שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

מגרש משחקים

לפני 17 שנים. 17 במרץ 2007 בשעה 11:39

יום חמישי בצהריים, אני בביקורי בית. הגעתי לביקור אצל אחת הקשישות שאני מאוד אוהבת.
מאלה שתמיד בתחילת הביקור אנחנו מתחבקות ומתנשקות מכל הלב ושתמיד בשלב מסוים של השיחה אחרי שאני מסיימת לשאול עליהן היא מתחילה לשאול עלי. כמעט כל הקשישים שלי שואלים בכל ביקור - "נו, מה קורה? יש חדש?" והכוונה, כמובן, נו, יש לך מישהו? נו, את מתחתנת כבר בקרוב? הם כבר רוצים לראות אותי "מסודרת בחיים" ויש כאלה שאפילו מנסים לשדך לי.
יש את אלה שאני מרגישה ששואלים את השאלות מהמקום הכי כנה ואמיתי, כי באמת אכפת להם, ממקום טוב. והיא אחת כזו. אז ישבנו והיא התחילה עם ה"נו, מה קורה?" ואני עניתי את התשובה הרגילה של "אין חדש" ו"יש זמן, לא? :)"

היא מאלה שאני מדברת איתן כמו עם סבתא שלי והפעם בחרה לתת לי עצה. היא אמרה לי - אל תחכי למישהו שתהיי מאוהבת בו. אפשר להתחתן גם עם מישהו שפשוט מוצא חן בעיניך, שאת יודעת שהוא אדם טוב ותיהיו חברים טובים. האהבה משתנה עם הזמן במיוחד אחרי שיש ילדים ואת צריכה מישהו שתדעי שיעזור לך, שתוכלי לסמוך עליו, שיהיה אבא טוב, שיביא פרנסה הביתה. לא חייבים להתחתן מאהבה.

ואני ישבתי שם והקשבתי לה והייתי חצויה. חלק מהדברים שהיא אומרת באמת נכונים - ילדים משנים את מערכת היחסים וחשוב לי שבן זוגי יהיה חבר טוב שלי, שאוכל לסמוך עליו, שיהיה אבא טוב, "שיעזור לי" - כדבריה. היא מהדור הישן וברור לה שתפקידה לגדל את הילדים ולדאוג לבית ותפקיד הבעל לעזור לה. אני מאלה שחושבות ששני התפקידים האלה הם של שנינו ואז הוא לא עוזר לי אלא פשוט נושא בחלק מהנטל. גם מישהו שיביא פרנסה הביתה זה חשוב. ברור לי שגם אני אביא פרנסה הביתה אבל מעצם היותי אישה ולפי השכר הממוצע במקצוע שלי והשכר הממוצע לנשים במשק ברור לי שהמשכורת שלו תעזור קצת יותר.

כל הזמן התעורר בי השד הקטן שצעק - "מה אל תחכי למישהו שתהיי מאוהבת בו? מה לא חייבים להתחתן מאהבה?" ברור לי שלא אתחתן עם מישהו שרק אהיה מאוהבת בו. התאהבות מחזיקה זמן קצר ואני צריכה אהבה. מצד שני, אני רואה נשים שעברו את ה-30 ורצו להתחתן כבר מזמן ומבינות שאולי הגיע הזמן להתפשר, כמו שהיא אומרת.

אני שומעת מחברות נשואות על איך שאהבה היא אחרת, הסקס הוא אחר. אני יודעת כמה צריך להתאמץ ולהשקיע כדי שהזוגיות תמשיך לחיות וכדי להכניס קצת רומנטיקה וגיוון בסקס. אני רואה את ההורים שלי וזוגות אחרים וברור לי שהם לא היו כך בתחילת הדרך.

אז לא יודעת. מצד אחד, אני כל הזמן אומרת לעצמי ולאחרים שיש לי זמן ואני באמת מאמינה במה שאני אומרת. השעון הביולוגי שלי יכול לחכות קצת ואני בטוח אספיק הכל. מצד שני, יש משהו בדבריה, כנראה. עוד שיחה שהשאירה אותי מהורהרת משהו.

love69{miz hyde} - אישה חכמה
{{{}}}
לפני 17 שנים
mind games​(מתחלפת) - תסביר, בבקשה :)
לפני 17 שנים
עקשנית​(נשלטת) - אמממ... יש ככה איפשהוא צדק בדבריה ואישהוא לא. לדעתי היא מבולבלת הזקנה :) אני אסביר:

1. יש כאלה שמתחתנים בעיקר מאהבה ושכייף להיות יחד. לא דנו במשמעות החיים יחד, מה זה להיות חבר, מה זה לעזור, לתת , להקשיב וכאלה. לדעתי האישית מזה יש הרבה גירושים.
2. סביר להניח שגם היום קשה למצוא בחור שיהיה חבר טוב, עוזר, מבין , קשוב - אם היית מוצאת אחד כזה בקלות היית גם מתאהבת בו. למה מה מחפשים באהבה בסה"כ? חבר לא? איש אהוב, קשוב, תומך. בזה מתאהבים... לא?
3. תגידי לה שבימינו גם למצוא ידיד טוב זו עבודה קשה מאוד, קשה מידי :)

טעיתי?
לפני 17 שנים
mind games​(מתחלפת) - לא כ"כ מסכימה לגבי התאהבות.
התאהבות זו ההסחפות הראשונית שאין לה שום קשר לראש. התאהבות זה בגלל העיניים היפות שלו והצ'ארם ששופע ממנו. בד"כ אחרי שההתאהבות נרגעת את מגלה עוד כל מיני דברים שהתעלמת מהם כשנסחפת אחריו בהתאהבות ואז - אז את מחליטה אם הוא גם חבר טוב או לא.
לפני 17 שנים
מסובב ומושך​(שולט) - גם אני לא כל כך מסכים לחלק השני, אולי מכיוון אחר.
אפילו מי שמאוד מודע מאוד ויודע שהוא צריך לחפש
ולהתרגש מהתכונות האלה בדיוק,
עלול למצוא את עצמו מול אדם טוב, תומך, אוהב, קשוב
ולא לצאת מגידרו לכבודו.
מכל מיני סיבות,
ולפעמים גם בלי סיבות כלל,
מהלכי הלב נתונים לשרירותיות מערערת.
לא קשה כל כך למצוא אדם כזה, לדעתי,
אבל לוותר על ההתפעמות, פשוט אי אפשר.
לפעמים היא באה באיחור,
לפעמים צריך להעיר אותה
בגלל שהתנמנה קצת
אבל לוותר עליה כליל?
(mind, פוסט מקסים)
לפני 17 שנים
mind games​(מתחלפת) - תודה
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י