סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אוהבת

שפחה מורכבת

© כל הזכויות לתכנים אשר הוצגו בבלוג זה על ידי יוצרו, לרבות כל הזכויות החוקיות אשר שמורות כקנין רוחני,
זכויות יוצרים והפצה וכל קנין אחר. כל אלה הינם בבחינת בבעלותו של בעל הבלוג.
התכנים המוצגים והן התגובות הינם בבחינת לשימוש הקורא בצורה אישית, ואין לעשות שום שימוש שחורג מכך,
לרבות שימושים מסחריים, הדפסה ושיכפול ו/או כל פירסום, כל זאת ללא קבלת הסכמת בעל הבלוג מראש ובכתב.
לפני 8 שנים. 8 ביולי 2016 בשעה 8:25

 

הרבה יותר מלהיב אותנו להתמקד בפעם היחידה בה כתוב בתורה "ואהבת לרעך כמוך" מאשר

בפעמים בהן כתוב "ואהבת את יהוה". כאלה אנחנו, מעדיפים לראות את מה שמוצא חן בעינינו.

חיים בעולם שמכיר את הרעיון ההומניסטי השם את האדם במרכז. פעם האל היה במרכז.

 

כאשר רבי עקיבא מתייחס לאמירה "ואהבת" הוא כותב "זה כלל גדול בתורה". כוונתו במקום

היא במובן של "לרעך בתורה ובמצוות" בלבד. לעומתו בן עזאי אומר " "זה ספר תולדות אדם"

זה כלל גדול מזה". יש לאהוב לא רק את בני עמנו ודתנו, אלא כל אדם. מה שנכון צודק.

 

בעבר פירשו את "ואהבת לרעך כמוך" באופנים מפתיעים. כפי שציינו "לרעך בתורה ובמצוות",

אם הוא גוי או כופר אין הדרכה לאהוב אותו. יש דעה "ואהבת" הממליצה "ברור לו מיתה יפה".

אם נגזר דינו לאחת ממיתות בית-דין סקילה שריפה הרג וחנק, בחר באפשרות קלה למות.

 

רבי עקיבא ובן עזאי מחפשים בתורה, בדבר האל, את הצידוק לכך שיש לאהוב את הזולת.

יש שיאמרו שהאדם הוא בצלם האל ולכן אהבת האל ואהבת האדם חופפות. מצד אחד נהדר  

להקיף את אהבת האדם בקדושה. מצד שני אהבה מצוות אנשים מלומדה עלולה להגיע לעיוות.

 

אשרינו שזכינו לחיות בימים בהם כל מה שצריך כדי לאהוב אדם, חיה ועולם הוא לא לחפש מה

כתוב בשם מי אלא לדעת איך אנחנו מרגישים. למה? ככה. ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בלב.

 

ספרא קדושים י"ד י"ב:

" "ואהבת לרעך כמוך" [ויקרא י"ט י"ח] רבי עקיבא אומר זה כלל גדול בתורה;

בן עזאי אומר "זה ספר תולדות אדם" [בראשית ה' א'] זה כלל גדול מזה".

 

שבת שלום

שולט וקשוח - וברוח הכלוב:
ואהבת לרעך כמוך - זה כלל גדול במיטה !
שבת שלום לך
מלומדת !
לפני 8 שנים
מתגבשת -
ונאמר אמן :-)
שבת שלום ומבורך
לפני 8 שנים
PPAR - אשרייך
לפני 8 שנים
מתגבשת -
PPAR שבת נפלאה לך
והמברך יבורך :-)
לפני 8 שנים
FOR GOOD - רבי עקיבא ממי אומר עוד דבר אחד, הרבה יותר חשוב, על "הכלל הגדול בתורה" הזה; ועל מה שהוא עוד אומר עליו בנו ביהדות המודרנית - מאז האר"י הקדוש מצפת - את כול הבניין הענק של הקבלה.
והוא אומר עליו גם:
שלא ניתנו כול המצוות כולן אלא כדי שנוכל לקיים את המצווה האחת והיחידה הזו. - כלומר שכול מטרתן של תרי"ג המצוות הוא להכשיר ולטהר את הכלים שלנו, ולהפך את הרצון שלנו מ'רצון לקבל'(לעצמנו), קרי רצון אגואיסטי, לרצון להשפיע.
ודי לחכימא.
לפני 8 שנים
מתגבשת -
הלוואי הלוואי
פינת פולניה מריצה בראש מצוות שקיומן
אינו עולה לה בקנה אחד עם המגמה האמורה
וחוככת מדוע אם כך הוא מדבר על יהודים
אבל בשם האהבה היא שמה את זה בצד
מקבלת בתודה את האמירה עם כל הכבוד הראוי לה
ולשם שינוי מתמקדת לא בעצמה אלא בסביבה :-)
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י