אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

חולם בחרוזים

העדר ינהר אחרי הכוח העדר ינער וימשיך לברוח העדר ישכח את יושרת המוח העדר יתכחש לכנות הרוח יתנכר לגדר הנדר יתעלם מחוק מוסר וסדר יעלוץ ויסגוד לשקר וייוותר בתדר העדר

אהבה היא יבבה בלבבו בלבבה - אהבה היא להבה ברב רבבה - אהבה היא כוויה מחיבה רבה - אהבה היא חוויה מאדם וחוה - אהבה היא שיכרון מחשבה - אהבה היא נמוגות לב בסך כאב - אהבה מכתיבה מיטיבה נתיבה ושובה


חולם בחרוזים בחופשה בוואפוואפ-לנד
וואף-וואף-וואף-וואף-וואף-וואף-וואף


אילן רז - שירה וסיפורת מופת רעיונית מקורית בעברית
כול הזכויות שמורות לאילן רז בלבד @

שירה רעיונית היא שירה המכילה תבנית חדשנית או כול רעיון שונה מהשירה השגורה בשיגרה
שירת מופת היא שירה עמוקה ואמתית ולא חיקויי דהויי בלויי הזויי בזויי

התחייבות : לכלבה הנבחרת ההנאה בהנעה - מובטחת מפותחת מבוטחת - תחת הקדחת בפדחת
לפני 10 שנים. 1 באוקטובר 2013 בשעה 10:23

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/54/Cristofano_Allori_002.jpg/250px-Cristofano_Allori_002.jpgיהודית היהודייה הייתה אלמנה עשירה במיוחד אך יופייה ואופייה נודעו היו הלכו הילכו בפי כול כקול כחול תכול כמים כשמים. יהודית חייתה בירושלים לפני 2600 שנה עת נבוכדנצר מלך פרס הנודע בראש רשעותו וכוחו הצבאי הרב. הרשע שלח את שר צבאו הולופרנס על חייליו הרבים לכבוש מדינות רבות ולהענישן על כי סייעו למלך אחר נגדו.

הולופרנס על כלי המשחית שלו וגיסותיו פלשו מכיוון עמק יזרעאל ובדרכו לכבוש את ירושלים חנה בקרבת העיר בתוליה (כנראה בית אל או אלווה בצפון השומרון). 

יהודית החליטה להערים עליו ביופייה ואופייה כי נודעו ברבים כרובים ככרובים והלכה למחנהו. יהודית סיפרה לחיליו כי נטשה את ירושלים כי היהודים חוטאים וברור שצבאו החזק ינצח ועל כן היא רוצה להתפלל לאלוהים ולהודות לו על הישועה מהפשיעה שפשטה.

הולופרנס ערך משתה לכבודה ובכדי לפתותה כסמל לניצחונו הרם. 

במשתה האכילה את הולופרנס יהודית בגבינות והשקתה בחלב ויין ובעת הכושר ערפה את ראשו של הצורר.

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/38/Judith_Beheading_Holofernes_by_Caravaggio.jpg/350px-Judith_Beheading_Holofernes_by_Caravaggio.jpgאחרית דבר

הספר יהודית לא נכנס לתנך ולא נותר במקורו עותק אך הכנסייה תרגמה את הספר בתרגום הלטיני המקורי העתיק במלואו "הוולגאטה".

בעת התרגום יוחס סיפור יהודית לתקופת החשמונאים ולחג חנוכה ולכן מאכלי החלב והגבינות נפוצים בחג זה.

יחוס סיפור יהודית לעת החשמונאים מוטעה ונובע מהתרגום היווני לטיני ומהסיבה שלא נותר לו עותק עברי מוכר.

ספר יהודית לא נכנס לספרי התנך ונחשב לספר חיצוני והנצרות איגדה אותו במסגרת "הברית הישנה".

 

 

*מזכה על התמונות והמידע לויקיפדיה לערך ספר יהודית


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י