כנגד 4 סוגי כלוביסטים דיברה התורה שבו. כן אני יודע ומקבל על כל הרצף הא-בינארי, על כל הספיו-דמי-מולטי-א- סקסואלים ושאר תופינים. ובכל זאת 4 "עיקריים"
הנשלט - הנשלט יורה ללא הבחנה על אוטומט. פונה בפרטי בצאט או באדומות אינספור פעמים. לא ממש מבדיל או מבחין בפרופיל הנמענ.ת. זה לא משנה אם השני סטרייט ונשלט בעצמו, או השנייה בזוגיות ונשלטת. חוקי הלחימה, המוסר, הדין הבינל או הקונצנזוס הבינל אין מענייניו. האסטרטגיה ברורה: הפצצת שטיח אני לא מתעכב על ניואנסים או מוטרד מפגיעה בבלתי מעורבים. מתישהו אפגע וזה מה שחשוב. יעילות קיימת במידה שכן מתמטית בהתחשב בחוק המספר הגדולים ולאור חימוש בלתי נגמר, מוטיבצית לוחמה בלתי מתכלה גם לאור פציעות ואי הצלחות וכאמור חוסר יאוש או מוסר - אכן הנשלט בסוף ישיג את מטרתו.
הנשלטת - כמעט היפוכו של הנשלט. לא תפנה לעולם אבל תקבל אינספור פניות. לרובן המוחלט לא תענה עד ששלב מסוים לא תענה בכלל. טקטיקה הגנתית שמבוססת על שילוב בין כוחות נגד טנקים (אדומות) נ"מ (פרטי בצאט) וכניסה למקלט (חסימה והתעלמות אפריורית). האסטרטגיה אמנם מובנת אבל לא יעילה שכן אין אפשרות לניצחון: לפי הנשלטת יש לחכות עד יעבור זעם ואז איכשהו בתקיפת עומק מדויקת בעורף האויב אמצא מה שאני מחפשת. אולם מאחר והזעם לא עובר, התקיפה (מדויקת או שלא) כלל לא מגיעה.
השולט - יפנה במידה משתנה עם הקפדה משתנה על שימוש בנשק המתאים למטרה. לפעמים יפנה לאחר שסקר את המודיעין על המטרה (קרא את הפרופיל והבלוג, כן גם את הגבולות) ואפילו לעיתם יבין שאין להשחית כלי נשק על תקיפה בלתי אפשרית. לפעמים יפנה ללא הערכת מודיעין ולכן כמובן יחבל במטרותיו שלו ושל חבריו לעמדה (ראו לעיל הנשלטת העוברת הפגזה לא מובחנת). האסטרטגיה מובנת אבל לא יעילה עקב שילוב נסיבות עגום גם אם השולט הספציפי מתורגל, בעל מודיעין טוב, עם הכנה ראויה וצבא כשיר.
אסטרטגית התקיפה של הנשלט שבתורו מפציץ גם יעדי שולט קרי נשלטות, מחבל במאמצי השולט על אף שכאמור מטרות שניהם אחרות בתכלית. כמו כן עמדתה של הנשלטת המפורטת לעיל.
השולטת - לרוב תנקוט באסטרטגית המתנה בהתאם למעמדה בגזרה כמעצמה בעלת כוח צבאי ודיפלומטי רב בהתאם לנסיבות לעיל. תפנה בצורה ממוקדת מאוד ואגרסיבית מאוד. לא בהכרח למטרות איכות אלא באופן מאד מתמיה גם ליעדים לא רלוונטים כמו שולטים. מאחר ושותפתה למגדר לא פועלת ככה נראה כי זוהי פעולה משונה אולם יתכן שיש לייחסה לממד נפשי ולא מגדרי. אני כה מדויקת ומצוידת במיטב הנשק שאוכל להכניע הכל וכל אחד ולו ארצה. אסטרטגיה יעילה דיה אך כדאי לסייג כי במקרים רבים היריב מולה מתמודדת (הנשלט לעיל) הוא מטרה קלה, ניידת במידה, פגיעה מרצון ופונה לרוב. כלומר מעמדה בזירה הוא שקובע לרוב את גורלה ולא עצם האסטרטגיה בה נוקטת.

