סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

האפטרקייר האחר/על שולטים וגישה אישית

הוא​(שולט)
לפני 3 שנים • 4 בספט׳ 2020

האפטרקייר האחר/על שולטים וגישה אישית

הוא​(שולט) • 4 בספט׳ 2020
הסערה האחרונה על ה"פסיכופט" התורן שגררה דיבור על אחריות שלו שלהם של מי הזכירה לי את הסיפור הבא: לסבית ולסביה נכנסות למועדון בדסמ ביפו תל אביב ישראל. הן מגרמניה או הולנד או משהו מערב אירופי כלשהו. הנשלטת פטיט נערת כפר אפורה. מיניות מופנמת, השולטת - נהג משאית רחבת כתפיים או שמא מקרר סייד ביי סייד, ממושקפת. מי שלא צפה במופעי הקרקס המגוחכים בבמה המרכזית הגדיל את הסכוי לצפות בסשן שלהן בצד. צנוע לא זקוק להוכיח כלום להראות לחבר'ה. הן היו נטולות פוזה וכמובן חבר'ה. המקרר הורידה מעכברת הכפר אבק נפשי במשך שעה ארוכה. העכברית מזמן משייטת בחלל נפשה טריפ עמוק. נהגת המשאית מזיעה ומתנשפת חובטת לוטפת. זה היה מקור השראה אבל החלק האחרון היה אקדמיה עבורי באותו זמן. הן ביצעו מופע אפטרקייר הדדי. אחרי שלב ההודיה נישוקי הרגליים של הקטנה, הליטופים והתנשקויות ארוכות. הקטנה פצחה באפטרקייר לדומית. היא נגבה ממנה את הזיעה הגישה לה מים, הרגיעה אותה וזה היה מופע האהבה הכי מרגש לאותו ערב או לאותו שבוע אולי מי זוכר.

שורה תחתונה- אינטראקציה בדסמית היא הדדית. שניים בוחרים יחד עם מי לרקוד יחד , שניים יחד בענין הזה. זה שאחד אומר והשניה עושה לא מפחית מההדדיות בנוכחות שלהם ובביצוע . הגישה שיש רק אחד שמנפק "הוי ובידור", אחריות, בטיחות ומחוייב לכל היא שגויה. התוצאה הנפסדת- שולטי מחמד מבוהלים שחוששים שיפטרו אותם ויוצאים מגדרם לספק את הסחורה. לתת עבודה.



לשולטים יש חולשות, צרכים, הם עושים קקי לעיתים ועשויים חלבונים ממש כמו נשלטות או אנשים אחרים. הם גם זקוקים לאפטרקייר לא פחות לא יותר הם גם נרגשים נסערים זקוקים לרוגע לנחות.

ולגבי האפטרקייר- אני כמעט תמיד ממליץ להתחיל סשן בקייר - פרהקייר בנוסף לזה שמסיים.
    התגובה האהובה בשרשור
איה74
לפני 3 שנים • 5 בספט׳ 2020
איה74 • 5 בספט׳ 2020
יש הבדל מהותי בין ארוע חד פעמי בין זרים (בטח כשצד אחד "בתול") כמו "בפסיכופט" ובין מערכת יחסים מתמשכת שאתה סיפרת שראית.
הפוסט שלך הזכיר לי מים שראיתי בשבוע האחרון בפייס, ששואל, בשם השווין, למה אחרי לידה אומרים שלאם ולתינוק שלום, אף אחד לא שואל מה שלום האבא?
אכן, רמת המאמץ, הכאב והסכנה לחיים שווה לאם ולאב.
כך גם בסשן. אין ספק שהצד הדומיננטי עובד קשה, יוזם, חושב, מתכנן וגם פיסית משקיע מאמץ.
אבל לא, זה לא אותו דבר כמו להיות בצד השני. להגיע למקום מפרק של דמעות, של שיחרור הורמונים, כל כאב ומאמץ פיסי בתנוחה לא נוחה וכו'. אפילו סכנה אמיתית לבריאות כמו חניקות, קשירות, הצלפות. אבל אם יש צורך לפרט מה עובר על הצד המקבל בסשן, אז כנראה שם הבעיה.

אני כן חושבת שמעט מאד שולטים ושולטות מדברים על האפטר שלהם, אני באתר כבר כמה שנים ובטח אין מה להשוות לכמות הדיבורים על הצד הזה. אני חושבת שכל שיח כזה הוא חיובי.
אבל למה להציג את זה כאילו זה אחד נגד השני? שזה או או? כאילו זה מאבק? או שדאגה לאחד באה על חשבון השני?
באופן אישי, יצא לי להיות עם אחד שהוא בדסמי, לא מהכלוב, בכלל לא הכיר לא רק מינוחים, אלא את המשמעות של דברים וההשלכות שלהם. ובלי קשר, אחרי סקס כואב במיוחד, כשציינתי שכואב לי, התגובה שלו היתה "כאילן שלא רצית את זה".
אז נכון, זה לא פשע, אבל מיותר לציין, שאדם שלא דואג לרווחתי, לא יזכה להכאיב לי פעם נוספת. תחשוב על זה פעם הבאה שאתה חושב שאפרט קר זה מיותר.

אני חושבת העלת פה נקודה חיובית וטובה לדיון. ועל זה אני שמחה שיש את הכלוב והזדמנות לשיח.
מה שצריך זה לא להגיד שאפטר קר הוא מיותר, אלא להרחיב אותו לשני הצדדים.
philosophic john​(שולט){ginny}
לפני 3 שנים • 5 בספט׳ 2020
philosophic john​(שולט){ginny} • 5 בספט׳ 2020
'אינטראקציה בדסמית היא הדדית'

כן, בוודאי. ולכל צד יש אחריות .
אבל זה לא אותו סוג של אחריות.
יש הבדל בין אחריות של שולט לבין אחריות של נשלטת. מפקד ופקודה. מנהל ומנוהלת. מנהיג ומונהגת. הם לא אותו דבר. אין כאן סימטריה מלאה . יש כאן יחסי-גומלין.

וכשמדברים על אפטר -קייר - כשבוחנים מסוגלות בסוף סשן בין הצד שהיכה לצד שהוכה, בין הצד שקשר לבין הצד שנקשר, בין הצד שפעל לבין הצד שנפעל, קל לראות שיש צד שצריך להתחיל את האפטר-קייר ולנהל אותו.

במהות שלו, אפטר-קייר פועל על שני הצדדים וממילא בתוך אפטר-קייר מוצלח מהר מאוד המהות של האינטראקציה - הקירבה והביחד - יהיו הדבר היחיד שיעניין את שני הצדדים .

ועדיין - יש רק צד אחד שאחראי לומר - עכשיו אפטרקייר.
וזה לא מוריד מהאחריות של הצד הנשלט - אם הוא מסוגל לזה - לשאול ולהזכיר - מה עם אפטרקייר? (במיוחד ככל שזה נראה שלא יהיה).

זה נכון במיוחד בהתחשב בפערים בכימיה שמאחורי סאב-ספייס ודום-ספייס. תהליכים מאוד שונים.

איך הצלחת לצאת מדיון על שולט מנוסה אשר נפגש עם נשלטת חסרת-נסיון והצליח להוציא אותה כשהיא מרגישה ששברו לה את הגבולות עם חשש מתופעה של 'שולטי מחמד מבוהלים שחוששים שיפטרו אותם ויוצאים מגדרם לספק את הסחורה. לתת עבודה' ?

האומנם נורמות לפיהן יש לשולט קצת יותר אחריות על הכתפיים מאשר על כתפי הצד הנשלט כל-כך מרתיעות אותך?
הוא​(שולט)
לפני 3 שנים • 5 בספט׳ 2020
הוא​(שולט) • 5 בספט׳ 2020
איך הבנת איה שאני מיתר אפטרקייר?
איך הבנת שאני כותב על מאבק כלשהו?

פילוסופר או שמא דן קאפ או מי שאתה לא תהיה.
אחריות יש רק אחת לומר "סוג" של אחריות זה כיבוס מילים
ולעוות דברים של אנשים כדי לזכות בקמצוצי אהדה זה קצת בזוי ועורר רחמים לטעמי.
philosophic john​(שולט){ginny}
לפני 3 שנים • 6 בספט׳ 2020
philosophic john​(שולט){ginny} • 6 בספט׳ 2020
'אחריות יש רק אחת לומר "סוג" של אחריות זה כיבוס מילים'

האומנם? מי שמכוון את השוט אחראי למקום בו יפגע, לנזק שייגרם, ולטיפול בתוצאה בדיוק אותה אחריות כמו מי שייפגע על ידי השוט? מי שמבטיח הבטחות אחראי באותה צורה למימושן כמו מי שההבטחה ניתנה לו'ז? מי שלוקח חלק בפעילות והוא ותיק ומנוסה נושא אותה אחריות כמו מי שהוא צעיר וירוק ובקושי מבין מי נגד מי ?

אתה מנסה להוריד מהיקף האחריות שמוטל על הצד השולט, ודווקא בנושאים שחשוב לדייק בהם.

אחרת איך תסביר את הבחירה שלך להביע ביקורת על כך ששולטי מחמד נדרשים לתת עבודה?

שורה תחתונה- אינטראקציה בדסמית היא הדדית אבל לא סימטרית. יש הבדל בין האחריות על כתפי הצד השולט והאחריות על כתפי הצד הנשלט. מי שטוען שאין הבדל - בעצם אומר שהיתה העברת כוח מהצד הנשלט לצד השולט בלי שהיתה העברת אחריות בהיקף מקביל. כוח בלי אחריות זו לא שליטה. זה ניצול.
Kitty frank
לפני 3 שנים • 6 בספט׳ 2020
Kitty frank • 6 בספט׳ 2020
שהיתי בלב דיון האפטרקייר הנ''ל ומאז נכתבו לא מעט דברי חוכמה שסתרו את הרעיונות שלי. אין לי מחשבה מוגמרת על הנושא מאז שעורערתי אבל כיוון כלכלי של מה עובר לי בראש זה:
אולי לב העניין זו לא ''האמת'' לגבי טיב האחריות ביחסי שליטה, אלא מה הגישה שיטיב עם כל בני האדם. אם כל שולט יאמין בלב שלם שהאחריות מוטלת על כתפיו, וכל נשלט יאמין שהאחריות מוטלת כתפיו כנראה יהיו פחות אנשים שאף אחד לא דאג לשלומם.
בעודי מחזיקה את השוט אטיף לעצמי שבאחריותי לדאוג לזה שמולי.
כשני למטה אני חופרת לעצמי לחפור למי שממולי על הרגשות שלי.

הצב הקטגורי זז לאט בפוסט מודרנה.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 3 שנים • 7 בספט׳ 2020
אני מרגישה שהשיח סביב אפטר קייר סובב הרבה סביב חובה וחוקים, ופחות מידי סביב אכפתיות והיעדר אכזריות.

בסופו של דבר השאלה היא לא אם עמדת בחובותיך הרשמיות המפורטות בלוחות הברית, אלא - האם נהגת בהגינות? האם חשת אכפתיות כלפי גורלו של אדם אחר? האם השתדלת לא לפגוע בו? האם נתת את הדעת על מניעת פגיעה? האם רצית בטובתו של האחר?

אלה לא שאלות לשולטים אלא לכל אדם. אף אחד לא פטור מזה, אף פעם.

המעשים בשטח עשויים להשתנות מאדם לאדם וממצב למצב, אבל השאלות העקרוניות האלה תמיד יעמדו.

שולטים עשויים להיזדקק לאפטר קייר, אבל אין מצבים בהם הם פטורים מהדאגה לשלום הזולת.

נכתב פה רבות על מהו אפטר קייר, על כך שזה לא תמיד חיבוקים ונשיקות, אלא פשוט - להיות שם. להיות קשוב לצרכים של אדם אחר ולהיות שם בשבילו. לא לזרוק אותו הצידה ברגע שסיימנו איתו.

זו בסך הכל, אכפתיות.