סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

Noblesse Oblige

האצילות מחייבת
לפני 11 שנים. 10 בספטמבר 2012 בשעה 21:00

לא בא לי בפורום שמלא בטרחנים ואנשים עם מקלות מצופים טבסקו בתחת שלהם, אז אני שואל כאן.


אחרי שחרשנו על המילים כלבה או זונה אם זה שלילי או חיובי וכו'... אני חייב לדעת:

מדוע יש בחורות שלקרוא להן "נקבה" (לרוב מלווה ב"חיננית","חרמנית","אינטליגנטית" וכד')

מעורר אצלן תרעומת?

מה הקטע?

הכריש הפטיש - מכל השאלות לגבי נשים, זה אתה חייב?
אולי כי לכשהן יוצאות מהפורום הן שוכחות להוציא את הסטיק עם הטבסקו מהרקטום.
הן לא שורדות ללא תרעומת.
לפני 11 שנים
Uranus - שששששש יותר מדי רעש...
לפני 11 שנים
MissBitch21​(שולטת) - המילה "נקבה" באה מהמילה "נקב". גם אם אתה מצרף לכינוי הקלוקל הזה מחמאה, בסופו של דבר אתה מוריד אותה לרמה של חור.

בעייתית, מילא העובדה שאת לא נעלבת מזה, זה עניינך האישי, אבל למה להטיל רפש במי שכן נעלבת מזה? כמו כן, אין פה שום קשר לשנאה עצמית.
לפני 11 שנים
Uranus - לא משנה מאיפה מילה באה בסופו של דבר היא רק מילה.
גם "נקבה" כמו כל המילים היא רק מילה ובסופו של דבר אם שלילית או חיובית זה בהתאם למה שאנחנו בוחרים ליצוק בה.
ומה לעשות - את באמת נקבה! עוד מהרחם היית נקבה וזו בעצם האבחנה הראשונה והבסיסית ביותר מכל האבחנות שעברת בחיים.

למה להתבייש בזה?
לפני 11 שנים
esta me​(מתחלפת) - נקבה באה מהמילה 'ניקבה' ולא מהמילה נקב (כמובן שיש דמיון פיזי בן השניים) בעוד הראשון הוא מוסתר סודי מוחבא בשיפוליו של הר וממנו ישנה נביעה של חיים- מים השני מבטא יצירת חור. להבדיל זכר בא מהמילה 'זיכרון'.. מעניין לחשוב על זרע כלשד ותמצית של זיכרון כזה שעובר מאב לבן..

העלבון של בחורות כנראה נובע מאופן אמירת הדברים לא רק התוכן שניצוק לתוכו. ועצם אמירת 'נקבה' יוצרת הבדלה לעיתים לא רלוונטית כשמודבר באינטלגנציה חרמנות או חינניות שמקוטלגת לפי מגדר למרות שכל אלו כאשר הם באים בקונוטאציה נשית לעיתים לא נופלים מהצורה הזיכרית. אבל למה לך בעצם לציין זאת??

**כמה חפרתי; אני באמת נקבה..**
לפני 11 שנים
Uranus - השאלה בסוף, "למה לי לציין זאת?" היא השאלה שסוף סוף הופכת את אמירת המילה הזו לאישית ממני וממנה אפשר להבין את הקונוטציה של המילה כשהיא נאמרת על ידי. כשאני אומר "נקבה" זה בא ממקום של הערצה וחגיגת המתנה האדירה הזו שאתן בחיים שלנו הזכרים. האבחנה הבסיסית ביותר ביניכן ובינינו היא שנותנת את הטון לעניין והאתגר והכיף הלא נורמלי שבשוני בינינו.
בכל פעם שאני אומר "נקבה" אני מתכוון לומר - "תודה".

וכן את באמת נקבה :) השאלה איזו?
א. חיננית
ב. חרמנית
ג. אינטליגנטית
ד. כל התשובות נכונות ;)
לפני 11 שנים
Uranus - וגם, תודה על האבחנה, המאד במקום, בין "נקב" ל"ניקבה".
לפני 11 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - זה ממש לא נכון - זו טעות כתיב להוסיף שם יוד.
לפני 11 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - בדיוק!
לפני 11 שנים
philia - למה?
כי יש נקבות ששכחו להביט בעצמן בראי בלי בגדים.
ולראות אגב כך שזה מה שהן [ וכן. גמני] מה לעשות.

ובערך באותו אגב,
לא מחוייב שום מציאות להוסיף שום דבר אחרי.
נקבה. היא תאור מדויק.

[ אפשר לפעמים לבדוק אם הגיל הנעלב ו//או חלקים חסרים אחרים. אצל אותן.. ממש לא חובה ]
לפני 11 שנים
Uranus - בעעעע משחק הדמעות....
לפני 11 שנים
הכריש הפטיש - חוץ מזה ברור שהעלבון אם קיים מגיע ממה שהבחורה
מרגישה עם עצמה והמילה נקבה רק טריגר,
סליחה על פליטת הרעש הנוספת.
לפני 11 שנים
Uranus - דוקא הפליטה הזו היתה עניינית.
רואה? כשאתה לא מתאמץ אתה דוקא סבבה :)
לפני 11 שנים
Uranus - אז את בעד להיקרא 'נקבה' ?
או שפשוט אין לך דעה בנושא אז זה לא מטריד אותך :)
לפני 11 שנים
La haine לא בהכרח מעליב - בעיקר נשמע מאד שוביניסטי ולא כל אחת מחבבת גברים מן הזן הזה.
לפני 11 שנים
Uranus - תודה הייט, על התגובה, ועל הסבלנות בה.
אתמול שוחחתי על כך עם מישהי וכמובן שהובהר שלא מדבר בלקרוא למישהי כך בין אנשים או משפחה או מקום עבודה ובטח לא בהקשר כלשהו או כסיבה כזו אחרת ליצור חוסר רלוונטיות אצל האישה שמקבלת את זה כגון: "את לא מבינה כי את נקבה" - זה כמו שאת כותבת סופר שובניסטי כי זה יוצק היבט שלילי למילה.

אני תמיד אומר אבל שמילים הן ריקות מקונוטציה שלילית, שובניסטית וכד' והן מתמלאות רק בכוונת האומר ובהתאם לסיטואציה גם כוונות השומע.

אבל אם אני לוחש למישהי אהובה את המילה "נקבה" שאובייקטיבית אינה שובניסטית והיא יודעת שכשאני אומר את זה בסיטואציה הזו זו סוג של חגיגת היותה אישה, נשית, נקבה גדולה מהחיים בחיי - האם זה עדיין שובניסטי?

ובלי קשר אליי - בינך ובין עצמך המילה הזו שובניסטית? כי כל מי שאת וכל הסלקציות השונות שעבר בחיים שלך שהגדירו את האישיות שלך - החלו בברירה הראשונה הזו שקרתה בחייך עוד בהיותך עובר - וקבעה שאת תוולדי ותהיי כך חייך - נקבה. מה שלילי בזה?
לפני 11 שנים
La haine לא מסכימה איתך - ראשית, לרוב המילים ישנה קונוטציה מובנית, לדוגמא: אתה יכול לקרוא לאהובה שלך 'זונה', היא אולי לא תיפגע ואפילו תחייך כי יש נשים שאוהבות את זה ועבורן הקונוטציה של המילה לא בהכרח שלילית, אבל אתה לא תקרא סתם כך למישהי 'זונה' כי אתה יודע שזה עלול להתפרש רע.
שנית, במילה הספציפית הזו יש מן השוביניזם היות והמילה 'נקבה' הגיעה מהמילה 'נקב' כמו שלא ממש יפה לקרוא למישהי חור, לא רצוי לקרוא 'נקבה'
אני לא אפגע מהכינוי אבל לא אקבל אותך בברכה, זו דעתי האישית כמובן ואתם, איש כדעתו וכראות עיניו יעשה.
לפני 11 שנים
Uranus - קודם עצם מה שכתבת שבכל סיטואציה המילה 'זונה' יכולה להתפרש אחרת מוכיחה שלמילה אין קונוטציה שלילית מובנית - אלא היא פשוט מילה. מילה היא אופן פיקטיבי להעביר מסר שבסופו של דבר איך המסר נתפס או איזה שימוש נעשה במסר - תלוי באנשים ולא במילה. אבל זו פילוסופיה.
לגבי המילה 'נקב' - קראי את אחת התגובות של אחיותייך פה - תגובה מקסימה ויפה שמסבירה את הטעות הרווחת הזו שנקבה בא מהמילה חור. אבל גם זו נטו בלשנות ולאו דוקא אמורה להשפיע רגשית.

אבל עצם זה השונות שיש כאן מבחורות שמקבלות את המילה נקבה - באדישות, באור חיובי או כמוך באור שלישי - מה זה אומר על המילה עצמה? כלום.
אז אם יש לך אפשרות לבחור איך לשמוע את המילה הזו - מה זה אומר עלייך שאת מקבלת אותה באור שלילי?
לפני 11 שנים
La haine לא באור שלילי, לא כוס התה שלי :) - וזה נכון לגבי רוב המילים, כל אחת ופרשנותה למילה ולעצמה וממילא ההתייחסות שונה.
לפני 11 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - מילים הן לא ריקות מתוכן, ואם כבר אז למה לא בחורה?
לפני 11 שנים
eroc hi ji​(לא בעסק) - חבר'ה לפי מה שאני זוכר ''נקבה'' לפי הגדרה הלכתית (ולא אקדמית שטויות ללשון) לא קשורה לנקב מערה או חור כלשהו זה בא מהמילה' לנקוב' נקבה - נוקבת בדברים בפני הגבר (מה עשית לא בסדר,למה אתה מניאק איך אתה צריך להתנהג,למה אתה לא יודע איך אני מרגישה וכו' וכו') בעוד שגבר 'זוכר' דברים בשפה של חז''ל הכוונה שהוא אחראי יותר על פעילות שוטפת של תחזוקה חומרית של הבית וכו' כמובן שבזמנים שלנו היום זה הכל בולשיט כי כולנו 'זוכרים' דברים וכולנו 'נוקבים' בכל אפן זה המקור של המילים והקישור של נקב לחור או למשהו חלול בא רק הרבה הרבה אח''כ בגולה (שוב הגוים הרסו לנו!)
לפני 11 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - מילים הן נייטרליות כשהן במילון. אבל כשהן בתוך משפטים, במיוחד משפטים הממוקמים בתוך דיונים על נושאים רגישים, יש להן מטען כבד של משמעות שהן סוחבות מכל ההקשרים בהן השתמשו בהן עד כה. בגלל זה, אגב (בין השאר), להרבה דברים יש מילים נרדפות שכולן נמצאות בשימוש - כי המשמעות המילונית זהה אבל כל אחד נשמעת קצת אחרת, כל אחת נושאת את המטען ההקשרי שלה. אנחנו בדרך כלל מאד מודעים לתופעה הזאת ומשתמשים בה כדי לעורר את התחושה הרצויה לנו אצל המאזין/הקורא.
כשאנחנו שומעים/קוראים מילה, אנחנו מייד נזכרים לא רק במשמעותה המילונית, אלא גם בכל ההקשרים שבה שמענו אותה בעבר. רואים את זה יפה עם מילים כמו "שמן" או "הומו" - שכל כך הרבה פעמים השתמשו בהן בתור קללה, שגם מי שמתכוון למשמעותן הנייטרלית כבר מתקשה להציב אותן בתוך משפט בלי להיאלץ להסביר את עצמו. בדרך כלל, מודע למטען שלהן, הדובר המבקש להתכוון למשמעות הפשוטה יותר יבחר מילה אחרת (למשל "מלא" או "הומוסקסואל").

ככה זה עם המילה נקבה. כולנו מכירים אותה היטב כביטוי של זלזול. גם אם אנחנו לא מזדהים עם הזלזול, אנחנו מודעים לכך שהרבה אנשים כן. אנחנו יודעים שאפשר לומר "יא נקבה" וכולם יבינו בדיוק את תוכן הלעג. כשאשה מתרעמת על שקוראים לה "נקבה", היא לא עושה את זה כי היא חושבת שיש משהו משפיל או מעליב בעצם היותה ממין נקבה; אלא היא יודעת שיש בבחירה במילה המסויימת הזאת (לעומת "אשה", "בחורה", "בת חווה"), *בדרך כלל*, מסר של הנמכה וביטול. זה מצער, אבל כל התקשורת בין בני אדם מתבססת לא על משמעויות מילוניות, אלא על ממוצעים של משמעויות.

פרגה וחבריו דיברו בזמנו על הבעיות שבשפה הטבעית ועל הקושי לקיים באמצעותה דיון רציני, ועל הצורך ליצור שפה לוגית שבה לכל ביטוי יש משמעות אחת בלבד. זה נתן לנו את כתב המושגים, אבל כמו שאתה יודע זה לא עובד בכלל על תקשורת אנושית טבעית.
לפני 11 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י