צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב סינון

Chimaeraחשבון מאומת

הדיסלקט

בלוג של עלג.
זה יהיה מאתגר לשנינו
לפני שלושה שבועות. יום שני, 1 ביוני 2026 בשעה 13:39

זה תמיד מדהים אותי איך המוח שלנו מגיב הרבה יותר למה שהוא חווה מאשר למה שהוא יודע. כמה שלא תהיה אינטלקטואל, חוויה תמיד תהיה חזקה יותר.

כמה שאני מבין למה זה קורה, זה עדיין מפתיע אותי בכל פעם מחדש.

במשחקי שליטה שני הצדדים יודעים שזה משחק... ועדיין מרגישים עוצמת רגשות מטורפת.

כאשר משלבים אמון, ציפייה, פגיעות, כאב, עונג וריכוז מוחלט ברגע, המוח מפעיל את אותן מערכות רגשיות שהוא מפעיל באירועים אמיתיים. הוא משחרר דופמין, אדרנלין, אנדורפינים ואוקסיטוצין, והחוויה מקבלת מנעד רגשי אמיתי.

ולכן אני פחות מתרשם מאינטלקט... אפשר להבין, לנתח, לדעת ולהסביר הכול... אבל חוויה אחת טובה עדיין תשפיע עלי יותר.

* אני בפוסט טראומה מהפוסט האחרון. אין יותר פוסטים ארוכים מ־100 מילים עד להודעה חדשה.

לפרסום זה יש תגובות, הרשמ/י או התחבר/י כדי לקרוא ולהוסיף תגובות.

הרשמ/י התחבר/י