אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הכול לשווא-All in vain

vain-excessively proud of one’s appearance, qualities, etc.; conceited: arrogant; egotistical; without effect or avail
גאוותנות-הערכה והחשבה בצורה מופרזת של אדם כלפי עצמו, כלפי תכונותיו, מעשיו וכו'.
לפני 3 שנים. 6 במרץ 2021 בשעה 19:52

"וַיַּרְא הָעָם כִּי-בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן-הָהָר וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל-אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה-לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ כִּי-זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה-הָיָה לוֹ. וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אַהֲרֹן, פָּרְקוּ נִזְמֵי הַזָּהָב אֲשֶׁר בְּאָזְנֵי נְשֵׁיכֶם בְּנֵיכֶם וּבְנֹתֵיכֶם וְהָבִיאוּ, אֵלָי. וַיִּתְפָּרְקוּ כָּל-הָעָם אֶת-נִזְמֵי הַזָּהָב אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם וַיָּבִיאוּ אֶל-אַהֲרֹן. וַיִּקַּח מִיָּדָם, וַיָּצַר אֹתוֹ בַּחֶרֶט וַיַּעֲשֵׂהוּ עֵגֶל מַסֵּכָה וַיֹּאמְרוּ אֵלֶּה אֱלֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הֶעֱלוּךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. וַיַּרְא אַהֲרֹן וַיִּבֶן מִזְבֵּחַ לְפָנָיו וַיִּקְרָא אַהֲרֹן וַיֹּאמַר, חַג לַה' מָחָר. וַיַּשְׁכִּימוּ מִמָּחֳרָת וַיַּעֲלוּ עֹלֹת וַיַּגִּשׁוּ שְׁלָמִים וַיֵּשֶׁב הָעָם לֶאֱכֹל וְשָׁתוֹ וַיָּקֻמוּ לְצַחֵק.
— ספר שמות, פרק ל"ב, פסוקים א'-ו'

זה מצחיק כמה אנשים צריכים מנהיג ומשמעות, גם כשהם יודעים שהאמונה שלהם היא שקר הם יעדיפו לסגוד לעגל מוזהב מאשר להיות בלי משהו לסגוד לו. מתחננים שיגידו להם מה לעשות ובשביל מה לחיות-מתחננים שיקחו מהם את העול של לחשוב בשביל עצמם. 

עגל הזהב הכעיס את ה', גרם לו להבין שלעם לא משנה מי הציל אותם, הם יעקבו אחרי מה שנוצץ ויפה, כמו עש ללהבה ללא מחשבה והיסוס, גם לא כשהם עולים בלהבות.

אני תוהה כמה קשה יהיה להפוך לעגל זהב? שישימו אותי על המזבח ויסגדו לי,שיקריבו את זהבם למעני וימשחו אותי בשמן. לא בשביל סיפוק מיני או איזשהו מניע אלא רק מתוך אמונה עיוורת, רצון שאחליט בשבילם מה טוב ורע להוריד עליהם את המצוות שהם צריכים מההר על מנת לתת לעצמם משמעות. 

לאלו מכם שעומדים לשלוח לי להודעות להתחנן להיות העבד שלי להבטיח לי הבטחות ולבנות לי מגדלים באוויר, אתם לא ראויים,.הבטחות לכניעה זה לא מספיק כדי לרצות אותי; תסגדו לי ותתפלו שיום אחד תיהיה לכם את ההזדמנות להראות את הנאמנות שלכם.יום אחד אולי אשמע את תחנוניכם ואתן לכם את הכבוד להקריב ולסגוד לי ,עד אז תמשיכו להאמין באופן עיוור שזה יקרה. 

 

vain

קוביבי - הפוסט שלך גרמו לי לרגשות מעורבות
מצד אחד אני דתי ואין מצב בשבילי
מצד שני אני מתחיל לחשוב מה יקרה אם באמת תגידי לי שאת רוצה שאני יעבוד אותך, לא נראה לי שאצליח להתגבר, סביר להניח שאני יפול כמו זבוב לפנייך
לפני 3 שנים
viva la vain​(מתחלפת) - מה מניע את האמונה שלך? אם האמונה שלך מגיע מחיפוש משמעות לחיים שלך אין הבדל ביני לבין האל שלך, אם מטרתך היא להגיע לסיפוק והגשמה עצמית אני חלוםה טובה בהרבה מהאל שלך, נישמע שאתה בעצמך מבין את זה.
לפני 3 שנים
קוביבי - אני מאמין כי אני חושב שזה האמת
אבל מצד סיפוק והגשמה עצמית את צודקת
זה ההתלבטות
אני ממש מבולבל
לפני 3 שנים
viva la vain​(מתחלפת) - מה ההבדל בין האמת לבין משהו שאתה מאמין שהוא האמת? אנחנו לא מדברים פה על מדע מדויק אנחנו מדברים פה אמונה שנימדדת על ידי רגשות, רדיפה אחרי האמת היא רדיפה לשווא, הרעיון שקיימת אמת אובייקטיבית שיש לרדוף אחריה הוא אבסורד בעיני. עדיף לסגוד לעגל מזהב...
לפני 3 שנים
קוביבי - מעדיף לא להיכנס לזה.
כי אני מאמין בזה כאמת אובייקטיבית, ואני לא רוצה עכשיו לפתוח את זה.
אבל מבחינת רגשות אין לי מה לענות לך, את די צודקת.
לפני 3 שנים
גידיאפ​(נשלט) - יש פה דיסוננס

לשים אדם ברמה אלוהית

מצד אחד זה לשים תמיד מישהו ללכת אחריו והאדם יכול לטעות מצד שני אלוהים שהוא בלתי נראה ובלתי מושג אפשר להכניס לראש שכל מה שנעשה זה החלטה שלו לטוב ולרע

לסגוד לך? גם שסוגדים למישהי היא אמורה להיןת ראויה
לפני 3 שנים
viva la vain​(מתחלפת) - הדיסוננס מכוון, האדם משקר לעצמו שהאל שבו הוא מאמין עושה הכול בשלמות שיש תכנית מכוונת לכל דבר בעולם. אני מאתגרת את החשיבה הזאת, מה שם את האל במעמד הזה שהוא אינו יכול לעשות כל רע? והאם ניתן לתת לבן אדם אחר את אותה רמת האמונה כשאותו אדם גשמי וקיים וכביכול דומה לך.

יש הבדל בין להיות ראוי ללגרום לאחרים להאמין שאתה ראוי, השני משמעותית יותר קל ודורש בעיקר ביטחון. תוכיח לי שהאל ראוי לסגידה- האל היהודי שתמך באונס ורצח, שבשמו הקריבו אינספור אנשים את חייהם. לא נישמע לי יותר ראוי ממני או מכל אדם אחר שאני מכירה לצורך העיניין...
לפני 3 שנים
גידיאפ​(נשלט) - אדם לא משקר זה אמונה זה עובר מדור לדור יכול להיות שזה נוחות אבל זה האמונה ...אני חושב שהאל עושה דברים רעים ..למה לא?
כל אחד והאמונה שלו אין קשר בין אחד לשני

ולגבי החלק השני
כמו שמישהי אומרת שהיא מלכה היא יכולה להגיד עד מחר אם אין לה משרתים מה זה משנה

לגבי את ראויה...אשמח לדעת למה
רמז בשבילי צריך לגעת בנפש
לפני 3 שנים
viva la vain​(מתחלפת) - משקר לעצמו בין אם הוא מודע או לא, האם אמונה מתוך נוחות היא באמת אמונה? למה שהאל יעשה דברים רעים ולא יענש כמו שהוא עצמו מעניש את האדם כשהוא חוטא? גם המלך צריך לעקוב אחרי חוקי הארץ, הוא יכול לשנותם ולשלוט עליהם במידה אך עדיין יש לו מחויבות לדוגמה אישית למה את האל אנו לא מעמידים למשפט?

אם למישהו יש מספיק משרתים האם זה הופך אותו למלוכה? לרוב זה עיניין של מזל, או שנולדת אצולה ויש לך דם כחול או שלא, לא הרבה מהפיכות הצליחו לאורך ההיסטוריה וגם אם כן לרוב זה היה בין האצולה האיכר נישאר איכר. ההבדל בין אז ובין היום זה שאנחנו חיים בכפר גלובאלי ולהשיג "עוקבים" (שם כלכך תואם את נושא שיחתנו) הוא קל עד כדי גיחוך, אז אם זה מה שאתה חושב שעושה מלכה תחכה חודש ואני מבטיחה לך שיהיה לי צבא שלם.

אתה גם שואל את האל שלך למה הוא ראוי? למיטב הבנתי אמונה זה דבר עיוור
לפני 3 שנים
קוביבי - וואלה
אשמח להירשם להיות חלק מהצבא שלך
לפני 3 שנים
גידיאפ​(נשלט) - אני לא שופט אנשים ואמונה שלהם ככה שזה לא משנה
אני כן חושב שאמונה או שיש או שאין מי שאין לא חכול להיות באותו ויכוח למי שיש
לגבי העונשים...האם לאדם יש זכות בחירה או לא זו השאלה אם יש לו וכנראה שיש וזה לא סותר שהאל יןדע מה הוא יבחר זה אומר שהאדםצריך לשאת בתוצאות ולכן נענש
ולגבי האם האל נענשבמשפט...בוודאי שנשפט סבתא שלי הפסיקה להאמין בו אחרי השואה זה מבחינתה העונש

לגבייךמה יגרום לי להבים שאת ראויה
ולגבי אמונה ..חלק עיוורת חלק ממסורת ולמידה

ואם תרצי להרחיב מןזמנת גם לצאט נראה לי יותר נח שם
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י