMasterT(שולט) |
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
BDSM והייעוד העתיק ביותר בעולמנו: ברירת המחדל הינה הגבר שולט
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
DMasterT(שולט) • 8 בדצמ׳ 2011
למרות שאני חדש בפורום מצאתי לנכון להבהיר שדיון זה הינו דיון פילוסופי בדס"מי, יהודי ואפיקורסי ... אוקסימורון - תרתי דסתרי בדיוק כמוני ! ניגודים השלובים בהרמוניה פרימאטית נאורה ושלמה.
דיון זה לא מיועד להתכתשויות ועל כן, אם אתם פשוט לא יכולים "לשלוט" בזה ... תילשו לכם אשכול אחר מהקשרו ואבדו עצמכם לדעת בו או התעללו בקורבן זמורה תורנית מסכנה אחרת. מאחר ומוטבעת בי בטבעיות היכולת לקבל את השונים ממני, אינני בא לשפוט מה נכון יותר ומה טבעי יותר. כל אדם באשר הוא אדם, מבצע את הבחירות שנכונות וטובות עבורו לפרקי הזמן המתאימים לו/לה או לצמיתות. נהפוך הוא ! הספקתי להתרשם שיש כאן מצע קהילתי עם חומר גלם אנושי משובח שבהחלט יודע להביע את רחשיו באמצעות המקלדת אם רק יקדישו לכך מחשבה וזמן. כבר בספר בראשית בעקבות חטא עץ הדעת של חווה אם כל אדם בפרק ג' פסוק ט"ז, כה נכתב: אֶל הָאִשָּׁה אָמַר הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ וְהֵרֹנֵךְ בְּעֶצֶב תֵּלְדִי בָנִים וְאֶל אִישֵׁךְ תְּשׁוּקָתֵךְ וְהוּא יִמְשָׁל בָּךְ. הפשט המוכלל מפסוק בראשיתי זה הוא שגורל האישה לכאב וייעוד הגבר לשלוט בה (לצורך המשכיות או מטרה נשגבת אחרת- whatever). בפסוק זה האל מעניש את האישה על חטאה. ואומר למחשבות הערמה של האישה בהמשך כך: "ואם את חושבת שהקללה לא תחול עלייך כי את חושבת לעקוף את העונש בכך שלא תקיימי יחסים עם אישך וכך תנסי להימנע מהריון. והקללה שלי לא תזיז לך... עונה האל למחשבתה: אל אישך תשוקתך כשהתשוקה תבער בך לא יעזור לך כל ההיגוין שלך. והוא ימשול בך -איך- מכיון שתשתוקקי אליו. * הרבי מקוצק אמר על זה כך :וְאֶל אִישֵׁךְ תְּשׁוּקָתֵךְ וְהוּא יִמְשָׁל בָּךְ אם זה להפך - אז גם זה להפך. * ברירות מחדל מעצם הגדרתן ניתנות לשינוי ולכן מגוון התפקידים הקיים... אבן עזרא מפרש: תשוקתך - משמעתך - והטעם שתשמעי כל אשר יצוה עליך כי את ברשותו לעשות חפצו. אני בהחלט מעוניין לקרוא את מגוון הדיעות המנומקות של החברים בקהילה בהתייחס למניפסט שבכותרת: BDSM והייעוד העתיק ביותר בעולמנו: ברירת המחדל הינה הגבר שולט ובפרט לדעתי שזוהי ברירת המחדל הגנטית/מתוכנתת הראשונית שמוטבעת בנו. אני אישית, אוחז בדעה שהשינויים והסטיות מה-"סו-קולד נורמות חברתיות" הינם נרכשים ולא מולדים כי לחסידי תיאוריית המגדר/נטייה/שיוך המולדים, אין על מה באמת "לסמוך" מעבר לתחושות/הרגשות שמתקיימות רק משעה שהם מצליחים לזכור את עצמם חושבים. אז על הדרך בפוסט ביתוק הבתולים שלי בפורום, חשפתי גם % מעצמי ... (יש לי כנראה קטע עם ביתוק בתולים... ספציפיים ! ... אך על כך בפוסט אחר) למען הגילוי הנאות אינני אדם "דתי" ... |
|
DMasterT(שולט) |
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
Re: BDSM והייעוד העתיק ביותר בעולמנו: ברירת המחדל הינה הגבר
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
DMasterT(שולט) • 8 בדצמ׳ 2011
דיון זה קיבל חשיפה גם בפורום המקביל "הבנות על הבנים" וזאת כדי לרכז כאן את מגוון הדיעות.
שמישהי תעתיק את הכותרת והתוכן של הדיון הזה : http://www.thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?t=30909 לשאר הפורומים ... אני לא צריך לעשות כאן את כל העבודה ! נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך חמישי דצמ' 08, 2011 3:16 pm, סך-הכל נערך פעם אחת |
|
A v(שולט) |
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
שני דברים..
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
A v(שולט) • 8 בדצמ׳ 2011
הבאת משפט מהתנך,כעובדה.
וכך זה צריך להיות...הרבה אנשים לא מקבלים את התנך..בעצם יש הרבה יותר מאלה שמקבלים אותו. משפטים חכמים שירים..לא באמת מוכיחים כלום מעבר לדעתו של זה שכתב אותם. דבר שני כתבת "מאחר ומוטבעת בי בטבעיות היכולת לקבל את השונים ממני" ובעצם החתימה שלך,מראה שלא רק שאתה לא מקבל את השונה ממך,אלא אף שופט אותו. |
|
DMasterT(שולט) |
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
Re: שני דברים..
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
DMasterT(שולט) • 8 בדצמ׳ 2011
אדון וחבר כתב/ה: ... ובעצם החתימה שלך,מראה שלא רק שאתה לא מקבל את השונה ממך,אלא אף שופט אותו.
ציפיתי שתהיה בין ראשוני המגיבים בזכות הקונטקסט המקראי בעיניין חתימתי - היא נכונה לי ומשקפת את דעותיי שלי ומוגשת לשיקולו של ציבור הקוראים, אנא קרא בין השיטין (אגב, אני זוכר שאהבתי לקרוא אותך בפורום ) |
|
A v(שולט) |
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
Re: שני דברים..
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
A v(שולט) • 8 בדצמ׳ 2011
DMasterT כתב/ה: אדון וחבר כתב/ה: ... ובעצם החתימה שלך,מראה שלא רק שאתה לא מקבל את השונה ממך,אלא אף שופט אותו.
ציפיתי שתהיה בין ראשוני המגיבים בזכות הקונטקסט המקראי בעיניין חתימתי - היא נכונה לי ומשקפת את דעותיי שלי ומוגשת לשיקולו של ציבור הקוראים, אנא קרא בין השיטין (אגב, אני זוכר שאהבתי לקרוא אותך בפורום ) תשמע לקונטקסט המקראי בעיני יש חשיבות. אני חושב שבכתובים שלנו יש הרבה חוכמה,הרבה מחשבה.ויש הרבה ממנה שאפשר לקחת לחיים, ולדרך חיים. אבל..זה רק אני.ואי אפשר להכריח אף אחד באמת למה שמתאים לי או לך. ורק בשביל הדיון גם אומר לך שבכתובים שלנו,יש חשיבות רבה לנשים.ולכבודן. תודה. ויש הרבמון שזה לא אומר להם כלום.ולא משנה מה יוכיחו ואיך מבחינתם זה סתם ספרים של משוגעים. |
|
השרלילית(פמית מתחלפת) |
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
לשם השעשוע וקצת מתוך העיסוק שלי היום במגדר מתוקף עבודתי
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
השרלילית(פמית מתחלפת) • 8 בדצמ׳ 2011
מביאה משהו לחשוב עליו. יש יותר מזכר ונקבה בעולם. התנ"ך שכח ושוכח אנשים כמוני וכמו האנשים איתם היו לי קשרים בעבר ובהווה.
אתה לא מכיר בכך שיש דברים בין לבין. כמו גם בכוחה של עוצמת נשים. מין ביולוגי אינו אומר דבר. חינוך והתוויות חברתיות הביאו אותך לחשוב על גברים ונשים בצורה בה אתה חושב. ובמילים אחרות: דיכוטומי ורדוד בעיניי. נקודה למחשבה: "ג'נדר גיים" תרגום לעברית: פרידמן, אופיר וגור [gender game] co-written by amy neevel ©2001 Alix Olson. אתה, רוצה לעשות לי פנס בעין כי אני נראית ככה ואין לי זין? שמע, מוכר לי משחק המגדר, הייתי במלחמה הזו פעמים רבות בעבר בגן השעשועים שהוא הזהות שלי. כשגיל ההתבגרות פגע כמו כדור מחניים ואוחצ'ה ובוצ' הפכו לקריאות ביניים החבר הכי טוב שלי נטש – התחביבים עדיין דומים, הגוף - חדש. תראה, כוס אומר שקטה, דואגת, מופנמת כוס אומר לשמור על שפתיים חתומות ותנועות מסוימות כוס היה בובות אילמות ולא צעצועי מלחמות כוס היה מכות כששיחקתי עם בנים ולא בנות. אז למדתי איך לספוג, למדתי להאבק כדי להתקרב. וככל שלמדתי להתמודד עם החרא, כוס הפך להיות מדרון חלקלק לאצבע הקטנה שלי כוס הפך לרעד שנשאר כוס הפך ליעד, למטרה, לאתגר הכרזתי – ויוה לה וג'יינה בכל המדינה החייתי את קסם הכוס, החזרתי עטרה ליושנה הפכתי אנין טעם, טמנתי פני בכוס פעם ועוד פעם ואז נתקלתי בעוד משלמי מס שפתיים שהעמידו אותי במקום 'חת ושתיים לפיהם כוס לא אמור להיות משחרר אלא ממגדר. מכתיב לנו לבוש וסגנון, את תפיסת המרחב ואיך ללכת "נכון". גם מה לקרוא, איך לאהוב, ולמי נחזיק ידיים ברחוב. ובכן, לא מתאים לי להתנהג יפה. כי, חייבים להודות, חליפות המשוגעים שלי הן דווקא שמלות מזכרת מהתקופה שבה זה היה כמעט פשע ללבוש בגדים שלא צעקו "אשה!" אז קצצתי ציפורניים כדי לאחוז בפטיש וכלי עבודה חצבתי את דרכי בארץ המגדר האבודה תוך כדי בדיקת המרחק בין אילמות לאלימות. וקשה לי אפילו לקנות בסופר בלי שתתחולל מהומה כשבקופה שואלים אותי שאלה תמימה- מה יש לך אדוני, מה יש לך שם? לי יש כוס! כן, יש לי כוס ואתם עדיין יכולים לקרוא לי אדוני כי אין לי דרך למצוא פיתרון לבעיית הראייה שלכם, לעיוורון. זה לא מטריד אותי אם תקראו לי אדוני או גברתי אז במשבצות ז או נ בטופס שמולי מונח לעצמי אסלח על אי ההתאמה ואאשים את העולם בחוסר בהירות רגע, התלבטות. זין? דווקא יש לי אחד כתבתי "ד" ל-דילדו, אני אסמן א', בשביל- אנא עראף המשבצות האלו – קטנות עלי, האמת שלי – גדולה מדי, עבור ארץ הצעצועים של המגדר שנבנתה עם לבנות ברבי ואבני קן, על בסיס סתירות מזוהמות יסודות מעורבים בגולגלות ועצמות של טרנסים קדמונים, זהירות: עובדימות לפניך. מאחוריך ומצדדיך. כן, אנחנו פועלות הריסה אנחנו חושפות יסודות חסרי בסיס המשייכים אותנו למין אחד, המשדכים אותנו למגדר יחיד. אנחנו עוקרות את הלבנים הללו, וזורקות אותן חזרה. אנחנו יוצרות מהפכה במגדר פורצות את גבול המוכר. אנחנו מבטלות את הבושה, לא מסתתרות, ואנחנו קוראות לזה. לזה אנחנו קוראות סירוב להיות מוגדרות. |
|
בטי בום(שולטת) |
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
בטי בום(שולטת) • 8 בדצמ׳ 2011
בכתובים כתוב גם ברוך שלא עשני אישה, ועוד הרבה דוגמאות שמפלות נשים לרעה ומה שנגזר מכך היום זה שנשים פסולות לעדות בבית דין רבני, יש דיון ציבורי שלם על הדרת נשים, יש גברים שרוצים לצאת כשנשים שרות.
באירוע שעשה סגן שר הבריאות שתי רופאות שקיבלו פרס נאלצו לשלוח את הבעל שלהן לקבל את הפרס במקומן כי סגן השר לא הסכים שהן יעלו לקחת אותו. להציל חיים כן, לקבל פרס הן לא מספיק טובות. בתנך משכב זכר גזר דינו מוות, גם בועלי נידות. אם המסמך הזה נותן לך לגיטימציה למיילדום ודה לגיטימציה לפמדום אני לא אריב אתך על זה. שבת שלום אגב זמני הדלקת נרות בירושלים השבוע בפרשת וישלח ב16:00 אל תשכח להדליק. |
|
שיר כאב(שולטת){סוליקר} |
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
שיר כאב(שולטת){סוליקר} • 8 בדצמ׳ 2011
בטי, ביקורת על קריאה סלקטיבית תוך אימוץ התוכן המתאים להשקפת העולם הפרטית בלבד - בשרשור אחר.
ללא ספק אם אדם מסתמך על היהדות הוא יטה לכיוון מיילדום, אלא אם כן כמובן שמה של אשתו שרה, שאז מקרא מפורש "כל אשר תאמר אליך שרה אשתך שמע בקולה" (בראשית כ"א, י"ב). מצד שני, בהתחשב בנימה החילונית ואף אנטי דתית מפורשת העולה כאן משרשורים רבים, תהיה זו בעיני דו פרצופיות להסתמך פתאום על התורה דוקא בעניין זה. מושכת כתפיים.. שיהיה לכם לבריאות והנאה, תאמינו במה שבא לכם. |
|
cai |
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
תראה, תשמע
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
cai • 8 בדצמ׳ 2011
קודם כל לגבי פרשנים- אי אפשר להתייחס אל הדברים שלהם בלי להבין את התקופה והמקום בהם הם חיו. כשאתה מביא את אבן עזרה, שחי בשנת 1100 ככה, אתה לא יכול להביא אותו בפשטות כרלוונטי לימנו, בנושא שהוא חברתי ומשתנה מאוד.
עכשיו, לגבי המקרא- לדעתי אי אפשר להסתכל על העונש במנותק מהחטא. או על החטא במנותק מההוראה שניתנה. או על החטא במנותק מזה שאילו אדם לא היה משקר לחווה מלכתחילה, הרי שהיא אולי לא הייתה חוטאת בעצמה. למעשה, זה לא משהו לקחת חלק מפסוק ולבנות עליו תיאוריות חיים שלמות במנותק מההקשר. הרי, אם זה ספר אלוהי- על כל המשתמע מזה- אם כל מה שאלוהים היה רוצה להגיד זה "והוא ימשול בך", הוא לא היה צריך בשביל זה סיפור שלם עם גן עדן ונחש ועצי פרי. הסיפור והעונש צריכים ללמד אותנו משהו, אחרת הם לא רלוונטים. ואלוהים לא עושה דברים לא רלוונטים. ובאופן כללי, בין "הוא ימשול בך" ל"בואו נקשור את הנשים, נביא להן סטירות, נטפטף עליהן שעווה חמה ונגרום להן להקיא ע"י זה שנדחוף את הזין שלנו קצת-יותר-מדי עמוק לתוך הגרון שלהן" אני לא רואה שום קשר. ההגדרה של "מושל" חשובה פה. בחירת המילים היא, כרגיל במקרא, חשובה (אגב, מעניין איך אונקלוס מתרגם). דאת' סייד, אם מישהו חושב שבגלל שהוא הבין מהמקרא שהוא צריך למשול בי זה מה שיהיה ואין מה לעשות, אני מזמינה אותו לצאת מהמזגן וללכת להרוויח את לחמו בזיעת אפו. |
|
kasandra(מתחלפת){jegularis} |
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
לפני 12 שנים •
8 בדצמ׳ 2011
kasandra(מתחלפת){jegularis} • 8 בדצמ׳ 2011
זה נחמד מאוד שכול אחד בעולמנו מושך את הפירושים לפינה שלו.
הריי זה טוב ונוח להיות צודק על חשבונם של אלו שלא מבינים את המניפולציות והתמרון. ספר אלוהי טוב ויפה זה נכתב בסופו של דבר בידיי האדם, וממש לא בידיי האלוהים. זה לא אומר שאין מה ללמוד ממנו לדרך חיים , אבל כמו כול דבר גם הוא לא תמים מחסרונותיו . אל תשכך שהסיפורים בו גם לא נכתבו בידיי אדם אחד , ולא מתוך השקפת עולם אחד . אלא כמו עוסף של הרבה פריטים ודברים שונים בתקופות שונות של האנושות. בסופו של דבר הסיפורים האלו גם משקפים עליינו בטור המין האנושי, אבל יש בהם גם מין ההשתקפות של המחבר , ולא צר לי לאכזב אותך אלוהים לא היה העורך הראשי . אל תשכך שהדתות המרכזיות בעולם : נצרות, איסלם ויהדות קמו תמיד בתקופות משבר של המין האנושי. כשהמורל היה ברצפה , העם לא היה קשוב לדרך ארץ שמצופה ממנו, והייה צריך למצוא כיוון בחיים. זה נוח וטוב ויפה להנהיג עם שצריך את זה נפשית ,כי מספיק שאתה קצת חכם יותר מהם קצת מניפולטיבי ותככן ואופס יצא ממך מנהיג נהדר. כוח ושלטון זה דברים משכרים ,ובסופו של דבר מה שולט יותר טוב בנפשם של חלשים ונזקקים מאשר סיפורים לנפש . (יש גם כאן לא מעט שולטים למופת שמצטיינים בעניין דמגוגיה בשקל וחצי שאין מאחוריה שום מעשים אמיתיים , לא כבוד למי שממול וגם לא חיפוש אחריי העשרה הדדית=סליחה שליטה מנטלית כבר אמרנו? איך אומרים כדיי לראות את הפרצוף האמיתי של הבנאדם צריך לתת לו את הכוח בידיים ואז הוא מראה איך הוא באמת מבפנים. תשאל את עצמך מה לך יש ללמוד מזה להשקפות השליטה, בהנחה ואתה אכן כזה פתוח לקבל את השונה. שונה שלא קונה מניפולציות מנטאליות בשקל ולא נהייה שבע מסיפורים יפים לפניי השינה. כזה שלא מפחד מסיפורים זולים על עולם הבא ומצוות לנפש שתפקיד להעשיר את הכיס של הצדיקים . צר לי לעכזבך אך גם בתנך וגם בקוראן וגם בעת החדשה יש קצת יותר מזה , בכול זאת הם ניכתבו בעידן שלנייר הייה ערך ואנשים ישבו על התחת והשקיעו בזה עבודה . ובינינו אני מאוד בספק אם אלוהים אכן קיים בפורמט הציורי והיפה שמיחסים לו האם הוא באמת מחפש להפוך אותנו לעדר כבשים שלא שואל שאלות אמיתיות בחשיבה חופשית ומסתפק בתשובות זולות בטור פיתרון. |
|