סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

.

לפני 3 שנים. 6 ביוני 2020 בשעה 23:59

הלכתי לישון מלאת אוכל ויין. אחרי שעה וחצי התעוררתי מהחלום המוחשי הזה. בחלום, היא נוגעת בי. אבל לא מנשקת, לא עושה שום דבר שאפחד ממנו, דואגת לי. מחוץ לחלון, בחלום, יש שני אנשים, זרים. היום אני חושבת עליהם כעל אינדיאנים, אבל הם לא היו. הם היו שני אנשים שעבדו בחצר של השכנה. ואיכשהו עברו את הגדר מהחצר של השכנה לחצר שלי, ואיימו על גורי החתולים הקטנים שבגינה שלי. ואני שמעתי אותם, בחלום, כשאני כה שיכורה והיא נוגעת בי, מלטפת אותי, לבשתי תחתונים שחורים והיא הורידה לי אותם. אבל לא שום דבר מעבר. אולי הם לא איימו על גורי החתולים, אולי הם עברו את הגדר כדי להסתכל עליהם, או לשחק אתם. האמת שאני לא יודעת, וגם בחלום לא ידעתי. אבל התנהגתי בהנחה שהם איימו, ועשיתי להם משפט שדה, כן. ידעתי שאני לא באמת יודעת, אבל נתתי לעצמי להתנהג כאילו כן, וידעתי שזה פסול. אבל לא היה לי אכפת. בכלל לא אכפת לי. היא ממשיכה ללטף, וללטף, והיא דואגת לי, אני שיכורה והיא לא, היא המטפלת. אבל לא מנשקת, היא מפחדת להפחיד. ולאף אחד אני לא נותנת לטפל בי, אז מה אכפת לי אם זה רק חלום. ואחרי המשפט שדה, אני חוזרת עם הגאנג שלי, חוזרת לאנשהו, ונכנסת לאוטו, וזה לילה, כי זה בלילה, ומהחלון, כשאני שיכורה, שמעתי את הקולות הפולשים שלהם בגינה שלי. וידעתי שזה פסול, שכל כולי פסולה. אבל לא אכפת לי, זה רק חלום. ובשתיים וחצי בלילה התעוררתי מהחלום, וכאב הראש חלף, אבל היין עוד לא. לא נורא. זה רק יין, כמו הכל, הוא בר חלוף. אבל אף אחד לא מטפל בי, אף אחד לא טיפל בי. לפעמים יש לילות שאני מורחת את הבכי על הפרצוף ומרגישה איך הכל רטוב. ואני מרגישה את הידיים על הפנים שלי, וכריות האצבעות עוברות על הגבות, והעיניים, הריסים, אני נוגעת בעצמי. בפנים. סתם נוגעת, ובוכה, ונוגעת, ובוכה, ומתישהו מגיע הבוקר אחרי שהייתי ערה בלילה, ואני בוכה ונוגעת, בוכה ואז נרדמת. היו כמה לילות כאלו, באחד השבועות בחודש האחרון. אבל אני אף פעם לא מאבדת את זה. אחרי זה אני קמה בבוקר או בצהריים המוקדמים ואני אדם רגיל. אף אחד לא יודע שום דבר, אני סתם אדם רגיל, אין בי אגם של עצב, ומוזרות, וכאב, ותהום. אני סתם אדם. חולמת, אוכלת, שותה יין. ברת חלוף.

לפני 4 שנים. 7 בנובמבר 2019 בשעה 23:06

בחלום אחד אני רואה את נימר ברחבת הכניסה לבית הספר היסודי בו למדתי.. מחפש אפניים כלשהם

וכשמוצא אותם ואני אותו, אנחנו הולכים אל עבר בית הוריי, אבל דרך הכביש הארוך יותר, ולא בדרך הקצרה

בדרך אנחנו עוצרים באיזו מסעדה כלשהי, ואני הולכת לשירותים

בכל אופן נראה לי שאני הולכת לשירותים בחלום, אבל רק כדי להסתכל במראה ולהסתדר, ולא באמת לשירותים, בדיוק כמו שאני עושה ב"מציאות"

אני בקושי שותה מים ביומיום כדי ללכת בתדירות נורמטיבית לשירותים, וזה כמובן נכון בעיקר לגבי המציאות

בחלום אחר חבר של אבא שלי חושק בי

ומעבר לחלומות, ההוויה שלי היא דף נייר מקומט בתוך פח אחרי שיעור עצוב

או דף ציור קרוע שקרעתי לאחי בערימה באחד מהריבים שלנו

אחרי זה הוא נתן לי בוקס ונפלתי על הרצפה

זה הגיע לי כמובן

אני לא יודעת אם זה הגיע לי, כי התגובה שלו לא שינתה מעולם וגם לא תוכל לשנות את תחושת החרטה שלי

יש חלומות שאני חושבת שאל לי להפוך אותן למילים, לא לתמלל אותן, וגם לא להעלות אותן למחשבה

הן כמובן ימשיכו לחיות בנפש, בזכרונות ובמחשבות שלי, אך נעות ונדות, ללא שם או צורה, ללא זהות ממשית

רק חלומות, חלומות שחלמתי פעם והם תוצר של רסיסים שהתנפצו בנסיון של הנפש לשגר טילים מטלטלים אל התודעה שלי

הנפש הזו לא תוכל לי

אני חזקה ממנה

מי יכתוב את הנוסחא האומרת כיצד ניתן לקחת את הווייתנו, לקמט ולזרוק אל הפח, ואז לצייר איזשהו סמיילי מחייך, על דף חדש

 

 

לפני 4 שנים. 5 בספטמבר 2019 בשעה 2:17

בשיא של הלילה, כשכל כך מאוחר לינשופים, וכל כך מוקדם למשכימים

בשיא של הלילה, כשכבר נגמרו לי כל השיחות המאוחרות, כשכבר לא נותרו עוד אנשים ערים בטינדר, בכלוב או בפייסבוק

כל כך מאוחר בלילה, כבר כיביתי את האור, הנחתי את המשקפיים על השידה, חיברתי את הטלפון למטען הרחוק ממני

הנה, אני פוגשת את עצמי, סוף סוף, בשיא של הלילה

 

אבל ניכר בי - לישון לא אוכל הלילה. חרדה גוברת באזור החזה.

זה קרה לי בחודש האחרון פעם או פעמיים. ושוב, היום. בשיא של הלילה, אחרי שהיו אלף רגעי רגעים שחשבתי שאולי ארדם. אבל לא, בגיל 25, בפעם הראשונה בחיי אני מרגישה אימת דמים פיזית בגופי, ה-חרדה- ממלאת את הלב, ואת החזה שלי. 

יש בזה מן המשמח, אולי רמת הניתוק הפנומנלית שאליה הצלחתי להגיע, מתחילה קצת להתפורר, ולחדור דרך נקבים ורסיסים אל תוך- גופי. גופי, השומר אנוכי. אבל זה לא התקף חרדה. זה חום מהביל הממלא את אזור החזה, ופתאום פחד שמימי מהיותי לבד.

 

והשאלה שממלאת את ראשי, לצד הכל מן הכול, היא- האם אני באמת לגמרי לבד בשיא הזה של הלילה. איפה אוכל למצא אדם, אדם אחד ולא אזדקק ליותר, כדי לשהות במחציתו ולא לחוש חרדה זו. פתאום אפפה אותי ההבנה, אפילו אדם וירטואלי כזה לא מצאתי. ונגזר גורלי, לפחות הלילה. כתב איזה רב, כל יום הוא חד פעמי. אבל מה עם הגבול הדק שבין ה-יום ל-לילה?

לפני 4 שנים. 16 באוגוסט 2019 בשעה 0:21

אתמול חלמתי שיורים בי בירך האחורית הימנית ולאחר מכן בגב התחתון בצד ימין. אני לא זוכרת למה

אני זוכרת שהסתובבתי לאחור והסתכלתי מטה על גופי וראיתי שני חורים, ולא כאב לי מאד ותהיתי אם הכדור בפנים ואם צריך לחלץ אותו

קמתי בבוקר אחרי שהתעלמתי מהשעון, וזה היה בוודאות בגלל החלום, בגלל שרציתי להמשיך לחלום אותו. קמתי בבהלה, השעון הביולוגי עורר אותי ברגע האחרון לפני שהייתי מאחרת למה שקבעתי

והימים מעבר לכך מאד עצובים ומוזרים

חולמניים והזויים

אני באיזשהו סרט נע, אני חלק מסרט נע

מרגישה חלשה, אני, הלביאה, מזל אריה, שידיעה מאד ברורה תמיד אפפה אותי- אני חזקה מנשוא

כלום לא ישבור אותי

יש לי את האמונה השורשית, הטבעית, שטמועה בי- הכל בסדר... הכל תמיד בסדר

אני, עם הליצן שיושב על הכתף שתמיד צוחק בקולי קולות ובדממה חרישית כשקורים דברים קשים או כואבים

 

חזרתי הביתה מחתונה, בחיי שאני כל כך עצובה

אני עומדת לשקוע בעולמי, וכבר באמת שאינני יודעת באיזה עמוד לאחוז מהבוץ הטובעני הזה... באיזה עץ אתפוס כשהצונאמי יכה. אני סוחבת המון... בחיי, עול כה עצום- באמת אפשר לשאת את הכל? ולשם מה בכלל

חזרתי הביתה מחתונה, עצמתי את העיניים, פתחתי את הפה והוצאתי ממנו קולות, סתם קולות

אני שומעת ובו זמנית אני נשמעת כמו הזייה ברורה

שרתי לעצמי אחר כך

אלוהים

השמש, תחמם אותי

הרוח, תקח אותי

הרוח, תקח אותי

האדמה, תקבור אותי

הגשם, ימיס אותי

השלג, יכסה אותי

אלוהים, והארכתי כל מילה והקולות נשמעו כמו הזייה ברורה... ניסיתי לחזור אחורה, אלוהים- מה יחזק אותי? מה חיזק אותי כשהייתי ילדה? אלוהים... בחיי, אם אעבור את זה לא יהיה אדם חזק ממני אי פעם

אחר כך תהיתי- זה שטויות.

בטוח היו ויהיו אנשים חזקים ממני אי פעם. ושאלתי את עצמי מדוע מוסיף דעת מוסיף מכאוב? למה זה כך, היכן כל המשוואה עצמה ולא רק הפתרון... ואז התנחמתי- אלוהים, לפחות את התשובה לשאלה הזו אינני יודעת. כנראה שיכול לכאוב לי קצת יותר.

לפני 5 שנים. 16 בינואר 2019 בשעה 19:30
לפני 5 שנים. 13 בינואר 2019 בשעה 19:20

״הימים חלפו-עברו. ניסיתי להתאזר באומץ, צרחתי והתהוללתי והשתטיתי, אבל בלב-לבי ידעתי היטב, כי עצוב אני. ״

 

לפני 5 שנים. 30 באוקטובר 2018 בשעה 18:43

איני כלום

אינך כלום

לא, איני אלא דבר

הדבר היחיד שיכול אני לאמר לך - ממרום הכלום שאני,

הוא שעלייך לשאוף לאבד את הכל ברצף חיים אחד.

אינך כלום, הרי אינך כלום

הכיצד אי פעם תהיה משהו אחר מזה, בעל רכוש, בעל ממון, בעל זהות, בעל חלומות?

התהא, כזה ששואף לכלום, שאינו בעל דבר למעט בשר גופו, וכזה שאין בו חלומות?

התהא כלום ועם זאת מאושר?

 


אומר לך - אבד את הכל. אט אט. במתינות. תן לרגש הפרידה וההיפרדות לצרוב אותך בבשר - בקרוב מאד לא תחוש דבר מכל אלו. זה אמנם נראה רחוק, אבל הזמן מתעתע בנו כליצן, הנה עצמתי את עיניי, ופקחתי אותן שוב, והנה הרחוק - כה קרוב הוא.

אבד את הכל, התפטר, צא מביתך, לך למסע ובזבז את מלוא הכסף. כשייגמר, מכור אט אט את בעלי הערך, הגשמיים - הבעלי ערך כלשהו הם? הם הערך שאנו הקדשנו להם - הלא גם הם כלום, כמותנו, בשר ואפר. כמו אלוהים, שקיבל את כסא המרומים מאתנו, וקיבל את ישותו רק משום אמונתנו. אך ורק בשל כך. 

הפטר מהם, אינך זקוק להם. אינך זקוק לכלום. מכור הכל, בזול, לכל עובר אורח. ואז מכור את החפצים שירשת מאמך, מאביך. ״סנטימנטליים״, הלא תמשיך הכמיהה והערגה שבהם לחיות בך? 

הפטר מהם - אינם אלא חלקיקי אטום כלשהם שהתקבצו אל תוך גוף בלתי ברור. 

אין אומר אני לזלזל בהם, הלא חלקיקים אלו הם עולמנו אנו - הגשמי והרוחני. אך כעת, משכבר הגעת הנה - אומר לך, אינך צריך והם אינם צריכים אותך.

 


אט... לאט לאט. אל תשתטה, זוהי אינה רוח שטות. חוש זאת באיברייך - ככל שתאבד עוד ועוד, החופש יתפוס שוב את מקומו הבלתי נדלה ובן האלמוות. נצח שוב יפעם בך - הלא אין שוכנת בתוכך נשמה אין סופית?

 


היפטר מתשוקותך אל אשה, אל חוּמה ואל זרועותייה הנוגות. היפטר מאי אלו, אף מביתך שלך! מתחושת התעתוע שקיים מין מקום שתמיד תחזור אליו, ותמיד יכיל אותך. דבר לא יכיל אותך עוד, אתה אינך אלא כלום.

נתת לרגשות למלא אותך, לחלומות, לחזיונות שווא. חווית אותם, הלא חווית? חווית געגועים לדמות ילדותך, אל מחוזות אי הילדות שלך - הלא היית שם. היית, בדיוק כפי שאתה זוכר? או שממשיך הילד לפעום דרכך? היה הוא ואינו אלא כלום עוד. היה אי שם באיזה עולם מקביל - הלא קשה יותר לאבד געגוע מאשר לשאת אותו?

בוחר אני תמיד בדרך הקשה, פרד עקשן. פרד גאוותן, הלא יכול אני לאמר - כשם שנאמר - הכל הבל הבלים. אבל בוחר אני בדרך הגאווה. מנסה להוכיח משהו על קיומי, איני אלא כלום, איני אלא דבר.

הלא ״כלום״ ו״דבר״ הפכים הם - או שמא משמעות אחת לשתי מילים אלו? 

איני יודע, אף איני רוצה לדעת - הלא גם אני וגם אתה; רצינו ללגום מעט מן היין של העולם, לדעת אותו, כשם שכתוב בספרי הימים, לדעת אותו כשם שיודעים אשה - והידע מצטבר לו עם השנים הדוהרות להן. והידע - הלא אין סוף לו?

והכמיהה, אשר תתמוסס אל איזשהו ריק, כשהזקנה ומכאוביה ישתלטו על גופך, האין מן הראוי להפטר ממנה בטרם עת? פרדים גאוותנים לא נכנעים לכלום, אלא מפסידים הם מתוך בחירה - כאילו זה הוא הוא הנצחון הגדול ביותר שקיים בעולמנו, או לפחות בעולמם.

הרי אינך כלום, אינך אלא כלום, אינך דבר. 

יושב אתה מול ראי סדוק, בבואה מתחלפת מול גלי הים הליליים - אינך יותר מאשר גרגר חול אחד בעולם זה, אינך יותר מקציפת ענן השוחה בעצלות בשמיים הדקים שעיניי האדם לא יחשפו אליה לעולם. אכן קיים אתה - קיים. לא ניתן לאמר אחרת. קיים עד שתחדל מהיות. הרי, אינך אלא כלום, אינך אלא דבר, הנך כלום, הנך אף דבר. 

לפני 5 שנים. 29 באוגוסט 2018 בשעה 19:30

לאט לאט הזדקנתי

הגוף שלי נבל

עיניי ראו כבר כמעט את

הכל

מהר מהר הזדקנתי

עברתי הרבה גשרים

מעל הרבה נהרות

עוד נותרו דברים שמרגשים אותי

אך כה מעטים הם

האם מותר לבחור

לעצום את העיניים

ולחיות שוב את הכל?