לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

פוני

מאת מגזינונימי     29 בדצמבר 2010
"יו אימא, איזה פוני יפה! אני יכולה לסרק לו את הזנב?" אומרת נועה, ובלי לחכות לתשובה רצה לחדר ומביאה את המסרק של בובת הברבי שלה. הפוני עומדת שם בחליפת הלייטקס הלבנה שלה ובשיערה האדום ובזנבה בצבעי הקשת ומסמיקה מאוד מתחת למסכת הלייטקס.

"כמובן, מתוקונת!" אומרת אימא לנועה, ולוחשת לעבר הפוני: "תשתפי איתה פעולה, ותדאגי שהפלאג לא יפול לך. את ממש לא רוצה שנועה תתאכזב מהפוני החדש שלה".

נועה מתיישבת על הספה וקוראת לפוני לבוא. היא מברישה את שיער ראשה של הפוני במסרק הפלסטיק המשונן בהנאה ובקפידה, ומחליטה שהגיע הזמן לעבור לזנב. כמו ההורים שלה, גם נועה היא טיפוס יסודי, ובמשך רבע השעה הבאה היא מושכת ומסרקת כל שערה בזנב הפוני שלה, שנאבקת לכווץ את ישבנה ולשמור על הפלאג במקומו.

"אימא, מותר גם לרכב על הפוני?" שואלת נועה. קרקוש מפתחות בדלת ואבא נכנס. "אבא! איזה פוני יפה! מותר לי לרכב עליו קצת?"

מבטי ההורים מצטלבים והם מחליטים לבדוק מה יקרה. נועה מטפסת על הפוני, שמתחילה ללכת בצעדים איטיים. "קדימה פוני, יותר מהר!" היא אומרת, אבל הפוני לא מצליחה להאיץ.

"נועה, הגיע הזמן לפגוש את גאיה בגן השעשועים. לכי להתארגן ונצא". אומרת אימא וקורצת לאבא.
הן יוצאות, ואבא מרים את פניה של הפוני, מקרב אליהם את פניו ואומר: "אני מבין שיש לך בעיות בסחיבה ובדהירה. מיד נטפל בזה". הוא הולך לחדר השינה וחוזר משם עם משקולות. הוא פותח חרך מיוחד בבגד הלייטקס ותולה שתי משקולות על שפתי הכוס, מחבר שתיים נוספות לפטמות דרך החליפה, תולה אחת על קולר הצוואר ועוד אחת, כקישוט חג מולד על הזנב.

"זה משקל השווה למשקלה של נועה. עכשיו לרכב". הפוני גוררת את המשקולות אחריה, הולכת במעגלים על ארבע ברחבי החדר. אבל הקצב לא מספק והפוני מרגישה את אחוריה מתלהטים למגע שוט שצץ לו מאי שם. הקצב מואץ, החדר הולך ומסתחרר סביב הפוני, ומפרקיה מאדימים. לפני שהיא קורסת, צלצול טלפון ברוך מפסיק את האימון. הפוני עומדת שם, מתנשפת ואוגרת כוחות, כאשר כאב חד קוטע את שלוותה. המשקולות נתלשות ממנה ופניה נדחפים לתוך קערת המים. "תתנהגי יפה", הוא אומר לה, "או שיהיו השלכות". הפוני שותה בצייתנות.

קערת המים כמעט נגמרה ונועה פורצת אל הבית יחד עם גאיה, חברתה השמנמנה מהגן. אימא מעדכנת את אבא שנועה סיפרה לגאיה שיש לה פוני חדש, ושניהם מסתכלים על הפוני והבנות.

"זה לא באמת פוני!" קובעת גאיה. "הוא אפילו לא צוהל, כמו הסוסים אצל סבא שלי במושב". נועה מקרבת את פניה הקטנות אל הפוני ומצווה עליו "פוני, תצהל!" הפוני נשארת שותקת. "תצהל פוני!" אומרת גאיה. המבט על פני אבא מבהיר לפוני ששתיקה פירושה טעות, והיא משמיעה קול צהלה רפה.

"איזה פוני טיפש", אומרת גאיה ושואלת, "אפשר לרכב על הפוני הזה בכלל?"

נועה נעלבת בשם הפוני ואומרת, "כן, הוא פוני מצוין. רכבתי עליו המון היום". היא לא מסיימת את דבריה לפני שגאיה מתיישבת בכל כובד משקלה על הפוני.

"נו, תזוז כבר", היא אומרת, ובועטת בו ברגליה השמנמנות. הפוני מטיילת ברחבי החדר, בראש מושפל, ובידיעה שכשתרים את עיניה תמצא שם את אבא, עומד בוחן ושופט.

נועה שואלת את אבא, "איך הפוני עושה פיפי?"

"למה את שואלת, חמודה?" שואל אבא.

"כי גאיה אמרה שצריך לעשות לפוני מקום מיוחד לפיפי עם חציר".

"אה", אומר אבא. "אנחנו פשוט ניקח את הפוני למטה לדשא".

"מה, כמו כלב?"

"כן, מתוקה".

וזה באמת זמן טוב לתת לפוני להתפנות, ואבא פותח את הדלת ומושך אחריו את הפוני, שצועדת, לא בלי התנגדות, אל המעלית. הדשא ממתין למטה. הפוני מציצה לכל הכיוונים, לראות אם מישהו עד לבושה הזאת. הוא פותח את הריצ'רץ' על המפשעה של הפוני ומחכה. הפוני מעולם לא השתינה בפני זר, בטח לא על ארבע ובדשא, והיא מתעכבת, רק כדי לחטוף סטירה מצלצלת על הישבן. "אין לי את כל היום!" הוא אומר. "פיפי ועכשיו". הפוני מייצרת שלולית ליד רגליה האחוריות. הוא סוגר את הריצ'רץ' ומוביל את הפוני למעלה.

אימא של גאיה באה לאסוף אותה ואבא לוקח את נועה לטקס הרגיל של מקלחת, שוקו במיטה וסיפור. אימא מובילה את הפוני לחדר השינה של ההורים וסוגרת אחריהן את הדלת. פוני יודעת שהיא הסתבכה.

"הבכת את הבת שלי מול החברה שלה", אומרת אימא. "איך את מעזה? פוני עלוב ומטופש שכמותך?" פוני חוטפת סטירה, ואז עוד אחת. אימא שולפת את הפלאג, ותחושה של שחרור פושה בפוני, אבל היא נעלמת מהר למדי כשארבע קוביות קרח נתחבות, אחת אחרי השניה, באחוריה הדואבים. אחריהם מגיע גם הפלאג. "כשנועה אומרת לך לצהול את תצהלי, ואת תצהלי חזק", אומרת אימא. הפוני נעה במקומה בחוסר נוחות. "אני רואה שהקרח מתחיל להמס", אומרת אימא. "תיכף תגלי שבכל קוביה יש חתיכת ג'ינג'ר מקולף. את מוזמנת לצהול, אם זה יקל עליך", היא מוסיפה בחיוך, ומוסיפה כמה צליפות שוט כדי לזרז את הפעולה.

צהלות הפוני הפוני חודרות את קירות הבית ונועה שואלת ממיטתה, "אבא, מה קרה לפוני?"

"אמא מלמדת אותו לצהול", עונה אבא. "אין לך מה לדאוג, חמודה, עכשיו לכי לישון". הוא מכסה אותה, נושק למצחה ונכנס לחדר השינה ומביט בפוני המתפתל תחת הצלפותיה של אשתו. הוא תופס את מקומו מאחורי הפוני, פותח את החרך, אוחז בשערות, מפשיל את המכנסיים ומזיין אותה. "נועה אמרה שמחר בדרך חזרה מהגן היא רוצה לעבור בגינה ולאסוף קצת דשא בשבילה", אומר אבא. "אל תדאגי", הוא אומר לפוני, "אמנם כלבים וחתולים משתינים בדשא, אבל אומרים שיש בו המון ויטמינים".


בהשראת "פוני" של חניבעל:
http://www.thecage.co.il/magazine,2856.html

בלוסום​(לא בעסק)
אוחחח!
ההשראה כבודה במקומה מונח - כתוב ממש טוב! מאוד אהבתי! :-)
28 בדצמ׳ 2010, 16:52
קורינה
צר לי
אמנם אני לא מרבה להגיב. גם לא להשתתף.אבל!! הטעם הנפגם מחייב תגובה.הייתי רוצה להאמין שהייתי פועלת ככה גם אם האנשים האמורים (חלקם לפחות) לא היו האדונים שלי או לכל הפחות הבעלים החוקיים שלי (ברבנות). ישב איש, הפעיל את מוחו הקודח, כתב והתאמץ ושלח את כתוביו למגזין הנ"ל לפרסם את דבריו. נכון, הוא נעזר בכלים נוספים לפרסום. אבל פנה גם למגזין. והעורך(!!!!!) החליט להקדים סיפור שמישהו אחר(!!!!) כתב לפני פרסום המקור(!!!!) אז יכול להיות שהכעס מדבר מגרוני, אבל ראוי היה לפרסם, ואז לכתוב בהשראת ולא להפך. וכמובן, למרות שאין טעם לומר, על דעת עצמי בלבד אני כותבת. ומבלי להראות לו לפני הפרסום. העונש בוא יבוא.
28 בדצמ׳ 2010, 17:12
nerissa​(אחרת)
עלוב ועצוב
הנה תגובה חיה לסיבה שאני לא מפרסמת יותר במגזין! פשוט עלוב! הן עצם ה"השראה" והן הלגיטימציה שזה מקבל מצד העורך. גם הפרודיה-לכאורה ששקוף שנכתבה לא "בהשראה" אלא בציניות, גם העובדה שהיה ראוי, בדיוק כמו שקורינה כתבה, שהמקור ולא הזיוף החקייני הדבילי הזה - המקור הוא שיעלה לאתר. אבל כנראה שלGG יש סיבות משלו להעדפות האישיות שלו, לנתינת במה לסגנון הזה, לקיצוץ כנפיהם של כותבים מוכשרים שמונעים עצמם מלשתף כאן במגזין בדיוק בגלל הסיבות האלה. עצוב. אני עושה את הבחירות שלי ונמנעת מהמגזין עד להחזרת השפיות אליו.
28 בדצמ׳ 2010, 19:17
שולה פנינים
נו באמת
פלגיאט וגרפומניה פאתטית וחסרת כשרון. לו לפחות היית מצליח להצחיק :
28 בדצמ׳ 2010, 19:24
emely​(אחרת)
מביך
זה ממש מביך, אפשר לעשות עצומה ולגרום לעורך להוריד את זה?
28 בדצמ׳ 2010, 23:24
*מנגינה*{התווים שלו}
תמיהה
כישרונו המילולי של "מפעיל המגזינונימי" לא יסולא בפז. מדוע הצורך הזה להסתתר מאחורי " השראה", שלכל הדעות לא ראויה, כדי להעשיר את המגזין ביצירה חדשה? התמו הרעיונות? או אולי תם משלוח יצירות ראויות? יש דרכים לפתור זאת, מבלי לגרום עגמת נפש.
29 בדצמ׳ 2010, 6:46
whipper​(שולט)
בדס"מ לגיל הרך
הפלגיאט הוא שימוש בקניין רוחני של אחר לשם כיבוסו ותלייתו לעין כל, נוצץ וכאילו חדש. לעתים רק ניואנסים קטנים מבדילים בין המקור וההעתק השדוד. בכדי לטשטש עקבות. עצם הגניבה הספרותית שנויה במחלוקת, אבל ניחא – ניתן קרדיט מהוסס. אבל הרעיון המקורי של 'פוני' היה מבריק ומיוחד, ממש אבן דרך בתלאות הבדס"מ. ההעתק הזה, לא רק שהוא פאתטי אלא גם פסול ודוחה מבחינה תכנית. 'נועה', 'גאיה' – חברות חדשות ב- bdsm junior? או אולי 'סאדו מזוכיזם לקטנטנים'? מה תפקידו של עורך? ראוי למחשבה!
29 בדצמ׳ 2010, 7:15
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
שמע
אתה יודע מה אני חושבת על הכתיבה שלך. אני קוראת די נלהבת שלך ומאד מעריכה את היכולות שלך. ואני לא חושבת שיש פסול בכתיבה בהשראת יצירה אחרת. מה שאני כן חושבת, זה שאם אתה כותב "בהשראת" משהו, באותו אתר בו אותו כותב מפרסם, כדאי שתעשה את זה מול אותו קהל. אם היה דיון בפורום, כתוב בפורום. ואם הוא שלח את זה לפרסום במגזין, ממש לא לעניין לפרסם את גרסתך במגזין מבלי לפרסם את שלו תחילה ואפילו מבלי לשאול אם זה מפריע לו. לא הייתי קוראת לזה פלגיאט, הרי ציינת את המקור. אבל טעם רע מאד מאד. הייתי שמחה לשמוע מה חשבת לעצמך.
29 בדצמ׳ 2010, 7:27
Grey / Green
שלום יולי
למען מניעת בלבול, "מגזינונימי" הוא פרופיל שתחתיו מתפרסמות הודעות של המגזין וכן כתבות של משתמשים שמעדיפים שלא להחשף בשמם. אני מניח שאת מכוונת את דבריך לח"מ. זה האחרון מפרסם את סיפוריו תחת הכינוי הזה, או הכינוי השני שנקשר בשמו, ולא בעילום שם.
29 בדצמ׳ 2010, 12:23
בלוסום​(לא בעסק)
תיקון התגובה שלי ממקודם:
אני שמחה שסוף סוף פניו האמיתיות של עורך המגזין נחשפות. ניתן לו להנות מהספק, ונניח שלא הוא זה שעומד מאחורי הניק "מגזינונימי". נניח. אבל הוא עדיין עורך המגזין, ואם הוא רואה שני סיפורים שאחד נכתב בהשראת השני - ולא נותן למקור לעלות ולהתפרסם ראשון - זה אומר שמשהו בראש של הבן אדם הזה לא עובד. קראתי את הסיפור שלך בשקיקה, החיקוי לא מתקרב אליו ממטר... כשאתה משפיל - אתה עושה את זה עם כל הלב.. (; בקיצור, תמשיך לקרוע לי את הקרביים כל פעם שאתה כותב, ולצערי אני כואבת את המחיר ששילמת בגילוי על פרצופו האמיתי של עורך המגזין.
29 בדצמ׳ 2010, 19:50
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
אה
טוב, חשבתי ש"מגזינונימי" זה פשוט הניק שפתחת למגזין. אז לפי ההסבר שלך, מישהו אחר כתב את זה וביקש לפרסם בעילום שם. אוקיי. עדיין, זה יושב מוזר. למה סדר הפעולות היה כזה ולא אחר?
29 בדצמ׳ 2010, 20:02
walking dead
ברור לי שאהיה בדעת מיעוט, אבל...
חניבעל וקורינה, אני מעריצה מושבעת של הכתיבה של חניבעל, ממש ברמה של להתרגש כל פעם שאני רואה משהו חדש שכתבת, אבל לא חבל שהדברים יצאו קצת מפרופורציה? אין ספק שתזמון פרסום הסיפור לא היה הטוב ביותר, אך קיבלת קרדיט מלא ונכתב בפירוש שהסיפור נכתב בהשראתך - ועל כן צר לי, אך פלאגיאט - זה לא. מה זה כן? מחמאה. אתה כותב כל טוב שאתה מעורר עניין ורצון באחרים לכתוב גם. מה יכול להיות יותר מהנה מזה? בין אם בבלוג או כאן במגזין - אני אמשיך להיות קוראת נלהבת תמיד :)
30 בדצמ׳ 2010, 10:13
חניבעל
גניבת הבכורה
מעולם לא האשמתי אותו בפלגיאט. לא בפומבי ולא בהודעה אישית. מוזמנת לחפש את ההאשמה עצמה. האשמתי אותו בעיקר בגניבת הבכורה. האם זמר היה נותן לזמר חדש יותר לפרסם קאבר לשיר שלו עוד לפני ביצוע המקור?? למה פה זה צריך להיות שונה? מילא אם היו מבקשים רשות. קטנה. מינורית. יש הומאז'. מותר לפניך?. הייתי מסכים.לו רק שאלו מראש. זה הדבר היחיד שהתרעמתי עליו-גניבת הבכורה.
30 בדצמ׳ 2010, 13:07
walking dead
וכפי שגם כתבתי לך בבלוג
ניכר כי בסופו של דבר, מעז יצא מתוק ולא רק שלא נגנבה הבכורה אלא גם זכית ליחסי ציבור מצוינים ובחינם :)
30 בדצמ׳ 2010, 13:59
OrgDen​(שולטת)
נהדר!
ומשעשע גם. נעים לקרוא.
30 בדצמ׳ 2010, 17:09