ישנם האומרים שמטרת החינוך היא להכין את הילד לחיים ולטעת בו ערכים. זוהי כמובן יומרה יהירה ומטופשת, ההשפעה שלנו על הילדים היא אפסית. מטרת החינוך היא להשיג שקט תעשיתי בבית, שיאפשר להורים לשרוד איכשהו.
הורה נבון יודע שמתן חיזוק חיובי/צומי להתנהגות שלילית יעודד התנהגות כזאת - שתפגע בו, ולכן הוא מתאמץ כמיטב יכולתו הדלה להימנע מכך, ולתת חיזוקים חיוביים דוקא להתנהגות טובה. ילד מחונך יודע שהתנהגות שלילית לא תשיא לו תוצאות ולכן הוא שומר אותה רק למקרים מיוחדים, למשל בפומבי כשהוא נמרח על הרצפה בסופר ופוצח בצרחות תמרורים עד שאמא תקנה לו כל מה שביקש. ילד מחונך יודע אם כן, שהתנהגות שלילית משיאה תוצאות טובות רק כאשר ההורים חלשים וחייבים להכנע לה.
מורה נבון יודע שמתן חיזוקים חיוביים להתנהגות שלילית תהפוך את חייו בכיתה לגיהנום, ולכן הוא מקפיד לענוש את המתפרעים ולחזק את החננות. המשטרה והפרקליטות לעומת זאת פחות נפגעות אישית מהתנהגות הציבור, ולכן הן נוהגות להיכנע לקבוצות אלימות חזקות, ולמצות את הדין עם האזרח החלש שומר החוק.
אשה שמסגלת לה התנהגות קולנית, אגרסיבית ואלימה עשויה להבריח חתנים פוטנציאליים. גברים עשויים להמשך יותר לפרחות, אך יעדיפו להתחתן עם אשה עדינה, סבלנית ורגועה - תכונות שיעשו אותה אמא טובה יותר. מכאן יוצא שככל שהדבר נוגע למגדר הנשי החינוך דוקא משיג את מטרתו, ומכין את הבנות לקראת משימתן העיקרית בחיים - למצוא חתן.
אצל הגברים לעומת זאת הענין שונה בתכלית. אמנם נשים יעדיפו להתחתן עם גבר מנומס, עדין, ונעים, שהוא בן זוג ואבא טוב יותר, אך יעדיפו להזדיין עם גבר אלים, קולני ואגרסיבי, שכן הגנים שלו יעניקו לילדים שלהן תכונות אלו, שיסיעו להם להצליח בחיים.
יוצא איפוא שהתנהגות טובה של זכר תמצב אותו במקום הכי גרוע, ותהפוך אותו ל"ידיד", ואילו התנהגות שלילית תמצב אותו כזיון מועדף. כל החתולים הזכרים מבינים היטב ענין זה ולכן הם עסוקים כל חייהם בתגרות ובהתכתשויות קולניות, או בהצקה לחתולות עוברות אורח. גם חלק ניכר מהזכרים של ההומו סאפיינס מבינים זאת, ולכן ניתן למצוא בחוצות העיר חננות, לפלפים לבנבנים המנסים כמיטב יכולתם להתחפש לערסים צעצוע.
גם הכלוב מלא וגדוש בערסים צעצוע כאלה, המנסים כמיטב יכולתם לסגל לעצמם התנהגות סוציומטית, לעלוב בכל נקבה חולפת, ולהתקוטט בקולניות רבתי עם כל הנוכחים. התופעה הולכת ומתרחבת, וניתן להסיק מכך שכנראה שיטה זאת אכן נושאת תוצאות.
לסיכום: הזכר מטבעו שואף להתנהגות ערסית כדי להיות זיון, ולא חלילה חתן או ידיד. ההורים והמחנכים לעומת זאת מנסים לחנך אותו להתנהגות נורמטיבית כדי להגן על עצמם. לכן, כשהסמכות ההורית והחינוכית קורסת, החברה הופכת לחברה עברינית של ערסים. וזאת תמצית כל הסוציולוגיה של מדינת ישראל, על רגל אחת.