לפני 11 שנים. 10 בפברואר 2013 בשעה 7:36
בקהילה שלנו, "אזהרות" או "עצות" שאנו מקבלים מאנשים מסויימים הם בדרך כלל "מנטאלים" - נסיונות להשפיע על התנהגות של אחר. בהרבה מקרים, משתמשים באפקט פסיכולוגי/סוציולוגי הקרוי "נבואה המשימה את עצמה". מתוך וויקי:
נבואה המגשימה את עצמה או אפקט פיגמליון היא תופעה שהגדיר הסוציולוג רוברט מרטון בשנת 1948. משמעותה של תופעה זו היא: חיזוי בלתי מבוסס המעורר התנהגות חדשה ובכך גורם לתפיסה המוטעית הראשונית להתגשם. הפילוסוף קרל פופר קרא לתופעה "נבואת אדיפוס".רוברט מרטון הדגים את התופעה בעזרת אירוע שהתרחש בשנת 1932 בבנק בארצות הברית. על הבנק נפוצו שמועות שהוא על סף התמוטטות. בעקבות השמועות (הלא מבוססות) משכו לקוחות רבים את כספם בו זמנית, דבר שהביא להתמוטטות של הבנק. כך קרה שציפיותיהם של הלקוחות התגשמו, כלומר, הנבואה התגשמה.