שיווק נמצא בכל מקום ... אבל כשהוא מגיע לצורה של שיווק אנשים ברשת חברתית זה כבר הופך להיות הרבה יותר מעניין 😄
אז מה זה שיווק? ואני מצטט מאיזה דף שיש לי פה ..
"שיווק הינו תהליך תקשורתי בין יחידים וארגונים על מנת לספק צרכים ורצונות באמצעות עסקאות חליפין עם אחרים"
אז בעצם... "ארגון" זה בעצם אנחנו המשווקים בתור הפרופיל השיווקי שלנו. "היחידים" זה אותו קהל היעד שאליו אנו פונים, וצרכים... כל אחד הצורך שלו..
אז יש כאלה שאצלהם הצורך הוא אהבה, יש כאלה שזה סקס ויש כאלה שסתם רוצים לקבל מכות בטוסיק.
אז מהו בעצם צורך? צורך זה בעצם מחסור..
האם אנחנו "ממציאים" צרכים שלא קיימים? לא... אנחנו רק מציפים אותם החוצה.. 😄
אז עכשיו הגיע שלב המתכונים. עשה זאת בעצמך. בנה פרופיל שיווקי מתוחכם..
אז אני לא אכנס לשום הגדרה כאן כי פה זה מסוכן. לפעמיים בשיווק יכולים לדבר בצורה מאוד נבזית .. רוב ההגדרות נעשות בצורה מאוד מכלילה והיא תהיה משהו בסגנון "שמנים", "זקנים", "שעירים", "בחורות ממורמרות", ו"גברים עם זין קטן".. ולכן אין טעם שאני אעשה כאן את הטעות הזאת.
מה שכן, בצורה כללית, לצורך הדוגמה, מדובר בנשים מבוגרות שרוצות קצת זין.
אז מה עושים?
קודם כל, חשוב להיות עקביים במה שמשדרים, אסור לשדר כל פעם מסר אחר. אם הלכנו על הקטע של "מנוסה, מבוגר, עם זין גדול, עברו אצלו כבר אלף נשלטות, אוהב חיות, אין לו בעיה עם שמנות, הוא קיבל את הבית וגרושתו תקועה עם הילדים" אז נאלץ להשתמש בזה לאורך כל הסיפור. נצטרך ללמוד את הדמות להתחבר אליה וחשוב מאוד להיות עקביים איתה. שלא בטעות יפלט באיזה פורום, "אתמול תקעתי עכבר של מחשב בתחת" כי זה ממש לא לעניין, זה שובר את כל הדמות, ואנחנו עובדים קשה בשביל לבסס אותה.
ועכשיו?
אז ככה, אנחנו ניקח את ההגדרה שיצרנו, ונפזר את המסרים שלה לאורך כל הסיפור והפרופיל השיווקי. החל מבחירת הכינוי השיווקי, אפשר להכיל את המילה "מנוסה" בכינוי או שאנחנו נרצה קצת ללכת לכיוון יותר מתוחכם, מה שכן..חשוב שנהיה עקביים גם בתחכום שלנו. במקרה הזה קהל היעד שלנו הינו נשים שיש להן אינטואיציות מאוד טובות. ברגע שמשהו לא יסדר להן, זה יהיה סוף הסיפור. דוגמה: זה כמו למשל שאף אחד לא ילך לאכול בפאלפל שהמוכר עומד עם חליפה, עצם זה שיש מישהו עם חליפה שעומד ומוכר פאלפל, משהו כאן לא מסתדר לנו בראש ולכן רוב הסיכויים שלא נכנס לקנות אצלו.
סיימנו לבנות את הפרופיל השיווקי, עשינו את זה חד מדוייק, עכשיו הגיע השלב המעניין באמת.
אז מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו אחרי שכבר הבאנו את הלקוח שלנו אלינו, זה בעצם לתת לו לטעום קצת מה הוא הולך לקבל לאחר הקנייה.
וזה אומר בעצם שהגיע הזמן שתקחו את המצלמה שלכם .. ותתחילו לעשות המון המון תמונות של הזין שלכם בכל מיני מצבים.
במידה ויש לכם זין קטן, תוכלו לצלם את הזין של השכן או שתגדילו בפוטושופ, אפשר גם לצלם זין מפלסטיק, זה ממש לא משנה. חשוב שהתמונות יהיו מעניינות ומסקרנות, אז לא חייב תמיד אותה פוזיציה של תמונת זין, אפשר גם לצלם את הזין בפה של מישהי, בתוך אבטיח, באמבטיה עם ברווז מגומי, העיקר שיהיה מעניין. במידה ואין לכם מישהי, תמיד אפשר להוסיף בפוטושופ, לקחת דוגמנית מקצועית או לתת עוד כמה שקלים למנקה.
עכשיו בשביל שלא יחשבו שאתם בעצם רק זין, חשוב שמדי פעם בין לבין התמונות להוסיף עוד כמה תמונות שמשקפות צדדים אחרים בכם. כמו שאמרנו, אתם חובבי חיות ולכן תמונות של חיות לא יזיקו על מנת לחזק את הפרופיל שיצרנו, במידה ואין לכם חיות, תמיד תוכלו ללכת לגן חיות לצלם שם או להוריד מהאינטרנט.
לקינקים מבינכם: ניתן להוסיף תמונות קינקיות של בחורות קשורות עם שעווה על הפרצוף, במידה ואין לכם מישהי שתסכים לעשות זאת, תמיד תוכלו לצלם את עצמכם קשורים עם פאה בלונדינית על הראש עם או בלי טיפטופי שעווה. במידה ואין לכם מי שתקשור אתכם. אתם גם יכולים לקשור את עצמכם רק עם יד אחת ואז לצלם בזוית - זהירות, מסוכן.
אוקיי. עכשיו אנחנו מתחילים להתקדם פה.
סיימנו לבנות את הפרופיל השיווקי. נותר לנו נושא חשוב מאוד בשיווק - פרסום
איך מפרסמים? בצורה הפשוטה ביותר. מתחילים מבלוג פשוט. ברגע שמפרסמים פוסט בבלוג הוא מופיע מיד בצד ימין בחלון הראשי. וכך ניתן למשוך תנועה יפה של קהל היעד שלנו אל הפרופיל. כמובן ששוב חשוב מאוד להמשיך עם העקביות. תכנים/ כותרות/ שם בלוג. הכל מדוייק. במידה ואין לכם מה לכתוב. אתם יכולים לכתוב דברים קצרים זה תמיד נשמע מלא משמעות. או לפרסם קליפים מיוטיוב.
מה עוד?
פורום. להגיב בכתבות בו קהל היעד שלנו נמצא. חשוב מאוד לזהות את קהל היעד המניב ביותר, איתו יש לנו את כמות ההצלחה הגדולה ביותר (20 אחוז מהלקוחות יוצרים את 80 אחוז מההכנסות).מזהים את ה 20 אחוז שלנו אחרי שאפיינו אותו. ואז נלמד היכן הוא מסתובב ונשתול את המסרים השיווקים שלנו במקומות שבו הוא נמצא. חשוב מאוד לתת את אותם מסרים. מה שנמצא בפרופיל, מה שנכתב בבלוג, מה שמוגב בפורום, אותו רעיון לאורך כל הדרך.
ניתן להגיב בבלוגים של קהל היעד. לפעמיים מספיק רק צמד המילים: "מסכים לגמרי" וזה עושה את העבודה
אל תלחץ אם אתה לא מוצף ישר בהמון פניות בפרטי, שיווק זה תהליך מדוייק עקבי שלוקח קצת זמן. אבל אל דאגה סבאל'ה הפניות יגיעו.
בשלב מאוחר יותר ניתן לעשות שיווק ישיר (פנייה יזומה), אבל זה לא מומלץ אלא אם כן, קיבלת כבר "ליד" מתגובה בפרופיל או בפורום אשר דורשת פניה יזומה.
טוב.. מלאכת השיווק כמעט והושלמה, יש עוד פינות קטנות שלא סגרנו, כמו מיתוג, מיצוב, בידול קהל מטרה באופן מדוייק יותר, יצירת יתרון יחסי ופיתוח מודעות
כרגע זה מספיק, מה שנותר לנו עכשיו זה רק לראות איך אתם גם במכירות... אבל זה כבר סיפור אחר :)
לפני 14 שנים. 2 ביולי 2010 בשעה 9:57