סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 13 שנים. 1 במאי 2010 בשעה 11:39

נתקלתי בשירשור העוסק בשאלה האם המקרה של גואל רצון הוא בדסם ? לשירשור.

להלן תגובתי משמה:

לדעתי יש כאן מקרה ברור של העברת כוח. אותן נשים נתנו לאותו גואל רצון את הכוח לשלוט בחייהן. בדומה לנשלטות/ים אצלנו בסצינה. למה הם נותנים את הכוח הזה ? כי זה הגיג שלהם. שאלת המיליון דולר היא: האם ההסכמה הזו תקפה ? איזה אמצעים ננקטו בכדי לקבל אותה, ויתר על כן, לשמר את אותה הסכמה לאורך זמן באותם יחסים.

בעיני העברת כוח = בדסם, נקודה. הוא יכול להיות בדסם טוב ומוסרי, והוא גם יכול להיות בדסם רע שגורם נזק. אין בכך לשנות את העובדה שזה בדסם. כדאי להבחין בעובדה המצערת אולי: מידת הבדסמיות של דום לא נמדדת במידה שהוא מסוכן או הדום הכי טוב בעולם. לא רק שכך, יצא לי להכיר מספר דומים מסוכנים שהיו בעיני בדסמיים יותר מהרבה מאד שהכרתי שאני מעריך מוסרית אותם ואת היחסים שהם מקימים.

כשמישהו נותן למישהו אחר את השליטה, הוא יכול לעשות זאת מפני שזה מדליק אותו, גורם לשני הצדדים הנאה. אני רוצה לעשות כאן הבחנה בין ההתחלה של היחסים, לבין ביסוס יחסים עמוקים לאורך זמן. כדי לשמור על השליטה לאורך זמן, יש כאלה שעושים שימוש בלחצים שונים ומשונים. החל ממניפולציות של דומים, לעשות פרצוף כשמשהו לא מוצא חן, אמירות את לא סאבית באמת, את לא באמת רוצה להיות סאבית, עונשי הרחקה, וכולי תקווה שלא נרחיק לכת לאיומים בעזיבה.

בעיני אופן שימור השליטה הוא זה שקובע את מידת התקפות של אותה הסכמה. לדעתי, מרגע שנלקחה אותה שליטה על ידי הצד השולט, אם הוא יודע לשלוט, הוא יכול בקלות לעשות בה שימוש בכדי להעמיק אותה, לשמר אותה, ואף להשתמש בה להגיע למקומות שעלולים להיות נוראיים. מה שמפריד שולט טוב מכזה שלא, זה מה שהוא עושה עם אותה שליטה שקיבל. האם הוא מצליח להשאר מוסרי ובאמת לדאוג לאותו נשלט שמסר את נשמתו בידיו, או שהוא מנצל אותו לתועלתו האישית בעיקר או בלבד.

יש פה עניין נוסף חשוב ביותר: זה מקרה ברור של כת. אז מה ? אז זהו שלא אז מה לגמרי בכלל. כת מהווה מקור תמיכה כמעט עיקרי, לביסוס אותה שליטה. בכת יש כוח עצום להפעיל לחצים כבדים ביותר על הפרטים שבה, בכדי להשיג מהפרט את רצונות הקבוצה. במקרה הזה, רצונותיו של אותו גואל רצון.

האם שולט פוליגמי שיש לו שלוש סאביות מקיים את האבחנה של כת. אציין כמה נקודות למחשבה: האם ישנה הפעלת לחץ בתוך אותה קבוצה של הסאביות אחת על השניה בכדי לרצות את המאסטר שלהן ? בכדי להראות למאסטר שהיא זו שמשרתת אותו טוב יותר ? האם לא ניתן להבחין בהרבה מאד מקרים בתופעה של הסאבית הראשית, זו שמנהלת את האחרות ? האם כל המנגנון הזה לא מפעיל לחץ בדומה לכת ? לדעתי זה תלוי במקרה, וראיתי כבר מקרים שמוקמו באופן שונה על אותה סקלה מפורסמת בין הלבן לשחור.
מבלי קשר לבדסם ופוליגמיה, האם הייתם אומרים שכת זה בהכרח דבר רע ?

SPENKY{שייכת} - זה מקפיא את עצמותיי השרשור הזה צ'יטוס
זה לא הבדסמ שלי
בבדסמ שלי השולט דואג לצרכיי, הנשפיים והגופניים ולא רק יושב וקובע כללים שירוממו את עצמו
זה מבחיל שיש בכלל השוואה - אתם רק מזינים את מה שאומרים על הקהילה בתקשורת וזה מוציא אותי מדעתי
בבדסמ שלי יש מילת בטחון- וגם כשאין אני יודעת שהשולט שלי יפסיק כשאני ארצה- במקום בו אין את זה כדי להשתחרר את צריכה ללכת לבית משפט לא?
הכלוב הוא כבר לא הבית של הקהילה הבדסמית בישראל
הכלוב הפך לבית לנמושות שאם הייתי נשלטת שמחפשת היום שולט הייתי מבועתת - השולטים שהיו פה םינו מקומם לחבורת אנשים אגרסיבים ואלימים.
אותי זה מפחיד
אני לא רוצה להיות יותר חלק מזה
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - ספנקי מקסימה. את לגמרי צודקת שאף אחת לא היתה רוצה שולט שלא דואג לה באמת.
אבל בין זה שהוא עלול להיות שולט רע, לבין זה שהוא לא בדסמי המרחק הוא רב.
אני חוזר על המנטרה שלי: העברת כוח = בדסם.

זה גם לא הבדסם שלי. אני מניח שניתן בקלות להבחין שגם אני לא רוצה יותר להיות חלק מזה.

אומרים כאן משפטים כמו: צריך לעשות בית לקהילה הבדסמית, צריך לעשות מפגשים של אנשים בדסמים באמת. לגבי דידי, אני יושב לי בחלקת הדשא הקטנה שלי אוסף לי פירורים של אושר.

געגעתי.
חיבוק ונשיקה של דודים על הלחי
}{
לפני 13 שנים
שולץ s - גם עפ"י המנטרה שלך או ההגדרה שלך "העברת כוח= בדס"מ" זה לא מה שהיה שם.
לא יודע. אולי חסר לך פרטים ואולי לא.
שאתה נכנס לעולם הזה. אתה נכנס לתוך המסגרת. נכון שאתה מעביר או מקבל כוח. אבל תמיד מסגרת ההתייחסות שלך היא בדס"מ.
הנשים האומללות הללו לא ידעו שהם במסגרת הזוץ
אז תקראי לי פטרנליסטי ו"הן רצו את זה" וכולי. אבל גואל רצון הוא אפילו לא דום מסוכן. הוא יותר שלילי ממנו. לקח נשים מסכנות שלא מספיק שהעבירו לו את הכוח (ונניח שעד כאן זה בסדר) אלא השתלט על גופן, כספיהן, ונפשן.
איך הוא עשה את זה- מניפולציות. בעיננו זולות. אבל הנשים האומללות הללו לא ידעו שהן זולות. הן לא ידעו שהן בכלל מניפולציות.
זה לא העברת שליטה. זה ניצול מהמדרגה הכי נלוזה שיש.
חלק מהנשים היום לא מבינות מה עשו שם. חלק גם פחדו, פחד של ממש מכוחו המאגי של האיש.
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - לא הייתה שם העברת כח ? בטח שכן.
לגבי החסרים לי פרטים, אני ידוע כאיש מאד יסודי, אני לא כותב את מה שאני חושב סתם ככה מבלי ללמוד ביסודיות את העניין.

אני חושב שיש הרבה מאד יחסים בדסמים, ששני בני הזוג שמה, לא שמעו את המילה בדסם, ואין להם מושג קלוש על חוקי הבטוח שפוי ובהסכמה. אין בכך כדי לשלול את העובדה העצובה שזה בדסם לעילה ולעילה, בעיני לפחות.

זה אכן ניצול, ובאופן לא ראוי בעיני, אך עדיין, זה בדסם בעיני. בדסם חרבאנה, אבל בדסם.

אני מסכים עם הרבה ממה שכתבת בתגובתך המושקעת כאן, ועדיין, זה בדסם בעיני.

תודה על תגובתך
וברוך השב לבלוגי
לפני 13 שנים
שולץ s - תמיד הייתי פה :)
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה על כך
מחמיא לי מאד
לפני 13 שנים
שחף S​(נשלטת) - קשה לי מאוד להתמקד. מוצאת שהפוסט שלך מביא אותי להתדיינות שלי עם עצמי לגבי מהות בדסמית בכלל. מוצאת שעבורי מהות בדסמית נכונה היא אינה הענקת שליטה טוטאלית לדום - ממש לא. לטעמי סוג כזה של בדס"מ הוא בעצם התמכרות מנטלית לדום, התמכרות שפוגמת בהתפתחות האישית של הנשלטת שעמו. מבחינתי אגב כת היא סוג של השתלטות מנטלית של הראש - המנהיג על המשתייכים אליה. הרבה אנשים בוחרים היום בכת זו או אחרת ולעיתים בחירה זו מצילה אותם מהתפרקות רגשית טוטאלית והרי יש בזה מן החיוב, אלא שאני חשה שהמענה הנכון יותר עבור אדם במצוקה, הוא מענה שאולי את תוצאותיו יקבל אותו אדם בשלב מאוחר יותר, אך משיעבור טיפול שיש בו גם התמודדות עצמית , הוא יוכל בעתיד לקחת חזקה על חייו ולהמשיך להתפתח באופן רגשי ומנטלי. לי אישית בדס"מ טוטאלי עושה רע ורואה בו סכנה ולא חשוב מיהו הדום המצוי בה. זוכרת שלפני מספר שנים אדם מהקהילה עשה לי סוג של שליטה מנטלית ברמה כל כך גבוהה, עד כי ביום שבחר להעלם מחיי למספר ימים ביקשתי את נפשי למות - עד כדי כך הייתי תלוייה בו, ולכן מבחינתי בדס"מ טוטאלי הוא לא נכון ואינו תורם לנשלטת התחזקות נפשית רגשית אמיתית.
כל השתלטות של אדם על נפש אחרת, גם אם היא בהסכמה, נראת לי מוגזמת ומסוכנת, ואני באופן אישי מעדיפה לקחת את הבדס"מ בראייה אחרת.
- באשר לפוליגמייה - לי באופן אישי לא קל עם המושג והתופעה כצורת חיים. קשה לי להאמין כי אישה האוהבת את בן זוגה בכל מאודה תתאווה לכך שיהיו לו נשים נוספות, שקשורות אליו לא רק מינית אלא בקשר נפשי עוות יותר. מקובלים עלי ערבי play party כאלה ואחרים, שיש בהם בעיניי יותר משחק, אך קשה לי מאוד לראות יחסים פוליאמורים כיחסים שגורמים טוב לאותן נשים ומאדירים אותן, יחד עם זאת פה ושם אני נתקלת בשכאלה וכשיש אמפטייה וכבוד בין הנשים לדום שלהן וביניהן - הוכח שאכן הדבר אפשרי, אך למרות שכך עדיין חושבת כי לו היו שואלים כל אחת מהנשים הללו האם היתה מעדיפה להיות היחידה - יש בי תחושה חזקה שהתשובה שהיתה מתקבלת היתה חיובית.
כתבתי הרבה, יודעת כי לא התמקדתי אך כתבתי מנפשי את האמת שלי.
שבת יפה צ'יטה:-)
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - קודם כל, את הרי יודעת, שאני בכלל לא בעד שליטה טוטאלית. שליטה טוטאלית יחד עם התמכרות זו פיקציה בעיני. אין בכך כדי לומר שהיא אינה קיימת, אבל אני באופן אישי לא מצדד בה.

גם אני באופן אישי מעדיףלקחת את הבדס"מ בראייה אחרת. כידוע לך.

פוליגמיה זה נושא שלם בפני עצמו, וזה לא המקום לדון בו.

לדעתי היית ממוקדת מאד בתגובתך, הגבת מתוך הנשמה, ויש בזה מיקוד רב בעיני.

שבת מקסימה גם לך יפיפיה גותית מקסימה.
שמח לראותך שוב מגיבה בבלוגי
חיבוק
}{
לפני 13 שנים
astaro - היתרון העיקרי שאני יכול לראות בקיום של מספר סאבים תחת דום אחד הוא יצירת תחרותיות שבעיניי מעודדת יצירתיות. עמדת הסאב מעודתת הרבה אנשים לפסיביות נוראית.

לגבי כתות אני יכול להעלות בעיניי רוחי כת שהיא לא שלילית, מצד שני גם קומוניזם אינו שלילי על הנייר, הבעיה נוצרת כשמנסים ליישם. לפחות מהכתות שראיתי עד היום כולם ברמה זאת או אחרת עודדו הליכה עיוורת אחרי מישהוא/משהוא וזה בהגדרתו שלילי בעיניי.
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוך הבא לבלוגי אסטרו
בעיני סאבית לא שווה לפאסיביות בכלל.

אני לכשעצמי, מתקשה עם הרעיון של כת. אבל אין בכך לחייב הליכה עיוורת. אני מתקשה עם כת מסיבות אחרות.

תודה על תגובתך
לפני 13 שנים
astaro - גם בעיניי אלו לא דברים שקולים בהגדרתם. אני פשוט מדבר על הרצוי אל מול המצוי. (נכון לשני המשפטים שכתבתי).

כניעה כמו גם השתייכות לכת (או השתייכות לדת לצורך העניין) מספקת תירוץ נוח להרבה אנשים לא לחשוב בכוחות עצמם. (כמובן שיש יוצאים מן הכלל).
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - אני מכיר ים של נשים שהן לגמרי לא מה שתיארת
לא הייתי רוצה קשר עם כאלה שלא כך
תודה על ההבהרה
לפני 13 שנים
דלפיס - הקושי שלי בעניין העברת הכוח הוא מה קורה בדרך לבחירה האישית ולכח הרצון של הנשלטים באשר הם - סאבים או לחילופין חברים בכת.
השאלה המטרידה היא איפה עובר הגבול בין ההחלטה למסירת השליטה למקום של ויתור על זכות הבחירה. בעיני ויתור על זכות הבחירה זה המקום המסוכן ביותר (מה שלא קורה בדר"כ ביחסים בדסמים). זה בעצם מה שקורה בכתות ולכן זה לא ממש להיט. אגב, אני לא ממש חושבת שקיימת זכות בחירה לחרדים למשל, אבל זה כבר לדיון אחר :-)
שבוע טוב!
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - חס וחלילה איבוד יכולת הבחירה האישית. לא מסכים שזה לא קורה בדרך כלל ביחסים בדסמים בימינו הטרופים.

אז זהו שהגבול בעיני מאד חמקני.

כתות זה נושא שלם שיש לי הרבה מה לומר לגביו, ורק הזכרתי אותו על קצה המזלג. בעיני חרדים זו כת כמעט לכל דבר ועניין.
חיבוק
}{
לפני 13 שנים
דאני - מעניין. גם אני חשבתי על זה הרבה כשהפרשה ההיא התפוצצה, ואני חושבת שאתה צודק. מה שהוא עשה זה לגמרי בדסמ.
האם זה בדסמ טוב? וודאי שלא. אבל זה עדיין לא אומר שזה לא בדסמ.
ולמרות שאני מבינה את הרתיעה שיש לאנשים שעוסקים בבדסמ, לחשוב שמה שהוא עשה שייך לאותה מחלקה - אני חושבת שזו טעות. ואפילו טעות מסוכנת. כי יש בה מחשבה שכל עוד אנחנו עושים בדסמ, הכל טוב בכלל, ושום דבר רע לא יכול לקרות לנו, וזה כמובן לא נכון.
בדסמ היא לא מלה נרדפת ל'טוב'. בדסמ הוא טוב ככל שהאנשים שעוסקים בו הם טובים ונבונים. ככל שהם לא - הוא לא.
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - מסכים איתך ממש לגמרי בכלל
}{
לפני 13 שנים
דלפיס - אני מסכימה איתך לגמרי. בנוסף תוסיפי לבדס"מ רוחניות בגרוש, ונשים חלשות מאד עם הערצה לגורו בעל "כוחות", ויוצא תמהיל חרבנא לגמרי.
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - מסכים איתך לגמרי נשמה
}{
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י