סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

חולת אהבה בשיכון צריכה זין

ואודה לכל מי שלא יציע לי אותו כאן. אני לא בעניין.
אני כאן לצרכי כתיבה וביטוי אישי אנונימי בלבד.
לפני 13 שנים. 21 במאי 2011 בשעה 10:28

אבל בעיניי הבחירה לראות בתל אביב אזור "כבוש" ועוד במרכאות לא פחות מהתנחלויות ביהודה ושומרון היא בחירה מניפולטיבית הבאה כביכול לחזק את הטענה הפלשתינית לאי זכות קיום מדינת ישראל ובכך בעצם לחזק את חשיבות אותן התנחלויות ולשרשן כחלק בלתי נפרד מהמדינה.

זו מניפולציה חסרת כל יושרה והגינות
אם כי בהחלט יתכן שהבן אדם שעושה אותה, יש בו איזו יושר והגינות בדברים אחרים.
בוודאי לא בעניין הזה.

קטונתי משפיטת כל אלו שאני לא מכירה ומיהרו לשפוט אותי.

אותם אנשים שששים כל כך לבוא ולספר לי איזה אדם איום ונורא אני
רק כי יש לי דעה פוליטית ששונה משלהם

לא יוצאים להיט בעצמם
ולא ממש שומרים על יושרה והגינות בדברם.

בברכת שבוע טוב ושקט

אני אישית אשמח מאוד
גם אם סגרנו שאני זבל של בן אדם
לא להתעורר בכל בוקר מחדש להודעות נאצה חסרות כל נימוסין וטעונות באינסוף האשמות
מזרים מוחלטים שבאמת, יד על הלב, יודעים עליי משהו בין כלום למעט מאוד.
תודה.

ואהבת לרעך כמוך.
המשך יום נעים.

צ'יטה​(שולט) - אני מכיר אותך ואת מקסימה
אני מבין בזה
חיבוק
}{
לפני 13 שנים
Morticia - איזה צ'יטה זה!
תודה מותק, טוב לראות אותך
חיבוק בחזרה
}{
לפני 13 שנים
הדורבנים​(נשלט) - אני מת עלייך.

אישית אין לי בעייה עם זה שלאנשים יש דיעה נורא נחרצת ששונה משלי.
אבל קשה לי להבין איך זה שהם באמת ובתמים חושבים שהם ורק הם יודעים בדיוק מה הפתרון.. אחרי כלכך הרבה שנים.
לפני 13 שנים
Morticia - אני חושבת מאוד בדומה לך פוגי
וגם אני מאוד אוהבת אותך
כיף שקפצת לבקר...
}{
לפני 13 שנים
נישלט וגנטלמן​(לא בעסק) - ברשותך אגיב לתוכן
תל אביב היא אכן איזור כבוש
רובה יושבת על חורבות כפרי תוכנית ד של הפלמח
אם נטען שכיבוש באשר הוא הוא בלתי מוסרי
אז אכן אין הבדל מוסרי בין חיים בתל אביב וחיים
במאחז כלשהוא ביהודה ושומרון

האם זו טענה מהיפולטיבית?‏
תלוי את מה היא מנסה להצדיק
אם היא מנסה להוכיח שבגלל תכנית ד
אין ליהודים זכות קיום בארץ ישראל הרי שכן,‏ היא אכן פגומה.
אם היא אומרת שישנו פגם יסודי באמירה
שיש פתרון לסכסוך ושהוא מחייב הפרדה
קרי מדינה יהודית "עראב פריי"‏
זה סיפור קצת אחר

שני הסנטים שלי
לפני 13 שנים
Morticia - ותודה לך עליהם.

אתה מעלה טיעון תקף ולוגי.

אבל מוסר זה דיון כל כך מורכב עד שהמשוואות מתרחבות לממדים אחרים ובהתאם גם לפעמים פתרונן.

אנחנו נמצאים ב-2011 וצריכים למצוא את הדרך בין מה שהיה למה שיש.

לבטל כליל את זכות קיומה של ישראל?
לא בא בחשבון.
להפוך את מדינת ישראל למדינת היהודים?
גזענות איומה.
אין לי בכלל כזו כוונה ולא הבנתי גם שזה מה שהוגש לי על השולחן.

מבחינתי ימין אחד לא יתקיים מבלי ימין שני
הימין הישראלי/יהודי מזין את הימין הערבי/מוסלמי
ולהיפך.

אני בכלל מחפשת דרך חדשה.

על כל עם ללמוד דבר מה מטעויותיו, לעשות איזה ויתור
דרכי לשלום, לא למלחמה.

אם אכריז מיידית שכיבוש זה חלק בלתי נפרד עליו מדינתי מושתת, אכריז על עצמי באותה מהירות כאוייבת.

יתכן והיינו אוייבים המון המון שנים.

אני שוב מודה - אני מבינה לוגית את דבריך אבל בעצם רואה שאתה מאמין שהארץ המובטחת, זו מפרת ועד חידקל (עד פנים סוריה זה מגיע!)
היא הארץ שלך.

האם זו ארץ של יהודים?
האם זו מדינה בה גרים יהודים ומוסלמים כולם כאזרחים שווים?

מי בשמאל קורא למדינה ערב פרי ולמה שם מרוכזים רוב הפשיסטים לטעמך? אני לא מבינה.
ובימין אתה רואה שלל בני אדם הומניטריים?

יש בי גם הרבה חיבה לאמונה ולפילוסופיה היהודית.
אבל דת ופסוקיה לא מנחים אותי
אני חושבת שדת, כל דת
יכולה להיות דבר נפלא עבור אדם מסויים
אך כתופעה חברתית היא דבר מסוכן.

מאיפה שאני מסתכלת, המדינה שלנו צועדת בצעדי ענק להיות מאוד דומה באופייה למדינות האיסלאם.
דתית ומאיימת.

אולי באמת בצד השני אין אף אחד שרוצה לעשות שלום
למרות שאני בטוחה שזה לא נכון
אבל זו לא הצדקה שאני לא אושיט את ידי ואנסה.

מבחינתי מה שאמרתי עכשיו משתייך בדיוק לאותם דיני מוסר.

לפני 3000 שנה היתה הבטחה.
היום יש מציאות
והיא מורכבת.

לי מפריע שבקרב השמאל האופנתי יש אנשים שפשוט לא באמת אכפת להם מאף אחד חוץ מעצמם.
ואני עדיין לא מבינה את התופעה הזו.
לפני 13 שנים
נישלט וגנטלמן​(לא בעסק) - פעם יצא לי לעמוד בין שני אנשים אחד מצביע מרץ והשני מצביע ישראל ביתנו
הטיעונים שלהם בסופו של דבר היו זהים.
אנחנו רוצים מדינה עם רוב יהודי
אחד חזר ושני שנה
אחד מוכן ללכת לויתורים השני למלחמה אבל המטרה היא מאוחדת מדינה יהודית עם רוב יהודי.

לפני תכנית החלוקה הייתה גישה אחרת בשמאל
השומר הצעיר קרא לה מדינה דו לאומית
ובמפתיע גם זבוטינסקי התייחס אליה בצורה חיובית

לגבי המציאות, המציאות היום היא תוצר של 67
גם השינויים בעולם הדתי מאז, גם השינויים בעולם החיצון מאז

בסרט מילכוד 22 יש את השיחה של נייטלי עם האיטלקי הזקן
כאשר נייטלי מודיע לזקן שאמריקה תחייה לנצח (סלחי לי אם הציטוטים אינם מדוייקים) ואז הזקן שואל אותו, האם אמריקה תחייה יותר מצפרדע?

הפרספקטיבה של 40 שנה היא שולית בהסטוריה, צריך אולי להבין שהתהליך הוא רחב יותר ותוצאה של שתי מדינות לאום ספרטיסטיות עלול להיות התוצאה הגרועה ביותר.

ואולי זה דבר שייקח עוד 40 שנה אבל בסופו לא תהיה הפרדה, ובמקומה תתקיים תרבות פלוראליסטית

בלי פלוראליזם לא תהיה תקומה לא למדינת ישראל ולא לעמים האחרים.

המילה בצד השני, הצד השני הוא אנחנו
זה לא שבצד השני לא רוצים לעשות שלום
זה גם בצד שלנו לא רוצים

בצד שלנו ובעיקר ברובו של השמאל רוצים הפרדה
וזה מחזק בדיוק את הגורמים הפלסטינים שרוצים בזה גם
ואז יש מקח וממכר אם תרצי או סחר סוסים.

אולי הגיע הזמן להבין שהשאלה היא לא שטחים כן או שטחים לא, אלא איך ארץ ישראל יכולה באמת לקבל את המגוון שחי בתוכה בלי דיכוי או כיבוש.

my 2 cents
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י