ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מעט מחשבות על שליטה.

master_eith​(שולט)
לפני 20 שנים • 6 בינו׳ 2004

מעט מחשבות על שליטה.

master_eith​(שולט) • 6 בינו׳ 2004
מעט מחשבות על שליטה.

יצא לי לעיין בכמה דברים שנכתבו כאו, בפורומים אחרים ובבלוגים ורציתי לשתף אתכם במספר מחשבות העוסקות במהות השליטה. מהי למעשה שליטה ומה למעשה אנחנו באמת עושים כאן. אתייחס בעתיד גם לנושאים אחרת אבל הנה לכם הגיג ראשון מבית מדרשי.

למעשה ה"אדון" שולט אך לא הכול מותר לו. המשמעות של המשפט האחרון היא שאין ל"אדון" שליטה מלאה על הדברים. ואם אין לו שליטה מלאה על הדברים אז על מה בדיוק הוא שולט?
להמחיש את העיקרון אקח כבסיס להשוואה את תקופת העבדות. באותה תקופה אדון האחוזה יכול היה לבצע את כל העולה על רוחו על עבדיו ושפחותיו (במקרה הזה עבדיו ושפחותיו תרתי משמע).
האם זה המצב כיום ? לא, לחלוטין לא ואני שמח על כך. התחום מגדיר מנגנוני "הגנה" כגון הגדרת גבולות ומילת קוד.
הגדרת גבולות היא למעשה השפעה של ה"שפחה" על מה יעשה ומה לא יעשה. שזה אומר למעשה ש"שפחה" היא שותפה שוות זכויות בהחלטה לגבי מה יקרה ומה לא. מילת קוד היא למעשה כלי שמאפשר ל"שפחה" לעצור כאשר אין היא רוצה שדברים ימשכו.
המשמעות היא של"שפחה" השפעה שוות זכויות על מתי דברים יעצרו.
ניקח את השליטה על מה יקרה ומה לא ונגלה שם ל"שפחה" שליטה מלאה על המתרחש באמצעות הגבולות ומילת הקוד.
ניקח את הזכות לקבוע מתי דברים יעצרו באמצעות מילת הקוד ונגלה של"שפחה" שליטה מלאה במה שקורה. ומה קיבלנו בסופו של דבר?
קיבלנו "אדון" ששולט בתחום מאוד צר.
קיבלנו אדון שהוא למעשה מלך האריות בתוך כלוב של קרקס, אגב, את גבולות כלוב הקרקס קובעת השפחה.

יקפצו כמה ויאמרו לי עכשיו "אבל ה"אדון" שולט, אמנם בתוך מסגרת מוגבלת אבל שולט. להם אומר שהאדון לא שולט. הוא פשוט מקיים יחסי מין עם בת זוג שלפעמים אוהבת שהוא יגיד לה מה לעשות (כמובן, בתנאי שהיא תחליט מראש מה אסור ומה מותר לו להגיד לה לעשות) ולהיענש כאשר היא לא מבצעת את ההוראה כראוי או, רחמנא לצלן, לא מבצעת את ההוראה כלל.

עכשיו בטח תשאלו אותי "אתה קורא לעצמך אדון. אתה לא חושב שאתה סותר את עצמך?" לא, אני לא. אלו מכם ששוחחו עימי בשיחות פרטיות ואלו שקראו את הפרופיל שלי כבר יודעים שאני מתייחס לתחום כאל משחק מיני וזהו. זה משחק שמשחקים שני אנשים בוגרים. משחק שגורם להם לגירוי מיני בדיוק כמו שאנשים אחרים מתגרים מלבוש, סליזיות או בני מינם (ואין לי כוונה להעליב אף אחד מהקוראים. כל צורות הגירוי לגיטימיות בעיניי כל עוד הן נעשות בהסכמה).

עכשיו בטח יקפצו ויאמרו "אבל בי די אס אם הוא לא מין, הוא יותר ממין. להם אומר שמה שגורם לך לריגוש מיני, להרטיב ולהזדקר הוא בדרך כלל מין. גם אם אין הוא כרוך בחדירה.

אז אנשים. תיהנו מהמשחק, אל תהפכו אותו ליותר ממה שהוא. הוא מספיק חשוב גם ככה
אנפת לילה
לפני 20 שנים • 6 בינו׳ 2004

הכנת אפוד מגן לפני כתיבת ההודעה?

אנפת לילה • 6 בינו׳ 2004
אם לא אני יכולה להשאיל לך את שלי icon_biggrin.gif
המלך אריה הראשון
לפני 20 שנים • 6 בינו׳ 2004
המלך אריה הראשון • 6 בינו׳ 2004
פילוסוף ידוע אמר פעם ש"כאשר הכלי היחיד שיש לך זה פטיש אתה מתיחס לכל בעיה כאל מסמר".

אז קראתי כאן באתר סוויצרים שטענו שאין דבר כזה אדון ובעצם כולם הם סוויצרים. כעת אחד שמתיחס לBDSM כאל משחק מיני, טוען שאין דבר כזה אדון ולמעשה כולם מתיחסיים לנושא כאל גיוון מיני בלבד. אני משער שבקרוב נקרא עבד שיטען שאין דבר כזה אדון ולמעשה כל הגברים עבדים לנשים.

אין חולק שזכותו של כל אחד לחיות כרצונו, אין לי גם בעיה שכל אחד מביט על העולם רק דרך המשקפיים שלו. חבל לי רק שאין באתר מספיק אדונים ממש, שיסבירו לאלה שקוראים באתר מה זה באמת להיות אדון.
זאלופון​(שולט)
לפני 20 שנים • 6 בינו׳ 2004
זאלופון​(שולט) • 6 בינו׳ 2004
הכל
ציטוט: כמעט
נכון. נכון, אי אפשר לעשות עם הסאבית ככל העולה על רוחך הפרועה, יש מסגרת, יש גבולות. אבל זה לא משנה את העובדה שיש צד אחד שקובע מה יקרה, מתי ולמה, וצד אחד שכל מה שהוא מכתיב הוא מה לא יקרה ומתי יפסיקו הדברים לקרות. אופטית, זה נראה כאילו אחד משלים את השני ולכן הם לכאורה שווים, אבל ברור כי יש הבדל בין לקבוע מה
ציטוט: כן
יקרה לבין לקבוע מה
ציטוט: לא
יקרה ובין לקבוע מתי דברים
ציטוט: יקרו
לבין לקבוע מתי הם
ציטוט: ייפסקו
. הגבולות שהציבה השפחה שלך הם ספורים, האפשרויות בלתי מוגבלות. הסייף וורד נאמרת בנקודת זמן ספציפית ובמצב קיצוני, הזמן הוא מתמשך ושגרתי.
לדוגמה, בתקוף אותך המוזה אתה יכול להורות לסאבית שלך, סתם כך באמצע היום ובאמצע הרחוב, לשכב על גבה על המדרכה, להרים את יד ימין באוויר ולשיר "ולנטינו ולנטינו" (בהנחה שהיא לא הגדירה מדרכות, יד ימין או ולנטינו כגבולות). אם היא מאמינה בך ויש בה מוכנות להשמע לך, היא תציית למרות שמן הסתם הדבר לא יסב לה הרבה עונג, מיני או אחר. זו שליטה לכל דבר, שאינה מוגבלת בצורה כה נוקשה וצרה כפי שציינת, ויש גם דוגמאות מטופשות פחות (כן, אני יודע שקשה להאמין).
כמובן שייתכן שהיא לא תישמע להוראות מסוג שלא הוגדר במפורש כראוי עבורה, או שהיא ממהרת לשלוף מילת בטחון. דעתי בעניין היא כי הסאבית, מעצם הסכמתה להיות סאבית, מחויבת לציית, גם אם הוראה ספציפית לא כל כך נראית לה. אם אדונה מתעקש כי תציית להוראות שהיא לא מוכנה לציית להן בשום אופן - כנראה שהוא לא מתאים לה. אם היא מסרבת לציית לכל הוראה שלא מוצאת חן בעיניה, גם אם היא אינה קו אדום - כנראה שהיא לא מתאימה לו. הפתרון הוא לחפש בני זוג אחרים שהשקפותיהם על שליטה דומות יותר לשלך, ולא לחיות בתוך מגבלות ואי תאימות. לא מצייתת לא אדון.
ועם כל זאת, אני מסכים עמך שבדסמ הוא מיני בעיקרו. אבל כן, יכול להיות בו קצת יותר.
ניר לב
לפני 20 שנים • 6 בינו׳ 2004

Re: מעט מחשבות על שליטה.

ניר לב • 6 בינו׳ 2004
master_eith כתב/ה:
מעט מחשבות על שליטה.
למעשה ה"אדון" שולט אך לא הכול מותר לו. ... אז על מה בדיוק הוא שולט? ...
להמחיש את העיקרון אקח כבסיס להשוואה את תקופת העבדות. ...
האם זה המצב כיום ? לא, לחלוטין לא ואני שמח על כך. התחום מגדיר מנגנוני "הגנה" כגון הגדרת גבולות ומילת קוד.
קודם כל זה כן קיים היום, אבל לא במדינות דמוקרטיות. נדייק, במדינות כאלו זה לא חוקי.

master_eith כתב/ה:
הגדרת גבולות היא למעשה השפעה של ה"שפחה" ... היא שותפה שוות זכויות בהחלטה לגבי מה יקרה ומה לא ... המשמעות היא של"שפחה" השפעה שוות זכויות על מתי דברים יעצרו ומה קיבלנו בסופו של דבר? קיבלנו "אדון" ששולט בתחום מאוד צר.
זה נכון, אם אותו האדון מוכן לקבל שיפחה שתאפשר לו גבולות מאד צרים. אם האדון יואיל בטובו לחפש שיפחה עם גבולות רחבים, אז זה לא יקרה לו. יותר מזה, אם אותו האדון ידע להרחיב גבולות גם אז זה לא יקרה לו.

master_eith כתב/ה:
יקפצו כמה ויאמרו לי עכשיו "אבל ה"אדון" שולט, אמנם בתוך מסגרת מוגבלת אבל שולט. להם אומר שהאדון לא שולט. הוא פשוט מקיים יחסי מין עם בת זוג שלפעמים אוהבת שהוא יגיד לה מה לעשות
אותו הדבר, אם האדון מוכן לקבל גבולות בי.די.אס.אם רק במיטה אז זה נכון. אם יחפש משהו אחר או ירחיב גבולות אז זה יראה שונה.

master_eith כתב/ה:
אלו מכם ששוחחו עימי בשיחות פרטיות ואלו שקראו את הפרופיל שלי כבר יודעים שאני מתייחס לתחום כאל משחק מיני וזהו.
זאת באמת התשובה האישית שלך לשאלות שאתה העלית מקודם.

master_eith כתב/ה:
עכשיו בטח יקפצו ויאמרו "אבל בי די אס אם הוא לא מין, הוא יותר ממין. להם אומר שמה שגורם לך לריגוש מיני, להרטיב ולהזדקר הוא בדרך כלל מין. גם אם אין הוא כרוך בחדירה.
רוב הפעילויות הגופניות האינטנסביות בין גבר לאישה, הן בעיקר פעולות מיניות.

master_eith כתב/ה:
אז אנשים. תיהנו מהמשחק, אל תהפכו אותו ליותר ממה שהוא. הוא מספיק חשוב גם ככה
ככה אתה אוהב את זה, אחרים יחפשו יותר מזה, יהיו כאלו שיחפשו פחות מזה. למשל יש מי שיחפש רק כאב, בלי משהו מיני נוסף. יש כאלו שמוכנים להיות עבד בית בלי שום תמורה.
master_eith​(שולט)
לפני 20 שנים • 6 בינו׳ 2004
master_eith​(שולט) • 6 בינו׳ 2004
זאלופון וניר לב. צר לי אבל שניכם נשארתם ברמת הסיסמאות. ציינתם שהגבולות יכולים להיות רחבים יותר וכי הדינמיקה היא זו שתקבע. אף אחד מכם לא התייחס לטענה עצמה. אף אחד מכם לא התייחס לשאלה האם אנו באמת שולטים? האם עצם היות השליטה שלנו תחומה לא הופך אותה למעיין משחק.
זאלופון, תודה על העריכה. כתיבה זו עשייה שקשה לי.

אריה מלך החיות. צר לי אך ציפיתי לתגובות מעט יותר רציניות. התגובה שלך מזכירה לי את צמד התגרנים הזקנים מהחבובות.
James Bondage​(מתחלף)
לפני 20 שנים • 6 בינו׳ 2004

וזה משנה ל?

James Bondage​(מתחלף) • 6 בינו׳ 2004
במחקר בפיזיקה, אחד העקרונות החשובים ביותר אומר שבין שתי תיאוריות, שונות ככל שיראו כלפי חוץ, אין דרך להבחין (ובמילים אחרות אין הבדל) אם אין ניסוי שבו הן חוזות תוצאות שונות. ומנקודת המבט הזאת:

מה זה משנה? "האם אנחנו באמת שולטים" או "האם אנחנו באמת נשלטים", או "האם אנחנו באמת חופשיים", או "האם אנחנו באמת טיפשים". בשבילך, זה משחק מיני - יופי. יש אנשים שבשבילם הרגשת החופש היא היכולת לשלשל פיסת נייר לקלפי פעם בארבע שנים, שההסתברות שלה להטות את הכף היא לכל היותר אחת ל- 200 מיליון. האם הם באמת חופשיים? זה תלוי בהגדרת החופש שהיא סובייקטיבית לחלוטין.

האם אנחנו באמת שולטים? זה תלוי בהגדרת השליטה, שהיא סובייקטיבית לחלוטין.

אם אתה רוצה להגיע למסקנות שהם מעבר לפילוסופיה, צריך מקרה שיבדיל בין האפשרויות. באופן לא ממש מתפיע, מסגרת החוק נוקשה משמעותית יותר מאשר מוסכמות ה- BDSM. אני לא מצליח לחשוב על מקרה כזה, שבו מבחינה פרקטית יש איזשהו משקל למוסכמות בקהילה - בכל מקרה של גבול, החוק הוא ברור, מפורש, וחזק מהמוסכמות.

על פניה, השאלה "האם אנחנו באמת שולטים", נראית לי פשוט לא מעניינת ולא ניתנת להכרעה או אפילו לדיון משמעותי.
המלך אריה הראשון
לפני 20 שנים • 7 בינו׳ 2004
המלך אריה הראשון • 7 בינו׳ 2004
master_eith כתב

ציטוט:
אריה מלך החיות. צר לי אך ציפיתי לתגובות מעט יותר רציניות. התגובה שלך מזכירה לי את צמד התגרנים הזקנים מהחבובות.


מי שלא מסוגל לטעון לגופו של ענין מתחיל לטעון לגופו של אדם. צר לי אבל אני לא מתכוון לרדת לרמת "ויכוח" כזאת במיוחד לא עם מי שחושב שכל אלו שבאים לBDSM באים רק לחפש גיוון בזיון.
lilianna​(לא בעסק)
לפני 20 שנים • 7 בינו׳ 2004
lilianna​(לא בעסק) • 7 בינו׳ 2004
זו אינה הפעם הראשונה שאני קוראת בפורומים יחס מעין מתנשא /מזלזל כלפי BDSM בגיוון מיני .
אולי מפני ש"אדונים ממש" לא מסוגלים להשליט מרותם על חובבי גיוונים ?
ואולי מפני ש"אדונים ממש" הם בעצם "דיקטטורים" קטנים שאכן העיסוק המיני הוא שולי עבורם מפני שעצם
הוויתם היא לא עונג , לא מיני ולא בכלל,אלא עצם העמדתם "במרכז העולם" בו הכל יעשה על פי מוצא פיהם
ללא יכולת עירעור , פשוט כי ככה נח להם ועוד יותר נוחה להם כסותו של הBDSM על מנת להציג גושפנקא
"חוקית" לשליטה בכל תחומי החיים .
ואולי פשוט מדובר באנשים קשים , קשים מכדי לדעת לותר לפעמים , קשים מכדי לדעת להתפשר , קשים מכדי
לדעת איך הולכים בין הטיפות לפעמים ובמיוחד כאלו שלא מסוגלים לראות שפעמים דווקא בנאדם שמסוגל
לותר לך , להתפשר עימך ולא ללכת ראש בראש הוא הרבה פעמים בעצם חזק ממך .
ובכל מקרה , היה מוטב להם שיכסו עצמם בשמיכה גדולה על מנת שלא יראו ולא ישמעו מפני שאין זה כבוד
גדול להיות "אדונים ממש" .

אגב אנפה , יש אפשרות להשאיל ממך את האיפוד מגן ? יש לי תחושה שאני אזדקק לו icon_wink.gif