מבטיח שתהנו.
מסכת חגיגה בתלמוד בבלי:
"אדם שחציו עבד וחציו בן חורין"
עבד של זוג שולטים...
אדון ומלכה...
המלכה כתבה לו שטר שיחרור.
האדון נשאר אדון על חציו.
מה דינו?
"בית הלל אומרים: עובד את עצמו יום אחד ואת אדונו יום אחד"
כלומר מגיעים להסדר ממוני שחצי ממשכורותו הולכת אליו כי חציו בן חורין.
החצי השני לאדונו.
"אמרו להם בית שמאי: את אדונו תיקנתם את עצמו לא תיקנתם.
לישא ( להתחתן) שפחה אינו יכול
מצד בן חורין שבו.
לישא בת חורין אינו יכול מצד עבדות שבו."
כלומר
האדון הסתדר מבחינה ממונית אבל העבד בבעיה.
אינו יכול להתחתן עם שפחה כי הוא אינו עבד.
ואינו יכול להתחתן עם אשה חופשיה כי חציו עבד.
"אלא שלא יתחתן"?
"והלא לא נברא העולם אלא בשביל פריה ורביה.
אלא שמפני תיקון העולם...
מכריחין את אדונו לכתוב לו שטר שחרור...
והעבד חייב לאדון את שווי השטר כחוב ממוני.
כלומר
וזה ממוחי הקודח
יש לנו כאן נשלט שתפקידו לתקן את העולם
אבל רק השולטת שחררה אותו
והאדון עדיין שולט בו.
אז מי יתקן את העולם?
חייבים להכריח את האדון גם לשחרר את העבד....
כדי שהעבד יוכל לתקן את העולם...
האדון=פרעה
השולטת=אלוהים
העבד=עם ישראל
אז יש לפרעה סיבה לכעוס?
ולא להסכים?
אלוהים צודקת בעשרת המכות?
ומה העבד עושה כדי להצדיק את מאבק הטיטנים הגדול הזה?
כל קשר בין הנאמר ובין האומר ובין המציאות
מקרי בהחלט.
באהבה
💓💓💓💓💓💓💓