שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

גם וגם

היי...
אני ספיר. נולדתי כגבר אך המגדר שלי הוא גם וגם. חיי היום יום שלי מעורבות מהדמות הנשית והגברית שלי.
אני אוהבת להיות גם וגם ומחבקת את שני החלקים.
לקחת את האיכויות של כל המגדרים זאת הדרך הטובה ביותר לחיות. כן, גם פה אני גם נשלט וגם נשלטת ועל כך הבלוג שלי הולך לספר
כל הסיפורים שלי קרו במציאות עם שינויים קטנים לשמירת הסודיות. למעט פוסטים בהם כתוב במפורש שלא קרה במציאות.
לפני שנתיים. 10 באפריל 2022 בשעה 11:12

אולי אחד התחומים המרכזיים ביחסי שליטה, נראה שבלעדיו יהיה קשה להגיע לעומק רגשי ולספייס אמיתי. אחד התחומים עם המנעד הגדול ביותר שפגשתי. קשה להתווכח עליו מכיוון שהוא ממש סובייקטיבי ומשתנה מאוד מאדם לאדם. וזו הסיבה שלא כתבתי עליו, עד היום. 

*מביעה את דעתי, ודעתי בלבד. כל דעה אחרת מתקבלת בברכה. 

אז מהו החלק המנטאלי? 

גם על המושג עצמו שמעתי מחלוקות רבות, אנסה לתת את ההגדרה הרחבה ביותר, כל פעולה רגש תחושה ומחשבה של השולט/ת או הנשלט/ת שבאו בתגובה למעשה, אמירה, תחושה או מראה מהצד השני, בצורה מודעת או לא מודעת, בתוך מערכת יחסים הכוללת שליטה כזאת או אחרת. 

כמובן שגם יחסים בין אישיים וניליים כוללים אלמנטים מנטאליים אבל זה כבר נושא לשיעור בפסיכולוגיה. 

למה מנטאלי? 

כי בעצם הוא הרובד המשמעותי ביותר ביחסי שליטה מכל סוג שהוא. לדעתי עוצמת החוויה תלויה באופן ניכר במרכיב זה, הוא זה שמחזק או מפרק קשרים חברתיים בכלל  וביחסי שליטה בפרט. כנראה שהיכולת להגיע /להוביל את האחר לדום, סאב ספייס תלוי מאוד ביכולת המנטאלית של הצדדים. 

יכולת מנטאלית מולדת או נרכשת? 

נראה שהתשובה היא גם וגם, מכיוון שהיכולת מושפעת מאישיותו של האדם, כנראה שמי שלא מחזיק במשהו מהיכולת הזאת יתקשה לרכוש אותה בהמשך. כמו כן  מכיוון שהיא גם יכולת שיכולה להיות קשורה בנתונים חיצוניים (מראה, קול, גובה וכו') כנראה שמרכיבים אלו הם נתונים קיימים. 

מצד שני, יכולות מנטאליות יכולות להשתפר מאוד במהלך התנסויות שונות ולכן לניסיון של הצדדים ישנה משמעות ניכרת על היכולות וההנאה שהם ישיגו. 

מה יכול להעצים את ההשפעה המנטאלית? 

אצלי ישנם מספר מרכיבים שאוכל למנות: 

1. אמון. 

2. הקשבה. 

3. הכנה מוקדמת

4. ניסיון.

5 קשר

6. מראה חיצוני. 

7. המרחב המשותף. 

8. התאמת צרכים ויכולות. 

9. כנות

10. אביזרים מתאימים.

11. השקעה. 

12. סוג הפעילות. 

13. התמסרות הדדית.

היכולת של אנשים לעבור מתודעה אחת לשנייה באופן רגשי עמוק בצורה שמאפשרת ניתוק מסוים מהחוויה הראשונה. 

 

העומק המנטאלי שלי מגיע בערך אחרי שעה בערך מתחילת הפעילות. הרבה פעמים אצטרך שקט יחסי מסביבי או רעש לבן (רעש מונוטוני וצפוי) משמש גם כהקטנת חוש השמיעה. 

זמן קשירות - אומנם זה זמן עמוס בפעילות פרקטית אבל עם כל מגע של הקשירה, והתגברות החוסר אונים זהו זמן מצוין להתרכז ולהעמיק את החוויה, לפנות את הראש ולהקשיב לגוף שלנו. ( מדדים פיזיים כמו דופק, לחץ דם, נשימות ועוד) ממליצה להמתין כמה דקות לאחר סיום הקשירה כדי לתת זמן להשפעה המנטאלית. 

חוסר אונים חושי- בזמן נטילת/ הגבלת חושים מסויימים התפיסה המנטאלית שלנו משתנה ביחס ליכולות / מגבלות שלנו. זהו זמן טוב לתחושת ניתוק וריחוף מחיי היום יום והעמקת המרכיב המנטאלי. מומלץ להתחיל בכיסוי עיניים כך ניטרול הראיה מחדד חושים אחרים. 

ניוש - הזמן של הכנת הציוד, הלבישה, האיפור וההתארגנות מאפשר זמן להתנתק ולהעצים את החוויה העכשווית. ניתן להתרכז בתחושה הגופנית של מגע הבגדים והאיפור, ניתן לצפות בשינוי החיצוני דרך מראה. הניתוק מהמציאות כאן היא יותר משמעותי בגלל השינוי החיצוני, ניתן להוסיף שם, מאפיינים וסיפור לדמות המנויישת להעצמת הניתוק. במקרים מסוימים אולי ניתן לומר כי התהליך המנטאלי בניו הוא כנראה אחד התחומים היחידים שהמרכיב המנטאלי יכול לבוא גם כאשר המנוייש מנייש את עצמו. 

משחק תפקידים - אפשר לומר שכל משחק תפקידים מכיל בתוכו מרכיב מנטאלי וניתוק מהמציאות. לצד זה אני חושבת שככל שמשקיעים יותר בתפאורה כך המרכיב המנטאלי גדל, והמשחק זורם בטבעיות. 

מאחלת לכם.ן. מכל הלב למצור את מרכיבי היכולת המנטאלית המתאימים באופן אישי. 

לחיי סאב ספייס מנטאלי

חג שמח 

 

 

 

 

שיקצע - השקעת👍💝🙏
לפני שנתיים
ספיר ספיר​(נשלטת) - חולה עלייך.
לפני שנה
ספיר ספיר​(נשלטת) - מתי תחזרי לכתוב, צדיקה?
לפני שנה
סאב ספייס​(נשלט) - למדתי להשקיע נכון, תודה אלופה, חולה עלייך :)
לפני שנה
snorkaa​(שולטת) - בא לי לפרגן לך את מיוחדת🙂
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י