סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

שליטה עצמית על פי המטריקס האנושי

Son of Lucifer​(שולט)
לפני 6 שנים • 16 בדצמ׳ 2017

שליטה עצמית על פי המטריקס האנושי

Son of Lucifer​(שולט) • 16 בדצמ׳ 2017
סליחה מראש על הלוגיקה..הרעיון מאחורי מושג השליטה הוא שיש מישהו ששולט, כלומר מישהו שיכול לבחור איך יתנהלו הדברים. דבר ראשון שחייבים להבין לגבי שליטה הוא שכדי ששליטה תהיה אמיתית היא חייבת להיות משוחררת מדפוסים שמנהלים אותה, שהרי אחרת מי ששולט הוא הדפוס האוטומטי. אך האם זהו המצב בפועל?
בפועל מה שקורה הוא מצב פרדוקסלי לחלוטין. מה שנקרא בחברה שלנו “שליטה עצמית” הוא למעשה דפוס של דיכוי רגשי בלתי נשלט שמונע ע”י פחדים וטראומות שמקורם בעבר.
השאלה המתבקשת היא, איך קרה שתופעה שהיא מיסודה מצב של חוסר שליטה והשתעבדות לפחד תוך כדי התכווצות בלתי נשלטת של הנשימה ושל איזורים שונים בגוף, קיבלה את השם “שליטה עצמית”?
הזוגיות האמיתית מורכבת משולט ונשלטת תפקיד השולט לנטרל את הפחדים והטראומות של בת זוגו..כן בת זוגו..הוא צריך לדאוג בתמורה למילויי הצרכים שלו להביאה לשקט נפשי ופיזי.
    התגובה האהובה בשרשור
Lucky Charm​(שולט)
לפני 6 שנים • 19 בדצמ׳ 2017
Lucky Charm​(שולט) • 19 בדצמ׳ 2017
גם ברמה הלוגית אני לא מסכים איתך. שליטה עצמית היא לא דפוס של דיכוי רגשי "בלתי נשלט" (אגב, אסור לך להשתמש במונח שאתה מנסה להסביר תוך כדי ההסבר שלו, אל תרמה) שמונע ע"י טראומות מהעבר. אנחנו לומדים ומונעים מיצרים הישרדותיים, אותם יצרים שאפשרו לך כחלק מקהילת ההומוספיאנס לשרוד כמעט 200 שלף שנים. יצרים הישרדותיים, לא פחדים וטראומות. המח שלנו מאוד פשוט, למרות שלא נראה ככה. כמעט לכל פעולה שאנחנו עושים יש הסבר הישרדותי ביולוגי ברור. לא מזמן כשדיברתי עם בחורה שמתי לב שהיא משחקת בשיער. זה היה סימן התעניינות שהזכיר לי התנהגות של ... טווס. כן, בדיוק כמו שטווס מתפאר ביופי שלו בשביל להעביר מסר בסגנון של "תראו מה יש לי, אני שווה, תמשך אליי".
ArchAngel​(שולטת)
לפני 6 שנים • 20 בדצמ׳ 2017
ArchAngel​(שולטת) • 20 בדצמ׳ 2017
אני תמיד אמרתי שככל שמישהו יותר מתקדם בהיררכיה החברתית ככה הוא הופך להיות יותר העבד של החברה מסביב.
אני זוכרת שעוד בימי החטיבה אני הסתכלתי על הילדים "המקובלים" שעל פניו זכו לכוח, וראיתי שהם זכו בו על תנאי שבו הם ממלאים אחר הציפיות של מי שמסביבם בכדי לזכות באישורים.
כל העיניים עליהם תמיד, ואסור להם לאכזב. אסור להתנהג אחרת ממה שהחברה קבעה והם היו צריכים להתאפק עם המון מרצונותיהם, ולו הלגיטימיים ביותר.

לעומתם, הילדים השקטים, "החלשלושים" היו החופשיים כי גם ככה הם לא יקבלו הכרה מהחברה אז הם יכולים לעשות מה שבראש שלהם. אין להם צורך להרשים אף אחד, אין להם מעמד חברתי לאבד. לאנשים לא אכפת ממה שהם עושים לטוב ולרע, ואכן ראיתי שכתוצאה מכך הם היו הרבה יותר אינדיבידואליסטים מאלו שניסו להמשיך להיות ה"שולטים" וזכו לאותה תהילה ריקה על תנאי.

שולט בדס"מי שמפחד להתנהג כמו שהוא באמת, וחיי לפי כל מיני חוקים יבשים מהפחד לאבד אישור להיות מי שהוא אם חס וחלילה יתגלה כאדם לא קר רוח 24/7 אלא אנושי... לא באמת שולט בערכו אלא ערכו נשלט ומותאם לדעות של אחרים שהוא מתאמץ לזכות באישורם.

בקשר אידיאלי מבחינתי, שני הצדדים יכולים להיות מי שהם באמת ואין להם צורך להגביל התנהגותם לתבנית הסטריאוטיפית של "תפקידי" השולט/ת או הנשלט/ת.
הצד שולט יכול להביע גם חולשה ופחדים, הצד הנשלט יכול להיות גם הצד שמנטרל פחדים... שניהם יכולים לתמוך זה בזה בתורות, וזה סבבה לגמרי, זה אנושי לחלוטין ואף הופך את הקשר לאינטימי יותר.
הוא​(שולט)
לפני 6 שנים • 20 בדצמ׳ 2017
הוא​(שולט) • 20 בדצמ׳ 2017
מה זו שליטה וזוגיות "אמיתית"?
והאם בכלל יש כזו חיה?
בחיים אין שלמות
וכששניים בוחרים לרקוד יחד
בין אם זה וניל או לא
הם זזים יחד בתאום
אחד מכתיב שני משת"פ



































עד





































שמסתימת להם המוסיקה/קצב
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 6 שנים • 20 בדצמ׳ 2017
פסיכו לוג​(שולט) • 20 בדצמ׳ 2017
אם כבר פילוסופיה אז עד הסוף, ונתחיל בספויילר: אין ולא תהיה בחירה חופשית טהורה.
כדי להבין את המסקנה מספיק להבין את החוקים הבסיסיים של היקום כפי שהם ידועים בעת הזו ולהבין גם את הקונספט של דטרמיניזם מדעי.
אפילו לא חייבים להבין בפסיכולוגיה, כי היא מבוססת על ביולוגיה, שבתורה מבוססת על כימיה, שמבוססת על פיזיקה, שכבולה לחוקי היקום הבסיסיים, כך שכל ההתנהגות האנושית כבולה לחוקים, גם אם אנחנו מנסים להשתמש בשכל שפיתחנו כדי לעבוד על עצמנו שאנחנו כן חופשיים.

ואחרי שהעפנו את זה מהדרך- נשאר רק להבין שכמו שאנג׳ל והוא כתבו- שליטה היא סה"כ סדרת תמרונים בין אנשים וציפיות חברתיות. מותר האדם מן הבהמה הוא הגמישות הרבה יותר של שימוש במשאבי וחוקי הקיום לצרכיהם.
וכאן נכנסים המצפון ויכולת התקשורת- ככל ששניהם גבוהים יותר- בני הזוג בקשר השליטה מרויחים יותר באופן הדדי, כשהמשאבים מתועלים לקידום הדדי של שני אנשים והם אינם "מתחרים" עליהם.
היד
לפני 6 שנים • 20 בדצמ׳ 2017
היד • 20 בדצמ׳ 2017
הארה קטנה ל Dommz​. לגבי הטווס, נכון שהוא מציג לראווה את יופיו אבל יש עוד משהו בסיפור הזה. הטווס לא יכול לעוף והצבעוניות שלו מקשה עליו להסתתר. אז, העניין הוא שלא הצבעוניות כצבעוניות מעניין את הנקבה אלא גם העובדה שהוא לא יכול להסתתר בגלל הצבעוניות וכשכבר מתגלה אינו יכול לעוף מעניינים אותה. למה שזה יעניין אותה? כשככה נראה ומתנהג הטווס, מבחינת הנקבה יש בכך ראיה ל "כוחו" או "עוצמתו" ולכן שווה לבחור בו. מקווה שהצלחתי להסביר את זה. שוב, סתם הארה קטנה.
גברים​(שולט)
לפני 6 שנים • 20 בדצמ׳ 2017
גברים​(שולט) • 20 בדצמ׳ 2017
אתה מבלבל בין שליטה עצמית לבין כל מיני פחדים.

שליטה עצמית היא היכולת לוותר על סיפוק מיידי ממשהו מסויים כדי להשיג משהו יותר גדול. זו היכולת לא לתת ליצרים שלך להוביל אותך אלא לראש שלך.
לחיות לדוגמא אין שום יכולת לשליטה עצמית. בדיוק בגלל זה הן משועבדות ליצר שלהן והוא זה שמוביל אותן בכל החלטה.

שליטה עצמית בבדסמ היא כלי חשוב. עם שליטה עצמית אתה יכול לחשוב עשר צעדים קדימה ולהשתמש בו כדי להשיג יתרון ושליטה על מי שמולך.
למשל, במקום לתת ליצר שלך שרוצה לזיין כאן ועכשיו ! ומוכן לעשות הכל (ואצל הגבר הממוצע זה באמת - הכל) כדי לקבל את הזיון הזה, לשלוט, תשלוט אתה ביצר הזה ותעצור אותו. כי כשאתה שולט ביצר ולא מזיין אותה, אתה מגביל את זו שמולך שרוצה גם היא שתזיין אותה.
תשאיר אותה מיוחמת ורותחת, תשאיר אותה פעורת פה ותבהיר לה שאם היא רוצה לממש את הייחום שלה, היא תצטרך להתנהג בדיוק כמו שאתה רוצה, והיא תצטרך לציית ולהתחנן. תגרום לה להיות זו שמובלת על ידי היצר שלה ומוכנה לעשות הכל כדי לממש אותו.