סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אוהבת

שפחה מורכבת

© כל הזכויות לתכנים אשר הוצגו בבלוג זה על ידי יוצרו, לרבות כל הזכויות החוקיות אשר שמורות כקנין רוחני,
זכויות יוצרים והפצה וכל קנין אחר. כל אלה הינם בבחינת בבעלותו של בעל הבלוג.
התכנים המוצגים והן התגובות הינם בבחינת לשימוש הקורא בצורה אישית, ואין לעשות שום שימוש שחורג מכך,
לרבות שימושים מסחריים, הדפסה ושיכפול ו/או כל פירסום, כל זאת ללא קבלת הסכמת בעל הבלוג מראש ובכתב.
לפני 8 שנים. 22 ביולי 2016 בשעה 13:44

 

במצעד הגאווה השתתפו עשרות אלפי שוחרי אמת וצדק. אחד הקשיים העומד בפני המצדדים

בו נובע מהפסוקים "ואיש אשר ישכב את זכר משכבי אישה תועבה עשו שניהם מות יומתו

דמיהם בם" (ויקרא כ' י"ג), "ואת זכר לא תשכב משכבי אשה תועבה היא" (ויקרא י"ח כ"ב).

 

הורגלנו להסיק ממובאות אלה שיחסים הומוסקסואליים אסורים עד כדי עונש מוות, ושכחנו

את הקריאה היחפה. נזכר. דיני עריות, איסורים על קיום יחסים בין שני גורמים, הינם ברורים.

אסור לך לשכב עם אבא. אסור לך לשכב עם אמא. אסור לך עם אחותך. אסור לך עם נכדך.

 

הפסוקים המתייחסים למשכב זכר יוצאי דופן. הם אינם כותבים שאסור לך לשכב עם גבר.

אפילו לא שלגבר אסור לשכב עם גבר. אלא שאסור לך לשכב עם גבר כמו עם אישה.

אולי הסיבה לחריגה בנוסח הינה שהאיסורים האחרים משפחתיים וכאן האיסור מגדרי קטגורי?

 

אם ניקח דוגמא לאיסור קטגורי נוסף, איסור משכב אדם ובהמה, גם הוא כתוב באופן ברור.

עצם האקט נאסר, ללא נופך תיאורי. שם אין ציווי לא לשכב עם בהמה משכבי אדם. איסור

משכב זכר כתוב כך שאינו אומר מה, אלא איך. אסור לך לשכב עם גבר כמו עם אישה.

 

יותר מזה, פיסית גבר אינו יכול לשכב עם גבר כמו עם אישה. הרי לגבר אין פות. ואם נאמר

שהכוונה ליחסים אנאליים היכולים להתקיים עם אישה, ובכן הם אינם ייחודיים לאישה.

איסורים ובוודאי דיני מוות כתובים במדויק. הציפייה היא לנוסח אסור לך לשכב עם גבר. נקודה.

 

מהם אותם משכבי אישה האסורים בין גברים? הסבר משכנע קראתי בכתביו של אדם שאיני

יודעת אם ירצה שאכתוב את שמו כאן. מסתבר שבתקופת המקרא הפער המעמדי והחוקי בין

גברים לנשים עצום. לא רק בעם ישראל, גם בקרב העמים הקרובים. הייתה לכך משמעות מינית.

 

האישה הייתה מחויבת לקיים יחסי מין. זה היה חלק ממשמעות היותה קניינו של הגבר. עד כדי כך

שניתן היה לכפות על נשים לקיים יחסים. על גברים לעומת זאת אסור היה לכפות יחסי מין.

זה האיך שנאסר כאן. "ואת זכר לא תשכב משכבי אשה", יחסי מין בין גברים צריכים להיות בהסכמה.

 

לכל הפחות ניתן לומר שפסוקי איסורי משכב זכר אינם בוודאות חד-משמעיים.

 

דברים י"ג א':

"אֵת כָּל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם אֹתוֹ

תִשְׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת  לֹא תֹסֵף עָלָיו וְלֹא תִגְרַע מִמֶּנּוּ".

 

שבת שלום

 

נסיכת הלילה​(שולטת) - זה הסבר מאוד מעניין.
לפני 8 שנים
מתגבשת -
תודה נסיכת הלילה
לפני 8 שנים
בחור בישן נשלט - אודה. לקח לי זמן לקלוט את הכוונה של הפרשנות.
כמו שאומר התוספות. ואפשר לומר בדוחק רב...
עניין שני כמו שאישה הייתה מחויבת ליחסי אישות גם הבעל חייב באותה מידה ואף יותר כמו שכתוב שארה כסותה ועונתה לא יגרע.
כתבת שגבר יכול היה לכפות. זה לא נכון.
אין שום היתר בתורה לאנוס את אשתך ליחסי מין.
שבת שלום.
לפני 8 שנים
מתגבשת -
תודה בחור בישן נשלט
הבעל אינו מחויב באותה מידה לענייני יחסי מין.
הוא אחראי על כך שהאשה לא תהיה ערירית, בלבד.
האשה לעומת זאת צריכה להיות זמינה לו.
האשה צריכה להיות זמינה לו
לפי חז"ל למרבה ההפתעה אפילו ביחסים אנאליים.
"
"ההיא דאתאי לקמיה דרבי, אמרה לו: רבי, ערכתי לו שולחן והפכו! אמר לה: בתי, תורה התירתך, ואני מה אעשה ליך? ההיא דאתאי לקמיה דרב (אשה באה לפני רב), אמרה לו: רבי, ערכתי לו שולחן והפכו! אמר: מאי שנא מן ביניתא? (ארמית:במה זה שונה מדג?)". ומה עניין דג לכאן? זה בהמשך לנאמר בגמרא נדרים כ' ב' "כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו – עושה. משל לבשר הבא מבית הטבח, רצה לאוכלו במלח – אוכלו, צלי – אוכלו, מבושל – אוכלו, שלוק – אוכלו; וכן דג הבא מבית הצייד".
האשה הייתה חייבת. מאד חייבת.
לפני 8 שנים
בראד - הלו שבת היום
לפני 8 שנים
מתגבשת -
שבת שלום בראד
זמן מצוין לתשמיש המיטה
וגם שינה בשבת תענוג :-)
לפני 8 שנים
בראד - תשמיש המיטה אצלינו ישנים לא משתמשים
לפני 8 שנים
מתגבשת -
בטח גם על השולחן במטבח רק אוכלים
לפני 8 שנים
בראד - אין לי שולחן
לפני 8 שנים
מתגבשת -
אממ... שיש?
אפילו שפחות מרנין כי זה קר...
לפני 8 שנים
Kyrie​(שולט) - איפה ראית שההלכה מתירה לכפות על נשים יחסי מין ? חיפשתי ולא מצאתי
לפני 8 שנים
מתגבשת -
בימינו לא, בעידן העתיק כן.
מוזמן לעיין בתשובה לתגובתו של בחור ישן נשלט
בשרשור זה בה ציטטתי. יש עוד.
לפני 8 שנים
Kyrie​(שולט) - אני מכיר את המובאה, אבל היא לא מדברת על יחסים בכפיה. לאשה מותר לסרב לקיים יחסי מין, ואז ניתן לגרש אותה ( 'מורדת' ) אבל לא לכפות עליה. לא כך ?
לפני 8 שנים
מתגבשת -
לא סתם גירוש, גירוש ללא מתן כתובה.
באותה תקופה המשמעות איומה.
להיזרק לפעמים עם הילדים החוצה
בלי השכלה או נחלה.
זנות היא המוצא היחיד.
האיום הזה הוא אמ-אמא של הכפייה.
כה חזקשגם בימי הרמב"ם
החרב הזו הייתה מספיק חדה.
באמצעותה ביטל מרד נשים.
ואתה יודע מה כתב על מי
שאינה מקיימת את חובותיה, להלכה?
"כופין אותה ואפילו בשוט"!
ובלי שום מילת ביטחון.
וזה הרבה הרבה אחרי תקופת המקרא.
ומתייחס לנשים הנשואות המיוחסות.
על מה עברו השפחות המסכנות...
כן נשים היו חייבות. מאד חייבות.
גבר לעולם לא היה קניין.
יכל להחליט מרצונו החופשי
מתי ועם מי.
לפני 8 שנים
מתגבשת -
כלומר גבר יהודי לא היה
קניין לעניינים מיניים
לפני 8 שנים
מתגבשת -
החובות המדוברות לעניין השוט
עוסקות במלאכות הבית
לפני 8 שנים
אביב נעורים - דיון מרתק !
מזל שיש אנשים שלא חיים על פי הספר :)
לפני 8 שנים
מתגבשת -
אנחנו הסרגל של עצמנו
קודם כל ולפני הכל
לפי הלב יותר מלפי הספר
ונאמר אמן :-)
לפני 8 שנים
החוק השלישי - שבוע טוב

אני קורא את ההתדיינות המתפלפלת על משכבי זכר כצבת בצבת
וביני לביני
תוהה, ההייתי או היה זה חלום?
לפני 8 שנים
מתגבשת -
מתפללת שיבוא יום בו ההתדיינות המתפלפלת
תהיה רק עבר למחקר
בעולם מקבל יותר
בו אהבה היא הדבר הפשוט והמקובל
לפני 8 שנים
PPAR - אנו מתיימרים לדעת את התורה על רגל אחת
בעודינו כלל לא יודעים את התורה עם 10000000 רגליים
מבחינת השומרונים הפסוק ""אֵת כָּל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם אֹתוֹ
תִשְׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת לֹא תֹסֵף עָלָיו וְלֹא תִגְרַע מִמֶּנּוּ".
מבוססת על ראיה שיטחית ,מבלי שום התבוננות ובתורה שבעל-פה.
אם היינו ידענים כ"כ גדולים כמו שנוח לנו לחשוב,היינו מבינים שבכל מילה שכתוב בתורה הקדושה
יש בה מכלול של התבוננות מעמיקה שהשכל הפשוט שלנו לא מסוגל לקלוט (רק אם נשב ונילמד את התורה שבעל-פה,וגם שם הספק גדול אם נבין וניישם את הנכתב).
מכאן אנו למדים
שהתורה שלנו זה לא פוסט או בלוג שכל פרשן יכול לבוא ולפרשן את הנסתר על סמך חוכמתו הדלה.
היו אמוראים,סבוראים,תנאים,ועוד גדולים ורבים שידעו להביא אל הכתב את מה שהשכל המצומצם שלנו לא מסוגל להבין.
ומהמעט שלמדתי והתעמקתי בו השכלת "לדעת" שגם אם היה פסוק בתורה שהיה מאשר לי ב10000000 אחוז לשכב עם זכר,
מעולם זה לא היה קורה. ומבחיל אותי עצם המחשבה על זה.
תקראי לזה אגו תיקראי לזה פרמטיבי תקראי לזה בכל ווריאציה שעולה על דעתך
את הגבריות שלי לעולם לא אשפיל.
לא צריך להיות גאון בשביל להבין את הטבע בעולם
גבר חודר אישה ניחדרת.
כל השאר משחקים בקקה.

לפני 8 שנים
מתגבשת -
אשמח להתייחס לכל טיעון ענייני בנושא.
הצהרות לגבי השומרונים ונשגבות התורה
כלליות מכדי לשלול פרשנות ספציפית מבוססת טקסט.

לשורשי ההומופוביה שלך איני בטוחה שניתן להגיע כאן.
אתה לא צריך להיות גאון כדי להבין את טבע העולם.
פשוט לקרוא ולראות עד כמה ההומוסקסואליות
נפוצה לא רק באחוזים זהים בכלל התרבויות האנושיות
אלא גם בקרב מינים רבים של חיות לגמרי טבעיות.

בפעם הבאה שתראה אריה רקום על הפרוכת בבית הכנסת
או על המעיל החובק את ספר התורה
ותקרא את המשנה "גיבור כארי לעשות רצון אביך שבשמיים"
זכור שאותו ארי מקודש וגיבור גם הוא בין הזנים ההומוסקסואליים.
מלך החיות, גבר שבגברים, חזק שבחזקים
שדמותו מחוברת לחפצים היהודיים הכי מקודשים,
זכר עם זכרים.
לפני 8 שנים
PPAR - כתוב. "קל כצבי וגיבור כארי"
ושוב הפרשנות הזולה הזאת.
לפני 8 שנים
מתגבשת -
ממליצה לגגל לפני טענת דיוק
"יהודה בן תימא אומר, הוי עז כנמר, וקל כנשר, ורץ כצבי, וגבור כארי לעשות רצון אביך שבשמים."
הפעם לא היה מדובר בפרשנות אלא בנקודה למחשבה.
האריה המקודש המייצג את הגבורה בקיום רצון האל הנו חיה באוכלוסיה שרבים מחבריה הומוסקסואלים.
אז לפני שתמשיך לחשוב שהומוסקסואליות אינה טבעית או אינה קדושה כהטרוסקסואליות,
אתה מוזמן להרהר בכך :-)
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י