PsychoDemi |
לפני 20 שנים •
9 באפר׳ 2004
אני יודע מה זה בדסמ
לפני 20 שנים •
9 באפר׳ 2004
PsychoDemi • 9 באפר׳ 2004
אני יודע מה זה בסדמ ואני אומר לך שככה צריך לנהוג......
משפטים בסגנון הזה שמעתי מהיום בו נכנסתי לאתרי האינטרנט בתחום אנשים שונים אומרים את זה, ואומרים את זה בצורות שונות. חלקם אומרים את זה בשקט אחד לשני, אחרים אומרים את זה בפורומים סגורים ובמפגשים סגורים, אחרים צועקים את זה מעל גבי הפורום. יש כאלו שאומרים את זה מתוך כוונות טובות, ויש כאלו שמשתמשים בדה כדי לזרוע רעל להסית ולסכסך..... עלי להודות שהיו תקופות בחיי שגם אני נפלתי למלכודת הזאת, אנשים שמצטיירים כמנוסים וכמבינים שאומרים משהו.... הרי קל לחשוב שהם באמת אומרים את זה מתוך ידע ונסיון. אבל, וזה אבל מאוד גדול - עלינו להבין שהדברים הם ברובם סוביקטיבים ואסביר למה אני מתכוון. בדסמ זה תחום רחב מאוד שמכיל בתוכו הרבה מאד, החל מסקס קינקי ועד ל-TPE, החל בהספנקות קלות וכלה בצילוקים והטוויות. אנשים שמגיעים לבדסמ מגיעים ממקומות שונים, מסיבות שונות, ולכל אחד צרכים שונים. המטרה של אנשים שונים מקשר מסויים היא שלהם בלבד, היא עשוייה להשתנות מקשר לקשר או באותו קשר עם הזמן, וגם לא תמיד יודעים אנשים מה המטרה שלהם הרבה מאוד פעמים הם מבולבלים ורק זורמים..... לנסות ולהכפיף את כל זה לחוקים נראה מאוד תמוהה, מאוד יומרני, עד לכדי בלתי אפשרי. אז החוקים שהכפפנו ( וחוקים אלו הם קונצנזוס מכיוון שאנחנו תוצר של החברה המערבית המודרנית) הם משהו כמו - לעשות דברים בהסכמה אחרי שהצד השני הביע את רצונו בכך. כמובן שגם כאן יש הרבה מאוד תחומים אפורים אבל ברור שכל דבר אפשר לקחת עד לכדי הקצנה, כל דבר אפשר להפוך על פיו ואסביר למה אני מתכוון: שפחה ביקשה שאדון יצליף בה ואחרי זה היא באה בטענות מדוע יש לה סימנים (הסכמתי להצלפות לא לסימנים..) שפחה ביקשה שליטה מנטאלית ואחרי זה באה בטענות שהאדון לא נכנס לה לנשמה.. שפחה אוהבת שמכריחים אותה לעשות דברים ואחרי זה באה בטענות למה הכריחו אותה.. שלושת הדוגמאות האלו מראות: 1 שנשלטים יכולים לרצות דבר מסוים אבל לא לחשוב על כל ההשלכות, הם גם יכולים להתחרט ואז להגיד שהיו דברים שחרגו ממה שסוכם מראש (ואז הם גם ישאלו למה הם לא עצרו את הסשן וכמובן שלא תהיה להם תשובה חד משמעית). 2 כל אחד שמקבל שליטה יכול להשתמש בכוח שניתן לו בצורה שאיננה ראויה. ועכשיו אני צריך לדבר על שתי הסעיפים הנ"ל 1 נשלט מפסיק דבר מסוים או כשהוא פוחד יותר מידי או כשרע לו או כשיותר מידי כואב או כשהוא נזרק מהספייס וכדומה, האם יכול להיווצר מצב בו נשלט לא יוכל (נפשית) לעצור דבר מסוים שהוא איננו רוצה בו? התשובה לכך היא מרכבת אבל בואו ונגיד שיתכן וכזה מצב קיים, האם השולט היה אמור להבין את זה? אין זאת דרישה מוגזמת משולט להיות חצי אלוהים וקורא מחשבות? האם שולט צריך להסביר לנשלט את כל ההשלכות של כל דבר שהוא יכול לעשות? שוב – האין זאת דרישה מוגזמת משולט? ברי ברור שאדם מסוים מושפע מאקט מסוים באופן שונה מאדם אחר.... התשובה שלי לכך היא – ישנם מצבים בהם אנשים מרגישים דברים מסוימים ולכן לא יעצרו גם דברים שאינם מעונינים בהם, יש מצבים בהם אנשים מאבדים את הראש ואז עושים דברים שבמצב 'פיכח' לא היו עושים. אבל, יש הבדל מהותי בין גבולות קשים לגבולות רכים, בין רצונות להסכמות וגם הדברים הללו משתנים מעת לעת ומקשר לקשר, ולכן אם נשלט טוען שלא היה יכול נפשית לעצור או להגיד לו הרי שזאת הצלחה של הקשר במובן הבדסמי מכיוון שגבולות רכים נחצו (גבולות רכים – גבולות שמיועדים לחציה), כי ברור שאם היה מדובר בגבולות קשים הרי והיה אותו נשלט 'מתפכח' ועוצר את העניין. על אותו עיקרון מעבר לדברים מהותיים שקשורים בסכנות לנזקים פרמננטים או כאלו שידרשו התערבות רפואית אני לא חושב שעל השולט לדווח לנשלט על השלכות שעשויות להתקיים מעבר לאקט עצמו, סה"כ כולנו ילדים גדולים ומי שיש לו בעיה ספציפית (למשל עם סימנים) הרי שעליו מוטלת החובה להודיע מראש ולשאול את כל השאלות הרלוונטיות. 2 מה זאת צורה ראויה? לדעתי צורה ראויה היא כזאת שמשאירה את הנשלט במצב של – קיבלתי בעיקר מה שרציתי לקבל, קיבלתי אולי גם דברים שהסכמתי לקבל, ודברים שלא הסכמתי להם לא הייתי צריכה לצרוח את מילת הביטחון כדי שהשולט יבין ושפת הגוף שלי הספיקה הרבה לפני שהייתי צריכה לעצור דברים. ברור שבשביל להגיע לכזה מצב צריכים שיהיה קליק מסוים בין האנשים אבל לדעתי זה הוא המצב האידיאלי. ברור גם כן שלא תמיד נגיע למצב האידיאלי הזה ושלפעמים יהיה חוסר תיאום, לפעמים יהיה צורך מצד הנשלט לעצור דברים, ולפעמים האדון יתפוס את הדברים באופן שונה לחלוטין מהצד הנשלט, סה"כ כולנו בני אדם ולא מקבלים את הדבר שמתאים לנו כי ככה זה בחיים, ככה זה גם בקשרים ונילים, ככה זה בכל מקום. וזה מזכיר לי את כל השערוריות שמישהי אומרת – עשו לי אכלו לי שתו לי, ואז כולם אומרים – מסכנה האדון הזה הוא מסוכן.... אני לא אומר שאין אנשים מסוכנים, אני לא אומר שאין אנסים ושאר טיפוסים קרימינלים שמסתובבים כאן, אבל כל זמן שהדברים מתרחשים תחת אותו כלל שאימצנו לעצמינו - הבעת רצון, הרי שקשה מאוד יהיה לשפוט לכאן או לכאן ומדוע? לעולם לא נוכל את האמת מסיפורים של אחרים, את האמת נוכל לדעת רק מתוך עובדות ועובדות צריך להוכיח. אבל חזרה לנושא העיקרי – נגיד שאנחנו חיים בעולם אידיאלי שבו הכל נעשה לאחר שהובע רצון (וברוב המוחלט של המקרים זה המצב), הטענות של אנשים רבים שדברים מסוימים קיצוניים מידי, קשים מידי, לא נראים להם.... עכשיו הן נשמעות כגיבוב של שטויות. הרי אנשים מצאו אחד את השני וביקשו לעשות ביחד דברים מסוימים, בדברים האלו הם מעונינים בשלב זה של חייהם וכל מה שנותר לנו לעשות זה לפרגן. מודה ומתוודה שיצא לי להיות נוכח באירועים כאלו ואחרים בהם עשו לידי דברים שמאוד לא נראו לי, דברים שקלטתי שמגיעים ממקומות שאני לא אוהב אבל, מישהו שואל אותי? מישהו בכלל איכפת לו מה אני חושב? לאותם אנשים שהשתתפו באותה פעילות הדבר הסב אושר, אותם אנשים הסכימו או שרצו בזה ולכן – גם אם אני חושב שזה מגיע ממקום לא נכון (או אולי לא טוב), או שזה קיצוני מידי, או שכל המטרה של העניין לצורך הדוגמה היתה רק להכאיב, רק להשפיל וכדומה – הרי שכל זה לא רלוונטי כי אני לא השתתפתי באותה פעילות ולכן אין לי בכלל זכות דיבור בעניין. וזה מביא אותי חזרה לנושא הראשי שלשמו פתחתי את ההודעה הזאת אנשים מנוסים ככל שיהיו לעולם לא יכולים להמליץ או להגיד למישהו אחר מה לעשות בחייו, או איך עליו לנהל קשר בדסמי הם רק יכולים להגיד אם הדבר מתאים להם בתקופה זאת בחייהם, וזה הכל. בדסמ לא לומדים, בדסמ זה דבר שהוא חלק בלתי נפרד מהאישיות של אנשים שעוסקים בו ולכן כל הנסיונות להכפיף את זה לתוך חוקים נראה לי תמוהה ואפילו הייתי אומר – פלצני. ואם כבר אז הדבר היחידי שיכולים ושצריכים ללמוד זה – מיומנות טכנית (כמו איך להחזיק את השוט או איך לקשור במהירות בטיחות ויעילות וכדומה). זהו, כתבתי הרבה אבל מפעם לפעם גם זה קורה לי |
|
זרה מוכרת |
לפני 20 שנים •
9 באפר׳ 2004
לפני 20 שנים •
9 באפר׳ 2004
זרה מוכרת • 9 באפר׳ 2004
דמי -
אני קוראת אותך כותב את זה כבר בפעם המי יודע כמה, ולא שזה רע, אבל זה חוזר על עצמו אמרו רבים וטובים לפנינו, עשרות צורות יש ל-BDSM עשרות סוגי קשרים, בערך באותו מספר של אנשים שנמצאים בתחום (ובכוונה כתבתי - תחום, ולא קהילה. כי זה לא עקרוני) אז מה בעצם שונה הפעם דמי? זה שלכל אחד הסיגנון שלו - זה ידוע זה שאנשים לא אוהבים שאומרים להם מה בסדר ומה לא - גם ידוע השאלה שלי, והיא נשאלת במלוא הרצינות : מה שונה הפעם, שהרגשת שאתה צריך לפתוח פוסט במיוחד על זה? באמת אשמח לדעת ולהבין שיהיה חג שמח לך ולכולנו זרונת |
|
PsychoDemi |
לפני 20 שנים •
9 באפר׳ 2004
לפני 20 שנים •
9 באפר׳ 2004
PsychoDemi • 9 באפר׳ 2004
זרה מוכרת כתב/ה: אז מה בעצם שונה הפעם דמי?
זה שלכל אחד הסיגנון שלו - זה ידוע זה שאנשים לא אוהבים שאומרים להם מה בסדר ומה לא - גם ידוע השאלה שלי, והיא נשאלת במלוא הרצינות : מה שונה הפעם, שהרגשת שאתה צריך לפתוח פוסט במיוחד על זה? זרונת לא אוהבים שאומרים להם מה לעשות... בחיים או באקט ספציפי בבדסמ? בחיים - נו ברור באקט ספציפי... בהחלט רצוי ואפילו משמח לדעת שיש אנשים ששמחים לחלוק את הידע שלהם, זה לא נקרא - להגיד מה לעשות אלא סה"כ להמליץ וללמד דברים חדשים. ולשאלתך מה השתנה הפעם? הרי זה פסח ואנחנו שרים מה נשנתה, אז הנה סתם - ריענון זיכרון |
|