סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הקולוסיאום הפרטי שלי

לפני 10 שנים. 7 באוקטובר 2013 בשעה 9:35

 

 

 

כדי לשרוד האדם חייב להיות חלק מהחברה. שייכות הינה צורך קיומי של כל אדם, בלעדיה קשה מאוד לחיות, עד כדי כך, שאפשר להשוות שייכות לאוויר לנשימה, או לדלק למכונית. להיות שייך משמע להיות קיים, שייכות היא הכוח המניע שבחיים. כבני אדם אנו כל הזמן בתנועה אל הרצון להיות שייכים  ובעלי השתייכות חברתית שונה. כגון: שייכות לאומנית, דתית, מעמדית, מפלגתית, פוליטית, חברתית, שייכות מינית וכך הלאה... לעיתים אף אנו משתייכים ושייכים בו זמנית למספר קבוצות שונות... אנו כל הזמן מוצאים את עצמנו שייכים...  שייכים למשהו, למישהו, למישהי..

אז מה המשמעות באמת של המושג "שיוך" בהקשר שלנו , האם עצם העובדה ש*אני*  משייכת אלי מישהו, כי אני רוצה, ללא קשר לעצם הצורך של הנשלט לא פוגעת בעצם השיוך עצמו (כי אני "דוחפת" לשייך?)? אם זה אכן כוח מניע בחיים, לאלו מאיתנו שחיים את חיי השליטה כחלק מהותי מהחיים שלהם, איפה אני. כשולטת מכניסה את הצורך שלי לשייך אלי נשלט? והאם לרצות לשייך זה משהו בכלל נורמלי, ומשהו חשוב ונוסף, כשאני משייכת אלי מישהו, אני לא בעצם משייכת גם את עצמי אליו?

כדי לקבל פרספקטיבה שונה קצת ממה שאני חושבת ויודעת  פניתי למספר אנשים, גברים.  ללא קשר לאיך הם מגדירים את עצמם, כיוון שעניין אותי לדעת מה הצד הגברי חושב על הנושא,  מכל צידי השוט - שולטים, נשלטים וגם מתחלפים. **זה המקום להודות לכל הנהדרים כאן בכלוב שכן הסכימו לשתף אותי במחשבות שלהם, ואם אני אתחיל לנקוב בשמות, זה לא ייגמר. אז חשבתי לכתוב רק את האות הראשונה של כל שם, וזה יצא בערך כל האותיות, מא' עד ת'..שוב תודה 😄 ** קיבלתי המון מידע, המון מילים, רובם נהדרים, את חלקם אני גם אפרסם ברשומה אחרת. אבל אותי זה הביא לכמה תובנות מעניינות.

 

אף פעם באמת לא עניין אותי לסשן מישהו בלי לשייך אותו, אני לא אומרת שזה לא קרה אבל זה תמיד היה תפל בעיניי, ומאז הרגשתי תמיד צורך לשייך. לומר את זה במילים ברורות. להבהיר את זה כל פעם מחדש במעשים, להרשות לעצמי לדחוק את הגבולות כחלק מהידיעה שאני יכולה לעשות ב-שלי, מה שאני רוצה. ופתאום אני מבינה, כמה באמת תחושת השיוך (לקלר בלשונינו) היא משהו מאד מהותי אצל אלו שכן מחפשים את המכלול.

כתב לי אחד מהאותיות למעלה שעבורו להרגיש שייך זה משהו משחרר, ואפילו רחום. לבחור להיות שייך למישהי באופן תודעתי, זה שחרור מוחלט לתשוקות שלו. ואני חושבת אף יותר מזה, זה פשוט להפקיד אצלה את המקום הכי אפל בך. את התשוקות הכי כמוסות היא זאת שיודעת, ואני לא נכנסת עכשיו לעצם המימוש של כל אותם סודות ותשוקות, אלא לעצם ההרגשה.

אחד נוסף, כזה שחווה שייכות משני הצדדים, הגדיר את זה קצת אחרת, ואמר שעצם המילה שייכות לא עושה לו להרגיש משהו כי כל זמן שהוא יודע שיש מישהו שיכול לעשות בו כל מה שהוא רוצה וזה בהסכמה. הופכת את כל עניין השייכות למשהו ערטיאלי, כי אין באמת מושג כזה להיות שייך באמת. ואני תוהה, באמת? האם המושג שייכות הוא משהו ערטילאי כי הכל נעשה בהסכמה ואין מקום לתחושת השייך? אם אני כן אעשה בנשלט שלי, דברים שהוא לא רוצה, זה כן יהפוך אותו לשייך לי?

תחושת שייכות עמוקה תמיד גורמת להרגשת ערך עצמי גבוה, ולהרגיש שייך זו תחושה סובייקטיבית, ולכן הנשלט הוא זה שיקבע בסופו של דבר את עוצמת תחושת השייכות שלו. ותחושת שייכות  (ואני עומדת מאחורי הקביעה הזאת) תהיה מושפעת מהאהבה שהוא יחוש, מהעובדה שהוא ראוי מועיל ונחוץ. ולא סתם מכלול המילים שקשורות לשייכות הן:- אהוב, מוכל, נתמך, בטוח, מוגן, משמעותי, נחוץ; מועיל, יכול, מסוגל. בעל ערך.

אני יכולה להמשיך ככה לאורך הרבה מאד דפים ומילים, ואז חשבתי על איך אני באמת מיישמת את השיוך בחיים שלי, אני כן מצליחה לגרום לעבד האהוב שלי להרגיש שייך, כי אני אף פעם לא צפויה, כי אני מצליחה לעשות בו דברים שהוא לא חושב או מאמין שיקרו לו, אז נכון, יש את ההסכמה שבשתיקה, שאני נמצאת במקום שאני יכולה לשנות לו תפיסות. או להביא אותו למקומות ששום מצב אחר לא היה גורם לו להיות שם, כי אני מתייחסת אליו, כאל משהו שבאמת שייך לי, משם אני יכולה להחפיץ אותו. לקרוא לו רכוש. לעשות בו פיזית, דברים שהוא מעולם לא דמיין שיעשו בו. אולי כי נקודת ההתחלה שלו הייתה שונה, אולי כי הוא עמוק יותר מכל נשלט שאי פעם הכרתי. אולי כי הוא מעולם לא היה נשלט עד שהוא הפך שלי. כי זה היה צורך פנימי עמוק שלו, ואני רק קילפתי שם שכבות. אולי כי הכל חדש לו. אולי. ולי עדיין, קל יותר להבין מהתחושות והמילים שלו מהי שייכות. אז לא פעם הוא מדגיש לי כמה הוא מרגיש שהוא בבעלותי. כמה אין לו מקום בחיים שאני לא יכולה לגעת. אם ארצה. ואני יכולה להכאיב לו. ואני יכולה לחבק. ואני יכולה להשפיל אותו וגם לרומם. אני אתן לו לספוג את הכעס שלי או את השמחה. הוא תמיד יהיה שם כחלק ממני לגרום לי להיות מסופקת. אני לא צריכה להיות מישהי אחרת בכל רגע נתון. גם רכבת הרים תהיה בסדר.גם אושר תמידי. פשוט אני,  מול מישהו שבחרתי בו כמו שהוא בחר בי, להיות שייך לי בכל רמת תודעה כזאת או אחרת. 

יופי. אז הוא שייך לי, מה זה אומר? האם זה אומר שאני יכולה עכשיו לשבור לו 2 רגליים ולהשאיר אותו עם עין אחת בלבד? או שאני יכולה לקפל אותו לתוך קופסא ולזרוק לים, כי הוא שלי, כי אני יכולה לעשות בו מה שאני רוצה? ממש לא. ולכן, כמו שכבר כתבתי לא פעם, שורה תחתונה ביחסי שליטה זה סיפוק צרכים הדדים, אז לו יש את הצורך להרגיש שייך אלי, ולי יש את הצורך לשייך אלי מישהו שיוכל לספק אותי. לחייך אותי. לרַצות אותי. בלי להרגיש שמי שנמצא מולי הוא אחד שאני יכולה לומר "אתה שלי" אני לא אצליח להביא אותו למקומות שיעשו לי טוב. וכמו כל נושא שאני נוגעת בו בשליטה, זה מגיע לנקודה הזאת שבה צרכים הדדיים נפגשים באותה נקודה ומשלימים אחד את השני בסמביוזה מופלאה.

 

 

 

 

אז בלי מסקנות גורפות. פשוט משייכת.

רצסיבי​(נשלט) - למה אנשים מתחתנים ולא מסתפקים במגורים יחד?
למה יש טבעת נישואין?
מאותה סיבה בדיוק נולדו השיוך והקילור.
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - טבעת נישואין היא אולי תולדה של שייכות, כזאת שמגיעה אולי ממקום לא נכון בהכרח. אני בכלל מאמינה שהצורך לקשור את החיים שלך במישהי בצורה ככ טכנית נובע מהפחד לאבד את תחושת השייכות - כי אם היא קיימת (כ-מַהות) בעוצמה הנכונה בין בני זוג, בשביל מה חתיכת נייר או טבעת כדי להוכיח את זה?!
לפני 10 שנים
רצסיבי​(נשלט) - א. זו אכן שאלה שאלתית, מדוע נחוץ סממן חיצוני אם המהות קיימת, אבל יש שאלה שיותר לא ברורה לי, ונוגעת לסרבני הסממנים. אם יש לך את המהות, מה כבר איכפת לך לשים סממן חיצוני על האצבע?
ב. בלי קשר, אני דווקא חובב סממנים חיצוניים.
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - כי גם תחושת שייכות מהותית, יכולה להיות זמנית. סממן חיצוני בהקשר של נישואין הוא משהו מחייב טכנית. אלא אם כן זה סממן חיצוני כמו טבעת, ללא מחוייבות למעט מהות התחושות. אז נכון, אתה יכול לומר לי שזה משהו שמצריך תחזוק ועבודה. עדיין..

ואני סאדיסטית, (זה לא סוד) ככה שסממנים חיצוניים חשובים לי לא פחות מעצם הכאב עצמו, או כל סימן אחר לא בהכרח כואב שמראה על שייכות בשליטה, כל זמן שהוא לא הופך מחייב טכנית בלי יכולת "שחרור" הדדית ממנו.
לפני 10 שנים
אניגמטית​(שולטת) - התחושה הזאת של השייכות היא גם הבסיס וגם השיא של מערכת יחסי שליטה, בעיניי. משם מתחילים לבסס את הקשר ולשם שואפים להגיע וככל שהקשר הופך עמוק יותר, כך תחושת השייכות הופכת להכי אמיתית, הכי בנשמה. וכן, יש משהו בזה שהשיוך הוא הדדי. לפחות אצלי. היה מעניין לקרוא, כרגיל.
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - בדיוק. בסיס, ושיאים לאורך כל הדרך.

וזו אולי כן מסקנה מכל המילים כאן למעלה, שהשיוך מכיל בתוכו משהו מאד הדדי.

}{
לפני 10 שנים
אניגמטית​(שולטת) - מסכימה לגמרי יקרה אחת}{
לפני 10 שנים
Aציבעוני​(אחר) - טורפת סליחה
לפני 10 שנים
Aציבעוני​(אחר) - לייק לייק לייק
אחד הטובים שניכתבו איי פעם
לפני 10 שנים
חתול מבויית - נגמרו לי המילים.
מושלם.
פשוט.
מושלם.
כתוב מדהים.
ממצה.
קולע.
בדיוק כירורגי.
תודה.
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - שמחה שאהבת נתין :)
לפני 10 שנים
אלריק! - בהחלט פוסט מעניין שדורש מחשבה מעמיקה על הנושא.
אני חושב לפחות מנסיון העבר שנושא השיוך הוא אכן הדדי כמו
שההכלה של מערכת יחסים בי די ס מית גם צריכה להיות הדדית.
אבל כמובן צריכה להיות התאמה מנטלית רצינית בשביל להגיע למצב של שיוך.
זה לבינתיים בכל אופן.:)
לפני 10 שנים
שומר נגיעה​(נשלט) - לא יודע להגיב או לענות גם לא ממש להבין את ועל הפוסט הזה.
לא הרגשתי שייך מעולם, לא שייכתי לי אדם, איש או אשה מעולם.
קראתי, זה חומר מעניין, אבל מדבר אלי כמו לקרוא על כל דבר אחר, משפטי או מתמטי כזה או אחר..


(ברגע הראשון חשבתי שאת באה לכתוב על שייכות מגזרית בעקבות הלווית הענק מאמש)
לפני 10 שנים
joss​(נשלט) - אם אתה לא יודע האם להגיב/לענות וגם לא הבנת את הפוסט, אז לא חבל על הזמן?
המרחק ביו הפוסט הזה לבין חומר מתמטי/משפטי הוא כמו המרחק בין הלווית הענק אמש לאתר הכלוב.
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - אביריות בכלוב...?! :)))

העדפתי לא להגיב לו בעיקר בשל המגוחכוּת של המילים.

תודה מתוק :)
לפני 10 שנים
שומר נגיעה​(נשלט) - מר Joss היקר,
תודה על דבריך, אבל ניכר מהם שלא קראת נכון ובמילא לא הבנת את דבריי.

לא כתבתי שאיני יודע ״האם״ להגיב או לענות, כתבתי שאיני יודע להגיב או לענות לכזה פוסט, כלומר איני יודע ״כיצד״ לעשות זאת. וכל כך למה?
הכותבת כתבה ששאלה גברים רבים מאותיות האלף בית על דעתם בתחום השייכות, אבל אני, כתגובה לדברים, אינני יודע כיצד לענות, כיון שלא חוויתי מעולם שייכות! מכאן נגזרה ההשוואה, שעבורי הרי זה כאילו קראתי מאמר מתמטי וכדומה. אין בדבריי אלה ולא הייתה ביקורת על המאמר.
לפני 10 שנים
שומר נגיעה​(נשלט) - הערכתי אותך יותר..
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - יעבור לך מותק. באמת.

וזה עוד אחרי הסברים שלי. ברורים כאלה. על הכל.
לפני 10 שנים
שומר נגיעה​(נשלט) - עבר..
לפני 10 שנים
נסיכת הלילה​(שולטת) - ואני רק שאלה

עזבי רגע בצד את ההשקפות על עולם הנישואין, האם להתחתן
או לא אומר שאני שייכת לו יותר? לא בעיניי.
השאלה שלי נוגעת לעולם השליטה נטו.
איך אפשר לעשות את ההפרדה בין לשייך ללהיות שייכת.
האם יש בכלל צורך לעשות את ההפרדה?
תמיד סיקרן אותי מה שולטות חושבות על זה.
כי יש הרי שולטות שמקלרות את עצמן גם לנשלט ויש כאלה
שרואות בזה ״פחיתות כבוד״
מעניין אותי מה את חושבת
}{
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - אני חושבת, באופן אישי - (ותודה על האזהרה בפרטי ..:)) שהשיוך הוא כן הדדי, ברמת הרגשות כמובן. כי ברמה הטכנית, אני אוכל לשייך יותר מנשלט אחד כל פעם, להרגיש עם זה נהדר. ולהרגיש משייכת ושייכת לכל אחד מהם בנפרד.
ההפרדה בין לשייך מישהו ולהיות שייכת אליו במקביל - היא הפרדה שנעשית מהמקום של שולטת, כי (וזה לא איזה שהוא חוק שכתוב באיזה ספר דומיות מפוקפק) היא יכולה להחליט שטוב לה לשייך 2 או 3 או עשרות (:)) עבדים. וזה יהיה פחות מקובל לראות עבד שמשוייך לכמה גבירות במקביל.

אין לי תשובה מוחלטת מאמי, בעיקר כי כמו כל קשר אחר בחיים, גם כזה שהוא ונילי, זה קשור לדינמיקה שיש בין השניים (או ה-3.. וכן הלאה) - וההתאמה של כל אחד מהם למה שעושה להם טוב ומרגיש נכון.

}}{{
לפני 10 שנים
נסיכת הלילה​(שולטת) - טוב אותי ספר הדומיות לא מעניין
אני רוצה לפתח איתך את הנושא אבל זה כבר יהיה בארבע
עיניים או אוזניים

וברור שהזהרתי בפרטי!! עוד לא מצאתי וויפינג בוי שיחטוף מכות
ממך במקומי :))
}}{{
לפני 10 שנים
TheBouncer​(מתחלף) - איך אמא של יוני היתה אומרת? מי שלא חושב בראש חושב ברגליים? ובהתאמה לכאן, מי שלא חושבת מראש ודואגת להזהיר בפרטי, כשאין לה עדיין וויפינג בוי ראוי, שתחשוב ותשלם בישבנה הפרטי שלה! - זה לא יהרוג אותך, אבל מקסימום תעבדי כל השבוע בעמידה... ;-)
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - אז לאמא של יוני ולנסי הייתה טלפתיה :)
הילדונת לא אוהבת לעבוד בעמידה!!

לפני 10 שנים
TheBouncer​(מתחלף) - זו כבר לא טלפתיה אלא תקשור בין עולמות - אמא של יוני כבר בעולם הבא, אללה ירחמא!
זהו מזלה הטוב של הילדונת שסוף מעשיה החלו במחשבה ;-)

אני בכלל אומר - אין כמו על לעבוד במיושב.
גם כשהוכאב
העכוז ה״מושב״
נושא סימניו
של קיין משולהב
ביד אמונה
הוא חורט רשמיו
ונוסך על פנים
חיוך כואב ורחב....

:-)
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - אני אמורה לנחש שהיא כבר עברה לעולם שכולו טוב?!?
\(הפעם האחרונה שניסיתי לנחש משהו בלתי נתפס נגמר במילוי טופס לוטו :))

ואני אפילו לא מנסה להתחרות בכישורי החריזה שלך.
אתה ממשיך לחייך אותי כל פעם מחדש :)
}{
לפני 10 שנים
נסיכת הלילה​(שולטת) - ילדונת?? ילדונת?????
אתם שניכם תקבלו ממני מכות
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - טעות בייבי - (הנה, לא ילדונת :))

אתם שניכם תקבלו ממני מכות!!!!! (למה לעזאזל אין פה סמיילי עם לשון בחוץ?!?!)
לפני 10 שנים
הכי מלמעלה​(שולטת) - זה יהיה ארבע עיניים וארבע אוזניים ושתי שולטות על כוס בירה או יין... :)

ואני הייתי בטוחה שהוויפינג בוי נמצא ופשוט מחכה להוראות הפעלה שלך....

}}}{{{
לפני 10 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י