צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הרגע הזה

הרגע הזה שאת מבינה שחסר לך אויר .. שמשהו לא בסדר .. שיש עוד הרבה להרגיש ולחוות ואת לא שם.
את מבינה שבמשך שנים בנית ואטמת חומות מסביבך, אבן על אבן ועוד אחת ....רק לא להרגיש, רק לא להחשף, לא ליפול ..
ואז...אז את יודעת שטעית בגדול .. כל כך טעית עד שאת לא יכולה עוד לנשום .. והאבנים כבדות , והחומות חונקות , ואת רק רוצה לצאת .. להשתחרר .. להתמסר ... לרגש , לחוויה, להנאה , כן גם לכאב ולפגיעה ...
לחזור ולו לרגע לנשום לרווחה , להיות את ..לא חומה ולא אבן ...רק את !
לפני 8 שנים. 21 בפברואר 2016 בשעה 8:05

כן, זה לא קשור לעולמינו המושלם .. אבל יש דברים שצריכים להיאמר ויפה שעה אחת קודם... רגע לפני שמתחיל משפט השדה , מילה או שניים שחשוב לשמוע. 

אז... רגע לפני שהקילשונים והחבלים מוכנים על מנת לתלות את כל העו"סיות (עובדות סוציאליות), בעקבות התחקיר ה"מעמיק" של האדון הנכבד מר אמנון לוי, בכיכר העיר. כמה מילים מהלב על עבודת הרווחה, הוצאה חוץ ביתית ודמגוגיה בשקל וחצי.

 

אני אתחיל מהסוף, כן יש עובדים סוציאלים נוראים ומתנשאים, זה נכון, בדיוק כמו שיש רופאים נוראים, מורים נוראים, עו"ד נוראים, אנשי עסקים מושחתים ועוד מיליון מקצועות, אהה ויש גם עיתונאים נוראים שחוץ מלעשות תחקיר פופוליסטי לא ממש בודקים את העובדות.

לא יודעת כמה פעמים אפשר עוד לחזור על זה למדינה א-י-ן!!!! אינטרס כלכלי להוציא ילד מחזקת הוריו, כל ילד כזה עולה בחודש יותר מעשרת אלפים ש"ח. לא יודעת איזו אגדה אורבנית שמעתם, אבל שום עובדת סוציאלית (מה לעשות מקצוע שברובו נשי ועל כן יכתב בלשון נקבה), לא מקבלת תוספת על הוצאה חוץ ביתית, הוצאה חוץ ביתית זה תהליך ארוך ומסובך הכולל בתוכו, ישיבות רב מערכתיות עם גורמים רבים, נסיעה טרם ההוצאה למסגרת על מנת שהילד/נער יתרשם והמסגרת תתרשם ממנו, קשר הדוק עם המסגרות במידה ומתעוררים קשיים וכמובן קשר עם המשפחה הביולוגית כי המטרה היא בסופו של דבר שהילד/נער יחזור לביתו אהה והדבר הכי חשוב, מי שמחליט בסופו של דבר זה שופט, כלומר בית המשפט ולא העובדת הסוציאלית הוא שנותן את החותמת הסופית על הוצאה חוץ ביתי במקרה של התנגדות.

 

אף אחד לא מוציא ילד מהבית בגלל סיבה כלכלית נטו, ילד יוצא מהבית לאחר שנעשו המון ניסיונות בקהילה לתת הזדמנויות, אבל אף הורה לא יעמוד מול המצלמה ויגיד כן הוציאו את הילד שלי מהבית בגלל: שהשארתי את בני בן שנה וחצי יום שלם ללא השגחה/ בגלל שהייתי שיכור בעוד הילד בן השלוש שכב על שטיח ספוג בשתן של כלבים/הבית היה מרוח בצואה על הקירות/הילד נמצא משוטט יחף ביום שבת ברחוב שהוא רעב/בחורף קר הילד הגיע לגן שרק חולצה דקה לגופו/התינוק נולד בקריז בגלל שהאם השתמשה בסמים בזמן ההריון.

כל הדברים שצויינו עכשיו הם אמיתיים והתרחשו בארץ ואף אחד לא יגיד אותם וזה בסדר הוא לא צריך להגיד אותם אלו דברים אישיים שלו ואני מניחה שהם לא מעוררים גאווה, מנגד חובת הסודיות מונעת מהעובדות הסוציאליות להגיד אותם וכך קורה שכאשר עולה מקרה לכותרות מוצגת תמונה מאוד חד צדדית ושטחית. 

 

בנימה אישית אני חייבת לומר שע"ס היא עבודת קודש, למרות השכר הנמוך, השעות הנוספות  שלא מקבלים עליהם שקל, והקושי והעומס המטורף.

ועם כל הרצון נתקלים לפעמים במקרים שאין לי ברירה. והיה ויהיה מקרה כזה שיוצג בצורה חד ממדית, שניה לפני שתתלו את העוס"ית 'סוחרת הילדים' בכיכר העיר, מקווה שתזכרו שהתמונה היא לא שחור או לבן והמציאות היא הרבה יותר מורכבת.

yorand​(שולט) - כתוב טוב. אכן אנחנו חיים בתחום האפור. תוכנית טלויזיה חייבת להיות בתחום הצהוב הצועק, אחרת היא אינה "ראויה"
לפני 8 שנים
surrender​(לא בעסק) - ועצוב שכך .. שלא לדבר על השיימינג ברשתות החברתיות .
לפני 8 שנים
FOR GOOD - יפה כתבת סרנדריטה. את נערה רבת חסד והוד, ויום אחד את עוד תעשי היסטוריה
לפני 8 שנים
surrender​(לא בעסק) - ואחרי שצפיתי בתכנית ה"תחקיר" זה אפילו עצוב עוד יותר ... תמונה חיוורת וחד צדדית של מציאות כשבפועל האמת נעולה במגירה תחת קוד האתיקה שמחייב את העו"סים בסודיות הפרט .
האמת שלעולם לא תצא לאור ....
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י