היוונים העתיקים שכולם יודעים הבינו הרבה דברים ליפנינו האדם "מודרני" חיפשו אחרי נוסחת ההיופי המושלם שהוא מבחינתם תרגם את האמת האבסולוטי והערך הניסגב העליון, הרמוניה
היה להם איזה 500 שנה לחפש וניסו וכשלו הן בטאוריה והן הבפסלם. השקיעו בנוסחות מטמאטיות ופילוסופיה אך לא רק, בניסיונות רבים, פסל אחרי פסל, לשחזר את היופי של אדם ...אין קשר פה אגב בין היחס הגומלין שהאמנים הנוצרים של הרנסנס האיתלקי בין יופי האדם וליופי אלוהי...או ביחיסי גומלין בין המהות הספריטואלית שהיהדות מצא בנס הבריאה
יש כאן רק ניסיון לשחזר את יופי המושלם של האדם ובזה, למצוא את אמת האבסולוטי נקודה.
זה לקח להם 300 שנים בערך להגיע לתוצע הזו סוף סוף ...
האומן לא צריך לקחת את האדם במלאו ולצור אותו בגוש אחד אלא לחשב את עורכו ומידותיו לפי האלמנט שעליו הוא מחובר
לשמל : אם היחידה הבסיסית היא ראש האדם אז הצוור שלו יהיה מחושב לפי רבע ראש...ומהרבע ראש הוא יגיע לכתף שעליו מחוברת את זרועת האדם ...שאזי יהיה 2 ראשים וחצי ...והיד 3/4 מהראש...וכך הלאה וכך הלאה....עד שנגמר הפסל עצמו.
ובדרך פלא מצאו שכן זה עובד בצורה הזו, שכן זה יוצאר הרמוניה כוללת בגוף כאשר במקום לקחת את הכולל ולחלק אותו האומן לוקח את החלק ומוצא את מקומו בכולל
באופן מוזר, אפשר להעתיק אתזה לנפש האדם...
ראיתינו אם היא כוללת, לא תוכל להבחן וליצור הרמוניה...הראיה שלנו היא תלויה אך ורק בחלק שעליו הוא מחובר...אין לנו בדרך כלל תצפית אחרת...אלא רק מהכתף שעליו הזרועה שלך הוא מחובר...והראש, רק תלוי מאיפה ואיך שיושב לו הצוור
הראיה שלנו היא יחסית...הרמונית דיו...אך יחסית...רק כאשר נוכל להבין אתזה ולגלוש מחיבור לעוד חיבור
נוכל להבין את הכלל ...ואלי ההרמונה שתמונה בה....