שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

רעשים של שקט

חקר עולמי הפנימי
לפני 3 חודשים. 15 בינואר 2024 בשעה 14:31

דיון בקבוצת טלגרם כלשהי הבוקר הוביל אותי למחשבות בנושא חשיבות שמו של אדם בעולם הבדס"מ. 

נכנסתי אל הבדס"מ לפני עשר שנים, וכבר בתחילת דרכי הבנתי שזהו עולם אשר בו רצוי להכיר אנשים, ויתרה מכך - לתת לאנשים להכיר אותך. 

רובנו ככולנו - שולטים/שולטות/נשלטים/נשלטות,  התכנסנו כאן במטרה דומה. להכיר מישהו עימו נוכל לתת מקום לבדס"מ שלנו, ולהנות יחדיו מסשנים מספקים אך בטוחים, הן פיזית והן נפשית. 

איך נוכל להכיר אדם שכזה? 

גם כשאנחנו משוטטים לנו במרשתת, בין אם בכלוב, בפייסבוק או בפטלייף, אנו נתקלים למעשה בדמויות וירטואליות, לא באנשים אמיתיים, ויש בכך גם יתרון - ניתן לנתק מגע בקלות יתרה. לחיצה אחת על כפתור החסימה, אותו אדם לא רצוי נעלם לנו מהעין. 

לכן חלק גדול מההכרויות הטובות בעולם הבדס"מ, בארץ ובעולם, מגיע מהמלצות של אחרים. 

ככל שאדם נמצא יותר זמן בעולם הבדס"מ, וככל שהוא מכיר יותר אנשים, כך גם גדל מספר הדעות והידיעות על אותו אדם, חיוביות ושליליות גם יחד. 

הקטע הקריטי הוא המאזן בין החיובי לשלילי. 

אם אדם מסוים, נניח מישהי שמחפשת קושר, נתקלת בפרופיל של קושר בכלוב שנראה מנוסה בשיבארי, אבל רוצה לקבל דעות נוספות על אופן התנהלותו בסשנים, היא תפנה לאנשים שהיא מכירה (כאן יש חשיבות לכמות האנשים שהיא מכירה) ותברר מה הם יודעים עליו. חלק מהדברים יהיו שמועות שהם שמעו עליו, וחלק יהיו עדויות מגוף ראשון מנקשרות אחרות שעשו איתו סשנים או קושרים אחרים שראו אותו קושר. 

כאן מגיע הרגע המכריע - אם רוב הנאמר לה יהיה חיובי, היא תשקול לפנות אליו. 

אם רוב הנאמר לה יהיה שלילי, סביר שלא תפנה. 

כאן אני רוצה לשמוע את דעתכם - 

אם אדם כלשהו יבקש בפומבי דעה על אדם מסוים, האם הוגן לכתוב בפומבי גם דברים שליליים? והאם זה הוגן לכתוב רק דברים חיוביים בפומבי? דבר שעלול ליצור מצג שווא שאין דברים שליליים. 

האם עדיף לשלוח בהודעה פרטית דברים שליליים, אבל אז אחרים עלולים להיות מוטעים?

אודה לדעתכם המלומדת, ורצוי מנומקת

 

בלוסום​(לא בעסק) - למה לבקש בפומבי? כל הקטע לקבל חוות דעת הוגנות. ומה אם ידע שמחפשים עליו וישלח אנשים שהןא מכיר שישקרו עליו? אישית מעדיפה לשאול הרחק מהעין הציבורית ורק אנשים שאני באמת סומכת עליהם שלא ישקרו לי
לפני 3 חודשים
MagisterDolor​(שולט) - לא חשבתי על כל, כנראה שאני תמים ויוצא מנקודת הנחה שאנשים הגונים...
מה אם האנשים שאת סומכת עליהם לא מכירים את האדם המדובר?
לפני 3 חודשים
MagisterDolor​(שולט) - *על כך
לפני 3 חודשים
בלוסום​(לא בעסק) - אז אני מתשאלת אותו בעצמי ומקשיבה לאינטואיציה שלי. היא בדכ לא טועה..
לפני 3 חודשים
הביצה - הרבה נקודות מעניינות למחשבה.
אדם הנמצא בעשייה כלשהי המערבת אינטרקציה וסוג של נקרא לזה 'שירות' חשוף לביקורת.
אישית לא הייתי כותבת ביקורת שלילית בפומבי. לא רוצה לפגוע באף אחד. לפרגן בפומבי, בוודאי. האם זה יוצר מצג שווא, אולי, אני עדיין נאמנה לערכים של עצמי.
בהומור- אולי מישהו יזום יום אחד אתר כמו מידרג לשירותי בדסם 😋
לפני 3 חודשים
Daniel-Rope - אין מניע מלקבל דיעה שלילית או חיובית בפומבי , הבעיה כפי שאני רואה אותה היא כאשר אנשים מנצלים את הבמה כדי לסגור חשבונות או לתת דיעה ( טובה או רעה ) מתוך אינטרס. בסופו של דבר כמו שנאמר הייתי מבקש לקבל חוות דעת מאנשים שאני יודע שניתן לסמוך עליהם.
לפני 3 חודשים
One moment​(שולטת) - אישית אזהיר רק אם זאת חברה ממש ממש קרובה ששואלת את דעתי. ורק אם ידוע לי ממקור ראשון על בעייתיות כלשהי של צד השני ולא ברמה ש"שמעתי שמועה".
למה? כי זה לא יקדם אותי לשום מקום וגם לא יציל את הצד שרוצה להכיר. בן אדם שלא מכיר אותי באמת יחליט שיש לי אינטרסים.
חוץ מזה גם אם הייתי עדה איך אחרות נפגעו, אך עברו שנים, לא נפתחה חקירה, עדים נוספים עזבו את התחום וכו' סביר להניח גם שלא ניתן כרגע להוכיח את מה שקרה וגם יהיה לבן אדם שאכן עשה את זה אפשרות לתבוע אותי על לשון הרע.
לשיחות בצ'אטים אפשר לעשות צילום מסך, שיחות טלפון וגם פרטיות אפשר להקליט. לכן שוב, אם אחליט לנכון להגיד משהו כזה זה רק לחברה טובה שסומכת שזה לא יעבור לצד הפוגע.
אני לא בטוחה שיש לי כוחות להתעסק במשפט וגם אין לי כוחות להציל את כל העולם.
לפני 3 חודשים
לאכאןכמעט - כאדם בלי שם, חושב שיש משמעות מאוד חשובה, למה ואיך הרושם שנשאר(בעיקר בלי שם...)
דיעה על פרסונה אחרת? תלויה מאוד ברמת ההיכרות האישית! של המעורבים.
שמועות? יש גם בתקשורת... לפעמים אין בשמועות אמת. ואם במקרה רצה המיועץ דיעה על אדם בעל שמועות, והמיועץ מוכר לי בהיכרות אישית, הייתי מדגיש בפניו ש"ישנן שמועות!", וזה אך ורק בגלל דאגתי למיועץ
לפני 3 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י