צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

ואהבת.

מיזוגניה אהובתי (הוצא לפרישה) :)

שגר ושכח

שחור ופתור

״ייתכן שהפשע הנורא ביותר שאנו מבצעים איש לרעהו, הוא אותה הצגה יומית של שפיות״. יו פראתר

“We are all searching for someone whose demons play well with ours”
with that said, לא מחפש רק לשחק עם שדים, אנחנו לא רק הפצעים שמרכיבים אותנו. המטרה העילאית הייתה ות מיד תשאר אהבה. מולה הכל מחוויר ועבורה (כמעט) הכל יוקרב.


זה לא רקוב זה דבש

גרפומניה להמוני


Only the mediocre are always at their best.” — Jean Giraudoux"

"באוננות כמו באוננות - אין דבר כזה שאין דבר כזה" (אני)

את הדברים הכי טובים שלי אני כותב מייד אחרי השינה

זה לא אני, זה אתן

חפש הקסם ורדפהו

סופר סתם
לפני 7 שנים. 9 באוגוסט 2016 בשעה 5:36

https://shaultweig.wordpress.com/2014/09/08/%D7%AA%D7%A8%D7%A9%D7%95%D7%9D-%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99-%D7%9E%D7%97%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A9/

 

דמיינו את עצמכם בנעליים שלו - הייתים כותבים את אותו שיר?

לגבי עצמי אני בטוח שכן

ומה כל כך נורא בזה ששידרו תוכנית שעוסקת בו בגלי צה"ל. הרי לא הייתה שם הזדהות מוחלטת עם הנראטיב שלו אלא נסיון להכיר ולהבין יותר את האחר, אותו אחר שכל כך קרוב אלינו.

אם יש תוכניות על היטלר (שעה היסטורית עם פרופ' הרסגור המנוח) ומיני צוררים אחרים, תוכנית על מחמוד דרוויש היא כל כך נוראית?

 

מה עומד מאחורי ההזדעקות הכוחנית של דמגוגים פופוליסטים עממיים פלקטיים כדוגמת שרת הבורות מירי רגב? 

רצונו של השלטון הנוכחי (כבר יותר מדי זמן נוכחי) למנוע כל נסיון להכרת האחר שיכול להבין להבנה, להתקרבות, לראייתם לא כמכלול מחבלי אלא כאנשים בדיוק כמוני וכמוך. מורכבות, הבנה, אמפתיה וחשיבה רגועה לעומק סותרים את מטרות ההפחדה התמידית והשיסוי של שבטים שונים במדינה אחד בשני.

המנגנון הכלל תודעתי הזה מצריך תחזוקה מתמדת - שחס וחלילה אנשים לא יתעייפו מלשנוא.

בדיוק כמו בכל מדינות ערב בהן דיקטטורים שימרו את שלטונם במשך עשורים ע"י ליבוי השנאה לישראל והפניית כל התסכול והמצוקה מתנאי חייהם בזמן שאליטות מצומצמות הקרובות לשלטון חיות בעושר בלתי יתואר. ומי לא זוכר כיצד בזנו להם על כך (בצדק) במשך כל השנים. זה היה חלק מהנראטיב שלנו שמדגיש עד כמה אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון (אם אתה יהודי).

ובדיוק כמו שם השלטון מפחד פחד מוות מהרגע בו יעורו האנשים, יפקחו את עיניהם לראשונה ויתנערו משלשלאותיהם, יסתכלו סביבם ויראו את החיים עצמם האמיתיים.

odedoded​(שולט) - אני איש ימין ליברלי דמוקרטי
אין לי שום בעיה שישמיעו ואפילו שילמדו את מחמוד דרוויש בבתי הספר שלנו
אפשר לבקש שילמדו את אורי צבי גרינברג בבית ספר פלסטיני? תמהני.... מנהל בית ספר או תחנת שידור שיעשה כך אצלם יותז ראשו בו ביום
אגב, ביום שבטבעיות מלאה מורה אצלנו יקרא בכתה שיר של דרויש ומורה אצלם יקרא שיר של אורי צבי , באותו יום יהייה שלום!
לפני 7 שנים
ילדון בן 26 - הלואי. הסיכוי שזה יקרה שואף לסיכוי שזהסה גלאון תהיה פה ראשת ממשלה יום אחד.
לפני 7 שנים
a מק - זה לא קצת ילדותי להצמד כל הזמן ל- אצלם ישחטו אותך ודומיו? בתור כאלה שרואים בהם את האוייבים שלכם אתם נורא מגדירים עצמכם ביחס אליהם. כמו שבחיים הפרטיים שלנו אנחנו לא מונעים מעצמנו להתפתח ולהרחיב את ראיית העולם שלנו בגלל שהאנשים שאנחנו שונאים לא עושים זאת, כך עלינו לעשות זאת בשבילנו במנותק ממה שהם עושים או לא עושים. גם כל הגאווה הלאומית הזאת בהשוואה למדינות ערב הנחשלות היא כבר שחוקה ומטופשת. אם כבר אז להשוות אותנו למדינות ה-OCD, שם אנחנו רק מדרדרים ומדרדרים.
צד אחד צריך להיות המבוגר האחראי ולעשות את הצעדים הראשונים לקירוב, ולצערי הצד שלכם רק מצמיח יותר מירי רגבות לא גנבות ומיני צללים.
לפני 7 שנים
a מק - כל כך ילדותית ומתחמקת ההשוואה התמידית הזו לצד השני שעוזרת לאנשי ימין לחמוק מהשאלה.
אוקיי, אני מסכים שהתרבויותמסביבנו הן מפגרות ופרימיטיביות יחסית לנו ויחסית לשאר העולם, אבל האם זה בהכרח אומר שעובדה זו צריכה לקבוע לנו את התפתחותנו המוסרית והרוחנית?
לפני 7 שנים
ילדון בן 26 - המשחק העלוב הזה שמשחקים אבירי חופש הדיבור והבלה בלה בלה. זה להגיד לנו כמה בישראל יש "משטר" זאת הסיסמה האמיתית. משטר. כמובן שאבור לדבר פה יותר מידי בגלל המשטר המפחיד. הדיקטטורה המאיימת. זה באמת דבר מצחיק. כי לחשוב שאתה וכל אלה שאומרים את זה באמת בתוך תוכם מאמינים לעצמם שיש פה משטר. עזוב עכשיו ימין ושמאל. ביבי או גלאון. תראה מה יש מסביבנו. טורקיה. סוריה. מצרים. לבנון. ירדן. להגיד עלינו משטר מעליב את עצמך בלבד. בעוד ששם אם כתבת משהו מיותר בפייסבוק לא יצאת להםגין. רק בפייסבוק יכול להיות שכבר באותו ערב נעלמת באופן מסתורי או גלוי. פה גם אם תעמוד לשוטר או חייל בפרצוף תיתגרה בו ללא הפסקה. ועדיין לו יהיה אסור לעשות כלום. ואתה? תשדר בפייסבוק לייב את ההצקות ואנשים יריעו לך לוחם החופז כמה אתה גאון ומושלם. בטח תגיד לי שזה הולך למקום הזה בדיוק. אנחהו בדיוק בדרך למשטר נורא נורא מפחיד ומאיים וזאת רק תחילת הדרך. 20 שנה חביבי שומעים את הדיבורים האלה פה. בינץיים 2 דברים לא קרו מאז. לא המשיח שהטמבלים מחכים לו עם האלוהים שלהם בא לפה. ולא המשטר המפחיד המאיים הגיע לקחת אותנו בגלל שדיברנו לא יםה עליו או על אלוהים.
אחלה בוקר שיהיה בנאדם!
לפני 7 שנים
a מק - ילדוני, דבר ראשון נא דייק סמנטית, למונח 'משטר' אין מטען שלילי (או חיובי לשם העניין), משטר הוא פשוט צורת הממשל במדינה. יכול להיות שהמונח 'מדינת משטרה' בלבל אותך.
שנית, זה לא שהימין פשוט בא וגוזל את חופש הביטוי, הוא עושה זאת בצורה של כיבוש זוחל. בהתחלה עם חוקים שנראים מאוד הגיוניים, לאחר מכן 70 אחוז הגיוניים, ולאט לאט אחוז ההגיון צונח ומתגלות כוונותיהם האמיתיות. זה גם עניין של תודעה כללית, לאט לאט הם מעצבים את תודעת העם לטובתם, בעזרת עיתוני תעמולה נעדרי בושה וחזרה על סיסמאות פשוטות וקצרות שהעמך, לו הם בזים ומנקנקים כבר עשורים עם ההפרטה הזוחלת של שירותי הרווחה והבריאות, יבין וישנן כמו תוכי לאחר מכן בכל מיני דיונים פוליטיים שטחיים ומיני טוקבקים. אפשר רק לציין נתון אחד מיני רבים על כך שבישראל אחוז ההוצאה של האזרח על בריאות לעומת הוצאות הממשלה הוא הנמוך במערב. גם שם נהנתניהו חותך לנו בסלמי.
מה שמירי רגב אמרה על כך שמה שווה השידור הציבורי אם אנחנו לא יכולים לשלוט בו, לפני עשור או שניים היה מזעזע את המדינה, היום? עבד כי ימלוך. כל ממזר מלך. ומרכז הליכוד הוא חגיגה לדמוקרטיה. המצב הפך לכל כך אבסורדי עד שאפילו יצא שבנט עקף את החצר הביביזנטית משמאל - כי היום לדבר על עצמאותו של השידור הציבורי מהשפעות פוליטיות זה שמאלני. הם הפכו בדיוק לאותו ממסד מפא"יניקי אותו הם תיעבו כל כך הרבה שנים (ובצדק) וזה מה שיביא עליהם את חורבנם.
ולא, מירי רגב, המדינה היא לא שלך ולא של האמא שלך, את כנראה הברזת בהתמדה מעוררת הערכה משיעורי אזרחות, כי אין לך מושג שאת נמצאת במקום בו את נמצאת מכוח מנדט - יפוי כוח שניתן לך על מנת חייצג את הציבור על מנת לשרת את הציבור. ולא להפך. והטיפשות, הבהמיות והצעקנות שלך רק מסייעים לצד הליבראלי כי הם חושפים בדיוק מי את ובמה את באמת מאמינה. וזאת הייתה הדוברת של הצבא המוסרי ביותר בעולם.
ושוב - גם לך אני אומר, למה להשוות את עצמך לשועלים כדי לספק לעצמך אמתלה לא להתאמץ כדי להפוך להיות טוב יותר במקום לנסות לרדוף אחר האריות ולראות בהם אידיאל להשוואה. כי אם תסתכל על מדינות כמו ארה"ב ומערב אירופה, כשהם מסתכלים עלינו הם רואים מה שאנחנו רואים אצל הערבים - גזענות שבחיים לא הייתה מתקבלת אצלם, שחיתות ללא בושה שמעט מדי אנשים נענשים עליה, מחדל אחר מחדל שגורם לבזבוז של מיליארדים - רשימת הפילים הלבנים וניהול הפרוייקטים החובבני במקרה הטוב, והנפשע ותופר המכרזים בלתי נגמרת. תחשוב רק כמה זמן וכסף בוזבזו עד שהקימו סוף סוף את הרכבת הקלה. וכמה טיפשות זה לא להקים רכבת תחתית וזהו. הרי כולם יודעים שבסוף זה יקרה. כמו שברור לכל בר דעת שבסופו של דבר נגיע לפתרון שתי המדינות וירושלים תחולק (דה יורה, דה פאקטו היא מחולקת עוד מ-67). אז זה לא מעורר בי יותר מדי גאווה וזקפה לאומית שאנחנו יותר טובים ממצרים, טורקיה לבנון וירדן. זה כמו להיות בהקבצה ג' ולהתמלא גאווה כשאתה מסתכל על הילדים בהקבצה ד'.
בקשר למה שכתבת על חייל או שוטר - זה אולי נכון בתנאי שאתה לא אתיופי, דפני ליף (שברו לה את היד ואחרי זה האשימו אותה בתקיפת שוטרים - מזל שיש עוד בתי משפט שפויים שזיכו אותה וביקרו בחריפות את השוטרים. השוטרים אגב עדיין "משרתים בתפקידם" ולא ננקטה כלפיהם שום פעולה משמעתית), או חס וחלילה ערבי. כי לגביהם כנראה שלא הגיע המזכר על כך שהם אמורים לשרת את האזרח ולא לפוצץ אותו ממכות ואז להוסיף חטא על פשע ולהאשים אותו בתקיפת שוטר. וכמובן שהמשטרה המטומטמת ומכסת הישבן של עצמה תקנה ציוד צילום בעשרות מיליונים, שהשוטרים ילבשו על מדיהם כדי לתעד את המתרחש בזמן המשמרת, אך זה יהיה נתון לבחירתם מתי ללחוץ על הכפתור ולהתחיל להקליט.
ובקשר לעשרים שנה מאיימים עלינו - שוב, שיטת הסיפוח הזוחל - לפני 20 שנה לא היה עולה בכלל על הדעת לחוקק חוק כמו חוק ההדחה וגם אם לא הסכימו עם אמירות קיצוניות ח"כים מהימין ידעו שזהו חלק מהתרבות הפוליטית הדמוקרטית ושהאנשים איתם הם לא מסכימים ואמירותיהם לפעמים מכעיסות ומטריפות אותם קיבלו מנדט מידי ציבור שחושב בדיוק ההפך מהם ושהמנדט הזה קדוש. ובכל אופן גם אז וגם היום ישנו הליך הסרת חסינות והדחה במקרים של עבירות חמורות על החוק. אין שום צורך בחוק כזה מעשית, זהו רק עוד שלב בסיפוח הזוחל, ההפחדה ואווירת האיום. אז אולי אין עוד חוקים שלוקחים מאיתנו את חופש הביטוי באופן פורמלי, אבל מסיתים מקצועיים כמו ביביהו מייצרים בהתמדה חוזרת ונשנית אווירה אלימה של לאומנות ושנאה פנימית. אז היום 'שמאלן' הפך לסוג של קללה (ולא עמדה פוליטית לגיטימית לחלוטין), אוייב העם כזה וכל מי שמביע ולו עמדות שמאלניות מתונות מקבל השתלחות חסרת רסן ברשתות החברתיות ואף איומים על חייו. אז אנשים מפחדים להתבטא נגד הדיעה הרווחת שהשלטון והתקשורת המתקרנפת מייצרים. כי למה שהם יאבדו פרנסה ויהפכו את חייהם לבלתי נסבלים ומלאים בפחד (במיוחד אם יש להם ילדים) כשממילא לא יצליחו לשכנע את ההמון המוסת והסיסמאתי.

כל זה מתסכל במיוחד כי הצד שלכם לא מבין שאנחנו פועלים מאותו אינטרס משותף, שביבי הוא משרתם של מספר מועט של אדונים, כשהוא עוזר לחסום את התחרות והסיכוי של אנשים לפתוח עסק קטן ולהוזיל את יוקר המחייה. בדיוק כמו שהוא לא משחרר קרקעות כי המדינה צריכה לשחוט את האזרח כמה שהיא יכולה כי צריך לממן מאות אלפי פרזיטים בשביל לשמר קואליציה ולהמשיך לשפוך מיליארדים על האיוולת שהיא ההתנחלויות כשבפריפריה הפער הסוציו-אקונומי מונצח דור אחרי דור . בדיוק כמו בארה"ב שם הלבנים בלעי הצאוורון הכחול נמשכים אל הימין וסיסמאותיו כשהם לא מבינים שאלה בעצם משרתים קבוצה מצומצמת של מילארדרים שלוקחת את רוב העושר האדיר המופק לעצמם.
וגם שם משתמשים באותן טקטיקות הפחדה ופראנויה כמו דעא"ש ואבולה ואלוהים יודע מה, כשהתקשורת משחקת לידיהם באמצעות שטחיותה, בינוניותה ורדיפתה אחרי סנסציות.
אנחנו באותו צד.
אחלה ערב.
לפני 7 שנים
ילדון בן 26 - אפשר רק להבין דבר אחד. הרי אתה מדבר כל כך הרבה. איך השמאל כל כך לוזר לעזאזל. 20 שנה כתבתי. כי 20 שנה השמאל לא באמת מוצא יציאה צדדית ללוזריות של עצמו. כל הסמן בפייסבוק או בכל מקום אחר. אפילו פה! אנשים מדברים ככה. מדינת משטרה. משטר. הפחדו. של דאעש. כתבת הרבה חביבי. אז איך אתם לא מצליחים לאסוף את עצמיכם באמת למקשה אחת גדולה שתביא אלטרנטיבה אמיתית?!? כח הדיבורים יפים. יותר מיזה אתם לא מצליחים.
יש הרבה הרבה מאוד כמוני שבוחרים ימין אבל לא חושבים ששמאל אמיתי זה גנאי. ההבדל הוא באיזה שמאל. שמאל של שוברים שתיקה שיוצאים נגד המדינה שלהם לא על מנת ל קן. הוא בדיוק כמו ימין של ברוך מרזל וחבריו. את שניהם היה צריך להשמיד לפני שהם גדלו כל כך. שמאל אמיתי ונורמאלי. זה מאוד לגטימי במדינה. ויש כאלה טיפשים שלא חןשבים ככה. אז מה?! כמו שיש טיפשים שתמיד יגידו לך. אה אתה בוחר ביבי. טוב אתה סתם טיפש שלא מבין כלום מהחיים שלו.
דרך אגב- אף אחד לא ישנה לך םה את במציאות במדינה של עניים עשירים. בסוף רוב רובם של 120 אפסים שיושבים שם חושבים כמעט אותו דבר! תשמע את הרצוג ולפיד הם בדיוק כמו ביבי רק במילים אחרות. אני מנסה לקחת אחריות על חיי בידיעה שהם לא באמת יעזרו לי להשתפר.
אתה מדבר על הפרזיטים!? בוזי ולפיד לא יישבו איתם? חחח הצחקת אותי. הם ירדפו אחריהם. זה מה שלפיד הזבל עושה מאז שהוא הפסיד את הבחירות. בדיוק כמו בוזי. את השטן דרעי וחבריו הם חיבים לקחת בשביל ממשלה וזאת הצרה האמיתית. הבעיה שזו צרה שמשותפת לשמאל וימין. כי אף אחד מהם לא ירכיב ממשלה בלעדיהם בגלל הפחד להתחבר ביניהם על בסיס כל שהוא שעדיף בהרבה מאשר חבורת הזבל האלו!
סתם לידיעה- יש גם הרבה ימין שהם לא מאמינים בשום דבר. ולא חושבים שחייב את החרדים בכל ממשלה שהיא.
אולי אם תפסיק ךהאשים את ביבי בכל דבר יהיה לך קצת ממש קצת יותר טוב. מדינת משטרה? זה ביבי הרי. דפני ליף? ביבי. כל דבר ביבי ימין רגב. תצא קצת מהקופסה הזאת של כל המדינה הזאת כל כך גרועה בגלל המשטר או איך שתקרא לזה. ותסתכל קצת מבחוץ על כל התמונה.
לפני 7 שנים
ילדון בן 26 - ויום מצויין גם לך.
לפני 7 שנים
a מק - הבעיה של השמאל טמונה עדיין בעובדה שהרבה מבני עדות המזרח ובמיוחד אלה מהפריפריה שהופלו באופן שיטתי ע"י הממסד המפא"יניקי והקיבוצי עדיין מחוברים רגשית לליכוד. בין אם כאלה שחוו אותה אפליה או כאלה שמגיל צעיר שמעו סיפורים מהורים, סביהם וסבותיהם. וכל מיני יאיר גרבוזים למיניהם וגידי אורשרים למיניהם לא ממש עוזרים.
לשמאל פשוט חסר מנהיג שיחרוש את הארץ כמו לפיד וגישה שבאמת תתחבר לשכבות החלשות ותדבר אליהן בגובה העיניים. כל עוד הם לא יצרו חיבור אנושי כזה הם ימשיכו להיות "לוזרים" כלשונך. גם אין איזושהי דמות מעוררת השראה ובעלת חזון שתאסוף סביבה את כל האנרגיה האדירה של צעירים מהצד השמאלי של המפה וישלח אותם לעשות את העבודה שש"ס עשתה ובאמת לעבור לחיות כחלק מהקהילה אותה שהם חפצים כי תהיה חלק ממחנה השלום. אין קיצורי דרך, ולנסות לעקוף את הימין מימינה יהיה לעד מגוחך וינציח את חולשת המחנה. תהיה אלטרנטיבה חזקה שלא משנה את עקרונותיה לפי כל סקר דעת קהל ותמצא דרכים לסחוף אחריך ולהתחבר לקהלים חדשים, אחרת לעד מנהיגי מפלגת האבודה ילחכו פינכה אצל מנהיג הימין התורן שלא יקדם את המדינה לכיוון שום פתרון אמיתי.
לפני 7 שנים
אלפונסינה של הים - וואו...
תיבת פנדורה כלובית נפתחה פה....
לא מתכוונת להגיב יותר מידי בעניין דעותי הפוליטיות.

רק אציין את זה שעצם האפשרות להביע דעה מנוגדת מזו של השלטון, קיצונימככל שיהיה, היא לא דבר נפוץ וזמין באיזורינו.

בינתיים לפחות...
לפני 7 שנים
a מק - השאלה אם בזה את מסתפקת או שאת דורשת מהמדינה שלך, שהיא מכשיר למקסם את האושר שלך ושאר אזרחיה ולהבטיח את החופש שלהם יותר. והשאלה היא גם אם את עומדת מהצד פאסיבית בזמן שאפילו בזה נוגסים לך לאט לאט.
לפני 7 שנים
אלפונסינה של הים -
לא, אני לא.
אבל מסרבת להגיב ולהתייחס לדברים מסויימים פה.
לא רואה איך הבעת דעה פוליטית מכל סוג שהוא באתר בדסמי יכןלה לקדם משהו.
לפני 7 שנים
a מק - כי אם תוכל לפקוח את עיניו של אדם אחד - זה היה שווה את זה.
לפני 7 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י