תפסיקו לנופף בבורות שלכם בגאווה
טקסט לא שלי -
נקודת המבט של קו רציף מלנין לסטאלין היא אולי התרמית הגדולה בהיסטוריה. מסתירים את מדיניותם של הבולשביקים תחת מנהיגותו של לנין וההחלטות שהתקבלו מיד לאחר מהפכת אוקטובר של 1917, המאבקים האדירים של שנות העשרים כנגד עליית הסטאליניזם, שאותם התחיל לנין בעצמו. הם אינם מסוגלים להסביר את מלחמת האזרחים החד־צדדית שערך סטאלין בשנות השלושים כנגד כל מי שהיה קשור ללנין.
הממשלה הבולשביקית הוכיחה את עצמה כמתקדמת ביותר בהיסטוריה בהחלטותיה הראשונות. החלטות אלו כללו חוקים חדשים לגבי זכויות נשים, הזכות לגירושין ולהפלה. האנטישמיות והגזענות נאסרו בחוק. לאומים מדוכאים קיבלו את הזכות להחליט על גורלם בעצמם. זו היתה המדינה הראשונה שניסתה ליצור סדר סוציאליסטי חדש, למרות התנאים החומריים הנוראיים ששררו בה.
ברית המועצות של לנין ותוכניתו הפוליטית נמחצו ביד גסה על ידי הסטאליניזם. פירוש עלייתה לשלטון של הביורוקרטיה הסטאליניסטית היה מהפכת נגד בכל תחום, מלבד לכלכלה המולאמת. זכויות העובדים, הנשים והלאומים המדוכאים נמחצו באגרוף ברזל. במקום שמדינת הפועלים תדעך עם הזמן, כפי שראה זאת לנין, היא הפכה למכונת־ענק צבאית־משטרתית של דיכוי. הסטאליניזם היה דיקטטורה לאומנית, אורגניזם טפילי על גופה של הכלכלה המתוכננת.
התעמולנים הקפיטליסטים טענו, ששלטון הטרור של סטאלין היה המשך למדיניותם של לנין והבולשביקים. האמת היתה הפוכה: הסטאליניזם ייצג מהפכת-¬נגד בירוקראטית. זאת היתה הסיבה לכך שהם היו חייבים להתבוסס בדמם של אלפי בולשביקים, בכדי לבסס את מעמדם. הם השתמשו בסמכותו של לנין כמסווה לנתינת הכשר רשמי להשגת האינטרסים שלהם. פסלים של לנין הועמדו ע״י השלטון בכל מקום, כאשר בפועל השלטון חתר תחת עבודתו. פרופסורים סובייטים העסיקו עצמם במציאת ציטוט זה או אחר ממארקס או מלנין, אשר יוכלו להוציאו מהקשרו, כדי להצדיק כל שחיתות חדשה של הממשל.
***********************

