קיפופיף(מתחלפת) |
לפני 14 שנים •
19 באוג׳ 2010
לפני 14 שנים •
19 באוג׳ 2010
קיפופיף(מתחלפת) • 19 באוג׳ 2010
בדיוק מה שזלופון אמר. על טימטום משלמים. על אטימות-משלמים לפעמים יותר ביוקר.
והעלמה אברג'יל הפילה את עצמה באלגנטיות לשני הבורות האילו. למה היא פרסמה את התמונות אם לא בשביל לקבל תשומת לב מחבריה? אז הצליח לה טיפה יותר מידי העסק הזה של התשצ'ומי... זה שהתקשורת חוגגת? ואולי קצת יוצאת מפרפורציות? זה התפקיד של התקשורת. למכור עיתונים, ולדאוג לכניסות לאתר. מידי פעם-גם למלא את התפקיד ככלב השמירה של הדמוקרטיה,אבל ביננו? רוב אמצעי התקשורת דואגים קודם כל לרייטינג והתפקיד שלנו,כצרכני תקשורת , שאולי טיפונת יותר אינטילגנטים מהעלמה , הוא לעשות את הסינון ולקרוא בין השורות. לא כל זבל צריך לצרוך. (ואני אומרת את זה בתור אחת שכותרות זה מה משלם לה את שכ"ד...) |
|
Tobias(אחר) |
לפני 14 שנים •
19 באוג׳ 2010
לפני 14 שנים •
19 באוג׳ 2010
Tobias(אחר) • 19 באוג׳ 2010
חייב לומר, התמונה הזו ממש מטרידה אותי.
מה שהכי מטריד אותי זה העובדה שאני לא באמת חושב שהיא עשתה מבחינתה משהו לא נכון, ואני לא מדבר כרגע על בדיעבד לומר לא הייתי צריכה לפרסם את זה, כי התמונה הזו וההתכתבות מתחתיה הם פשוט "הסתחבקות" נורמלית שהיית מצפה מחברה בגילה. זה יותר מהכל מה שמטריד אותי, התעללות בכוח אני יכול להבין, אבל הניתוק הזה מהאדם שנמצא שם, זה פשוט מפחיד אותי. עצובה עוד יותר היא המציאות הזו שבה ילדים נשלחים לתפקידים כאלו בהתבסס על מה? כלום..ממש כלום אתה עובר כמה מבדקים שמוכיחים שאתה יודע לעשות 2+2 ושאתה כנראה לא פסיכופט וזהו...יש לך את הנתונים. |
|
רפאל |
לפני 14 שנים •
19 באוג׳ 2010
לפני 14 שנים •
19 באוג׳ 2010
רפאל • 19 באוג׳ 2010
זאלופון כתב/ה: רפאל כתב/ה: זאלופון כתב/ה: Cauchy כתב/ה: ... אני מתבייש בארגוני השמאל שהשתמשו בשמה ובפרצופה ללא תשתוש - הנזק שנגרם לה הוא לא פרופורציונלי בשום צורה לעבירה שעברה.
אני חולק עליך. היא חטאה באחד החטאים הכבדים מכל - טמטום בלתי נסבל. מטומטמים מזיקים, כמו גם אידיוטים מועילים, לא יזכו לרחמים ממני. אתה מאלו שמאמינים שכל פשע הוא בסדר כל עוד אתה מספיק חכם בשביל לא להיתפס? לא. אני מאמין שטמטום הוא הדבר המזיק ביותר שיש לעולם הזה להציע. הלגיטימיות של המעשים של עדן, או של מדינת ישראל לצורך העניין, לא רלוונטיים לכך. לו היתה השוטה הקטנה נתפסת כנגד רצונה בעדשת צלם מזדמן, הייתי ודאי מכנה אותה בכינוי אחר. לו היתה חושפת את התמונות מיוזמתה כדי להציג בפני העולם את "פני הכיבוש", הייתי כנראה מבקר אותה בגין כל מיני דברים, אך לאו דווקא טמטום בלתי נסבל. מי שלא מבינה כמה נזק תגרום העלאת תמונה כזו בפייסבוק, לה עצמה ולמדינה בה היא חיה, היא שוטה. וכאלה אני לא יכול לסבול. חז"ל אמרו: "אין איסור חל על איסור". ופירושו של דבר שאין עוסקים בספקולציות של "כיצד ראוי לנהוג" בתוך סיטואציה שהיא אסורה מבחינה מוסרית. עיסוק בספקולציות מן הסוג הזה הוא בבחינת מתן היתר למעשה האסור (שכן, אין הצדקה לספקולציות מהסוג הזה אלא אם הסיטואציה שעוסקים בה רלוונטית לחיים. כלומר, אין מניעה שאדם יצור אותה). נסה לשאול את עצמך: "האם יש מחילה לטמטום של קציני SS שתיעדו את עצמם רוצחים ילדים יהודים?" זה נשמע מעוות. למה? כי יש בשאלה משום אמירת הן למעשה הרצח. יש משהו מעוות באמירה שהדיון בטכניקה ובהגיון הפנימי של מעשה לא-מוסרי הוא "בלתי רלוונטי" לדיון בשאלת מוסריותו של המעשה. אם יש דבר שמזיק לנו, הוא הריקבון המוסרי שלנו, ולא העובדה שהריקבון הזה זכה או לא זכה לפרסום. הוא המעשים של עדן אברג'יל, ולא החשיפה שלהם. החברה שלנו צריכה חוסן מוסרי, ולא מערכת הסברה שתדע לשווק או להסתיר את הריקבון המוסרי. |
|
רפאל |
לפני 14 שנים •
19 באוג׳ 2010
לפני 14 שנים •
19 באוג׳ 2010
רפאל • 19 באוג׳ 2010
Cauchy כתב/ה: אני מגנה את המעשה הספציפי שלה, אבל לא מגנה אותה כאדם
Cauchy כתב/ה: רוצים לטעון שיש התנהגות מושחת בעקבות הכיבוש? מצויין אין שום צורך בלחשוף שם של אדם ספציפי פרט לתעמולה הויראלית הזולה.
Cauchy כתב/ה: לגבי הצילום עם גופות, להבנתי זה מנהג רווח, והרבה ממי שלא עושה את זה מתגאים על כך שראו תמונות כאלה. באמת, חברים, משפחה, אנשים שבאופן כללי נמצאים בחיים שלי ואני מעריך כאנשים טובים [...]
Cauchy כתב/ה: הבלוג עצמו עשה מהתמונות שלה צחוק כבר. אבל זה בסדר, כי הוא צוחק על עדן החיה, ולא על הפלסטינאי המסכן.
מילא הטמטום. אבל הצחנה שעולה מן הדברים האלו... |
|
Julius Teaser |
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
Julius Teaser • 20 באוג׳ 2010
אוויר לנשימה כתב/ה: בדיוק מה שזלופון אמר. על טימטום משלמים. על אטימות-משלמים לפעמים יותר ביוקר.
והעלמה אברג'יל הפילה את עצמה באלגנטיות לשני הבורות האילו. למה היא פרסמה את התמונות אם לא בשביל לקבל תשומת לב מחבריה? אז הצליח לה טיפה יותר מידי העסק הזה של התשצ'ומי... בהתחלה לא הייתי בגישה הזאת. מה שניקר לי בראש זה שיום אחד גם אני אכתוב משהו פרובוקטיבי/לא פוליטקלי קורקט, הדבר יופץ ויכתים את שמי לדיראון עולם. אני יכול לחשוב כרגע גם על בן אדם אחד מסביבתי הקרובה שדבר דומה קרה לו (הפרצוף שלו לא מתנוסס אמנם בראש קמפיינים, אבל כל חיפוש של השם שלו בגוגל יוביל לאזכור של התקרית הוירטואלית שקרתה לו). מצד שני, אם אחרי שהעניין התפוצץ היא עדיין ממשיכה http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1772990 אז אולי אין על מה ועל מי להצטער במקרה הספציפי הזה |
|
הדורבנים(נשלט) |
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
הדורבנים(נשלט) • 20 באוג׳ 2010
כרגע אני נוטה להסכים עם ההודעה האחרונה של יוליוס למרות שעדיין - אין לדון אדם בשעת לחץ. אבל בכל זאת, ובזהירות - אולי האינטאוציה הראשונית של בטי הייתה נכונה.
למרות זאת: רפאל, אתה מדבר בסיסמאות מטורפות, ולכן אי אפשר להבין כלום ממה שאתה אומר או חושב. רצח, טמטום, צחנה, אס אס. נסה לעלות לעם, ולהסביר בשפה קצת יותר דיאלוגית, ומכבדת: מה רע בעצם בעיניך, בזה שהיא הצטלמה עם עצורים? אנסה להסביר מה לא מובן בדבריך: האם אתה באמת משווה את המעשה של עדן אברג'יל, מבחינה מוסרית, לרצח? אם כן, אז הבעייה המוסרית החמורה נמצאת אצלך, והיא בעייה של חוסר מידתיות, והדיאלוג תם. הרשה לי לכן, להניח שאתה לא חושב כך (ותרגיש חופשי לתקן אותי אם אני טועה) למרות שמדבריך הדבר מתבקש. האם עצם הצילום שולל מהעצורים צלם אנושי? לעזעזל, מדובר באנשים שהסתננו מעזה, ולכן הם כפותים עם כיסוי עיניים. הצילום איתם? כוסומו, בחייך זה הדבר האחרון בכל הסיטואציה ששולל מהם צלם אנוש. אולי בגלל שהיא התבדחה על חשבונם, בשעה הכי עלובה שלהם? בסדר, עשו לי את זה בעבר גם. לא עשו לך? אם הייתי כפות, אחרי שהייתי נתפס עובר על החוק, ומישהו היה צוחק עליי ככה, זה בטח לא היה נעים. האם זה היה כלכך נורא? אני באמת לא בטוח. בקיצור - תסביר. |
|
Brave Dwarf |
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
Brave Dwarf • 20 באוג׳ 2010
כי, פוג, לרשותו של כל אדם עומדים כבודו והזכות שיכובד ע"י אחרים. ולכן אנחנו לא מנקרים עיניים למציצנים, לא מפשיטים זונות ולא מריצים אותן מעורטלות לבוש ברחובות ולא מסרסים פדופילים מבלי רשותם.
ברגע ש"הסתנן" כלשונך ונתפס - עשינו את המוטל עלינו. מרגע בו אינו מהווה סכנה, כל פעולה שנעשה כנגדו תהיה נקמנות אישית ושפלות. מה שפל בלעשות תנוחות מיניות ליד אדם כפות ולהצטלם על רקע כאבו כאשר אינו מסוגל לא רק שלהתגד אלא אפילו לראות? נו באמת. לעומת זאת אני מסכים אתך ש"אין לדון אדם בשעת לחץ". עדן כרגע מרגישה מותקפת וככזו בהחלט מובן מדוע בחרה להגיב כפי שהגיבה בלינק אותו הביא Tיוליוס. |
|
אדון בועל בתשוקה |
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
אם יש משהו משעשע הרי זה הדיון על "ריקבון מוסרי " ב
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
אדון בועל בתשוקה • 20 באוג׳ 2010
רפאל כתב/ה: זאלופון כתב/ה: רפאל כתב/ה: זאלופון כתב/ה: Cauchy כתב/ה: ... אני מתבייש בארגוני השמאל שהשתמשו בשמה ובפרצופה ללא תשתוש - הנזק שנגרם לה הוא לא פרופורציונלי בשום צורה לעבירה שעברה.
אני חולק עליך. היא חטאה באחד החטאים הכבדים מכל - טמטום בלתי נסבל. מטומטמים מזיקים, כמו גם אידיוטים מועילים, לא יזכו לרחמים ממני. אתה מאלו שמאמינים שכל פשע הוא בסדר כל עוד אתה מספיק חכם בשביל לא להיתפס? לא. אני מאמין שטמטום הוא הדבר המזיק ביותר שיש לעולם הזה להציע. הלגיטימיות של המעשים של עדן, או של מדינת ישראל לצורך העניין, לא רלוונטיים לכך. לו היתה השוטה הקטנה נתפסת כנגד רצונה בעדשת צלם מזדמן, הייתי ודאי מכנה אותה בכינוי אחר. לו היתה חושפת את התמונות מיוזמתה כדי להציג בפני העולם את "פני הכיבוש", הייתי כנראה מבקר אותה בגין כל מיני דברים, אך לאו דווקא טמטום בלתי נסבל. מי שלא מבינה כמה נזק תגרום העלאת תמונה כזו בפייסבוק, לה עצמה ולמדינה בה היא חיה, היא שוטה. וכאלה אני לא יכול לסבול. חז"ל אמרו: "אין איסור חל על איסור". ופירושו של דבר שאין עוסקים בספקולציות של "כיצד ראוי לנהוג" בתוך סיטואציה שהיא אסורה מבחינה מוסרית. עיסוק בספקולציות מן הסוג הזה הוא בבחינת מתן היתר למעשה האסור (שכן, אין הצדקה לספקולציות מהסוג הזה אלא אם הסיטואציה שעוסקים בה רלוונטית לחיים. כלומר, אין מניעה שאדם יצור אותה). נסה לשאול את עצמך: "האם יש מחילה לטמטום של קציני SS שתיעדו את עצמם רוצחים ילדים יהודים?" זה נשמע מעוות. למה? כי יש בשאלה משום אמירת הן למעשה הרצח. יש משהו מעוות באמירה שהדיון בטכניקה ובהגיון הפנימי של מעשה לא-מוסרי הוא "בלתי רלוונטי" לדיון בשאלת מוסריותו של המעשה. אם יש דבר שמזיק לנו, הוא הריקבון המוסרי שלנו, ולא העובדה שהריקבון הזה זכה או לא זכה לפרסום. הוא המעשים של עדן אברג'יל, ולא החשיפה שלהם. החברה שלנו צריכה חוסן מוסרי, ולא מערכת הסברה שתדע לשווק או להסתיר את הריקבון המוסרי. טול קורה מבין עיניך הסומות. פריחתו של הדס"מ בישראל נובעת קודם כל בגלל מצבה הדקדנטי השוקע של החברה הישראלית המטמטמת את מוחה בהסלמה שיטתית של השערוריה , שהבדס"מ הוא כמובן אחד הביטויים המהותיים שלה. כך היתה גרמניה בין שתי מלחמות העולם, כך היתה דרום ויאטנם לפני קריסתה - כך היא ישראל. להתלונן באתר בדסמי על "הריקבון המוסרי" בישראל ( שצומח כמובן על חטא הכיבוש הארור ) זה כמו להתלונן על .. הענף שעליו אתה יושב. |
|
Brave Dwarf |
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
Re: אם יש משהו משעשע הרי זה הדיון על "ריקבון מוסרי &quo
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
Brave Dwarf • 20 באוג׳ 2010
אדון בועל בתשוקה כתב/ה: רפאל כתב/ה: זאלופון כתב/ה: רפאל כתב/ה: זאלופון כתב/ה: Cauchy כתב/ה: ... אני מתבייש בארגוני השמאל שהשתמשו בשמה ובפרצופה ללא תשתוש - הנזק שנגרם לה הוא לא פרופורציונלי בשום צורה לעבירה שעברה.
אני חולק עליך. היא חטאה באחד החטאים הכבדים מכל - טמטום בלתי נסבל. מטומטמים מזיקים, כמו גם אידיוטים מועילים, לא יזכו לרחמים ממני. אתה מאלו שמאמינים שכל פשע הוא בסדר כל עוד אתה מספיק חכם בשביל לא להיתפס? לא. אני מאמין שטמטום הוא הדבר המזיק ביותר שיש לעולם הזה להציע. הלגיטימיות של המעשים של עדן, או של מדינת ישראל לצורך העניין, לא רלוונטיים לכך. לו היתה השוטה הקטנה נתפסת כנגד רצונה בעדשת צלם מזדמן, הייתי ודאי מכנה אותה בכינוי אחר. לו היתה חושפת את התמונות מיוזמתה כדי להציג בפני העולם את "פני הכיבוש", הייתי כנראה מבקר אותה בגין כל מיני דברים, אך לאו דווקא טמטום בלתי נסבל. מי שלא מבינה כמה נזק תגרום העלאת תמונה כזו בפייסבוק, לה עצמה ולמדינה בה היא חיה, היא שוטה. וכאלה אני לא יכול לסבול. חז"ל אמרו: "אין איסור חל על איסור". ופירושו של דבר שאין עוסקים בספקולציות של "כיצד ראוי לנהוג" בתוך סיטואציה שהיא אסורה מבחינה מוסרית. עיסוק בספקולציות מן הסוג הזה הוא בבחינת מתן היתר למעשה האסור (שכן, אין הצדקה לספקולציות מהסוג הזה אלא אם הסיטואציה שעוסקים בה רלוונטית לחיים. כלומר, אין מניעה שאדם יצור אותה). נסה לשאול את עצמך: "האם יש מחילה לטמטום של קציני SS שתיעדו את עצמם רוצחים ילדים יהודים?" זה נשמע מעוות. למה? כי יש בשאלה משום אמירת הן למעשה הרצח. יש משהו מעוות באמירה שהדיון בטכניקה ובהגיון הפנימי של מעשה לא-מוסרי הוא "בלתי רלוונטי" לדיון בשאלת מוסריותו של המעשה. אם יש דבר שמזיק לנו, הוא הריקבון המוסרי שלנו, ולא העובדה שהריקבון הזה זכה או לא זכה לפרסום. הוא המעשים של עדן אברג'יל, ולא החשיפה שלהם. החברה שלנו צריכה חוסן מוסרי, ולא מערכת הסברה שתדע לשווק או להסתיר את הריקבון המוסרי. טול קורה מבין עיניך הסומות. פריחתו של הדס"מ בישראל נובעת קודם כל בגלל מצבה הדקדנטי השוקע של החברה הישראלית המטמטמת את מוחה בהסלמה שיטתית של השערוריה , שהבדס"מ הוא כמובן אחד הביטויים המהותיים שלה. כך היתה גרמניה בין שתי מלחמות העולם, כך היתה דרום ויאטנם לפני קריסתה - כך היא ישראל. להתלונן באתר בדסמי על "הריקבון המוסרי" בישראל ( שצומח כמובן על חטא הכיבוש הארור ) זה כמו להתלונן על .. הענף שעליו אתה יושב. אז לא להתלונן? ולמה אתה מתלונן? על זה ועל שמ"ד באתר שמ"דיות כלשונך, אתר בו אתה מהווה חלק מחבריו? |
|
זאלופון(שולט) |
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
לפני 14 שנים •
20 באוג׳ 2010
זאלופון(שולט) • 20 באוג׳ 2010
ציטוט: חז"ל אמרו: "אין איסור חל על איסור". ופירושו של דבר שאין עוסקים בספקולציות של "כיצד ראוי לנהוג" בתוך סיטואציה שהיא אסורה מבחינה מוסרית. עיסוק בספקולציות מן הסוג הזה הוא בבחינת מתן היתר למעשה האסור (שכן, אין הצדקה לספקולציות מהסוג הזה אלא אם הסיטואציה שעוסקים בה רלוונטית לחיים. כלומר, אין מניעה שאדם יצור אותה).
נסה לשאול את עצמך: "האם יש מחילה לטמטום של קציני SS שתיעדו את עצמם רוצחים ילדים יהודים?" זה נשמע מעוות. למה? כי יש בשאלה משום אמירת הן למעשה הרצח. יש משהו מעוות באמירה שהדיון בטכניקה ובהגיון הפנימי של מעשה לא-מוסרי הוא "בלתי רלוונטי" לדיון בשאלת מוסריותו של המעשה. הפרשנות הזו, לפיה הדיון בשאלת התיעוד מעניק לגיטימציה למעשה עצמו, היא פרשנות סובייקטיבית שלך ולא מצאתי לה צידוק מספק בדבריך. אני חולק עליה מכל וכל. תיעוד מעשה היא מעשה כשלעצמו, וניתן לשפוט אותו כשלעצמו מבלי שהדבר ישליך לחיוב או לשלילה על המעשה. אשר למעשה עצמו, קשה לי להביע דעה לגביו מפני שאין לי מושג מי הם המצולמים. נפש יפה מעולם לא היתה לי, ואינני מחזיק בעמדה לפיה כל אדם ראוי לכבוד באשר הוא אדם. יש אנשים שמעשיהם שוללים, בעיניי, את זכותם לכבוד. אברג'יל, למשל, שללה מעצמה את הזכות הזו פעמיים: פעם אחת בעת פרסום התמונה ופעם שנייה בעת דברי הבלע הגזעניים שהשמיעה. אין זה אומר שהשפלה מתוך כוונה לפגוע היא מעשה ראוי, אך הפרופורציות משתנות. תחושתי תהיה שונה אם המצולמים הם פנאטים רוצחי ילדים ואם הם אנשים שכל רצונם הוא חיה ותן לחיות. אני גם לא חושב שיש לנו ריקבון מוסרי יוצא דופן. כאשר צבא המורכב מאנשים צעירים מאד שולט באוכלוסייה עויינת ולעתים אלימה, הנמצאת במחלוקת טריטוריאלית ואידיאולוגית רוויית דם ושנאה עם עמו של אותו צבא - הומניזם הוא לא מה שהייתי מצפה למצוא. אין חיה כזו. בסיטואציה מסריחה כזו, עדן אברגי'ליות אינן מפתיעות אותי. הלוואי שלא היו כמוה (ולשמחתי רבים אינם כמוה), אבל זו לא ציפייה ריאלית. הלוואי שלא היתה סיטואציה כזו. |
|