סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הכניסה לנשים באשר הן, או לזוגות בלבד

ivy​(נשלטת)
לפני 5 שנים • 25 באוג׳ 2018
ivy​(נשלטת) • 25 באוג׳ 2018
כנועסקרן כתב/ה:
בגדול, רוב האנשים בשירשור רוצים לאחוז במקל בשני קצותיו.

גם לחיות בחברה ללא אפליה מגדרית.

וגם להפלות על בסיס מגדר כש"לא נעים" להם.

באופן אישי, אני חושב שזו צריכה להיות זכותו של כל בעל עסק פרטי לסרב לשרת אדם על סמך מוצאו, צבע עורו, מינו, נטייתו המינית או העובדה שיש לו שיניים בולטות שמעצבנות אותו. זה נקרא חופש אישי. אילוץ בעל עסק לעשות אחרת משול לסוג של עבדות - אילוץ לביצוע עבודה בניגוד לרצונו. בית המשפט (הישראלי) לא מסכים איתי, אבל זו דעתי האישית.

מי שמצדדת בזכותו של עסק פרטי (מועדון) להפלות כנגד גברים (נכתב בלשון נקבה, פונה לשני המינים), שבבקשה גם:
1. לא תתנגד לקבוצות של "הצופים" או "השומר הצעיר" של בנות בלבד או בנים בלבד.
2. לא תתנגד כשחרדים מבקשים בעיר חרדית מאישה לעבור לירכתי האוטובוס בשירותי הסעה פרטיים (לא ציבוריים).
3. לא תתנגד כשבבית כנסת (פרטי) או בית ספר דתי (פרטי) מפרידים בין נשים וגברים.
4. לא תתנגד אם כלובי מחליט מחר שהוא מצטרף לקו-קלאקס-קלאן ומחליט להעיף אתיופים והומואים מהאתר (סליחה, כלובי).
5. לא תתנגד אם בפעם הבאה שהיא מגיעה לראיון עבודה בסוף הראיון הבוס אומר, "תקשיבי, את די טובה, אבל נשים תמיד נכנסות לי להריון ואז נעלמות לי לחופשת לידה של חצי שנה, אז אני החלטתי לשכור רק גברים. מצטער, ושיהיה בהצלחה."

כאמור, שיהיה בהצלחה עם העולם שאתן מאחלות לעצמכן.


נסחפת, ממש. בעיקר כי זאת לא באמת אפליה וגם כי כל גבר יוכל להכנס בקלות עם ידידה וגם אם אין לו ידידה, לבקש ממישהי בחוץ, ראיתי את זה קורה בהצלחה מספר פעמים.
וכל הסעיפים שלך? באמת?
אני לא פמניסטית גדולה, אף פעם לא הייתי,
אבל הלו?? זה קורה! והכוונה לסעיף 5 במיוחד.
נשים כל הזמן נשאלות בראיונות על מצב הרחם שלהן וזה עוד במקרה הטוב, כי במקרה הרע גם מטיחים בהן שהן לא יקבלו את המשרה, כמובן שבעקיפין ובנימוס מעושה.
אז תעשה טובה, יש דברים רציניים יותר לבכות עליהם.
קנקן​(אחר)
לפני 5 שנים • 25 באוג׳ 2018
קנקן​(אחר) • 25 באוג׳ 2018
מונה, בדיון תרבותי מקובל לנסות לענות לגופו של עניין במקום לגלוש לעלבונות אישיים.
קנקן​(אחר)
לפני 5 שנים • 25 באוג׳ 2018
קנקן​(אחר) • 25 באוג׳ 2018
ציטוט:
וכל הסעיפים שלך? באמת?
אני לא פמניסטית גדולה, אף פעם לא הייתי,
אבל הלו?? זה קורה! והכוונה לסעיף 5 במיוחד.


זאת בדיוק הנקודה.

אמרתי משהו מאד פשוט: מי שמעודדת אפליה על בסיס מגדרי בעסקים פרטיים (כגון מועדוני לילה) מאבדת את הזכות המוסרית להתלונן כשאותה החרב מופנית כלפיה בעסקים פרטיים אחרים. זה הכל.
בוורלי
לפני 5 שנים • 25 באוג׳ 2018
בוורלי • 25 באוג׳ 2018
כנועסקרן כתב/ה:
מונה, בדיון תרבותי מקובל לנסות לענות לגופו של עניין במקום לגלוש לעלבונות אישיים.


להעלב זאת בחירה. ממליצה לך לשים את האנרגיה בדברים חשובים יותר.
קנקן​(אחר)
לפני 5 שנים • 25 באוג׳ 2018
קנקן​(אחר) • 25 באוג׳ 2018
ציטוט:
להעלב זאת בחירה.


גם להיות גסת רוח.
בוורלי
לפני 5 שנים • 25 באוג׳ 2018
בוורלי • 25 באוג׳ 2018
ומה נסגר עם האמירה הכוללנית והלא נכונה שרוב הבחורות בקהילה דו?
לטעמי רוב הנשלטות שמסכימות לצרף בחורה נוספת למיטה זה רק כדי לרצות את הגבר שאיתן ולהיחשב בעיניו יותר אטרקטיביות.
מחוקה​(נשלטת)
לפני 5 שנים • 25 באוג׳ 2018
מחוקה​(נשלטת) • 25 באוג׳ 2018
ArchAngel כתב/ה:
נו כרגיל, טיעוני כשל לוגי וניסיונות התגוננות כושלים. את פשוט הימור בטוח כשזה נוגע לזה. חבל שלא התערבתי על מיליון דולר לפני שכתבתי את התגובה שלי.
אחרוג מהבטחתי כי עיוותי המציאות שלך צורמים לי מדי:

* לצערי לפני כשנתיים קראתי את המניפסט ההוא. אני ועוד איך התייחסתי אליו עצמו ואת יודעת את זה כי התגובה שלי היא בין המובילות בפוסט ההוא בבלוג שלך. פירטתי בה היטב למה הוא בולשיט שלא ברא השטן וציינתי בו שבתקופה זו הייתי בעיצומה עבודה על מיניות פתולוגית במסגרת התואר ולכן מה שאת מתארת שם אינו בגדר הנורמה- לא תרבותית ולא ביולוגית, ויכולתי להביא תימוכין לזה בהישג יד רק לא טרחת להתייחס למה שכתבתי, וזה מעניין כי דווקא את אחת שיש לה מה להגיב על הכל. גרוע מכך, כשאני הגבתי לפוסטים דומים שהעלת, מחקת אותם או את התגובות המפורטות שלי מהם, אחרי שהם צברו בצדק אהדה מגברים שנשבר להם הזין שמציגים את כל בני מינים כאנסים פוטנציאלים בכזו אובססיה.

* אם לדעתך הדחף הביולוגי של גברים הוא להתנהג כמו חיות בלי רסן אז להרחיק אותם ממרחב ציבורי זה מוצדק. בדיוק כמו שמרחיקים רוצחים סדרתיים שבוער בהם הדחף לרצוח, או אנסים מורשעים שבוער בהם הדחף לזיין, בשביל להגן על שלום הציבור. לכן לפי תפיסת העולם המעוותת שלך זאת לא אמורה להיות אפליה אלא הדבר הלגטימי ביותר כשיש כזה סיכון גבוה, שהרי הגבר ההוא לא ישלוט בעצמו ויחפש לתקוע את הזין בכוח ורשעות במיוחד כשמדובר במסיבה באווירה מינית שיכולה "לעורר בהם יצרים".
אם בכל זאת לא להכניס גברים למקום באווירה מינית נראת לך אפליה, זה כנראה כי את מבינה שכשגבר ממוצע נכנס למסיבה אין לו דחף לתחמן את כל הנשים ולדחוף בכולן את הזין שלו בשביל לרמוס אותן, ולכן מיותר לא להכניס אותו.
ואל תשחקי את עצמך ליברלית בשקל שעושה את זה רק בגלל שהם חלק מהאוכלוסיה. כי למשל לא היית נלחמת (אני מקווה) על "אפליה" של פדופילים מלהיות בייביסיטרים או מורים, למרות שגם הם חלק מהאוכלוסיה. כי כשמישהו באמת מסוכן וזה באמת חלק לא נשלט בטבע שלו אף אחד לא לוקח סיכון.

* לא אמרתי שצריך לא להכניס אנשים על סמך מראה חיצוני בשום שלב. וגם לא לפי גזע, צבע או מין. טיעוני כשל לוגי מסוג איש קש (לצאת נגד דברים שלא נטענו על מנת להסיט את הדיון ממסלולו) הם מאוד אופניים לך, אני לא מופתעת. זאת מנת חלקו של מי שאין לו טיעונים חזקים ולכן מנסה לירות לכל הכיוונים.
כתבתי בפירוש שהדרך לסינון צריכה להיות רק על סמך אופי: שיחה קצרה עם מארגני המסיבה במעמד רכישת הכרטיסים או חבר מתוך הקהילה שזה החבר שלו והוא יודע שהוא סבבה. ואת זה כמובן להחיל על שני המינים.
מיותר לציין שאין אזכור לגזע או צבע עור, כי זה באמת לא רלוונטי ומפלה.

* לבעל מועדון יש סייגים מסוימים שמאפשרים לו לסנן את האורחים שלו.
באיזה מצב זה יחשב אפליה? כשהמסיבה הוגדרה כפתוחה לכולם אבל לא מכניסים אדם ספציפי בתירוץ שלא רלוונטי לנעשה במועדון או קשור לביטחון המבלים בו, או שמתנים את הכניסה שלו בתשלום גבוה יותר רק בשל השתייכותו לאוכלוסיה מסוימת.
אם לדעתך גברים הם טורפים מיניים אכזריים מטבעם, אז נפלנו על שיקול ביטחוני ואז זאת לא אפליה באופן אוטומטי. בדיוק כמו שמותר למנוע מפדופיל להיכנס למשחקיה או גן ציבורי למרות שאלו מרחבים ציבוריים.
מכיוון והטיעון שאת מחזיקה בו הוכח כמגוחך ומזיאנדרי, נשארנו עם הקונספקט של המסיבה עצמה.
למשל, אם בעל המועדון פתח מסיבה לגייז בלבד מותר לו לא להכניס נשים סטרייטיות וזאת לא אפליה על רקע נטיה מינית.
כך שאם בעל המועדון יפתח מסיבה לזוגות בלבד יהיה מותר לו לא להכניס בודדים וזאת לא אפליה על רקע... טוב אין באמת רקע. שהרי הזוג יכול להיות בכל נטיה, גזע וצבע.

כנראה שלא קראת את "חוק הסלקציה" כי יש שלוש סייגים בחוק שהופכים סינון קהל לחוסר אפליה, והנה הם בפנייך:

1. "כאשר הדבר מתחייב מאופיו או ממהותו של המוצר, השירות הציבורי או המקום הציבורי"
וזה לחלוטין אופי מקום ציבורי שכזה. מועדון קינקי רוצה לשמור על המבלים ולענות על צורכיהם שיגרמו להם להרגיש יותר ביטחון לפי מה שהמבלים עצמם קבעו שגורם להם להרגיש כך.

2. "כאשר הדבר נעשה על ידי ארגון או מועדון, שאינו למטרת רווח, ונעשה לשם קידום צרכים מיוחדים של הקבוצה שאליה משתייכים החברים במועדון או בארגון, ובלבד שצרכים מיוחדים כאמור אינם נוגדים את מטרת החוק".
זה צעד שלא מכניס רווח לבעלי למועדון. זה לא שגבר צריך לשלם כפול על כרטיס (כמו בכתבה ההיא שהבאת וזאת הסיבה שבגינה הפסיד הנתבע) ואז הוא נכנס.
זה גם לא שאסור עליו להיכנס למסיבה באופן גורף אלא הוא פשוט לא נכנס לבד. הוא יכול להיכנס בזוג אבל לא לבד (לעומת נער אתיופי מפרשה דומה שלא היה נכנס אפילו בקבוצה ולכן גם זכה בתביעה). וזה הפסד כלכלי ביחס לכניסה חופשית או גבייה כפולה. המניע הוא קידום הצרכים של המבלים במעודון.

3. "בקיומן של מסגרות נפרדות לגברים או לנשים, כאשר אי הפרדה תמנע מחלק מן הציבור את הספקת המוצר או השירות הציבורי, את הכניסה למקום הציבורי, או את מתן השירות במקום הציבורי, ובלבד שההפרדה היא מוצדקת, בהתחשב, בין השאר, באופיו של המוצר, השירות הציבורי או המקום הציבורי..."
אז קודם כל מותר שיהיו מסגרות עם הפרדה בין לגברים ונשים לפי חוק. אחרת אירועים של דתיים היו נתבעים על ימין ושמאל במדינה הזו, מה שאת לא רואה שקורה. את גם לא רואה מקומות כמו סטודיו c נתבעים כשהם לא מספקים שירות לגברים.
מותר לבעל המועדון להגדיר את המסיבה לנשים בלבד עם סייג לבני זוגן של הנשים וזה חוקי לחלוטין.
שנית, לפי אופיו המיני של המקום הציבורי הזה (המסיבות שנתבעו עד כה היו וניליות כלליות, ולא עם אופי מיני שמחייב רגישות), חוסר סינון של גברים ימנע מנשים רבות להגיע למקום הזה (למה? כי רבות מהן למדו לחשוב כמוך שגברים זו סכנה, זה למה). בדיוק כמו שחוסר סינון של סטרייטים ימנע מגייז להגיע למועדון שלהם.
רוצה שלא יפלו גברים? תתחילי בהלפסיק להפיץ מזיאנדריה ולנסות לשכנע במשך שנתיים+ את כל מי שאת נתקלת בו, בכל הזדמנות אפשרית, שגברים הם חסרי לב ושליטה עצמית.



1. את צעירה מדי ומדקלמת מתוך חומרי הלימוד שלך, במקום לחקור בעצמך.
המלצה שלי היא לעולם אל תקחי כמובן מאליו מה שלימדו אותך באוניברסיטה. מכיוון שרוב המרצים מונעים מאג'נדה.
2. את אלופה בלכתוב הרבה מלל בלי באמת לומר כלום. את תמיד אוהבת לדבר "בגדול", אבל מעדיפה לא לרדת לפרטים. וזו לא פעם ראשונה.
את פעם עשירית תוקפת את המניפסט, ועדיין מעולם לא התעמתת באמת עם אף פסקה והוכחת אותה כשגויה.
3. את קובעת דברים שטענתי שמעולם לא באמת טענתי, ואז תוקפת אותי על כך.
למשל אני מצטטת אותך: "תתחילי בהלפסיק למזיאנדריה ולנסות לשכנע במשך שנתיים+ את כל מי שאת נתקלת בו, בכל הזדמנות אפשרית, שגברים הם חסרי לב ושליטה עצמית".
זה פשוט שקר ! מעולם לא כתבתי במניפסט "שגברים הם חסרי לב ושליטה עצמית"". אפילו לא פעם אחת.
4. אני באמת שלא מבינה מה קשור המניפסט שלי לשרשור הזה ? נכנסתי לשרשור הזה בעיקר בגלל שאני פשוט מתעבת דאבל סטנדרט.
הרי אם חברת אגד למשל תקבע ממחר בבוקר שנשים יושבות באוטובוסים רק מאחורה, וגם זה כמובן יהיה באמתלה של שיקולים עניינים, "למנוע הטרדות".
גם אז היית מקבלת את זה בשלוות נפש ? או שהיית צווחת: "הפלייה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" ? אז בואי מספיק עם הדאבל סטנדרט !
ivy​(נשלטת)
לפני 5 שנים • 25 באוג׳ 2018
ivy​(נשלטת) • 25 באוג׳ 2018
כנועסקרן כתב/ה:
ציטוט:
וכל הסעיפים שלך? באמת?
אני לא פמניסטית גדולה, אף פעם לא הייתי,
אבל הלו?? זה קורה! והכוונה לסעיף 5 במיוחד.


זאת בדיוק הנקודה.

אמרתי משהו מאד פשוט: מי שמעודדת אפליה על בסיס מגדרי בעסקים פרטיים (כגון מועדוני לילה) מאבדת את הזכות המוסרית להתלונן כשאותה החרב מופנית כלפיה בעסקים פרטיים אחרים. זה הכל.


אבל אין שום אפליה בעניין הספציפי הזה, נראה לך שסתם החליטו שגברים יכנסו למועדוני בדסם רק בליווי נשים?
וכאמור, אפשר לעקוף את העניין בקלות, זה קורה כל הזמן
פלייפול
לפני 5 שנים • 25 באוג׳ 2018
פלייפול • 25 באוג׳ 2018
Ollie כתב/ה:

ואין דבר כזה אפליה נגד גברים. אפליה היא בהגדרה נגד האוכלוסיה שאינה השולטת, שאינה בעלת הכוח, שאינה המדכאת. כמו שאין גזענות נגד אשכנזים.


Ollie כתב/ה:
זה לא משנה. זו לא גזענות. גזענות היא תופעה חברתית של *דיכוי* אנשים על רקע מוצאם, כלומר הפיכת מוצא מסוים למוחלש באותו האזור.
קללות כלפי אשכנזים כי הם אשכנזים היא תופעה לא מכובדת ולא נעימה, תגובת נגד של קבוצת אוכלוסיה מוחלשת.
זו אינה גזענות.


עד כמה שתגובות אלו הן מתנשאות, מתקרבנות, וחושפות תפיסה מונוכרומטית של המציאות, שלא לומר קיבעון מחשבתי, מה שבאופן אירוני תופס את העין יותר מכל היא הגזענות הנודפת מהן. הגדרת אלימות ממוקדת מוצא (או מגדר), מצד קבוצה אחת לאחרת כ 'תופעה לא מכובדת' מעניקה לגיטימיות לאותה אלימות ומבטאת זלזול והתנשאות דווקא כלפי האוכלוסיה התוקפת, כאילו מדובר באוכלוסייה של רפי-שכל אשר אינם מבינים את אשר הם עושים.

לו הייתי מזרחי, הייתי נעלב מהתפיסה הזאת, אבל אני לא, אז אני רק נגעל.

עם זאת, לא מפתיע שהדעות האלו נפלטו ממי שמגדירה עצמה שמאלנית קיצונית ופמיניסטית רדיקלית. אני מניח שלו היית נאנסת חו"ח, היה לך הרבה יותר קל לסלוח לאנס לו היה מזרחי, שלא לומר ערבי. הרי זה לא היה באמת אונס, רק תגובת נגד של אוכלוסיה מוחלשת הבאה לפצות על הדיכוי האכזר והממוסד שלה...

אני לא יכול שלא להיזכר בגדעון לוי, יבדל לחיים, שכל פעם שאני קורא את מאמריו, אני חושב לעצמי כמה אירוניה תהיה לו פלשתיני ירצח אותו. לדעתי, ברגעי גסיסתו האחרונים, הוא יבקש לחוס על הרוצח, כי אלימות של קבוצה מוחלשת היא לא באמת אלימות, אם אתה יהודי, ואלימות (לאו דוקא פיזית) של נשים כלפי גברים היא רק תופעה לא נעימה, שלא לומר שולית, ואפילו קצת מוצדקת. קצת נקמה בפטריארכיה, לא כך?
שנאוצר​(נשלט)
לפני 5 שנים • 25 באוג׳ 2018
שנאוצר​(נשלט) • 25 באוג׳ 2018
אתם יכולים להמשיך להצדיק את האפליה, ואפילו אפשר למצוא סיבות לגיטימיות למה זה בסדר להפלות במקרה הזה (עסק פרטי, רווחים וכו׳), אבל חאלס עם הצביעות. לפחות תודו שאתם בעד אפליה. גם אם היו שנים רבות של אפליית נשים, זה לא הופך את זה ללא אפליה. זאת לא העדפה מתקנת זאת סתם עוד אפליה לצד השני.