ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

למה כל החרדים

דתי אמיץ
לפני שנה • 3 בינו׳ 2023

מסכים.

דתי אמיץ • 3 בינו׳ 2023
מטפורה כתב/ה:
מי שהסביר את הנשלטות החרדית כעונה על איזשהו צורך להיות פאסיבי באקט מיני כדי להשתחרר מאשמה על השתתפות בו, אני דווקא חושבת שיש לזה אחיזה. אני כן מכירה את זה.
באופן כללי, הרבה חרדים מדמיינים את החברה החילונית כפרוצה וחסרת גבולות, ומפרשים כל תזוזה ותנועה כפיתוי, ככניעה והנמכה. משם הדרך לנרטיב הזה היא קצרה.
גם ההבדל בין התפיסה הדתית לאומית לבין זו החרדית, שמתבטאת כאן בשרשור, היא לא מפתיעה בכלל, והיא נובעת מההבדלים המהותיים בין הגישות התיאולוגיות והפילוסופיות שמנחות את שני המגזרים האלה.
אם חרדים יעדיפו לנסות להימנע מכל מה שנראה להם לא ראוי, ויגיעו עד רמה אבסורדית (בעיני ולשיטתי) של הכחשה והימנעות, ואז יפרשו אי יכולת לשמור על טוהר קיצוני כמעידה או נפילה בדיעבד, הרי שדתי לאומי יעדיף לחפש לכתחילה את האופן שבו הוא יכול לשנות את הפרקטיקה או את התפיסה הנידונה כדי להשתלב בתוך העולם הדתי או האמוני שלו. לקחת ממנה את מה שטוב ומתאים לו, ולהותיר מאחוריו את מה שלא.
פעולת העריכה הזו זוכה לביקורות מצד חרדים בכל מיני תחומים, בין היתר כי הם מזהים (או בוחרים לצייר) לא נכון את המהלך - על פי רוב, זה לא עולם הערכים הדתי (או 'התורה') שמבצעים בו עריכה כדי שיתאים למציאות החומרית או לאידיאולוגיות חדשות, אלא שינויין כדי להתאימן לעולם הדתי. ואנחנו לא צריכים ללכת רחוק עד הציונות או המודרנה כדי לראות דוגמאות לכך, אנחנו יכולים להסתכל אפילו על הפעלת עסקים שמנגישים אביזרי מין לזוגות דתיים - בדרך כלל יופעלו על ידי דתיים לאומיים (בצניעות המתבקשת, ובשפה הנקייה והאידיאליסטית המאפיינת), ולא על ידי חרדים. חרדים טובים יותר בלאשרר בדיעבד.


בגדול, מסכים, נראה שאת מכירה טוב ממני את המגזר החרדי, ואפילו את המגזר הדתי לאומי שלי, נו, אני רווק, אז אין פלא שלא ידעתי על חנויות כאלו במגזר שלי.
נ.ב. קראתי את התגובה הזו כבר אתמול, לקח לי זמן להבין כראוי, כל הכבוד על תגובה עניינית ומושקעת!
נ.ב.ב. צום קל. (או קשה, למאזוכיסטים ביננו).
מטפורה
לפני שנה • 3 בינו׳ 2023
מטפורה • 3 בינו׳ 2023
הו, תודה על המחמאה. אין לי היכרות אינטימית מתמשכת עם המגזר החרדי, אבל אני מאמינה הצגתי תפיסות יחסית בסיסיות ומוכרות של שני המגזרים.

ואני לא צמתי (הרי בשביל זה יש לי נשלט שצם גם עבורי. גם אם היה מוטל עליי עונש מלקות, לדוגמה, הייתי משיתה את זה עליו בלי להסס, כולל ריבית מפנקת ממני).
WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 3 בינו׳ 2023
WitchFuneral​(שולט) • 3 בינו׳ 2023
red-cell כתב/ה:
האם כל פוסט שמתחיל במילים "למה כל" מעיד שכל יושבי הכלוב הם אידיוטים?


כנראה שהוא דיבר על הקולקטיב. הוא לא באמת מאמין שליטרלי כל אחד ואחד מהם נשלטים.
WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 3 בינו׳ 2023

Re: למה כל החרדים

WitchFuneral​(שולט) • 3 בינו׳ 2023
Aristotle כתב/ה:
lobar כתב/ה:
אוהבים להיות נשלטים חחח
ןלמי מכן יש נשלט חרדי


שלח את הנתונים למחקר הסטטיסטי המרתק הזה ונדבר.

אני מניח שאין לך שום ביסוס לטענה הזו חוץ מתחושת בטן, נכון?

האמת שמהניסיון שלי באתר הזה - נדמה שזה די נכון. דתיים וחרדים נוטים יותר לכיוון הנשלט, בטח כי הם נהנים להפוך את יחסי הכוחות. יש להם יותר סיבות לעשות את זה כי הם גודלים בחברה לא ליברלית.
WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 3 בינו׳ 2023
WitchFuneral​(שולט) • 3 בינו׳ 2023
דתי אמיץ כתב/ה:
הבלוג "דתיים ובדסמ" עוסק בדילמה הסבוכה של דוסים עם משיכה לבדסמ.
"מה הוא נדחף? מי הוא חושב שהוא? מה זה השיווק עצמי הפתטי שהדוס הזה מנסה לעשות?"
ובכן, קפצו לי, זה פחות עבורכם.
אני חושב על כל המתבגרים/ילדים שסובלים מהסיטואציה האיומה הזו, ואין להם עם מי להתייעץ, במגזר שלנו אפילו מין פשוט זה דבר שבקושי מדברים עליו, חשבתם מה עובר על מתבגר שנמשך למין חריג כזה?
חד משמעית אני מחפש להתבלט ברשת, כדי להגדיל את הסיכויים שמי שצריך להיחשף, יחשף.
אין בבלוג הזה גסויות, תוכן מיני לשמו או בידורי לשמו, יש שם בעיקר ניסיונות להבין ולהסביר את התסבוכת הזו.
אני מגיב לפורום הלא פעיל הזה בשביל המתבגר/ת הדוסים שחורשים את האינטרנט כדי להבין למה לעזאזל הם נמשכים לדברים הזויים, היי, אתם לא לבד.
מוזמנים לבלוג.
דתי אמיץ.


לדתיים וחרדים יותר מפריע להתעסק בבדסמ מאשר אנשים מבחוץ. אף אחד לא באמת אומר לעצמו "נו באמת, מה הוא נדחף?!" מהסיבה הפשוטה שזה לא משהו שחילונים נוטים לדחוף בו את האף, במיוחד לא חילונים ליברלים. אני יודע שבמגזר הדתי והחרדי מתעסקים יותר באיך שאנשים אמורים לנהוג בצורה מינית ואיך הם אמורים לנהוג בחיים בכלל, אבל זה לא ככה בצד השני. כאילו, מן הסתם שגם חילונים דוחפים את האף שלהם כשזה מגיע לדברים מסוימים כמו פוליטיקה, אבל גם זה ברמה הרבה פחות קיצונית וגם אתה תמצא דחיפת אפים בפחות נושאים שקשורים לחיים שלנו. למה? כי כשאתה חילוני זה אתה והיקום האבסורדי, אתה עושה מה שאתה רוצה ולרוב משתדל גם לתת לאחרים לחיות כדי שהם יתנו לך לחיות ולעשות את מה שאתה רוצה (חחח הרבה דתיים חושבים שבלי אלוהים אין סיבה לנהוג בצורה אתית ומוסרית, וול, זה לא נכון. התנהגות מוסרית מקנה לך חופש, מה שחשוב כמעט לכל אדם). גם לא לפגוע באנשים ברמה מסוימת זה "טבוע" ברובנו. כשאתה דתי יש ספר חוקים מאוד נוקשה וקפדני שאלוהים העביר לבני ישראל שדורש מכולם התנהגות אחידה, לכן גם אתה רואה את הדתיים והחרדים פה נכנסים להרבה יותר סרטים מאיתנו.

אגב, ארצה לציין שאני חושב שהפער בין הדת לבדס"מ לא ניתן לגישור בשום מצב (די מרגיש לי שאתה מנסה לעשות את זה?), לכן באיזשהי רמה זה כן רציונלי להרגיש רע כדתי בדסמ"י. כאילו, זה לא רציונלי להאמין באלוהים, אבל בהנחה שאלוהים קיים והחוקים שלו ניתנו לנו (מה שמניח כל דתי) זה כן רציונלי להרגיש רע כדתי. אתה פשוט דורך על הדת שלך ועל אלוהים והרצונות שלו ואין לך שום דרך אחרת לסובב את זה חוץ מלשקר לעצמך. דתי בדסמ"י אמיץ מבחינתי זה אחד שיודע שמה שהוא עושה זה ממש לא בסדר אבל בוחר להמשיך לעשות זאת (שגם זה קיים). אני אישית הייתי חי חיים וניליים בהנחה שהייתי דתי, אין בזה ספק... עם אלוהים לא מתעסקים. אגב, גם לא הצגת שום התייחסות הלכתית שמקנה לך זכות להתעסק בבדס"מ, אז אתה מודע לזה שאין שום הצדקה דתית לכך? לא שאכפת לי, כן? תעשה מה שבא לך.
דתי אמיץ
לפני שנה • 3 בינו׳ 2023

כנות ואומץ.

דתי אמיץ • 3 בינו׳ 2023
WitchFuneral כתב/ה:
דתי אמיץ כתב/ה:
הבלוג "דתיים ובדסמ" עוסק בדילמה הסבוכה של דוסים עם משיכה לבדסמ.
"מה הוא נדחף? מי הוא חושב שהוא? מה זה השיווק עצמי הפתטי שהדוס הזה מנסה לעשות?"
ובכן, קפצו לי, זה פחות עבורכם.
אני חושב על כל המתבגרים/ילדים שסובלים מהסיטואציה האיומה הזו, ואין להם עם מי להתייעץ, במגזר שלנו אפילו מין פשוט זה דבר שבקושי מדברים עליו, חשבתם מה עובר על מתבגר שנמשך למין חריג כזה?
חד משמעית אני מחפש להתבלט ברשת, כדי להגדיל את הסיכויים שמי שצריך להיחשף, יחשף.
אין בבלוג הזה גסויות, תוכן מיני לשמו או בידורי לשמו, יש שם בעיקר ניסיונות להבין ולהסביר את התסבוכת הזו.
אני מגיב לפורום הלא פעיל הזה בשביל המתבגר/ת הדוסים שחורשים את האינטרנט כדי להבין למה לעזאזל הם נמשכים לדברים הזויים, היי, אתם לא לבד.
מוזמנים לבלוג.
דתי אמיץ.


לדתיים וחרדים יותר מפריע להתעסק בבדסמ מאשר אנשים מבחוץ. אף אחד לא באמת אומר לעצמו "נו באמת, מה הוא נדחף?!" מהסיבה הפשוטה שזה לא משהו שחילונים נוטים לדחוף בו את האף, במיוחד לא חילונים ליברלים. אני יודע שבמגזר הדתי והחרדי מתעסקים יותר באיך שאנשים אמורים לנהוג בצורה מינית ואיך הם אמורים לנהוג בחיים בכלל, אבל זה לא ככה בצד השני. כאילו, מן הסתם שגם חילונים דוחפים את האף שלהם כשזה מגיע לדברים מסוימים כמו פוליטיקה, אבל גם זה ברמה הרבה פחות קיצונית וגם אתה תמצא דחיפת אפים בפחות נושאים שקשורים לחיים שלנו. למה? כי כשאתה חילוני זה אתה והיקום האבסורדי, אתה עושה מה שאתה רוצה ולרוב משתדל גם לתת לאחרים לחיות כדי שהם יתנו לך לחיות ולעשות את מה שאתה רוצה (חחח הרבה דתיים חושבים שבלי אלוהים אין סיבה לנהוג בצורה אתית ומוסרית, וול, זה לא נכון. התנהגות מוסרית מקנה לך חופש, מה שחשוב כמעט לכל אדם). גם לא לפגוע באנשים ברמה מסוימת זה "טבוע" ברובנו. כשאתה דתי יש ספר חוקים מאוד נוקשה וקפדני שאלוהים העביר לבני ישראל שדורש מכולם התנהגות אחידה, לכן גם אתה רואה את הדתיים והחרדים פה נכנסים להרבה יותר סרטים מאיתנו.

אגב, ארצה לציין שאני חושב שהפער בין הדת לבדס"מ לא ניתן לגישור בשום מצב (די מרגיש לי שאתה מנסה לעשות את זה?), לכן באיזשהי רמה זה כן רציונלי להרגיש רע כדתי בדסמ"י. כאילו, זה לא רציונלי להאמין באלוהים, אבל בהנחה שאלוהים קיים והחוקים שלו ניתנו לנו (מה שמניח כל דתי) זה כן רציונלי להרגיש רע כדתי. אתה פשוט דורך על הדת שלך ועל אלוהים והרצונות שלו ואין לך שום דרך אחרת לסובב את זה חוץ מלשקר לעצמך. דתי בדסמ"י אמיץ מבחינתי זה אחד שיודע שמה שהוא עושה זה ממש לא בסדר אבל בוחר להמשיך לעשות זאת (שגם זה קיים). אני אישית הייתי חי חיים וניליים בהנחה שהייתי דתי, אין בזה ספק... עם אלוהים לא מתעסקים. אגב, גם לא הצגת שום התייחסות הלכתית שמקנה לך זכות להתעסק בבדס"מ, אז אתה מודע לזה שאין שום הצדקה דתית לכך? לא שאכפת לי, כן? תעשה מה שבא לך.



ערב טוב, ראשית, ב"להידחף" התכוונתי שתפסתי טרמפ על נושא שהיה לא פעיל כמה חודשים.
כעת, לעניינו.
בתגובתך יש כמה וכמה דברים שקשה להתייחס אליהם, כמו הכללה שבלי אמונה דתיים לא רואים טעם במוסר אישי וכו' וזה שאלוקים הביא ספר חוקים קפדני ונוקשה, ובכן, הוא לא, בתורה יש הנחיות כלליות שפורשו בצורות רבות במהלך הדורות, ובדברים רבים אין הוראות ברורות, כך למשל לא תמצא בתנ"ך איסור ברור על הוצאת זרע לבטלה (רק רמזים) או על שמירת נגיעה (מלבד נידה) ואלו רק דוגמאות אקראיות, כשאין מולי ספרים פתוחים כרגע.
מה שכתבת כ"אגב" תופס אותי יותר, אנסה לסכם את דברייך: 1. אין איך לגשר על דת-בדס"מ. 2. אני משקר לעצמי. 3. אין לי סמכות הלכתית להתעסק בנושא. 4. אין הצדקה דתית לעיסוק בבדס"מ.
הניסיון לגשר על דת בדס"מ מעסיק אותי, ברובד העיוני -נפשי, ברובד המעשי אין לי ניסיון.
אלוקים הוא לא איזה בוס קשוח ומנותק שמוריד פקודות בלי להתסכל ימינה ושמאלה, אני מאמין, או לפחות מקווה, שלכל דבר יש סיבה, הבלוג מלא בתוכן שמנסה לענות על השאלות המצויינות שהעלית, ועוד: אפשר לדת ולצרכים חומריים חריגים יחד? האם אין בגידה בה' בעצם הגלישה באתר? האם דתי חוטא הוא עדיין דתי? ולמה? איך זה הגיוני? ולמה שאלוקים יעשה לי את זה מההתחלה?
האמת, וזה לכל מי שקורא את זה, את התשובות שלי לשאלות הללו ביטאתי בסיפורים.
מי שרוצה לדעת, והבנתי שלך (אם קראת עד כאן) לא אכפת ממעשיי, אז אודה לך בכנות (!) על התגובה הבועטת והכנה שלך, (אני מת על גישות כאלו, בלי קשר לבדסמ, כנות לפנים, הלוואי על כולם!) מי שרוצה לדעת אתן שתי דוגמאות לשאלות - ולסיפורים שנוצרו מהן:
1. מדוע בחרתי לעסוק בצורה פעילה ב"עולם היצרי" שאסור עליי? הסיפור "רק חלום!"
2. האם אני משקר לעצמי? אילו הייתי מת ברגע זה ונדרש להגן על מעשיי לפני בית דין של מעלה, כיצד הייתי עושה זאת? הסיפור "הנני נשפט אותך על אמרך לא חטאתי" (מעניין כמה זיהו שזה חלק מפסוק והבינו למה בחרתי בו ככותרת.)

אגב, לגבי התייחסות הלכתית והצדקה דתית, יש טיוטות וחצאי טיוטות לסיפורים שנבראו מהשאלות הללו.
ולסוף, לא מצאתי מקום שמייצר תוכן בנושא השילוב בצורה קבועה ונקייה, זה למה אני עושה את כל זה, מי שמכיר אותי בעולם האמיתי -ואני מאוד מקווה שאף אחד מהקהל כאן לא הרים יד לזה!- יודע שיש לי הרבה מה לכתוב, והרבה ברורים הלכתיים לערוך, שלא קשורים בשום צורה לאתר ולעניינו, מלבד העובדה שכולם ממלאים את זמני, כמובן.

נ.ב. לא, להיכנע בלית בררה לצרכים חומריים זה לא "בעיטה בתורה" או משהו כזה, כמו שחוסר עמידה בזמנים בטירונות זה לא בגידה בערכי צה"ל, וזה לא אומר שאני חייל ביזיון וכו' וכו'.
אלוקים לא סיפר לי את כל התוכניות שלו, אבל מקריאה קלה בתנ"ך די ברור שקיום טהור ללא רבב הוא לא חלק מהתוכנית וד"ל.
WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 3 בינו׳ 2023

Re: כנות ואומץ.

WitchFuneral​(שולט) • 3 בינו׳ 2023
דתי אמיץ כתב/ה:
WitchFuneral כתב/ה:
דתי אמיץ כתב/ה:
הבלוג "דתיים ובדסמ" עוסק בדילמה הסבוכה של דוסים עם משיכה לבדסמ.
"מה הוא נדחף? מי הוא חושב שהוא? מה זה השיווק עצמי הפתטי שהדוס הזה מנסה לעשות?"
ובכן, קפצו לי, זה פחות עבורכם.
אני חושב על כל המתבגרים/ילדים שסובלים מהסיטואציה האיומה הזו, ואין להם עם מי להתייעץ, במגזר שלנו אפילו מין פשוט זה דבר שבקושי מדברים עליו, חשבתם מה עובר על מתבגר שנמשך למין חריג כזה?
חד משמעית אני מחפש להתבלט ברשת, כדי להגדיל את הסיכויים שמי שצריך להיחשף, יחשף.
אין בבלוג הזה גסויות, תוכן מיני לשמו או בידורי לשמו, יש שם בעיקר ניסיונות להבין ולהסביר את התסבוכת הזו.
אני מגיב לפורום הלא פעיל הזה בשביל המתבגר/ת הדוסים שחורשים את האינטרנט כדי להבין למה לעזאזל הם נמשכים לדברים הזויים, היי, אתם לא לבד.
מוזמנים לבלוג.
דתי אמיץ.


לדתיים וחרדים יותר מפריע להתעסק בבדסמ מאשר אנשים מבחוץ. אף אחד לא באמת אומר לעצמו "נו באמת, מה הוא נדחף?!" מהסיבה הפשוטה שזה לא משהו שחילונים נוטים לדחוף בו את האף, במיוחד לא חילונים ליברלים. אני יודע שבמגזר הדתי והחרדי מתעסקים יותר באיך שאנשים אמורים לנהוג בצורה מינית ואיך הם אמורים לנהוג בחיים בכלל, אבל זה לא ככה בצד השני. כאילו, מן הסתם שגם חילונים דוחפים את האף שלהם כשזה מגיע לדברים מסוימים כמו פוליטיקה, אבל גם זה ברמה הרבה פחות קיצונית וגם אתה תמצא דחיפת אפים בפחות נושאים שקשורים לחיים שלנו. למה? כי כשאתה חילוני זה אתה והיקום האבסורדי, אתה עושה מה שאתה רוצה ולרוב משתדל גם לתת לאחרים לחיות כדי שהם יתנו לך לחיות ולעשות את מה שאתה רוצה (חחח הרבה דתיים חושבים שבלי אלוהים אין סיבה לנהוג בצורה אתית ומוסרית, וול, זה לא נכון. התנהגות מוסרית מקנה לך חופש, מה שחשוב כמעט לכל אדם). גם לא לפגוע באנשים ברמה מסוימת זה "טבוע" ברובנו. כשאתה דתי יש ספר חוקים מאוד נוקשה וקפדני שאלוהים העביר לבני ישראל שדורש מכולם התנהגות אחידה, לכן גם אתה רואה את הדתיים והחרדים פה נכנסים להרבה יותר סרטים מאיתנו.

אגב, ארצה לציין שאני חושב שהפער בין הדת לבדס"מ לא ניתן לגישור בשום מצב (די מרגיש לי שאתה מנסה לעשות את זה?), לכן באיזשהי רמה זה כן רציונלי להרגיש רע כדתי בדסמ"י. כאילו, זה לא רציונלי להאמין באלוהים, אבל בהנחה שאלוהים קיים והחוקים שלו ניתנו לנו (מה שמניח כל דתי) זה כן רציונלי להרגיש רע כדתי. אתה פשוט דורך על הדת שלך ועל אלוהים והרצונות שלו ואין לך שום דרך אחרת לסובב את זה חוץ מלשקר לעצמך. דתי בדסמ"י אמיץ מבחינתי זה אחד שיודע שמה שהוא עושה זה ממש לא בסדר אבל בוחר להמשיך לעשות זאת (שגם זה קיים). אני אישית הייתי חי חיים וניליים בהנחה שהייתי דתי, אין בזה ספק... עם אלוהים לא מתעסקים. אגב, גם לא הצגת שום התייחסות הלכתית שמקנה לך זכות להתעסק בבדס"מ, אז אתה מודע לזה שאין שום הצדקה דתית לכך? לא שאכפת לי, כן? תעשה מה שבא לך.



ערב טוב, ראשית, ב"להידחף" התכוונתי שתפסתי טרמפ על נושא שהיה לא פעיל כמה חודשים.
כעת, לעניינו.
בתגובתך יש כמה וכמה דברים שקשה להתייחס אליהם, כמו הכללה שבלי אמונה דתיים לא רואים טעם במוסר אישי וכו' וזה שאלוקים הביא ספר חוקים קפדני ונוקשה, ובכן, הוא לא, בתורה יש הנחיות כלליות שפורשו בצורות רבות במהלך הדורות, ובדברים רבים אין הוראות ברורות, כך למשל לא תמצא בתנ"ך איסור ברור על הוצאת זרע לבטלה (רק רמזים) או על שמירת נגיעה (מלבד נידה) ואלו רק דוגמאות אקראיות, כשאין מולי ספרים פתוחים כרגע.
מה שכתבת כ"אגב" תופס אותי יותר, אנסה לסכם את דברייך: 1. אין איך לגשר על דת-בדס"מ. 2. אני משקר לעצמי. 3. אין לי סמכות הלכתית להתעסק בנושא. 4. אין הצדקה דתית לעיסוק בבדס"מ.
הניסיון לגשר על דת בדס"מ מעסיק אותי, ברובד העיוני -נפשי, ברובד המעשי אין לי ניסיון.
אלוקים הוא לא איזה בוס קשוח ומנותק שמוריד פקודות בלי להתסכל ימינה ושמאלה, אני מאמין, או לפחות מקווה, שלכל דבר יש סיבה, הבלוג מלא בתוכן שמנסה לענות על השאלות המצויינות שהעלית, ועוד: אפשר לדת ולצרכים חומריים חריגים יחד? האם אין בגידה בה' בעצם הגלישה באתר? האם דתי חוטא הוא עדיין דתי? ולמה? איך זה הגיוני? ולמה שאלוקים יעשה לי את זה מההתחלה?
האמת, וזה לכל מי שקורא את זה, את התשובות שלי לשאלות הללו ביטאתי בסיפורים.
מי שרוצה לדעת, והבנתי שלך (אם קראת עד כאן) לא אכפת ממעשיי, אז אודה לך בכנות (!) על התגובה הבועטת והכנה שלך, (אני מת על גישות כאלו, בלי קשר לבדסמ, כנות לפנים, הלוואי על כולם!) מי שרוצה לדעת אתן שתי דוגמאות לשאלות - ולסיפורים שנוצרו מהן:
1. מדוע בחרתי לעסוק בצורה פעילה ב"עולם היצרי" שאסור עליי? הסיפור "רק חלום!"
2. האם אני משקר לעצמי? אילו הייתי מת ברגע זה ונדרש להגן על מעשיי לפני בית דין של מעלה, כיצד הייתי עושה זאת? הסיפור "הנני נשפט אותך על אמרך לא חטאתי" (מעניין כמה זיהו שזה חלק מפסוק והבינו למה בחרתי בו ככותרת.)

אגב, לגבי התייחסות הלכתית והצדקה דתית, יש טיוטות וחצאי טיוטות לסיפורים שנבראו מהשאלות הללו.
ולסוף, לא מצאתי מקום שמייצר תוכן בנושא השילוב בצורה קבועה ונקייה, זה למה אני עושה את כל זה, מי שמכיר אותי בעולם האמיתי -ואני מאוד מקווה שאף אחד מהקהל כאן לא הרים יד לזה!- יודע שיש לי הרבה מה לכתוב, והרבה ברורים הלכתיים לערוך, שלא קשורים בשום צורה לאתר ולעניינו, מלבד העובדה שכולם ממלאים את זמני, כמובן.

נ.ב. לא, להיכנע בלית בררה לצרכים חומריים זה לא "בעיטה בתורה" או משהו כזה, כמו שחוסר עמידה בזמנים בטירונות זה לא בגידה בערכי צה"ל, וזה לא אומר שאני חייל ביזיון וכו' וכו'.
אלוקים לא סיפר לי את כל התוכניות שלו, אבל מקריאה קלה בתנ"ך די ברור שקיום טהור ללא רבב הוא לא חלק מהתוכנית וד"ל.


1 - אתה באמת חושב שאני חושב שכל הדתיים חושבים שאין טעם להתנהג בצורה מוסרית כאתאיסט? אתה באמת חושב שאני מאמין בזה? אין כמעט אנשים שחושבים שיש קבוצה שכולם בה עושים דבר מסוים. אפילו הגזענים הכי גדולים יגידו לך "אבל לא כל השחורים כאלה", "לא כל הלבנים כאלה" וכו'. בקיצור, תלמד להבדיל מתי אנשים פונים לקולקטיב ומתי הם פונים לאינדיבידואל.

2 - חוקים צריכים להיות ברורים. לפי הגישה שלך, אין צורך לקיים בערך 99% מהציוויים הדתיים כי הם נתונים לפרשנות. כך או כך, יש הלכה. ואם כל כך הרבה דברים נתונים לפרשנות זה אומר דבר אחד: האל היהודי הוא שופט ממש גרוע שידפוק ויתגמל אותנו על דברים שאין לי מושג האם הם נכונים או לא. אולי להדליק אור בשבת זאת מצווה ואלוהים יתגמל אותי על זה בעולם הבא, איך נדע? זה נתון לפרשנות! בקיצור, אם אתה בא בגישה כזאת אז כל העניין של שכר ועונש יוצא דפוק לחלוטין. וביהדות המושג של שכר ועונש זה חשוב ביותר, כי זה קובע איפה תהיה לאחר מותך. תדמיין לך שאתה מגיע לבית משפט כשכל מה שידוע לך על החוקים במדינה שלך הם מאוד כלליים ולא ברורים, איזו זכות יש לשופט לדפוק אותך? לצורך הדוגמה, אם הוא אמר לך לא להדליק אש בשבת, הדלקת אור בשבת ואז הוא גזר עליך שנתיים בכלא - למה בכלל שתסיק שאסור להדליק אור בשבת? זה גם נשמע לא הגיוני בכלל מבחינה מדעית בגלל שאש וחשמל אלה שתי אנרגיות שונות.
אתה מבין? יש לך בעיות מכל הכיוונים. מצד אחד, אם החוקים הם ברורים - נדפקת. אם החוקים הם לא ברורים - אתה תמיד תהיה באי ודאות, כלומר - נדפקת, כי אתה מתעסק בבדס"מ רחמנא ליצלן, כי בכללי אתה לא יודע בהרבה אספקטים בחיים שלך מתי אתה חוטא ומתי לא.

3 - אתה לא צריך סמכות הלכתית כדי להתעסק בנושא. לצורך העניין, אדם שלומד תורה לומד הלכות של אנשים עם סמכות הלכתית, והגיוני שהוא יאמץ את הדעות הללו (שוב, בהנחה שאלוהים קיים, ודתיים מניחים שהוא קיים). אני לדוגמה התחלתי לאחרונה להתעסק יותר במחטים בזמן שאני לא רופא / אח. מה עשיתי? למדתי ידע תאורטי, התנסיתי עם חבר שאני סומך עליו ויצאתי לדרך, אחלה בחלה.

4 - אני לא מכיר את הציטוט "הנני נשפט אותך על אמרך לא חטאתי". תסביר אותו.

5 - "להיכנע בלית בררה לצרכים חומריים זה לא "בעיטה בתורה' או משהו כזה" - בוא תגזים יותר. יש לך ברירה. היו עוד אנשים ויהיו עוד אנשים שהתנזרו ויתנזרו מבדס"מ, כאלה שחושקים בזה הרבה יותר ממך. בקיצור, יש לך ברירה, בדס"מ הוא לא מחלה סופנית. כמו שיש אנשים שלא מאוננים ולא הולכים עם בחורות שהם לא התחתנו איתן (למרות שאני מאמין שזה מיעוט בעולם הישיבות), ככה גם אתה מסוגל לכך, פשוט נוח לעשות אחרת ואני מבין את זה, אבל אל תשקר לעצמך. תעשה לי טובה, זה פשוט עניין של להתחמק מדופמין, זה לא כל כך שונה מלהתחמק מאוכל משמין או משחקי מחשב במינון לא בריא.
דתי אמיץ
לפני שנה • 4 בינו׳ 2023

Re: כנות ואומץ.

דתי אמיץ • 4 בינו׳ 2023
WitchFuneral כתב/ה:
דתי אמיץ כתב/ה:
WitchFuneral כתב/ה:
דתי אמיץ כתב/ה:
הבלוג "דתיים ובדסמ" עוסק בדילמה הסבוכה של דוסים עם משיכה לבדסמ.
"מה הוא נדחף? מי הוא חושב שהוא? מה זה השיווק עצמי הפתטי שהדוס הזה מנסה לעשות?"
ובכן, קפצו לי, זה פחות עבורכם.
אני חושב על כל המתבגרים/ילדים שסובלים מהסיטואציה האיומה הזו, ואין להם עם מי להתייעץ, במגזר שלנו אפילו מין פשוט זה דבר שבקושי מדברים עליו, חשבתם מה עובר על מתבגר שנמשך למין חריג כזה?
חד משמעית אני מחפש להתבלט ברשת, כדי להגדיל את הסיכויים שמי שצריך להיחשף, יחשף.
אין בבלוג הזה גסויות, תוכן מיני לשמו או בידורי לשמו, יש שם בעיקר ניסיונות להבין ולהסביר את התסבוכת הזו.
אני מגיב לפורום הלא פעיל הזה בשביל המתבגר/ת הדוסים שחורשים את האינטרנט כדי להבין למה לעזאזל הם נמשכים לדברים הזויים, היי, אתם לא לבד.
מוזמנים לבלוג.
דתי אמיץ.


לדתיים וחרדים יותר מפריע להתעסק בבדסמ מאשר אנשים מבחוץ. אף אחד לא באמת אומר לעצמו "נו באמת, מה הוא נדחף?!" מהסיבה הפשוטה שזה לא משהו שחילונים נוטים לדחוף בו את האף, במיוחד לא חילונים ליברלים. אני יודע שבמגזר הדתי והחרדי מתעסקים יותר באיך שאנשים אמורים לנהוג בצורה מינית ואיך הם אמורים לנהוג בחיים בכלל, אבל זה לא ככה בצד השני. כאילו, מן הסתם שגם חילונים דוחפים את האף שלהם כשזה מגיע לדברים מסוימים כמו פוליטיקה, אבל גם זה ברמה הרבה פחות קיצונית וגם אתה תמצא דחיפת אפים בפחות נושאים שקשורים לחיים שלנו. למה? כי כשאתה חילוני זה אתה והיקום האבסורדי, אתה עושה מה שאתה רוצה ולרוב משתדל גם לתת לאחרים לחיות כדי שהם יתנו לך לחיות ולעשות את מה שאתה רוצה (חחח הרבה דתיים חושבים שבלי אלוהים אין סיבה לנהוג בצורה אתית ומוסרית, וול, זה לא נכון. התנהגות מוסרית מקנה לך חופש, מה שחשוב כמעט לכל אדם). גם לא לפגוע באנשים ברמה מסוימת זה "טבוע" ברובנו. כשאתה דתי יש ספר חוקים מאוד נוקשה וקפדני שאלוהים העביר לבני ישראל שדורש מכולם התנהגות אחידה, לכן גם אתה רואה את הדתיים והחרדים פה נכנסים להרבה יותר סרטים מאיתנו.

אגב, ארצה לציין שאני חושב שהפער בין הדת לבדס"מ לא ניתן לגישור בשום מצב (די מרגיש לי שאתה מנסה לעשות את זה?), לכן באיזשהי רמה זה כן רציונלי להרגיש רע כדתי בדסמ"י. כאילו, זה לא רציונלי להאמין באלוהים, אבל בהנחה שאלוהים קיים והחוקים שלו ניתנו לנו (מה שמניח כל דתי) זה כן רציונלי להרגיש רע כדתי. אתה פשוט דורך על הדת שלך ועל אלוהים והרצונות שלו ואין לך שום דרך אחרת לסובב את זה חוץ מלשקר לעצמך. דתי בדסמ"י אמיץ מבחינתי זה אחד שיודע שמה שהוא עושה זה ממש לא בסדר אבל בוחר להמשיך לעשות זאת (שגם זה קיים). אני אישית הייתי חי חיים וניליים בהנחה שהייתי דתי, אין בזה ספק... עם אלוהים לא מתעסקים. אגב, גם לא הצגת שום התייחסות הלכתית שמקנה לך זכות להתעסק בבדס"מ, אז אתה מודע לזה שאין שום הצדקה דתית לכך? לא שאכפת לי, כן? תעשה מה שבא לך.



ערב טוב, ראשית, ב"להידחף" התכוונתי שתפסתי טרמפ על נושא שהיה לא פעיל כמה חודשים.
כעת, לעניינו.
בתגובתך יש כמה וכמה דברים שקשה להתייחס אליהם, כמו הכללה שבלי אמונה דתיים לא רואים טעם במוסר אישי וכו' וזה שאלוקים הביא ספר חוקים קפדני ונוקשה, ובכן, הוא לא, בתורה יש הנחיות כלליות שפורשו בצורות רבות במהלך הדורות, ובדברים רבים אין הוראות ברורות, כך למשל לא תמצא בתנ"ך איסור ברור על הוצאת זרע לבטלה (רק רמזים) או על שמירת נגיעה (מלבד נידה) ואלו רק דוגמאות אקראיות, כשאין מולי ספרים פתוחים כרגע.
מה שכתבת כ"אגב" תופס אותי יותר, אנסה לסכם את דברייך: 1. אין איך לגשר על דת-בדס"מ. 2. אני משקר לעצמי. 3. אין לי סמכות הלכתית להתעסק בנושא. 4. אין הצדקה דתית לעיסוק בבדס"מ.
הניסיון לגשר על דת בדס"מ מעסיק אותי, ברובד העיוני -נפשי, ברובד המעשי אין לי ניסיון.
אלוקים הוא לא איזה בוס קשוח ומנותק שמוריד פקודות בלי להתסכל ימינה ושמאלה, אני מאמין, או לפחות מקווה, שלכל דבר יש סיבה, הבלוג מלא בתוכן שמנסה לענות על השאלות המצויינות שהעלית, ועוד: אפשר לדת ולצרכים חומריים חריגים יחד? האם אין בגידה בה' בעצם הגלישה באתר? האם דתי חוטא הוא עדיין דתי? ולמה? איך זה הגיוני? ולמה שאלוקים יעשה לי את זה מההתחלה?
האמת, וזה לכל מי שקורא את זה, את התשובות שלי לשאלות הללו ביטאתי בסיפורים.
מי שרוצה לדעת, והבנתי שלך (אם קראת עד כאן) לא אכפת ממעשיי, אז אודה לך בכנות (!) על התגובה הבועטת והכנה שלך, (אני מת על גישות כאלו, בלי קשר לבדסמ, כנות לפנים, הלוואי על כולם!) מי שרוצה לדעת אתן שתי דוגמאות לשאלות - ולסיפורים שנוצרו מהן:
1. מדוע בחרתי לעסוק בצורה פעילה ב"עולם היצרי" שאסור עליי? הסיפור "רק חלום!"
2. האם אני משקר לעצמי? אילו הייתי מת ברגע זה ונדרש להגן על מעשיי לפני בית דין של מעלה, כיצד הייתי עושה זאת? הסיפור "הנני נשפט אותך על אמרך לא חטאתי" (מעניין כמה זיהו שזה חלק מפסוק והבינו למה בחרתי בו ככותרת.)

אגב, לגבי התייחסות הלכתית והצדקה דתית, יש טיוטות וחצאי טיוטות לסיפורים שנבראו מהשאלות הללו.
ולסוף, לא מצאתי מקום שמייצר תוכן בנושא השילוב בצורה קבועה ונקייה, זה למה אני עושה את כל זה, מי שמכיר אותי בעולם האמיתי -ואני מאוד מקווה שאף אחד מהקהל כאן לא הרים יד לזה!- יודע שיש לי הרבה מה לכתוב, והרבה ברורים הלכתיים לערוך, שלא קשורים בשום צורה לאתר ולעניינו, מלבד העובדה שכולם ממלאים את זמני, כמובן.

נ.ב. לא, להיכנע בלית בררה לצרכים חומריים זה לא "בעיטה בתורה" או משהו כזה, כמו שחוסר עמידה בזמנים בטירונות זה לא בגידה בערכי צה"ל, וזה לא אומר שאני חייל ביזיון וכו' וכו'.
אלוקים לא סיפר לי את כל התוכניות שלו, אבל מקריאה קלה בתנ"ך די ברור שקיום טהור ללא רבב הוא לא חלק מהתוכנית וד"ל.


1 - אתה באמת חושב שאני חושב שכל הדתיים חושבים שאין טעם להתנהג בצורה מוסרית כאתאיסט? אתה באמת חושב שאני מאמין בזה? אין כמעט אנשים שחושבים שיש קבוצה שכולם בה עושים דבר מסוים. אפילו הגזענים הכי גדולים יגידו לך "אבל לא כל השחורים כאלה", "לא כל הלבנים כאלה" וכו'. בקיצור, תלמד להבדיל מתי אנשים פונים לקולקטיב ומתי הם פונים לאינדיבידואל.

2 - חוקים צריכים להיות ברורים. לפי הגישה שלך, אין צורך לקיים בערך 99% מהציוויים הדתיים כי הם נתונים לפרשנות. כך או כך, יש הלכה. ואם כל כך הרבה דברים נתונים לפרשנות זה אומר דבר אחד: האל היהודי הוא שופט ממש גרוע שידפוק ויתגמל אותנו על דברים שאין לי מושג האם הם נכונים או לא. אולי להדליק אור בשבת זאת מצווה ואלוהים יתגמל אותי על זה בעולם הבא, איך נדע? זה נתון לפרשנות! בקיצור, אם אתה בא בגישה כזאת אז כל העניין של שכר ועונש יוצא דפוק לחלוטין. וביהדות המושג של שכר ועונש זה חשוב ביותר, כי זה קובע איפה תהיה לאחר מותך. תדמיין לך שאתה מגיע לבית משפט כשכל מה שידוע לך על החוקים במדינה שלך הם מאוד כלליים ולא ברורים, איזו זכות יש לשופט לדפוק אותך? לצורך הדוגמה, אם הוא אמר לך לא להדליק אש בשבת, הדלקת אור בשבת ואז הוא גזר עליך שנתיים בכלא - למה בכלל שתסיק שאסור להדליק אור בשבת? זה גם נשמע לא הגיוני בכלל מבחינה מדעית בגלל שאש וחשמל אלה שתי אנרגיות שונות.
אתה מבין? יש לך בעיות מכל הכיוונים. מצד אחד, אם החוקים הם ברורים - נדפקת. אם החוקים הם לא ברורים - אתה תמיד תהיה באי ודאות, כלומר - נדפקת, כי אתה מתעסק בבדס"מ רחמנא ליצלן, כי בכללי אתה לא יודע בהרבה אספקטים בחיים שלך מתי אתה חוטא ומתי לא.

3 - אתה לא צריך סמכות הלכתית כדי להתעסק בנושא. לצורך העניין, אדם שלומד תורה לומד הלכות של אנשים עם סמכות הלכתית, והגיוני שהוא יאמץ את הדעות הללו (שוב, בהנחה שאלוהים קיים, ודתיים מניחים שהוא קיים). אני לדוגמה התחלתי לאחרונה להתעסק יותר במחטים בזמן שאני לא רופא / אח. מה עשיתי? למדתי ידע תאורטי, התנסיתי עם חבר שאני סומך עליו ויצאתי לדרך, אחלה בחלה.

4 - אני לא מכיר את הציטוט "הנני נשפט אותך על אמרך לא חטאתי". תסביר אותו.

5 - "להיכנע בלית בררה לצרכים חומריים זה לא "בעיטה בתורה' או משהו כזה" - בוא תגזים יותר. יש לך ברירה. היו עוד אנשים ויהיו עוד אנשים שהתנזרו ויתנזרו מבדס"מ, כאלה שחושקים בזה הרבה יותר ממך. בקיצור, יש לך ברירה, בדס"מ הוא לא מחלה סופנית. כמו שיש אנשים שלא מאוננים ולא הולכים עם בחורות שהם לא התחתנו איתן (למרות שאני מאמין שזה מיעוט בעולם הישיבות), ככה גם אתה מסוגל לכך, פשוט נוח לעשות אחרת ואני מבין את זה, אבל אל תשקר לעצמך. תעשה לי טובה, זה פשוט עניין של להתחמק מדופמין, זה לא כל כך שונה מלהתחמק מאוכל משמין או משחקי מחשב במינון לא בריא.

בוקר טוב.

1. על האמרה של מוסר ודתיים, כתבת "הרבה" ואני כתבתי בכללי "דתיים", ובגדול לא התייחסתי בעומק לאימרה הזו, האמת? אני מאמין שהאדם הסביר מכיר מספיק דתיים כדי להבין שהדיון הזה כללי מדי מכדי לעסוק בו ברצינות.

2. חוקי א נ ו ש צריכים להיות ברורים, מכל הקטע ניכר שאתה רואה את האלוקים ואת חוקיו כבן אנוש כמוך וכמוני, ואת חוקיו כחוקי מדינה אקראית. תהית פעם למה יש כמה וכמה שמות לאלוקים? או למה החיים שלאחר המוות לא מוזכרים בפירוש בתנ"ך? (למעשה, גן עדן מוזכר כמקום פיזי, ו"גיהנם" גיא בן הינום, הוא מקום סמוך להר הבית בו שרפו עבודה זרה) יש הרבה מאוד שאלות בדת, וספרים אינספור שממשיכים להיכתב ברגעים אלו, מדובר במערכת שונה מהותית ממה שאנחנו מכירים בעולם הזה.
"הגישה שלי"... ובכן, כאן זה על קצה המזלג, הגישה שלי לדת היא נושא לפרוייקט כתיבה שלא קשור לאתר ואלייך, אלא אם כן אתה דתי שלומד תורה כל יום.
האם יהודי דתי מאמין שחוקי האל ברורים? או שהוא חי באי-וודאות? שאלות מעניינות, אישית אני מאמין שהם עמומים בכוונה וע' מו"נ לרמב"ם (נו, גם הספר המודרני של מ"ג מכיל תשובות לזה), אבל מעניין לציין שרצו לגנוז את מגילת קהלת, וכאן אל תבקש ממני הסבר, קרא את המגילה בעצמך ותבין שהשאלות שלנו כאן באתר די עדינות.

3. סמכות הלכתית, ובכללי פסיקת הלכה, זו סוגיה שלמה וסבוכה, כאמור, אם ירצה ה' אזכה לברר את הדברים בצורה מניחה את הדעת, ויוולד סיפור.

4. כמו הדת והתנ"ך. הציטוט הוא אמצעי ספרותי לרמוז על דילמה פנימית נסתרת שמובעת בסיפור, להסביר למה הוא מתאים לסיפור ההוא, זה כמו להסביר בדיחה -ועוד פנימית!- אבל בגדול, אמרת הנביא היא שאדם שחטא והוסיף לטעון שהחטא אינו חטא, ייחשב לו הדבר כחטא נפרד בפני עצמו! ומכאן הקשר לעצם הבלוג, הבעה של הדלימה בעצם כתיבתו.

5. "להתנזר מבדס"מ"? אולי הפרופיל שלי לא ברור כמו שחשבתי, אני רווק דתי, מעולם לא קיימתי מגע מיני מלבד עם עצמי לבדי ובהיחבא, עכשיו בוא תסביר איך אפשר להתנזר מחלק ממני, משחקי מחשב אפשר למחוק, אוכל משמין אפשר לא לגעת, בוא תראה לי איך אפשר לקחת את הצורך הבוער של הגוף ולהניח בצד לתמיד, ניסיתי הרבה דברים, בשלב מסויים, זה עלה לי בנדודי שינה, וכמעט בשפיות.
אגב, מקווה שהתכוונת שיש מיעוט בעולם הישיבות שמקיים יחסים עם נשים נגד ההלכה, נו, אני מניח שזה קיים במיעוט,הייתי ביותר בישיבה אחת.
לגבי הוצאת זרע לבטלה... נו, חרשו על זה לא מעט, בכללי, הרבה נופלים בזה, וזה כבר סוגיה שלמה, בעזרת ה', סיפור בהמשך.
אמת מפני שהוא אמת.
שלגי
לפני שנה • 4 בינו׳ 2023
שלגי • 4 בינו׳ 2023
מעבר לדברים החכמים שנכתבו על ידי מטאפורה, אם נסתכל בהיבט הסטטיסטי, יש הרבה יותר נשלטים,

כך שככל הנראה על פי כל פילוח שנעשה - יהיו הרבה יותר נשלטים.
פעם אהבו לומר את זה בהיבט של עורכי דין למשל ולמיטב זכרוני (הדל) הועלו כל מיני תיאוריות בנושא…

אז מעבר להיותו של קב״ה הדום האולטימטיבי וזה… כנראה שנשלטים הם פשוט הרוב.