מלאך שולט(שולט) |
לפני 20 שנים •
14 בנוב׳ 2004
מסומנת, משוייכת, מיועדת רק לאדונה
לפני 20 שנים •
14 בנוב׳ 2004
מלאך שולט(שולט) • 14 בנוב׳ 2004
מה דעתכם על המנהג של כיסוי ראש של נשים נשואות?
|
|
Anan-Sagol(שולט) |
לפני 20 שנים •
14 בנוב׳ 2004
זה רעיון
לפני 20 שנים •
14 בנוב׳ 2004
Anan-Sagol(שולט) • 14 בנוב׳ 2004
אכן כיסוי ראש אך רק כיסוי ראש, מה דעתכם/ן?
ענן-סגול |
|
בכוח המוח-אשה |
לפני 20 שנים •
15 בנוב׳ 2004
כן.
לפני 20 שנים •
15 בנוב׳ 2004
בכוח המוח-אשה • 15 בנוב׳ 2004
שלא לדבר על חובתה של אשה לעמוד על בעלה לשרתו, ורק אותו.
היהדות בדס"מית לאללה. בעצם, האיסלם מתקדם בזה אפילו מהיהדות... |
|
Dan_Kap(שולט){f,yt,D,תכ} |
לפני 20 שנים •
16 בנוב׳ 2004
ומצד שני - בהסכמה בלבד
לפני 20 שנים •
16 בנוב׳ 2004
Dan_Kap(שולט){f,yt,D,תכ} • 16 בנוב׳ 2004
האישה אולי מחויבת לעמוד על בעלה ולשרתו, ורק אותו, בכל דרך שירצה ויחפוץ (ע"ע רבי יוחנן ובשר הבא מבית הטבח, הלא הוא האטליז או מחלקת הבשר בסופר בימינו) - אבל לגבי יחסי מין בעלה חייב לקיים אך ורק בהסכמה שלה.
ובלשון הגמרא: האומר לאשה קונם שאני משמשך הרי זה בבל יחל דברו: והא משתעבד לה מדאורייתא דכתיב (שמות כא) שארה כסותה ועונתה לא יגרע באומר הנאת תשמישך עלי והא לא קא ניחא ליה בתשמיש דאמר רב כהנא תשמישי עליך כופין אותה ומשמשתו דשעבודי משעבדת ליה הנאת תשמישך עלי אסור שאין מאכילין לו לאדם דבר האסור לו: [ במסכת נדרים: אמר רבי יוחנן, זו דברי יוחנן בן דהבאי אבל אמרו חכמים אין הלכה כיוחנן בן דהבאי אלא כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה, משל לבשר הבא מבית הטבח רצה לאכלו במלח אוכלו, צלי אוכלו, מבושל אוכלו, שלוק אוכלו] |
|
Dan_Kap(שולט){f,yt,D,תכ} |
לפני 20 שנים •
16 בנוב׳ 2004
ועוד ציטוט מגמתי וסלקטיבי
לפני 20 שנים •
16 בנוב׳ 2004
Dan_Kap(שולט){f,yt,D,תכ} • 16 בנוב׳ 2004
התוס' בשם הירושלמי (קידושין דף כ.) בפסוק "כי טוב לו עמך" האמור לגבי עבד עברי:
דפעמים שאין לו אלא כר אחד, ואם שוכב עליו בעצמו ואינו נותנו לעבד הרי אינו מקיים כי טוב לו עמך, שהוא שוכב על כר והעבד על הארץ. ואם אינו שוכב עליו וגם אינו מוסרו לעבדו הרי זו מדת סדום. נמצא, שעל כרחו צריך למסרו לעבדו והאדון עצמו שוכב על הארץ. מודל מעורר השראה, לא? |
|
מלאך שולט(שולט) |
לפני 20 שנים •
17 בנוב׳ 2004
האבות והשפחות
לפני 20 שנים •
17 בנוב׳ 2004
מלאך שולט(שולט) • 17 בנוב׳ 2004
היי דן- טוב לקרוא אותך שוב.
שני הציטוטים שהבאת, בהחלט נותנים זוית במבט המורכב של חז"ל על הנושא. כמו שציינת בכותרת שלך, קל לקחת ציטוטים מסויימים שישרתו רעיון אחד ולא אחר, אבל במבט הכולל, התקיימו זה לצד זו תפיסות מגוונות וחלוקות. נושא מעניין אחר הוא דוקא סיפורי האבות והשפחות האקטואליים לימינו. אפשר לעשות מזה משהו פופוליסטי זול, אבל רציתי לשאול האם מישהו מכיר מדרשים שקשורים באופי בדסמי מסויים בקשרים אלו? |
|
Dan_Kap(שולט){f,yt,D,תכ} |
לפני 20 שנים •
18 בנוב׳ 2004
חפש את המדרש על אליעזר
לפני 20 שנים •
18 בנוב׳ 2004
Dan_Kap(שולט){f,yt,D,תכ} • 18 בנוב׳ 2004
ותפישת התפקיד שלו כעבד...
|
|
עקשנית(נשלטת) |
לפני 20 שנים •
18 בנוב׳ 2004
לפני 20 שנים •
18 בנוב׳ 2004
עקשנית(נשלטת) • 18 בנוב׳ 2004
אני באופן אישי קשה לי מאוד מאוד לשמוע ולראות שאיפה שמוצאים מילה כתובה וכתוב בה עבד או שפחה ישר איפשהוא עושים הקשרים לבדס"מ. לא כל דבר קשור אלינו... אבל אני יכולה להבין את הצורך בלחפש הסברים מאיפה זה בא ואולי זה היה גם פעם... נו מילא
במפורש יש הבדל גדול במדרשים בין שפחה לאישה. אבדוק אם אני מכירה אבל יש תמיד כמה פרשנויות... חוצמזה, גם מהמדרשים שדן הביא, כדי להבין מה היחס של חז"ל לאישה או לשפחה צריך לקרוא הרבה הרבה יותר מ2 -3 מדרשים. זו תמונה כוללת לא פה ושם... ולגבי כיסוי ראש שאלת הכותרת, בעיני זה דבר יפה כי אני חונכתי שזה במטרה לשמור את השיער לבעלי, שאהיה יפה רק רק בשבילו והוא שמור לו. |
|
Dan_Kap(שולט){f,yt,D,תכ} |
לפני 20 שנים •
18 בנוב׳ 2004
את המדרשים של חז"ל לגבי אישה
לפני 20 שנים •
18 בנוב׳ 2004
Dan_Kap(שולט){f,yt,D,תכ} • 18 בנוב׳ 2004
צריך לקרוא דרך הפרספקטיבה של זמנם.
כשאנחנו מדברים על מסגרת של חברה פטרנליסטית, שבה האישה היא קודם רכושו של האב, עד שהוא משיא אותה, ואז היא רכושו של בעלה. שאין לה זכות לרכוש משלה, ואין זכות לרשת לא את בעלה ולא אתה בניה. ואז הרבה מהמאמרים שלהם, נראים פתאום מהפכניים לזמנם... למשל - כל נושא הגיטין, והקיום שלו בתוך ההקשר של זמנם. וכמובן ישנם כל הציטוטים הסטנדרטיים על כלי מלא צואה, ועל מה שקורה למי שמרבה שיחה עם האישה... |
|