מלכתי- אני מוכנה להקשיב , בוא נראה מה יש לך להציע
ברברת או משנה
השטן : מה תקבלי שתלכי אל מעבר לטוב ולרע ?
מלכתי - את האמת ואת האפשרות להתשמש בה
והשטן : מה תקבלי שתחליקי במדרון החלקלק אל מעבר לאמת ?
או שנדמה בעינייך שהאמת היא הסוף ?
מלכתי - אין כלום אל מעבר לאמת , האמת עוטפת הכל ואין בלתה
כל דבר אחר הוא חלק ממנה
השטן : האמת הזאת שלך אובייקיבית היא או סובייקטיבית ?
מלכתי - מכלול האמיתות הסובייקטיביות ,בשביל אובייקטיבית צריך מישהו חיצוני,
ואם הכל חלק מהאמת, ואין בילתה...אז אין אמת אובייקטיבית...
השטן: אז בבסיסה של כל אמת סובייקטיבת כזאת עומד הסובייקט ?
מלכתי - כן
השטן : ומה טיבו של הסובייקט הזה ?
מה אנחנו יודעים עליו ?
מלכתי - האמת שאני מדברת בה, היא בין היתר התשובה לשאלה הזו.
השטן : זאת תשובה שלא אומרת כלום , תנסי שוב
מלכתי - האמת כוללת בתוכה כמה רבדים ביחס לכל סובייקט - הדרך בה הוא תופש את עצמו, והמכלול של שאר
של הדברים כמו שהם תופסים אותו
השטן : נניח שאני אקבל את התשובה הזאת ( ואני אומר נניח כי בעיני זה סוג של ....
ברברת אמרת ?:))
אבל נתמקד שניה "בדרך שבה הוא תופש את עצמו "
במה תלויה הדרך בה הסובייקט תופס את עצמו ?
מלכתי - מהדרך בה המסננת שלו נותנת משקלים בהיזון חוזר לאיך שאינסוף הפרטים תופשים אותו. המסננת הזו
יחודית לו ולכן כל אחד שיעבור את אותם חוויות יתפוש את עצמו אחרת
השטן : את אומרת את התשובה אבל הולכת סביב הנקודה ומסרבת לגעת בה
הסובייקט הוא הרוצה
זאת הפעולה שלו , זה הכח שלו
בכל אמת יש מעט מהסובייקט
ולכן כשתחליקי במדרון הרחב אל מעבר לאמת מה שתמצא הוא
רצון טהור
לפני 14 שנים. 1 בינואר 2010 בשעה 16:50