מ132
-
כתוב בפרשה:
וראית אשת יפת תואר. מעיון שם במפרשים כתוב כך: "סופו שישנאנה" ועוד כתוב שלאחר שישאנה יוולד לו בן סורר ומורה שאז היו צריכים לסקול...
אז עזבי, שני את הניק או שלא תקשרי אותו לפרשה חחחח
לפני 14 שנים
Beta Male
-
אגב,החידה הכי גדולה פה היא איך הגיל שלך השתנה כבר פעמיים...
לפני 14 שנים
meniman(נשלט)
-
מילא אישה יפת תואר שנחטפת ע"י איזה חרמן מישראל, אבל למה שהוד מעלתך תשווה את עצמה לאישה חטופה הנשלטת ע"י גבר?!
מאחר ולשנינו אין מנוי זהב, אם תרצי ליצור איתי קשר שלחי בבקשה מייל ל-meniman15@gmail.com
לפני 14 שנים
היה היה(לא בעסק)
-
בהלכה, אשת יפת תואר היא אישה מקרב האויב שנלקחה בשבי ישראל, והשובה חפץ לקחתה לאישה, כפי שהיה נהוג בתקופה הקדומה. התורה קבעה מגבלות למעשה זה, שנועדו בין היתר להגן על האישה, ולעדן את יחסם של הלוחמים לנשות האויבים, שהיה כרוך, ולעתים כרוך עוד כיום בצבאות שונים, בתקיפה מינית.
לפני 14 שנים
היה היה(לא בעסק)
-
"כ??י-ת?צ?א ל?מ??ל?ח?מ?ה, ע?ל-א?י?ב?יך?; ו?נ?ת?נו? ה' א?ל?ה?יך?, ב??י?ד?ך? ו?ש??ב?ית? ש??ב?יו?. ו?ר?א?ית?, ב??ש???ב?י?ה, א?ש??ת י?פ?ת-ת??א?ר; ו?ח?ש??ק?ת?? ב?ה?, ו?ל?ק?ח?ת?? ל?ך? ל?א?ש???ה".
הסוגיה, על פי המקרא, דנה בזמן מלחמה, במקרה בו לוחם יהודי נתקל באישה בשבייה המעוררת את חשקו, במהלך המלחמה, ולוקח אותה בכוח. המקרא (בפרשת כי תצא) מחייב תקופת צינון של חודש, בו היו מאפשרים לאישה להתאבל על בית הוריה ולהסתגל למצב החדש. בין התנאים המוטלים על השובה, בטרם יוכל לקחת את יפת-התואר לאשה, חובה עליו לאפשר לה לבכות את ביתה ואת הוריה, מהם נאלצה להפרד, וייתכן אף שהומתו בידי העומד להיות בעלה.
על הלוחם לעכב את דחפיו המיניים האפשריים, "ועל כן ס?תם הכתוב דלת בפניו להבאישה בעיניו, וציווה לגלח ראשה, כדי לאבד תואר שערותיה הנאוות, ולגדל ציפורניה כדי לנוול תואר ידיה, וש?ירשה אותה לבכות חודש ראשון לנוול פניה ולכלות בדמעות עיניה... והכל - כדי להמאיסה בעיניו. שיהא נכנס ויוצא ומתסכל בה ורואה בניוולה". [1]
במידה והלוחם מאס בה, אסור לו להפוך אותה לשפחה, והוא נדרש לשחררה. אסור לו לסחור בה ולמכור אותה לאחר. הלכה זו שמתירה לשאת גויה היא יוצאת דופן מכיוון שהמקרא מתייחס באופן שלילי מאוד לחיתון עם גויים. "ו?ל?א ת?ת?ח?ת??ן, ב??ם: ב??ת??ך? ל?א-ת?ת??ן ל?ב?נו?, ו?ב?ת?ו? ל?א-ת?ק??ח ל?ב?נ?ך?." (דברים ז' ג'
לפני 14 שנים
Aציבעוני(אחר)
-
אולי נישאל את כבודה אם הקו שנינקט פה נכון
ולא ניסתבך בהשערות שווא