לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מה זה "גבר אמיתי"

מאת תול תולי​(נשלט)     1 ביולי 2024
"איכס, אני בחיים לא יכולה להימשך לגבר נשלט! זה לא גברי... גבר צריך להיות גבר אמיתי!" אתמול שמעתי שוב שבחורה אמרה את המשפט הזה למישהו. בתור גבר נשלט מחוץ לארון, שעבר הרבה תסכול וחוסר ביטחון, החלטתי שאני חייב לכתוב על זה מאמר מעמיק.

אז מה זה "גבר אמיתי"? בואו נתחיל בעיקרון החשוב ביותר: האמת היא סובייקטיבית! אין אמת אחת. שלושה אנשים יכולים לראות מקרה מסוים, וכל אחד יראה משהו אחר לגמרי! והיופי הוא, שכולם צודקים. יש המון אמיתות. ואין דרך אחת נכונה להסתכל על דברים, בטח שלא בעולם האפור שלנו. אני רוצה לשתף מה זה גבר אמיתי - בעיני! (אני מדגיש - זו לא האמת! זו האמת האישית שלי).

מגיל צעיר, החברה מכתיבה לנו איך גבר אמיתי צריך להתנהג. אם זה הצבעים של הבגדים שגבר (ילד) יכול או לא יכול ללבוש, הצעצועים שגבר יכול לשחק איתם, לאיזה חוגים גבר הולך. אם זה גברים שאנחנו רואים בסרטים בתור מודל, אמירות שאנחנו שומעים, או פשוט חיזוקים וסטירות שהחברה נותנת לנו, על כל התנהגות גברית תקינה או תקולה.

גבר אמיתי צריך להיות חזק!
גבר אמיתי צריך להיות פגיע...
גבר אמיתי צריך לעמוד על שלו!
גבר אמיתי צריך להכיל...
גבר אמיתי צריך להיות אסרטיבי!
גבר אמיתי צריך להיות רגיש...
אין פלא שאנחנו כל-כך מבולבלים, סגורים, מתוסכלים ועם קושי להיפתח, להרגיש ולתקשר.

אם אתם שואלים אותי? ה-קושי הגדול ביותר של גברים היום הוא: חשיפות ופגיעות. (זו לא דעה אישית כללית שלי בלבד, אלא "מחקר" לא רשמי שביצעתי במשך שנים, דרך שיחות עם מאות גברים, עבודה כמאמן NLP עם גברים להשגת זוגיות, עבודה כיועץ עסקי מול מטפלים שעובדים עם גברים, ותהליכים עצמאיים שלי).

להיות נשלט? זה להיות פגיע! זה להיות חשוף! ולא מפתיע, שזה נתפס אצל כל-כך הרבה מאיתנו כלהיות חלש. אחרי הכל, גבר שסוף סוף אוסף את הביטחון, דוחק את האמונות שלו על החברה המאצ'ואיסטית, ואומר לפרטנרית שלו שהוא נשלט, בציפייה להכלה והבנה, והיא? מגיבה ב-"אתה לא גבר אמיתי"... רק תחשבו איזו פגיעה אגרסיבית לאגו הוא מקבל. (ועוד לא דיברתי על גבר עם משיכה לבגדי נשים, סיסי או קוקולדס). חוויתי תגובות כאלו בעצמי, נכחתי בשיחות כאלו וראיתי התכתבויות כאלו!

החברה לא מקבלת גברים נשלטים! נכון, יש שינוי ושיפור! ועדיין... אתן לכם דוגמא קטנה: לפני כשנה הייתי עם אבא שלי במשך שבוע בבית חולים בבולגריה, אחרי ששבר את הרגל בחופשת סקי. באחד הביקורים הוא שאל אותי, ״מה עם זוגיות?״ אמרתי שאין, אבל שאני משחק עם מישהי בבדס״מ. הוא הסתכל עלי בעיניים ואמר: "אבל אתה המרביץ, לא זה שמרביצים לו, כן?!" הוא צחק אחר כך. אבל זה לא מסתיר את האמת! לחברה קשה לקבל גבר פגיע!

עוד דוגמא. יצא לי לדבר עם חבר שיודע שאני בעניין בדס״מ, ואז זרקתי משהו על סטטרפאון. אחרי שהסברתי לו מה זה, הוא אמר: "מה?! אתה אוהב את זה?! מה, אתה הומו???" אחרי שדפקתי את הראש בקיר, הסתכלתי ואמרתי: "חברה שלי מזיינת אותי בתחת!!! ח-ב-ר-ה!!!״

הייתם מצפים שבעולם הבדס״מ לא תהיה שיפוטיות ותפיסה ביקורתית ומקובעת. אבל, לצערי, זו עדיין לא המציאות שאנחנו חיים בה. גם אני, שאני סופר פומבי, מדבר על מיניות ובדס״מ עם כל העולם, אמא שלי ישנה בחדר משחקים שלי, לקוחה שלי פעם נכנסה לשירותים בזמן פגישה עסקית ויצאה מחויכת (כי שכחתי להחזיר את כל הצעצועים שהיו בכיור שם... אופסי...) אני מוצהר! אני פומבי! אין לי שום בעיה שחברים או אפילו לקוחות יראו אותי פתאום בסשן שולט במישהי.

לשלוט זה קל. זה מאצ׳ו, זה גבר-גבר, זה "גבר אמיתי", זה מה שהחברה מצפה שתהיה! אבל להישלט? שם יש פגיעות וחשיפה מטורפת. וכל כמה שאני מחוץ לארון הבדס״מי, אני ל-א ארגיש בנוח אם חברים מחוץ לקהילה או לקוחות יראו אותי נשלט בסשן! למה? כי כשאני נשלט אני פגיע. אני חשוף. ואני לא מוכן לתת לאנשים אחרים לראות את זה!

עם כל הסטירות שקיבלתי, גם לשולטות קשה לי להראות את זה! יש איזה חלק לא מדובר בעולם הבדס"מ. החלק שאומר שהצד השולט צריך להרוויח את הצד הנשלט! זה מובן מאליו שאני כנשלט צריך להרוויח את השולטת שלי. אבל קצת נעלם מפני השטח, שגם היא צריכה להרוויח אותי! צריכה לזכות באמון שלי, בהתמסרות שלי, ביכולת שלי להיות פגיע וחשוף איתה!

צריך עוצמה מאוד גדולה כדי להיות נשלט, ללכת נגד כל הנורמה, כל מה שהחברה אומרת, לשים את עצמך במצב סופר חשוף ופגיע. לפעמים אנחנו שוכחים את זה, ולהיות נשלט נראה לנו מובן מאליו - "זו פשוט הנטייה שלי". אבל זה ממש לא מובן מאליו! זה דורש אומץ, עוצמה, כוח, כנות, פגיעות, חושפנות. ובעיקר? להיות אמיתי!

גבר אמיתי?
אמיתי? בהגדרה שלי?
זה כן.
זה פשוט להיות כן.
להיות אמיתי עם עצמך!
לא לנסות להיות גבר אחר, לא לנסות להיות מישהו שאתה לא רק בגלל שככה החברה אומרת שנכון להתנהג. אמיתי זה כן, אמיתי זה להיות מי שאתה מרגיש באמת!
למרות כל הסטירות שקיבלת...
למרות כל הכאב שחווית...
למרות כל הדחיה שעברת...
להיות כן!
אין דבר יותר אמיתי מזה.

אגב, חייב להבהיר: אם אתה גבר ואתה מרגיש משיכה לצד השולט? מהמם! תגשים את עצמך עד הסוף! בפוסט הזה אני רוצה להתייחס לאחיי הנשלטים, שאני מאמין שחווים קושי ומשבר זהות הרבה יותר גדול מהשולטים.

לא פעם שמעתי מחבר נשלט שהחליט להפסיק להישלט. פשוט בחר להתחיל לשלוט. אמנם, הוא פחות נהנה מזה. אבל הכאב והפגיעות פשוט לא היו שווים את זה. הרבה פעמים זה נתפס לא בסדר בקהילה, זה שולט "לא אמיתי". אז אם אתה נמצא בדיוק במצב הזה, אני רוצה להגיד לך, שזה הכי בסדר בעולם! אם ככה אתה מרגיש? לך עם הלב שלך! אני רק מקווה שהמאמר הזה יעזור לך להגשים את עצמך גם בצד הפגיע והחשוף שלך, למרות הסיכונים. ❤

עוד תופעה שאני מכיר (גם מגברים אחרים וגם מעצמי), זה פשוט להישלט בלי להיפתח. לתת לה להצליף, להכאיב, לשחק, אבל בפועל? המוח פועל על 200%! שליטה מוחלטת! 0% שחרור! פשוט סיפוק פיזי, בלי טיפת שחרור. שוב, כדי להימנע מהסיכון בפגיעות. וגם זה בסדר גמור! היופי הגדול ביותר בבדס״מ הוא ש-ה-כ-ל בסדר!

אני מזמין אותך לנסות משהו: בפעם הבאה שאתה נכנס לקשר או סשן, פשוט תגיד לבחורה: "קצת קשה לי לדבר על זה, אבל קשה לי להתמסר. אני מאוד רוצה! פשוט חוויתי המון כאב בתחום הזה ולוקח לי זמן להיפתח...". אולי התגובה תהיה לא משהו, ואז חסכת לעצמך קשר שעדיף לא להיכנס אליו. ואולי תחווה תגובה מכילה, אוהבת, מבינה ובונה! תגובה כזאת, שתוריד שכבת מגן אחת מהלב שלך, ותאפשר לך להרגיש שאתה יכול אולי להיות חשוף ופגיע.

לא משנה אם אתה סטרייט או גיי, לא משנה אם אתה שולט נשלט או סוויץ', לא משנה מה אמרו לך בעבר - אתה גבר אמיתי!!!
תזכור את זה?

researcher​(שולטת)
מדהים. כתבת כל כך מדוייק ונהנתי מכל רגע. תודה על הצצה על הצד האחר . לוקחת מפה דברים לתשומת ליבי ❤️
1 ביולי 2024, 15:17
נימרייה​(שולטת)
תודה על השיתוף, ללא ספק זה נושא חשוב ולא תמיד מדובר. מעניין לקרןא את זה מהפרספקטיבה של הנשלט, כי אני חווה את זה רק בתןר שולטת, כשאני רןאה את הקוששי של השלטים מסויימים להתמסר.
1 ביולי 2024, 20:28
spicymayu
כתבת כל כך יפה.
1 ביולי 2024, 21:00
Iria​(נשלטת)
וואו. תודה על השיתוף! פקחת לי את העיניים
1 ביולי 2024, 21:33
Fuck Mind​(נשלט)
כתוב מעולה תודה. אבל אנרגיה גברית ואנרגיה נשית זה הגדרות של תנועה. אתה לא יכול לקרוא למים אש וההפך ולאש מים ולומר זה אני. תקשורת זה ספת סימנים מוסכמת. ואם אתה רוצה להיות באנרגיה הנשית ואתה באמת שלם עם זה לך על זה. תשלים גם עם המחיר החברתי. אבל לרצות לאכול את כל העוגה ושתשאר שלמה לא עובד בחיים. לפחות לא כלפי החברה. כלפי עצמך ברור שאתה יכול להיות בניגודים האלו. שולט בעסקים נשלט במיטה לדוגמא והכל טוב. אבל יש אנשים סביבנו כולל בקהילה שכולם שופטים ופעולים לפי מערכת חוקים חברתית שגדולה וחזקה ממך.
2 ביולי 2024, 18:24
evedon4​(נשלט)
תודה רבה על הכתיבה החכמה והמפורטת שלך אני לגמרי מזדהה עם מה שכתבת ומתמודד עם אותם פחדים וקשיים שתארת
3 ביולי 2024, 3:36
Hanuman
כתבת מהמם תולי. מסכים עם כל מילה. תודה על השיתוף והפתיחות. חיבוק ענקי.
4 ביולי 2024, 3:55
אני וניל​(מתחלף)
מזדהה מאד, וכתבת יפהפה. שמח מאד שהעלית את זה :) תודה ?
4 ביולי 2024, 16:23
תול תולי​(נשלט)
תודה רבה לכל התגובות! ממש ממש מעריך 3> משום מה אין לי אופציה להגיב או לעשות לכם לייק אז מגיב פה במקום :)
5 ביולי 2024, 5:06
subisubnine​(נשלט)
יופי של כתיבה הזדהתי
5 ביולי 2024, 8:46
מלכה תלתן
שהוא שאל עם אתה הומו, למה היה חשוב לך כל כך להדגיש שזו ח-ב-ר-ה שחדרה אליך?
12 ביולי 2024, 15:12
מלכה תלתן
כמובן אם ולא עם (רגע של חוסר ריכוז)
12 ביולי 2024, 15:13
שולץ s
ההגדרות מעצם טיבם מרדדות את השיח. אבל אין מה לעשות זה הז'רגון המקובל. אז אם נתייחס ל"שולט" ו"נשלט", אני חושב שנשלט כעקרון, יותר "שולט" . הוא שולט ברצונות שלו, הוא שולט בצרכים ולא מכחיש אותם. הוא, בניגוד לתדמית הגברית או הקרבית נותן דרור לנטייה הזו שלו. אני חושב שזו שליטה אמיתית. זה מזכיר לי את הקטע ש"גברים לא בוכים" של לפני כמה שנים. אנשים אומרים הרבה דברים שהם לא מבינים בהם כלום. רוב האוכלוסייה דבילית. אין מה לעשות.
12 ביולי 2024, 18:25
Vampire Girl​(נשלטת)
מעניין שלא אומרים ״אישה אמיתית״
12 ביולי 2024, 22:04
השולט אור​(שולט)
דייקת וריגשת.
13 ביולי 2024, 14:19
כלבלבה מעריצה​(נשלט)
כנשלט חבוי בארון עמוק, מתחבר לכל מה שכתבת, בחיי היום יום אני גבר מצ'ואיסטי, לוחם מילואים פעיל עדיין ביחידה מיוחדת, כדורגלן, אוהב אופנועים, ואקסטרים, ועם אגו לא קטן. בחדרי חדרים, אני נשלט מתלבש, נשי מאוד, ניסיתי מספר פעמים ליצור קשר זוגי בחוץ, וגם פה, שמתי קלפים על השולחן, שהגיע עניין השליטה זה גרם לדיחוי אוטומטי ולא מכיל מצד הפרטנריות, פתאום כל הגבריות שאני בחיי היום יום נעלמת להן ואני כבר לא הגבר שאני אמור להיות בעיניהן. התסכול הגדול, שדווקא המין שמדבר על להכיל, וכמה הן רוצות שהגבר יראה רגישות, ופגיעות, כשבאתכלס קורה ויש גבר כזה, אין הכלה והבנה, וכל הקטע של אני רוצה גבר רגיש ושמראה פגיעות זה מלשפה ולחוץ. מתסכל ברמות, וכן להיות נשלט, ולהראות את זה, זה סופר אומץ, וסופר קשה , וכשהצד השני לא מכיל, זה מעצים את התסכול ולרוב גם גורם לי לוותר על הנשלטות, ולהיות הגבר המצ'ואיסטי בלבד, ולהשאיר את הפגיעות והרגישות עמוק בפנים. מבאס ברמות.
13 ביולי 2024, 18:08