בפוסט הקודם הוזכר הספר הידוע בציבור. ביקורת רבה מושמעת כלפיו ואתם יודעים מה,
הוא לא מה שארצה לקרוא ליד כוס התה שלי. יחד עם זאת יש לו תפקיד תודעתי חשוב.
כאשר קוראים אותו, או בגרסת התקציר צופים כמוני בסרט, מוטב לראותו בעיניים אחרות.
כאשר סוף סוף החלטתי לשים פעמי לקולנוע הייתי בטוחה שהאולם יהיה ריק. להערכתי
מאותגרת הכרונולוגיה חלפו יותר מחודשיים מאז עלה לאקרנים. נכנסתי לאולם והופתעתי
לגלות שאיני לבדי. השורות היו מיושבות ברמת פיצוץ אוכלוסין. משהו יצר עניין לאורך זמן.
מה שמשך את תשומת לבי בשעה החשוכה היה פחות הסרט ויותר האנשים. הגיבו שונה
מאשר בסרט רגיל. בכל זאת נתחיל עם העלילה. חברים יקרים, איננו קהל היעד של הסרט.
מיותר למדוד אותו לפי התאמתו לנו ולידע שלנו. בדרכו הרדודה עושה יופי של עבודה.
הסכרין הלבן והדביק מושפרץ חזק יותר משפיך. הגיבור מאד מאד חתיך ומאד מאד עשיר
ומאד מאד מנוסה. היא מאד מאד יפה ומאד מאד בתולה בענייני בדס"מ. צעירים לבנים
עם ביגוד אופנתי, מזון גורמה ודייטים ראוותניים כטיסה פרטית. שיא הקיטש, אך יש קאץ'.
איך מפגישים ווניליים באופן חיובי עם שוט? בסרט אימה? זה יעמיק את הרתיעה הרגשית.
דידקטי? ההזדהות תפחת. אותנטי? מתקדם מדי למתחילים. הפחד מהלא נודע מטשטש
כשהוא נעטף בשבלונות העלילה הקלישאיות. מוכנס באמצעות תבניות ההכרה הקיימות.
זה מה שחמישים גוונים עושה. מאפשר להציץ לחדר האסור של האנטי-נורמטיבי מבעד
לחלון פוליטיקלי-קורקט לחלוטין. כן, אותנו זה משעמם. כן, במידה רבה יכול לקומם.
זה לא לבדס"מיים אלא לווניליים. הרגשתי כחתולה שמלקקת שפתיה כשישבתי ביניהם.
מימיני זוג מבוגר. לפי גילם ניתן להעריך שראו פה ושם בסרטים בחיים אקדח או רובה,
גווייה או שתיים. עדיין בכל פעם שנראה צל שוט על המסך פלטה "מה הוא עושה לה?
מה הוא עושה לה?". התבוננתי סביב במבטים המרותקים והנעוצים. הם היו שם, בפנים.
כותרות הסיום. הסרט הזה הספיק לי. לקחתי את התיק, קמתי והלכתי. ירדתי במדרגות
וקלטתי שאני בסיטואציה סוריאליסטית. הייתי היחידה באולם בעמידה. הסרט נגמר
וישבו כאילו גמרו. יתכן שנרטבו ממה שלראשונה באופן מעורר אהדה ולגיטימציה ראו.
כך הם היו, בוהים ודמומים. רק כאשר הגעתי לדלת היציאה קם מכיסאו ראשון הצופים.
חמישים גוונים לוקה בחסר, אך לא מגיעות לו על כך מלקות. הוא נגע בנפש הציבור.
ווניליים סקרנים עדיפים מאשר ניכור. ככל שיחשפו או יצטרפו נוכל פחות להסתתר.