ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

In The Cauldron

❤ Wit(c)h
לפני 3 שנים. 27 במאי 2020 בשעה 9:00

בדסמ הוא עולם מדהים בעיני עם כוח בלתי מוגבל ודווקא בגלל זה הוא כל כך מסוכן.
היום, כשאלימות המגדרית עולה על גדותיה חשוב חשוב חשוב לשים לב לסימנים גם פה, בעולם שלנו... אז... 

הנה לכן, (וגם לכם) 11 סימנים שאת/ה נמצאת במערכת זוגית אלימה! (עו"ד דנה דרזנין)

 

1. שליטה מוגזמת
אם בן זוגך לאט-לאט מתחיל לשלוט בכל תחום בחייך ולא מאפשר לך חיים עצמאיים משלך, מדובר בשליטה מוגזמת. אל תבטלי זאת כלאחר יד ותגידי לעצמך, "זה רק בגלל שהוא ממש אוהב אותי, ואני כל כך חשובה לו", כי זו טעות. היי כנה עם עצמך והישירי מבט במראה, כי מדובר בשליטה חולנית ומסוכנת.

 

2. הרחקה חברתית
אם בן זוגך מרחיק אותך מחברייך, מבני משפחתך ומכל מקורות התמיכה שלך, וטוען שהם לא מכבדים/מעריכים/אוהבים אותך כמוהו, רק רוצים ברעתך ורק הוא אוהב ומעריך אותך – זהו אור אדום. אל תבטלי זאת כלאחר יד, מאחר שמדובר במניפולציה מתוחכמת שמטרתה ברורה - להוריד את ביטחונך האישי, להרחיק אותך ממקורות התמיכה שלך ולהביא אותך למצב שבו תהפכי תלויה אך ורק בו.

3. חוסר נפרדות
כשהגבר שאיתך לא מאפשר לך "נפרדות", לא מאפשר לך להיות עצמאית ובעלת צרכים וחיים משלך – את בבעיה. כך למשל, הוא אוסר עליך ללמוד, להוציא רישיון נהיגה או ללמוד מקצוע ואומר שאין צורך בכך, ובעצם לא מאפשר לך חיים משלך - אל תבטלי זאת כלאחר יד. מדובר בחוסר נפרדות מסוכן.

4. פרצי אלימות בלתי נשלטים
אם בן זוגך סובל מפרצי אלימות בלתי נשלטים, משתף אותך באלימות שבה הוא מתכנן לנהוג כלפי מישהו, מאיים על השכן, שובר בעצבים קיר גבס בבית, תולש לעצמו שערות מהראש או נוהג כלפיך באלימות – מדובר באדם אלים!

5. העיניים הם ראי לנפש
זה נשמע מוזר לדבר על העיניים כסימן מובהק לאלימות, אך הפתגם "מבט יכול להרוג" מתאים כאן לחלוטין. אם את מזהה בבן זוגך כעס וזעם עצורים, ומבט של "רצח בעיניים", אם את מרגישה תחושת "אלימות כבושה" ומסוכנת מצדו שגורמת לך לחשוש ממנו ולנהוג באופן שונה מהרגיל - אל תתעלמי! העיניים הם אכן ראי לנפש ולעיתים ראי לנפש מסוכסכת ומסוכנת. מבט אכן עלול להרוג, אז לא להתעלם!

6. איום בהתאבדות
איום של אדם לפגוע בעצמו, בניגוד למה שנדמה על פניו, הוא לעיתים קרובות סימן לאלימות קשה ומסוכנת מצדו כלפי בן זוגו. אז אם את שומעת מבן זוגך איומים כמו, "אם לא תתני לי... אני אתאבד", קחי את הרגליים ותברחי ומיד, שכן המשפט הנכון הוא, "ראשית אפגע בך ורק אז אתאבד".

7. קנאה וצרות עין
כשהגבר שאיתך לא מאפשר לך להתאפר, להתלבש, לא מאפשר לך לצאת עם חברות, מאמין שכל הגברים שאת מכירה רוצים להיות איתך ולשכב איתך, כשהוא לא מפסיק להתקשר אליך כי הוא "אוהב", כשהוא מבקש ממך שלא להתראות עם גברים בעבודה כי הוא לא מסוגל לחשוב עליך איתם – זוהי קנאה חולנית ומסוכנת, ונורת אזהרה ענקית להמשך.

8. צבירת חובות והעברת האחריות לגביהם
פעמים רבות בן הזוג האלים אינו עובד או עובד מעט, ומאידך נוצרים לו חובות בהם הוא מסבך את בת הזוג או את הוריה, כשהוא טוען שדרושה לו חתימה על ערבות או שהוא זקוק לעזרה כספית. היי בטוחה שברגע שתחתמו את ו/או הורייך על הערבות - חגורת החנק תיכרך מסביב לצווארך, שכן זוהי דרך מדהימה לגרום לך להיות תלויה ברצונו הטוב להחזיר את החוב, ותהיי חייבת לשם כך "להתנהג יפה".

9. קסם אישי
גברים פסיכופטים ואלימים נוטים להיות מקסימים כשהם בחברה. לעיתים קרובות הם בעלי כישורי שיחה, קסם אישי, ידע כללי ויכולת להתחבב בקלות על כל הנוכחים. לעיתים קרובות אני שומעת מנשים שחיות תחת אלימות את המשפט, "אני חוששת שלא תאמיני לי כי הוא יראה לך מקסים". גברים אלה בדרך כלל מפעילים על האישה מניפולציות פסיכולוגיות ו"משחקים במוחה", בעוד שכלפי חוץ הם נראים מדהימים ומקסימים, אהובים ומקובלים.

10. אלימות לא חייבת להתבטא בסימנים כחולים
אלימות יכולה להגיע בצורות שונות ולאו דווקא במכות או בפנס בעין. יש סוגי אלימות שונים, כגון: אלימות כלכלית, אלימות נפשית או מינית. הבעיה בסוגי אלימות אלה היא שהם קשים יותר לזיהוי, גם על ידי האישה עצמה. דוגמה לאלימות רגשית היא כשבן הזוג נוקט בהשפלות והעלבות כדי להוריד את בטחונה העצמי של האישה. לדוגמה, "את אפס, מי ירצה אדם כל כך חסר יכולת כמוך, את עלובה, מכוערת, לא סקסית, אני נגעל ממך".
דוגמה לאלימות כלכלית היא כאשר האישה חיה תחת טרור כלכלי. אין לה שיקים או כרטיס אשראי משלה, היא מקבלת הקצבה כלכלית לקניות, ואין לה רשות להוציא הוצאות עבור עצמה או עבור ילדיה באופן קיצוני. בדרך כלל, סוגי אלימות אלה מצטרפים בהמשך לאלימות פיזית, אך אין בכך הכרח.

11. מעגל האלימות
זוגיות אלימה כוללת מעגל אלימות ברור עם חוקיות משלו, שחוזר על עצמו פעם אחר פעם. עם הזמן, המרווחים מאירוע לאירוע קטנים, והאלימות הופכת קשה ומסוכנת יותר ויותר. מעגל האלימות מתחיל בתקופת צבירת מתח ("את מעצבנת אותי ובסוף זה יגמר ברע"). בתקופה זו לעיתים הצד האלים אף מתרחק לכמה ימים. אחריו יש ניצוץ שמדליק את האלימות ("עם מי דיברת אתמול עד אמצע הלילה?", "למה חזרת מאוחר?") ולאחריו קורה מקרה האלימות עצמו (מכות, אונס וכיוצ"ב).

אנא מכן, אל תתעלמו מסימני האזהרה. הם תמיד שם.

 

 

ועוד מילה קטנה, אנחנו בעולם שבו מורכב מאד להבין איפה נגמר הבדס"מ ואיפה מתחילה האלימות ומצד שני אל תשכחו את ה -

SSC - בטוח, שפוי ובהסכמה.

 

ואם בכל זאת את נמצאת במערכת יחסים אלימה וצריכה עזרה אני במרחק הודעה!

Mr bitch{בהפסקה} - סיכמת את כל זה בדיוק מופלא !
קשה יותר להבדיל בעולם הבדסמ באלימות אבל תוספת קטנה..
תשאלו את עצמכן בשורה התחתונה אם ״טוב לכם ככה?! ״ זו שאלה שהתשובה שלה יכולה להדליק לכן מנורות אזהרה .
לפני 3 שנים
Ally the Witch​(שולטת) - אתה יודע, טוב זה מושג יחסי של רווח והפסד... לפעמים זה "טוב" אבל זה ככ לא טוב... :)
לפני 3 שנים
Ally the Witch​(שולטת) - ו... תודה.. :)
לפני 3 שנים
Mr bitch{בהפסקה} - לעצמנו אי אפשר לשקר גם שנגיד לעצמנו שטוב לנו או שיחסי טוב לנו את האמת מרגיש ונדע מבפנים . זה הרגע להעצים את ההרגשה הזאת ולפעול איתה יחד .
לפני 3 שנים
NewS - את יודעת שאני מעריך את דעתך מאוד ואפילו אוהב, מעבר לכך מדובר בנושא חשוב שדורש הרבה מעבר למה שנעשה במדינתנו ,תשעים אחוז נכון אבל יש לך כמה סעיפים שלטעמי לא קולעים למטרה שהם כלליים מדי וקלי דעת ... עיניים ~חסר אנשים עם ערשת פנים עצבנית שהם מקסימים ורחוקים שונות אור מאלימות (אני אישית מכיר כמה), עיניים הן בהחלט משקפות דברים (אני גם מוסמך בלקרוא עיניים nlp) אבל מפה ולקבוע שאדם הוא אלים לטעמי זה טו מאץ קיצוני.
איום בהתאבדות מעידה על קושי ולוא דוקא על איום ישיר , מה שכן מדובר על נורה אדומה.

אני בעבר התנדבתי במעון שדאג לחלץ נשים ממעגל האלימות ואני חושב שהבעיה הגדולה ביותר היא שירותי הרווחה והמשטרה שפשוט מפקירות נשים .
לפני 3 שנים
Ally the Witch​(שולטת) - הי :) אתחיל מתודה, ואז אפנה את תשומת ליבך שאת הכתוב כתבה עו"ד דנה דרזנין
הבאתי את הדברים כמו שהם למרות שקראתי וגם לי זה היה נראה מאד סובייקטיבי ויכול להיות לא נכון ובכל זאת, אם מישהי תקרא ותתחבר ואולי תטעה זה עדיף על זה שלא תבין שמדובר באיזה שהוא סימן אזהרה.
בעניין התאבדות אגיד שאם זה איום על עצמו או איום עליה בעיני זה אותו דבר.

תודה על התגובה.
לפני 3 שנים
NewS - אין בינינו ויכוח וזה ברור לשנינו , חושב שוב שאנשים אלימים תמיד יהיו וגם יהיה קושי לזהות אותם ... העניין הוא הטיפול בהם מהרגע שזה כן מדווח ולצערי פה אנו נופלים.
אתמול רק הראו בחדשות אישה שתיעדה במצלמה את בעלה מפרק אותה אל מול הילדים, המשטרה סגרה את התיק מחוסר ראיות שזה פשוט הזוי .
לפני 3 שנים
Ally the Witch​(שולטת) - מסכימה...
לפני 3 שנים
Lady Galadriel - אחות, כרגיל שאפו!!! אני לא נוטה לעשות את זה אבל בשם העלאת המודעות וחיזוק המסר הכל כך חשוב שלך אני רוצה להניח את זה כאן https://thecage.co.il/blog/userblog.php?postid=1011177&blog_id=113775
לפני 3 שנים
'סוף של קצה - עצוב מאוד שכל הפוסט מופנה אזהרה למגדר הנשי, בעוד אלימות באה משני המגדרים.

או לנסח מחדש או למחוק.
לפני 3 שנים
Ally the Witch​(שולטת) - מזמינה אותך שוב לקרוא את מה שאני כתבתי לפני האזהרות שהעתקתי.
שבת שלום
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י