שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

רעשים של שקט

חקר עולמי הפנימי
לפני 3 שנים. 13 באוקטובר 2020 בשעה 11:11

★הבטחתי פוסט משעמם בלי תמונות, ואני תמיד מקיים!★

לאחר שקראתי בפייסבוק כל מיני פוסטים של אנשים שמציגים את עצמם, שמתי לב שיש חוסר הבנה בנוגע להבדלים בין קינק לבדס"מ.

מהו קינק?

קינק הוא מושג רחב המכסה פעילות מינית שמחוץ למערכות יחסים מיניות בין בני זוג, וכולל תשוקות ופנטזיות הנחשבות מחוץ לגבולות הנורמה, וזה עניין סובייקטיבי עבור כל אחד ואחת.

מהו בדס"מ?

כולנו כבר מכירים את פירושם של ראשי התיבות, אבל בדס"מ יכלול חילופי כוחות בין הצדדים. תמיד יהיה ברור מי המוביל ומי המובל, וזה יגיע בעקבות משא ומתן לגבי מידת הכוח והשליטה שצד אחד נותן והצד השני מקבל. הדגש העיקרי הוא על היררכיה.

אז מה ההבדל בעצם?

ההבדל העיקרי הוא שבדס"מ כולל חילופי כוחות מוסכמים מראש, ולא תמיד יכלול מין, בעוד קינק מוגדר כמטריה הרבה יותר רחבה של פעילויות, לרוב מיניות, שאינן חייבות לכלול חילופי כוחות. 

אפשר אפילו לומר שבדס"מ הוא סוג של קינק.

המחמירים יאמרו שבדס"מ הוא דרך חיים, בעוד קינק נועד כדי לתבל את יחסי המין בצורה חופשית ומהנה.

עוד שמתי לב (בעיקר בגלל האתר פטלייף, מי שמכיר) שבישראל, לעומת מקומות אחרים בעולם, פחות נהוג להציג את עצמך כקינקי, ויותר מקובל ישר להציג את עצמך כבדס"מי. לדעתי זה נובע אולי מחוסר הבנה בהבדלים בין המושגים, ולכן הפוסט הזה נכתב :) 

שיהיה לכם יום קינקי ומענג 😉

טלי35​(שולטת) - מעניין.
מתבסס על מקור כלשהו או על דעה אישית?
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - עקב דעה אישית אספתי חומר מהמרשתת, קראתי כמה מאמרי דעה, ואיחדתי הכל ביחד למשהו תמציתי ומובן (לדעתי לפחות)
לפני 3 שנים
sm69​(שולט) - היטבת לבאר..
ואכן לטעמי בדס"מ זה קודם כל מהות.
מהות שיכולה לבוא בכל מיני אופנים כפי שהצדדים מעוניינים ורוצים.
לפני 3 שנים
kasandra​(מתחלפת){jegularis} - "עוד שמתי לב (בעיקר בגלל האתר פטלייף, מי שמכיר) שבישראל, לעומת מקומות אחרים בעולם, פחות נהוג להציג את עצמך כקינקי, ויותר מקובל ישר להציג את עצמך כבדס"מי." זה פשוט כי בארץ לאנשים יש המון אגו ותדמית פקטיבית לתחזק.
כל אחד ירוץ וקודם כל ירשום לעצמו שולט בסוגריים לפניי שהוא בכלל שאל את עצמו מה זה באמת שליטה או מה האחריות שהוא לוקח בתהליך. בחול לאנשים אין בעייה כזאת קשה לכתוב שהם מתחלפים או קינקים ושהם גם נהנים להיחדר ולהישלט. אצליינו זה נחשב לפחות זוהר ונוצץ "פחות גברי ותדמיתי".
זה כמו שבחול אף אחד לא ירוץ להסביר לבחורה במידה 40 שאם היא תרזה למידה 36 היא תהייה שווה יותר. בארץ זה לגיטימי לחלוטין למשהו.
זה מאוד עניין תרבותי. בברלין אתה יכול לעמוד באמצע היום בחנות סאדו מאזו ויעמדו אתך גברים לבושים בחליפה מצוחצחים ונעימים בקופה עם צעצועים ואביזרים וחיוך על הפרצוף. בארץ גבר שהתדמית שלו חשובה לו לא יכנס למקום כזה וגם אם כן זה יהייה בטוח בלבוש שבו חלילה אף אחד לא יזהה אותו כאילו הוא יוצא מבית בושת ולא מחנות וימהר לברוח משם כמה שיותר מהר או שישלך את הבת זוג שלו במקומו וימתין לה באותו. הכל עניין שת חינוך ותרבות על זה הכל קם ונופל.
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - בדיוק! לשם כיוונתי, אבל המטרה שלי הייתה להחדיר את זה לתודעה בנועם בלי להעליב אף אחד 😉
ספויילר - בפוסט הזה בפייסבוק מלא אנשים בכל זאת נעלבו 😂😂
לפני 3 שנים
kasandra​(מתחלפת){jegularis} - למה אני כל כך לא מופתעת מהעניין הזה :) אני אספר לך סיפור. אני שנים לא הייתי פעילה בשום קבוצת בדסם קישקוש כלשהו בפייסבוק. אף פעם לא הרגשתי צורך. אז אחת הנשלטות שלי התעקשה שזה קבוצה איכותית ואנשים מעניינים והיא רוצה לצרף אותי. צירפה. חוץ מהרבה אגו פצוע ואנשים שחייבים לפצות על רגשי נחיתות כלשהם בחיים לא מצאתי שם שום דבר מעניין. עקב חוסר פעילות בקבוצה הוציאו אותי משם :) בקיצור בזבוז זמן ואנרגיה.
לפני 3 שנים
kasandra​(מתחלפת){jegularis} - מה הכינוי שלך בפטלייף?
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - אותו דבר כמו פה 😉
https://fetlife.com/users/4430922
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - גם לי נראה שיש חוסר הבנה כללי בציבור, אבל לא כ"כ מסכימה עם ההסבר שלך :)
טוב, קודם כל ברור שהמילה "תמיד" ישר גורמת לאוזניים שלי להזדקף ולקפוץ עם זה שאין "תמיד", בטח שלא בקינק שזה עולם מאד גדול ומגוון.
אבל מעבר לזה, אמרת שבדס"מ במהות שלו כולל חילופי כח, אבל לא הבנתי למה זה הכרחי או אף מהותי. הרבה אנשים אכן מתכוונים לדינמיקת שולט/נשלט כשהם מדברים על בדס"מ אבל זה נראה לי דווקא חלק מהסילוף הסמנטי (שקורה בכל פעם שמנסים לתרגם מושגים כלשהם) ולא הפירוש המילולי.
כי קח למשל פרקטיקות כגון בונדג', מדיקל, ברנדיג, הצלפה, פנטזיית אונס, שימוש בשעווה חמה, מומיפיקציה... כולן מאד פופולריות אצל חובבי בדס"מ ואף אחת מהן לא דורשת במהות שלה היררכיה כלשהי וכולן ניתנות לביצוע גם בהיפוך תפקידים. ובהתאמה, שולט/נשלט היא סוג של דינמיקה זוגית שיכולה להתקיים גם ללא קינקים כלל, ולמעשה מתקיימת בפועל אצל הרבה זוגות שמעולם לא שמעו על בדס"מ.
החיבור בין בדס"מ לדיכטומיית שולט/נשלט מאד קשורה בעיני לתרגום העברי ולא משקפת היטב את המציאות. הכלוב הוא למיטב ידיעתי האתר היחיד בעברית ששם דגש על תוכן מילולי תיאורטי אז המושגים שלו מתפשטים בציבור. אבל באתרים אחרים בעולם אתה יכול לראות הרבה יותר הגדרות לבחור מהן, וגם התודעה הקיבוצית מתעצבת בהתאמה.

אולי זה קשור לכך שרבים מאיתנו בעצם קוראים "בדס"מ" ליחסי שליטה, ושמים יותר דגש על נטיה מאשר על משיכה לאקטים ספציפיים. יש בזה הרבה הגיון, אבל זה לא תואם את המושג ואולי זה גם אחראי להרבה מהטענות על שולט/נשלט אמיתי/לא אמיתי, כי הפער בין המושג לבין הנורמות מייצר מגוון של פרשנויות.
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - ראשית, אספתי חומר ממאמרי דעה באתרים מחו"ל.
בדס"מ הוא סוג של קינק, ולכן הפרקטיקות עצמן, ללא חילופי כוח הן קינק. :)
אם אדם מסוים נהנה מהפרקטיקות ללא המהות, ללא יחסי שליטה, הוא קינקי, וזה סבבה לגמרי!!
לא מוריד ולא בטיפה מהערך שלו.
אבל כשאני רואה אדם מגדיר עצמו כבדס"מי, בעוד הוא מתכוון לכך שהוא קינקי, כי הוא בעצמו אומר שלשליטה עצמה אין משמעות עבורו, כי "זה רק במיטה", אני מבין שהוא בדס"מי :)
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - *שהוא לא בדס"מי :)
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - כן, זה מה שאני לא מסכימה איתו. אבל זה בסדר שלא הסכמנו, לא? :)
זה מה שמוזר לי, כי לראשי התיבות בדס"מ יש אשכרה פירוש מילולי אז זה מוזר לי לתת לו משמעות שלא נשענת על הפירוש המילולי אלא על משהו אחר.
אני יודעת שהרבה אנשים מתכוונים לזה ככה ובשיחה אני זורמת עם זה ולא מתווכחת, אבל לי אישית זה לא נראה נכון וזה מוזר לי שזה הפך להיות השימוש הנפוץ. אני גם חושבת שהרבה אנשים שגם עושים סלט בין הדברים. כי שליטה (בוא רגע נקרא לזה מנטלית) היא גם סוג של קינק, לא? כמו שאמרת, נהייתה איזו היררכיה מוזרה בין קינק לבדס"מ, כאילו שהאחד יותר חזק או יותר משמעותי מהשני, כאשר למעשה ההבדל הגדול הוא שאחד הוא מונח כללי והשני הוא מונח ספציפי ופרקטי, אך דווקא בדס"מ הוא המונח הפרקטי יותר... תוסיף לזה שחצי מהאנשים משתמשים באחד כשהם מתכוונים לשני והסלט הופך למוקפץ תאילנדי :)

בסופו של דבר כדי להבין אנשים אין מנוס מלדבר איתם, הרי כמה שלא נדייק במושגים עדיין בפגישה אישית נגלה שלא כולם מתכוונים בדיוק לאותם הדברים ובסופו של דבר זה הדבר היחיד שקובע (כלומר, מה שיקבע זה לא איך אנחנו קוראים לעצמנו אלא מה נעשה ביחד בפועל או עד כמה אנחנו רואים את הדברים בצורה דומה).
אבל זה נחמד לפעמים לדבר על המושגים ולהחליף נקודות מבט. נראה לי.
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - מלבד בונדג' וסאדו מאזו, יש גם D/S בראשי התיבות של בדס"מ, ואלו מייצגים את יחסי השליטה.
אכן, בדס"מ הוא סוג של קינק, לכן אם יחסי שליטה אינם כלולים בשאר הקינקים שלך, זה לא בדס"מ :)
לראייתי דווקא כן חשוב לדייק כמה שיותר ברצונות ובצרכים שלנו, כדי שנוכל להבין זה את זו בצורה הטובה ביותר מההתחלה.
נניח ואת בחורה קינקית, אוהבת משחקי שליטה במיטה, אבל מעוניינת לחקור יותר לעומק עם אדם המנוסה בזה - האם תחפשי אדם בדס"מי או קינקי?
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - ושוב, אדגיש שאחד לא גדול וטוב יותר מהשני.
פשוט משהו שונה...
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - מסכימה עם הצורך בדיוק. זה פשוט עולם גדול וגם כשמדייקים - קשה לדייק. לצורך העניין "מנוסה" זה גם מונח מופשט, יחסית :)
השאלה שלך טובה, קשה לי לדמיין את התשובה כי זה מאד רחוק ממה שהייתי עשויה לחפש בעצמי. כי אני אישית הייתי מחפשת מערכת יחסים, לא התנסות נקודתית. מניחה שבדס"מי, כי "קינקי" יכול להיות מליון דברים ובדס"מי מראה על מכנה משותף ברור יותר. אבל זה עדיין לא אומר לי אם הוא מתחבר יותר ל-S&M או ל-D/S ואיזה חלק משמעותי יותר בעיניו.
האם אתה מתכוון לכך שבדס"מי זה רק מי שמתחבר לכל המכלול הזה ולא רק לחלק? ואז מזוכיסט, למשל, הוא לא בד"סמי אלא קינקי?
(ואז זה מסביר בקלות את הפער בינינו כי אני התייחסתי לבדס"מ כמטריה שמכילה את כל מי שנמשך לחלק כלשהו ממנה, לא משנה איזה).
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - אם ה S&M לא כולל D/S, זהו קינק.
וזה סבבה לחלוטין, יש לי נקשרות שהן מאזוכיסטיות נטו, לא מעניין אותן בכלל שליטה, רק שיהיה כואב כמו שהן אוהבות. הן קינקיות, לא בדס"מיות, וזה סבבה לגמרי, כי הן מודעות לזה.
המטריה עליה את מדברת היא הקינק, ומתחת לאותה מטריה נמצא הבדס"מ :)
גם במערכות יחסים יש יתרון לניסיון בשליטה, לפחות לדעתי.
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - גם לדעתי. זה פשוט משהו שאני בעצמי לא שמתי עליו דגש אף פעם אז התקשיתי לדמיין את הסיטואציה :)

זהו, שאני לא מדברת על קינק אלא ספציפית על בדס"מ בתור מטריה. יש ארבע אותיות. הן לא מייצגות הרבה דברים. יש בעולם מאות קינקים שלא נכנסים שם.
או בצורת שאלה: האם כדי להיקרא "בדס"מי" צריך להתעניין בכל המכלול שהקיצור מייצג, או שמספיק רק חלק מהדברים?
(שוב, ברור שאין יותר טוב או יותר נכון, השאלה היא סמנטית נטו).
הדוגמה שלך מובנת לי. מה אם זה הפוך? מה אם אני כן מעוניינת ביחסי שליטה, אך איני סדיסטית ואיני מזוכיסטית? גם אז אוגדר "קינקית"?
(לא שאלה רטורית. שואלת כדי להבין).
לפני 3 שנים
hrgiger - הדיון שלכם מרתק, מפריעה כדי להגיד את זה וזזה הצידה.
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - נו, תראי, עכשיו הוצאת את דולור לא אמין - הוא הרי הבטיח פוסט משעמם :P חי חי.

אותי אישית מאד מעניין מה יש לך לומר על זה. גם הרהרתי בזה בעודי כותבת.
(כי את ואני מסכימות על המון דברים בתיאוריה, ודי רחוקות בדרכי המימוש בפועל ובקינקים הספציפיים. אז תמיד מאד מעניין אותי מה תגידי).
לפני 3 שנים
hrgiger - מוחמאת (:
אני רואה את הדברים כמו דולור. גם אני רואה את אותו מושג על (מטרייה) עם הרחבה/פירוט הנושאים.
אין לי כל כך מה להרחיב, הוא אמר (נראה לי) את כל מה שאני חושבת ומרגישה. אני יכולה להעיד שכשאני מנהלת קשרים בהם יש אקטים של כאב ואין מובילה -מובל.ת אני לא מגדירה את הקשר כבדס"מי. בעוד כשהיה לי קשר בו מערך הכוחות היה מאוד ברור ללא כאב/מיניות כן הגדרתי אותו כבד"סמי.
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - הייחוד של בדס"מ זה שהוא נסוב סביב יחסי שליטה וחילופי כוחות.
לא חייבים לאהוב בונדג' או סאדו מאזו, כי המרכז הוא D/S.
הקינק בבדס"מ הוא השליטה.
אחרי זה יכול להגיע כל השאר, אך בגלל שהמהות היא שליטה, זה יבוא לידי ביטוי בכל שאר הקינקים הנלווים.
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - למה דווקא ה-D/S הוא המהות וה-S&M הוא הבונוס? למה לא הפוך, למשל?
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - זה כבר נושא להרצאה אחרת, שעוסקת בהיסטוריה של המילה בדס"מ.
אקדיש לזה פוסט אחר.
בכל מקרה, כרונולוגית קודם היה המושג סאדו-מאזו, ואז הוחלט להוסיף יחסי שליטה. כיום נהוג להתייחס בעיקר ליחסי השליטה במונח הזה.
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - כן, לזה הכוונה בדרך כלל. מעניין למה זה נהיה ככה.
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - השערה שלי, אולי בגלל שנהיה ריבוי רציני בכמות הקינק, ונוצר צורך להבדיל ביניהם
לפני 3 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - הממ. אולי גם קשור לכך שקודם היה סאדו-מאזו. כי מי שרוצה לדבר רק על זה, לא צריך את הקיצור בדס"מ. אז הוא יותר שימושי דווקא למי שמדבר על יחסי שליטה. אז עכשיו שאני חושבת על זה, זה באמת הגיוני שאלה האנשים שאימצו את המושג בתור כינוי-גג. הממ.
לפני 3 שנים
מאדם טוסו​(שולטת) - הערה....אם כבר נלך למהות הבדס"מית (מילה קטנה שקיימת אוטוטו 20 שנה בלבד) אז כולנו חיים בתוך מערכות יחסי שליטה , זה מתחיל בתוכינו מהשניה שאנחנו מבינים ש
א. יש עולם חיצוני לנו שהוא לא חלק מהעולם הפנימי שלנו
וב. השליטה בצרכים שלנו ובעיקר קקי
ומערכות השליטה שלנו בחיים ממשיכות באופן טבעי עם הסביבה שלנו: הקרובה, הרחוקה, המקצועית והחברותית. ככה זה טבע האנושות,
תסתכל על הטבע, גם בעלי חיים בטבע ואף הצמחים חיים באותו אופן, יחסי שליטה זה לא נחלתם הבלעדית של אלו המגדירים את עצמם בדסמים. We're all in this shit together
יאללה פרקתי

לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - לא יודע אפילו איך להגיב להתחכמות שכזו :)
לפני 3 שנים
מאדם טוסו​(שולטת) - הייתי מיעצת לך איך להגיב
אבל
אני אוהבת אותך יותר מידי 😘
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י