סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אוהבת

שפחה מורכבת

© כל הזכויות לתכנים אשר הוצגו בבלוג זה על ידי יוצרו, לרבות כל הזכויות החוקיות אשר שמורות כקנין רוחני,
זכויות יוצרים והפצה וכל קנין אחר. כל אלה הינם בבחינת בבעלותו של בעל הבלוג.
התכנים המוצגים והן התגובות הינם בבחינת לשימוש הקורא בצורה אישית, ואין לעשות שום שימוש שחורג מכך,
לרבות שימושים מסחריים, הדפסה ושיכפול ו/או כל פירסום, כל זאת ללא קבלת הסכמת בעל הבלוג מראש ובכתב.
לפני 8 שנים. 16 באוקטובר 2016 בשעה 14:30

 

הימים הנוראים מאחורינו. אומרים שהדין נגזר והשער נסגר. למעשה לפנינו חג הסוכות בו נידונים על הגשמים, פסח על התבואה

ושבועות על הפירות. אל יהי הדבר קל בעינינו. בחברה החקלאית הקדומה גורל היחיד והחברה תלויים ישירות ביבול ובעננים.

בנוסף הושענה רבא ידוע כיום בו הפרט נשפט. יתרה מזאת האדם מוזמן לחזור בתשובה תמיד, כל הזמן. לשפר את עתידו במו ידו.

 

מכיוון שכך, מנין ההתרגשות העצומה בתקיעת השופר במוצאי יום כיפור? הרי זה אינו סוף הסיפור. רמז ראשון לכך נמצא בסמל

קטן, הדבש. בראש-השנה מברכים על הפת במקום עם מלח בדבש. זאת כביטוי לתקווה להמתקת גזר הדין. בבתים דתיים רבים

מקובל להמשיך כך עד מוצאי הושענה רבא. בעיני הסיבה לכך היא שהדבש מסמל את האפשרות לפרוץ את הגבולות הקיימים.

 

היהדות היא דת קטגורית, אפילו דיכוטומית. קודש וחול, מותר ואסור, טרף וכשר, שבת ויומיום, יהודי וגוי, טמא וטהור. הלנו

אתה או לצרינו? או שזה כן או שזה לא. המלח המקבע לאורך זמן דברים כהווייתם הינו סימן לברית. צבעו שואף ללבן המבליט

על רקעו כל גוון כפי שהוא. מופיע במובהק באחת משתי צורות, מוצק ונוקשה או נמס ונוזל. מתאים לשמירת התבניות הידועות.

 

הדבש לעומת המלח ערטילאי למדי. צבעו הצהבהב והענברי משדר עמימות. סמיך עד כדי כך שלעתים נמצא בין נוזל למוצק.

ומעניין, הדבש הינו מקרה יחידאי בהלכה היהודית שחוצה את קטגוריות הכשר והטרף. הכלל הוא שמהטהור בא טהור ומהטמא

בא טמא. כך ביצת תרנגולת כשרה וביצת יען טרפה, חלב עז כשר ונאקה טרף. רק הדבש הוא מאכל טהור הבא מהדבורה הטמאה.

 

בקרוב ניכנס לסוכת העראי מהבית הקבוע והיציב. נגלה שהתמידיות אינה מחויבת המציאות. גם עולם מובנה בו יש זמן מוגדר

למשפט ודין אלוהיים, פתוח לעיצוב מחדש במעשי היחיד. בתום חג שבעת הימים ייעלמו הסוכה והדבש המטלטלים. בצמוד לכך

בשמיני עצרת, בשמחת תורה, יפתחו מחדש קריאת ולימוד החוק קובע המסמרות. אבל אנחנו כבר נזכור, הכל להשתנות יכול.

 

גם פינת כלבת שבת עשתה הפעם שינוי קטן. הופיעה במקום בערב שבת בערב החג, ותחזור לזמן.

 

משנה מסכת ראש השנה א' ב':

"בארבעה פרקים העולם נידון:  בפסח על התבואה.  בעצרת על פירות האילן.  בראש השנה כל באי עולם עוברין

לפניו כבני מרון, שנאמר "היוצר יחד ליבם המבין אל כל מעשיהם" (תהילים ל"ג ט"ו).  ובחג נידונים על המים".

 

חג שמח

    

פרינס​(שולט) - חג שמח בובהל'ה }}}{{{
לפני 8 שנים
מתגבשת -
פרינס מלכותי
חג סוכות ומכות
}}}{{{
לפני 8 שנים
פרינס​(שולט) - חחחחחח.... יש גם יש, יותר מאוחר הלילה... :))
לפני 8 שנים
מתגבשת -
זה חג שמח כהלכתו!
יש למה לחכות :-)
לפני 8 שנים
פרינס​(שולט) - לגמרי, במיוחד שידוע שאני שומר באדיקות את כל מדרשי ההלכה... :))
לפני 8 שנים
מתגבשת -
כולל הפשט :-)
לפני 8 שנים
פרינס​(שולט) - בעיקר הפשט... שכן אין הסשנים שלנו נערכים בלבוש ... :))
לפני 8 שנים
מתגבשת -
ואז מגיע הדרש שלך :-)
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י