שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

כתבה "נאורה" על סאדיזם-מאזוכיזם וזכויות הפרט...

Aragorn​(שולט)
לפני 18 שנים • 5 ביוני 2005

Re: ובמה שונה הגישה השוללת שלה

Aragorn​(שולט) • 5 ביוני 2005
Dan_Kap כתב/ה:
מהגישה השוללת שלך?

נשמע לי שאתה כופר בזכותה להיות מה שהיא, לא פחות מכמה שהיא פוסלת את זכותך להיות מה שאתה, ג'יימס.

icon_twisted.gif

זו כבר התפלספות יתר

וחוץ מזה תפטר מהסמיילי הכועס
זה ילדותי להשתמש בסמיילי על מנת להביע תחושות..
רצרץ
לפני 18 שנים • 5 ביוני 2005

לעזאזל

רצרץ • 5 ביוני 2005
לעזאזל
בירדי
לפני 18 שנים • 7 ביוני 2005

תגובה

בירדי • 7 ביוני 2005
Dan_Kap כתב/ה:

כמה קל לבחור בקצוות ובדיאלקטיקה.

א. אם הנערה הגיעה לבגרות, אזי היא איננה נערה, ולכן האיש מהדוגמה שלך איננו אדם שאוהב לחתוך נערות, אלא אדם שאוהב לחתוך נשים.



כשכתבתי בגרות בהודעתי, התכוונתי לבגרות שכמו ההסכמה, היא חוקית בלבד - גיל 18. יש כאן בנות 18 שהן עדיין נערות וילדות, ויש גברים שעומדים בתור כדי לנצלן. הבגרות במקרה הזה רק נותנת תוקף חוקי להסכמה, שרק נותנת תוקף חוקי לביטוי הסאדיזם.

Dan_Kap כתב/ה:


ב. האם אתה טוען שהתוצאה היחידה של מפגש שכזה הוא צער עמוק?



ודאי שלא. התוצאה תהיה בדרך כלל אורגזמה טובה. אני רק נתתי דוגמא למקרה שבו יש הסכמה, אבל מבט מעט עמוק יותר היה יכול לגלות שאותה נפש כלל אינה יכולה לסרב. לפעמים הרצונות העמוקים שלנו מנוגדים לרצונות שעל פני השטח שלנו. נתתי את הדוגמא הזאת, שאני יודע שהיא קיצונית, כדי לשבש את ההנחה שלך לפיה ההסכמה נותנת תוקף מוסרי לגרימת כאב לאדם אחר. לפעמים, כשזה נעשה במודע, העצירה בהסכמה שעל פני השטח היא ניצול.

Dan_Kap כתב/ה:


ג. ומה לגבי אנשים שנהנים מחיתוך, אבל לא עברו טראומה ואין בעברם רקע של חיתוך עצמי?



אני נוטה להאמין שלכל מי שנהנה מחיתוך יש קונפליקט גלוי או נסתר בעברו או בהווה שלו שגורם לכך. מכיוון שעדיין לא הוכח אחרת, אני וכל אדם אחר יכולים להאמין בזה מבלי להיקרא חשוכים, ומבלי להיות נאור פחות ממך.


ובאיזה עולם מושגים אתה חי, דאןקאפ? שנינו חיים באותו עולם מושגים. אלא שאני קורא למושגים בשמם, בעוד שאתה מייפה אותם בעזרת כל מני התפלפלויות סמנטיות וחוקיות. בשום חלק של ראשי התיבות BDSM אין את המילה "הסכמה". ההסכמה היא רק כלי לתת ביטוי לבי, לדי, לאס ולאם.

יש רק סאדיזם ומאזוכיזם. כל השאר זו עריכת דין.
שפיות? נו, אם תאמר מספיק פעמים SSC כנראה שבסוף תאמין בזה. בהצלחה!
Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני 18 שנים • 8 ביוני 2005

והעמדה השיפוטית שלך עוזרת לך?

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 8 ביוני 2005
אם העמדה שלך היא שכל מי שנמצא בבדסמ בא מתוך קונפליקט - אני מקווה שהיא עוזרת לך להתמודד עם העובדה שאתה נמצא כאן, איתנו.

בעיני, הגישה שקובעת שיש מין אחד נורמלי וסטנדרטי, וכל חריגה ממנו היא תוצאה של פגיעה בהתפתחות או טראומה - היא גישה שיפוטית.

וככל גישה שיפוטית, היא מנסה להעמיד את השופטים מעל הציבור הנשפט...

אני חושב שהאדם הוא יצור מורכב מכדי להסביר את נפשו במודלים פשטניים שכאלו.

גם מין אוראלי, מין אנאלי ואפילו אורגזמה שאינה ואגינלית נחשבו פעם לסטיה - כזו שנובעת מפגם בהתפתחות או מטראומת ילדות.

נדמה לי שקצת התקדמנו מהתקופה ההיא...

[
ולגבי הצורך בבשלות נפשית בבדסמ - אני חושב שהבעתי בצורה ברורה את הדיעה שלי בנושא. למען מאותגרי העכבר - בשלות נפשית איננה נרכשת באורח פלא ביום שבו אדם חוגג יום הולדת 18 - זהו תהליך, וכל אחד ואחת משיגים (או שאינם מצליחים להשיג) את השלב הזה באישיות שלהם בהדרגה במשך החיים.

גיל 18 נקבע במקומות רבים, כולל אתר זה כסף כלשהו, מאחר וטרם הומצאה שיטה שתאפשר לכמת או למדוד בשלות נפשית.
(וישנן קבוצות בדסמ בעולם, שבהן חברים בגילאים שבין 18 ל-30 נחשבים חברים בתקופת ניסיון)

כשם שיש צורך בשיקול דעת בכל פעילות בדסמית, כך יש צורך בשיקול דעת בבחירת שותפים למשחק בדסמי.
]
בירדי
לפני 18 שנים • 8 ביוני 2005
בירדי • 8 ביוני 2005
אז אולי מכאן נובעת הטעות שלך. העמדה שלי לא עוזרת לי ולא צריכה
לעזור לי. עמדותי דווקא יוצרות קונפליקט (שלמדתי לחיות איתו) בין
צורך שקיים בי לבין השקפה פילוסופית, פסיכולוגית ומוסרית שמסתייגת ממנו.

דווקא העמדות שלך הן אלה שעוזרות. הרי לאדם כמוך, שנהנה לעסוק בסאדיזם,
מאוד נוח להגדיר כל גישה ביקורתית כ"שיפוטית", ואחרי תהליך לוגי מאוד לא
ברור לפסול אותה על הסף רק מעצם היותה ביקורתית.

ואז אתה עוד מעז לפסול את אותן עמדות ביקורתיות, בגלל שהן מציבות אדם אחד
מעל אדם אחר? הרי לא זו המהות של כל חילופי הכוח והשליטה? (ואל נא תנסה
למכור לי את משחקי המילים האורווליאניים שעבדות היא חירות). איזו צביעות.

אני לא טענתי שיש מין סטנדרטי. בדיוק כמו שעל אדם החותך את עצמו השפיעו
בין היתר חוויות וגורמים סביבתיים, גם העדפה של מין אוראלי או מין אנאלי אפשר
לנסות להסביר, או להתקרב לאמת, באמצעות גורמים פסיכולוגיים. אז מה?
אני לא טענתי שיש דבר פסול במין אוראלי וכו'.

אתה פוסל כל עמדה ביקורתית, עושה לה דימוניזציה כשאתה מגדיר אותה
כחשוכה, כשיפוטית, כמתנשאת. התקפה כזאת על ביקורת הסאדיזם עלולה
לעלות לאנושות ביוקר. כי הדבר הכי חשוך שהאנושות יכולה לעשות, היא
לפסול את הגישות הביקורתיות. גם אם זה בשם הפלורליזם, או כאילו-ראש גדול.
זו החשיכה האמיתית.
Olive
לפני 18 שנים • 8 ביוני 2005

להתרגז זה קל

Olive • 8 ביוני 2005
אני אישית לא מבין את רוב המגיבים כאן.

דן קאפ נכנס לשוחות ונלחם בשבילנו ובשביל כל מי שמחפש נאורות ומסביר את השקפתנו בסבלנות ובהתמדה ראויה לציון ואתם קוטלים אותו.

זה שהכתוב במאמר הוא דיעה אישית של אדם שאינו מבין את השקפתנו לא אומר שעדיף לוותר על כל מי שקורה את דבריו. תקיפות אישיות לא עוזרות כמו שלענות לנהג בכביש לא תביא לפתרון הבעיה אלא רק להסלמה של המאבק.

אני אישית מעריך מאוד את דן-קאפ על פועלו כאן ובכלל.
תודה דן.
זאלופון​(שולט)
לפני 18 שנים • 8 ביוני 2005

ביל, קראת לי? :-)

זאלופון​(שולט) • 8 ביוני 2005
תתפלא, אבל אני דווקא לא לגמרי לא מסכים איתך icon_smile.gif
אני מסכים ש"הסכמה" היא לא תרופת פלא, שלא לכל מי שמסכים/ה יש את הבגרות הנפשית ואת הראיה המפוכחת ושבדסמ יכול לשמש פלטפורמה נוחה לנצלנים ומנוולים, ולפעמים זה קורה.

ההתנגדות היא להכללה, לקביעה שזה בהכרח כך. נכון שלפעמים זה קורה ונכון שלפעמים זה קורה גם בהסכמה, אבל ברוב המקרים זה ממש לא כך. רוב השימוש בבדסמ מוביל לתוצאות מאד חיוביות עבור העוסקים בו.
באמצעות סכין ניתן לרצוח אדם וניתן לחתוך לחם. האם בגלל שלפעמים הסכין משמש למטרות זדוניות נפסול אותו לחלוטין?

למעשה נדמה לי שגם בנושא זה אנחנו לא ממש חלוקים, כי גם אתה לא טענת שההסכמה היא תמיד לא תקפה. אז בעצם אנחנו חלוקים רק בשאלה מהי הסכמה תקפה ומתי מותר לצופה להחליט שהוא יודע יותר טוב מהאדם הפועל מה טוב בשבילו, וכאן אנחנו נכנסים לתחום מאד אפור שהיו כאן לאחרונה דיונים שקשורים אליו.

אני בוחר שלא להכנס לדיון הזה כי קשה מאד לצאת ממנו. מבחינתי אפשר לסכם את העניין בכך שבין אנשי הבדסמ יש אנשים רעים ואנשים תמימים כמו בכל מקום אחר, והבדסמ הוא כלי נוסף באמצעותו אפשר לפגוע ולהפגע, אבל זו אינה מהותו ולרוב התוצאות המופקות ממנו חיוביות למדי. מותר ואף רצוי להעלות שאלות ולהביע ביקורת, אבל לא כאלה הנובעות מבורות או מדיעות קדומות אלא מנומקות ובעלות אחיזה במציאות.
זאלופון​(שולט)
לפני 18 שנים • 8 ביוני 2005
זאלופון​(שולט) • 8 ביוני 2005
כדי להמחיש למה אני קורא "בורות ודיעות קדומות":
קראתי קצת מהדיון המלונקק (אלוהים יודע שאין לי עכשיו שבועיים פנויים לקרוא את כולו) ונתקלתי בקטע נאור שבו הכותבת טוענת שהיא אינה פתוחה כלל לדיון על דיעותיה, ושהיא נכנסה לפורטל הבדסמ הישראלי ועל סמך התרשמויותיה משם החליטה שאנו, הסאדומזוכיסטים הישראלים, גרועים אלף מונים מדה סאד והסאדיסטים המוצגים במדיה.

זו קודם כל צרות מוחין איומה, אבל מעבר לכך גם בורות איומה. לא יודע מי מכם ביקר בפורטל לאחרונה, אבל גם אני לולא הותק שלי בקהילה הייתי עשוי להגיע למסקנות מאד מאד שגויות לגבי אופי הבדסמ הנפוץ והמוסכם לו היה המידע שלי שאוב אך ורק משם. במקרה או שלא, הנימה השלטת שם שונה לחלוטין מזו שבכלוב, ואם כאן כאשר מפורסם פוסט, נקרא לזה "לא קונבנציונלי" מיד קופצים המוני קוראים ומעלים מושגים כמו SSC, בעיות פסיכולוגיות, סיבות "לא נכונות" להגיע לבדסמ ועוד, הרי שבפורטל המצב הפוך לחלוטין וכמעט אך ורק הדברים ה"לא קונבנציונליים" מוצגים.

הבורות מתבטאת לא רק בכך שהכותבת לא טרחה ללמוד את הנושא קצת יותר לעומק, להכיר גם צורות אחרות, לדבר עם מגוון של אנשים ולשמוע מה הם עושים בבדסמ ומה הם חושבים על כך, אלא שבאופן מדהים כאשר מנסים להעמידה על טעותה ולספר לה שמה שראתה ופסלה היה רק קצה הקרחון, היא מתבצרת בעמדתה ואינה מוכנה להקשיב. זו לא ביקורת, זו דיעה קדומה ושיפוטית מאין כמוה.
טיפשי יהיה לחשוב שמביקור של כמה שעות באלסקה אני אוכל להסיק מסקנות נכונות ומעמיקות על מה זה להיות אסקימוסי. הרבה יותר הגיוני שאצטרך לבלות שם תקופה, לדבר עם האנשים, לצפות בהם מקרוב, להכיר שבטים שונים של אסקימוסים. מי שלא מוכן להשקיע בלימוד הנושא, מוטב לו שלא יטען טענות נחרצות.
Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני 18 שנים • 8 ביוני 2005

השרשור בתפוז נדחק מהדף הראשון של הפורום

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 8 ביוני 2005
תודה לכל מי שטרחו לנסות ולהציג את דעותיהם על בדסמ ושליטה.

icon_twisted.gif